Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@SCORPION wrote:
Vandaag maar even verder gegaan met de audio, is nu klaar voor montage :thumb





Achterbank van de Manta er uit, en dan die BOOM BOOM box er in? :hmmz
Past veel beter in een VW golf of een Honda Civic. ;) king: :thumb
:jerry
@jethro wrote:
Luister ook eens of de brandstofpomp lawaai maakt.
De 12V geschakeld via het contact, zit op een torpedo model zekering.
Is oud en op leeftijd heeft die soms slecht contact.
Had het zelf ook, heb dat veranderd met een steekzekering.
Veel beter contact, en het lawaai van die brandstofpomp was toen ook weg.
En de motor liep veel beter! :thumbHet kan zijn nietwaar?
:jerry
Vragen………………
Dit al getest?
Grote klasse!!!!!!! :wors :wors :wors :thumb :thumb :thumb :thumb
Je moet wel een echte doorzetter en auto man zijn, om zo veel werk te verzetten voor je droomauto!
RESPECT :thumbup :thumbup :thumbup
:jerry :jerry :jerry :jerry :thumb
22 juli 2016 om 15:22 In reactie op: Wat voor CIH blok is dit? (rdw afkeur advies gevraagd) #18323225Heb ooit een nieuw 2.4E onderblok gekocht, zonder nummer er in.
Heb 24E en mijn geboortedatum er in gemept.
En vroeger vaak genoeg aangehouden, en altijd moest de motorkap open.
En nooit een woord, jij moet dit en dat.
Heden ben je de lul zonder een rit naar de RDW, na aanpassen van je auto.
Regels………….regels……………
Komt allemaal door die ambtenaren. ;) king: :wtf20 juli 2016 om 20:04 In reactie op: Wat voor CIH blok is dit? (rdw afkeur advies gevraagd) #18323219@DevilraY wrote:
Das niet helemaar waar. de Manta I240 was een 2.4E (LE-jetronic 136 pk)
Omega/Frontera is volgens mij enkel als C24NE geleverd (motronic 125 pk)Niet van meneer Opel, die Manta I240 heeft meneer Irmscher gebouwd.
Was gewoon een verbouwde GSI, of was het toen de GT/E?
Werd wel verkocht via de Opel dealers.
Yep, de C24NE zat in de Omega en Frontera wat ik eerder al had bericht.Maar wat deze motor aangaat…………
Kan zijn dat er iemand was die wat meer aanzien bij zijn vrienden wou.
Kocht een set slagletters, en HUP hij had een 2.4E ;) king:
Dus ff verder kijken controleren wat het is.20 juli 2016 om 14:11 In reactie op: Wat voor CIH blok is dit? (rdw afkeur advies gevraagd) #18323214Dat nummer is niet bij meneer Opel ingeslagen.
Je kon dus ook een nieuw onderblok kopen bij de dealer of waar dan ook.
En daar stond dus geen nummer in.
Dus de eerste eigenaar van die motor had nog een set slagletters liggen.
Opel Omega en Frontera hadden die af fabriek, die 2.4E.Plaats ook ff een fotoke van den gehelen motor.
De bouten voor de carterpan 2.4 is M8, M6 zat in de andere CIH motoren.Geen nieuws, is altijd goed nieuws. :thumb
Of…………
Kan…………..
Zijn……………..
Dat…………………
:jerry :kewlpics king:
@GSi-EVO2 wrote:
Duane Foley ’71 Ascona Hillclimb USA

nog eentje

Hallo daar………..
Het is ook nog een vier deurs uitvoering. ;)
Goed bezig!! :wors :wors :thumb :thumb :jerry
Die blijft heeeeeeeeeeeeeeeeell lang in de familie.
Eerst de zaak goed verzekeren, voor dat je er mee gaat ( test ) rijden. :vertag
Er zijn er genoeg die dan worden aangereden, en dan maar weinig uitgekeerd kregen van de verzekering.Nog nieuws van het front? :thumb :jerry
Met de tijger afbeelding kan ESSO niet ontbreken als sponsor. ;) king:
Vroeger was er benzine van ESSO, nou als je dat tankte had je een tijger in de tank.
M.a.w. je ging als een raket met ESSO benzine.Dus dan zou Timo met 2 vingers in den neus kampioen worden.
:jerry :jerry :kewlpics :kewlpics :wtf :wtf :thumb :thumb :shock:
Wie A zegt, roept geen B. ;) king:
Heel mooi dat er een zoon van een zevenvoudig kampioen, en dan heb ik het over Jan van der Marel succes heeft met Opel.
Maar het zal zekers niet mee vallen zijn vader te overtreffen.
:jerry :jerry :thumb :thumb :kewlpics@GSi-EVO2 wrote:
Duane Foley ’71 Ascona Hillclimb USA

