jethro

Aangemaakte reacties

20 berichten aan het bekijken - 2,101 tot 2,120 (van in totaal 2,120)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: TE2800 Topic/pictures #17380898

    Manta te-2800 met het kenteken 99-FD-64 bekend??
    Kwam bij het opruimen een paar foto`s tegen van een manta meeting in den Haag uit 1985.
    Deze TE was toen silver,onder de kap licht een 30E motor.

    Tevens een foto van een manta-a gte,met het kenteken 54-DV-51 die een burn out deed.

    In reactie op: TE2800 Topic/pictures #17380890

    origineel gepost door Duurt
    Jullie waren eigelijk pioniers op het gebied van de straatrace.
    Ik had het verhaal indertijd gehoord van Martin, volgens mij is zijn 2,4 motor later in een Kadett aero gekomen. Deze heb ik nog een keer gezien in Groningen bij de American Sunday.
    Waar is jullie 2,4 motor uiteindelijk weer in gekomen?

    Klopt martin was er ook bij met zijn ascona-b met 2.4,zijn broer jan trouwens ook,beide zeer bekend bij de manta-club.
    Kadett aero? heet die gozer bram?
    Die 2.4 is toen overleden…………..BIG BANG bij 160 km/h:cry:cry
    Startmotor is er compleet afgeslagen,beide kanten van het blok een big hole.
    Nieuwe zuigers van MAHLE kosten toen 900 gulden! per stuk!!!
    Heb het blok in delen verkocht,behalve de cilinderkop JETTEN TUNING,die zit nu op een nieuwe 2.4 E in mijn manta-a van 1973.

    In reactie op: TE2800 Topic/pictures #17380887

    Een leuk verhaal uit vervlogen tijden.:D effe offtopic.
    Bij een proefrit met de ex van der Marel kadett,de rit ging door friesland en kwam uit op lauwersoog.
    Toen kon je nog bij de dijk terug naar de provincie groningen,de gang zat er goed in 180 km/h.
    Zag een paar tegenliggers naderen,keek eens wat beter verrek de polizei zit er ook tussen.
    Maar ze konden me niks maken en reed stug door om op het eind van de weg rechts af te slaan.
    Dat was een soort b-weg die naar de marneweg ging.
    Daar ging ik wat van het gas af 120 km/h,verderop bij een benzinepomp moest ik afremmen en zag een paar mensen wat glimlachen.
    Ik keek in de spiegel,en jawel de polizei kwam er aan gesneld met zwaailicht en sirene.
    Maar men heeft mij niet kunnen controleren op snelheid,daarvoor was men te ver weg.
    Men gaf mij toen later een stopteken en ik parkeerde de auto langs de kant van de weg.
    Ik zat in de auto,keek in de spiegels waar blijft die agent,maar ik zag toen alleen maar rook.
    Rook???????
    Jawel niet van de mijne,maar van de polizei-auto opgeblazen motor,aan de kook!!
    Dat was lachen.
    Agent;hoe hard heeft u gereden??
    Mijn reactie was;heb ik niet opgelet,wanneer je roept mmh 140 km/h dan ben je de lul zogezegd.
    Nu kon men mij helemaal niets maken,en ik vertrok met een brede grijns op mijn gezicht.

    In reactie op: TE2800 Topic/pictures #17380886

    origineel gepost door Duurt
    Zijn Jullie toen ook niet ergens met een clubje gaan scheuren in de nacht en later opgewacht door een aantal politiewagens die jullie even in het volle licht zetten, net als bij Bonny en Clide? Heeft toen volgens mij ook nog de krant gehaald.
    :DIk meen dat de auto later zonder de 2,4 verkocht is.
    Wonen jullie nog steeds in die garage?

    :D

    :D

    Ja dat klopt:D
    Maar dat is lang geleden……………………..1992.
    Ja we waren met vijf auto`s op stap,deden we wel vaker zo hard als het kon door de provincie op b-wegen scheuren.
    We gingen net zo hard al de echte rally cracks! Achteraf was dat gekkenwerk,maar wel leuk.
    Mooi tijd was dat,die avond zaten we in o.a. op lauwersoog op een grote parkeerplaats.
    Gingen we tegen elkaar rijden wie de snelste was.
    Na een tijdje stonden we wat na te praten,kwam er een auto aan gereden ze keken wat en keerden terug.
    En toen wij weer op weg gingen om naar huis te gaan,jawel allemaal licht en de weg geblokkeerd door meerdere auto`s.
    Ze waren er allemaal;politie,boswachters,belastingdienst en de douane.
    Ze hadden een controle op lauwersoog gehad in de haven vandaar de overmacht.
    En we werden allemaal doorgelicht,persoon en auto!
    Verzekering/wegenbelasting alles.
    En ja dat heeft zeker de krant gehaald met de kop: crossende jongeren aangehouden.
    :jerry
    De ex van der Marel is verkocht met een 20E.
    Ging naar badhoevedorp als mijn geheugen goed is.
    Het kenteken is 78-JA-47,volgens de gegevens leeft deze niet meer.

    In reactie op: TE2800 Topic/pictures #17380884

    origineel gepost door Duurt
    Geweldig, oude tijden ophalen.
    Zelf hebben we ook nog enkele Kadetten gehad.