nog eentje

Heel mooi zo`n dikke Ascona-A :wors :wors :thumbup :thumbup :jerry :jerry
Is mooier dan een Ascona 400! :vertag
U voelt zich geroepen om te reageren? ;)
:thumb
Gij betalen ook voor het merk. ;)
Dat is met alles wat er verkocht word.
Maar de kwaliteit van de olie bepaald natuurlijk DE prijs, bovenop komt nog het A merk prijs.
In dit geval is het Castrol.Men had ook de conceptcar van de oude en de enige echte GT moeten plaatsen.
Dan had men kunnen roepen: kijk het verschil van 50 jaar. ;)
Stel dat meneer Opel die moderne GT uitbrengt….
Die verschilt dan enorm met dat concept geval, heeft te maken met verschillende wettelijke regels op planeet aarde.
Geef mij maar die oude, wel in nieuwstaat natuurlijk. :thumb :thumbup :jerry :jerry :kewlpicsDe eerste echte Opel`s die goed op de weg lagen waren: Opel Ascona en Manta-A. :thumb :thumbup
Voor die tijd waren Opels net dweilen.
De Opel dealers waren helemaal in de wolken toe ze op de markt kwamen.
Bij proefritten met de klant dacht men dat ze Jackie Stewart waren.
Of was het Jackie Ickx? den Belg. :thumb:jerry :jerry :kewlpics :thumb
Luister ook eens of de brandstofpomp lawaai maakt.
De 12V geschakeld via het contact, zit op een torpedo model zekering.
Is oud en op leeftijd heeft die soms slecht contact.
Had het zelf ook, heb dat veranderd met een steekzekering.
Veel beter contact, en het lawaai van die brandstofpomp was toen ook weg.
En de motor liep veel beter! :thumbHet kan zijn nietwaar?
:jerry
Vragen………………
Snuffeltester?
Die gebruik je om te kijken of de koppakking lek is.
Die snuffeltester gebruik je met testvloeistof, kijk je of er verbrandingsgassen in het koelvloeistof komt,
Komt er verbrandingsgassen in het koelvloeistof, dan verkleurt het vloeistof van blauw naar geel.
Het kan zijn dat, maar het hoeft niet.Koelvin radiateur van de sloop halen, thermoschakelaar altijd nieuw, als de zaak dan toch leeg is ook de thermostaat.
Als je zelf niet handig bent, dan is er vast iemand van het forum alhier die wil helpen. :thumb
Later wel kijken met de snuffeltester of de zaak nog heel is.
Was dus ff aan de kook, maar het kan mee vallen natuurlijk.Benzinedruk OK?
De kleur van de bougies?
Gaat de stuwklep van de lmm soepel?
Onvoldoende massaverbinding naar regeleenheid.
Massa op de inlaatspruitstuk ook OK?
Luchtslang tussen inlaatspruitstuk en lmm OK?Vragen, vragen……………..
:jerry
Leuke foto, alleen is de kleur van je COMMO niet te zien.
:jerry :kewlpics
En hierbij een link naar een TE Rally uit België.
Is wel een bekende?http://www.ttautosport.be/?pagina=nieuws&detail=92″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Heeft Opel Nederland al gebeld?
Voor een compliment, voor al die PRO Opel reclame?
Want een merk die zijn history niet kent, is verloren. ;)
:thumb
@louwe 16 klepper wrote:
Ik vind hem :thumb
Bultje van de gt misstaat zelfs niet echt ;)Enkel.zo.n klapdakje vind ik in geen enkele auto
Mooi :shock:Klapdakje ;) king: :thumb is ff -offtopic -offtopic
Was toen in de jaren tachtig niet aan te slepen, een ieder wou zo`n klapdakje.
Heb het zelf ook altijd niks gevonden, maar toen waren de zomers nog echte zomers.
En je raad het al…………………..
Heb wel een dure gekocht die mooi paste op mijn Manta-A.
Later, veel later spijt :cry
Kwam ik in de jaren negentig in Friesland, ( het land waar een ieder een schuur vol heeft met Opel onderdelen ), om Opel onderdelen nieuw en gebruikt.
Vroeg ik zo: heb je toevallig nog een nieuwe dakpaneel liggen voor de Manta-A?
En zoef daar kwam hij tevoorschijn, gelijk gekocht natuurlijk.
Dus de Manta-A werd weer klapdakloos. :wors :wors :thumb :thumb :jerryEn dit alles was weer: -offtopic -offtopic
-
AuteurBerichten