    Een originele Kadett GT/E (geel/zwart), en hij staat trouwens nog steeds bij de RDW in het register.
    En een 1000 serie replica.

    Een kennis heeft onlangs ook een Kadett GT/E gekocht en is nog op zoek naar de originele binnenbekleding.
    Met de zijne is vroeger rally gereden en is de bekleding verwijderd

    Vroeger, ik denk 18 jaar geleden reed hier in de buurt zelfs de Kadett GT/E waar Jan v d Marel in gereden heeft.
    Deze is niet lang daarna weer verkocht.

    gr; Duurt

    Ja dat was ik met die Kadett gt/e van Jan van der marel.
    Heb deze gehad van 1987 tot 1993,daar had ik toen ook een Jetten motor in liggen met 240 pk,dat was een 2.4 met mechanische benzine inspuiting merk kugelfischer,met 4 x 45 mm gaskleppen.
    Een kanon!!
    :jerry:jerry

    In reactie op: hoeveel pk #17420037

    origineel gepost door louwe 16 klepper

    origineel gepost door Jaccoooo

    origineel gepost door Jaccoooo
    ik wil binnenkort mijn 2.4 met 45er webers en andere nokkenas ,afgedraaid vliegwiel en groep A op een testbank laten afstellen,als ik de uitslag heb hoor je het wel.

    ik heb op dit forum wel eens posts gezien van mensen die beweerden dat je er 160 / 170 PK uit kan halen:hmmz met bewerkte poorten dat wel,maar anderen zeggen weer dat dat niet veel uithaalt,als ik 150 Pk haal ben ik al blij:wub

    de motor niet op de testbank gehad,en nu hoeft het ook niet meer want ik heb em tijdens de hellendoornrally iets te vaak hoog in de toeren gejaagd,omdat ie zo lekker liep,hij rookt nu behoorlijk,en heeft bijna geen oliedruk meer.
    tijd voor een echte competitie motor

    tjah das volgens mij t grootste nadeel van cih motoren
    hoge toeren vinden ze niet fijn

    of je moet al n hele dure motor bouwen

    maar dan zijn er wel alternatiefen
    waarbij je voordeliger n betrouwbare snelle motor hebt;)

    Hoge toeren is geen probleem hoor,mits je een frisse en goed opgebouwde motor hebt.
    In het verleden toen ik de Jan vd Marel Kadett-gte had,heb ik een verse ( nieuw) getunede 20E ingebouwd die na zijn inloop tijd moeiteloos 7000/7500 draaide.
    Daarvoor zat er een Jetten conversions 2.4 motor in,met kugelfischer mechanise benzine inspuiting,met vier maal 45 mm gaskleppen.
    Had 240 pk.

    In reactie op: Oude opel commercials #17416769

    Altijd weer leuk die oude commercials.
    Heel wat beter dan tegenwoordig,kijk maar naar de vectra station reclame.
    Das echt bagger :puke

    In reactie op: Ascona Voyage's met Manta neus #17413660

    Werkt nog steeds niet:swear
    :kewlpics:kewlpics

    In reactie op: Ascona Voyage's met Manta neus #17413658

    De picture uploader werkt niet,404 not found.
    Nog ff geduld dus…………………….:hmmz

    In reactie op: Ascona Voyage's met Manta neus #17413656

    Word aan gewerkt.
    Ook aan de voyage trouwens

    In reactie op: Ascona Voyage's met Manta neus #17413654

    Hierbij de gegevens van de voyage,enkele foto`s komen eraan.
    In bezit sinds april 1991!!
    Deze voyage had bij aanschaf al een manta neus.
    Origineel is het een 1600S.
    In de loop der jaren veel verbeterd/veranderd.
    Heeft nu een 20E motor,met jetex 4 in 1 uitlaatspruitstuk en jetex sportuitlaat.
    Jamex verlagingset – 40 mm, met gele koni`s.
    Geventileerde schijven voor.
    Ronal`s 6 x 13 ( lijkt op de commodore gse velgen ) met uniroyal 185/70-13. 5 tot 6 mm.
    Schuifdak is gaaf!! de afwatering slangen heb ik destijds gelijk veranderd.
    De drempels, achterklep zijn enkele jaren geleden vernieuwd.
    Evenals de koplampunits remmen ( hoofdpomp,remcilinders voering ) enz.

    In reactie op: Ascona Voyage's met Manta neus #17413652

    Heb zelf al jaren ( 17 ) een ascona voyage met manta neus.
    Is wel te koop,apk tot feb. 2010.
    Harde gave auto!,maar heeft eigenlijk een spuitbeurtje nodig.

    In reactie op: Regels m.b.t. Rolkooi #17398907

    Bellen met de rdw,of kijk op hun site.
    Enige tijd terug had ik de ex van der marel kadett-c gte,en daar zat een zes punts rolkooi van de firma matter uit duitsland in.
    Met de apk nooit geen problemen gehad incl. steekproef.

    In reactie op: afkeur of niet? #17397996

    origineel gepost door TonSR
    helemaal mee eens maar het gaat om het fijt dat de
    keurmeester de zaak wil controleren en foute info krijg
    en dat se dat daarna stevig ontkennen dat vind ik niet deugen.
    tonsr.

    Helemaal mee eens.
    Maar,de kennis moet er wel zijn natuurlijk,als de keurmeester het niet zeker weet raadpleegd hij het apk-boek.
    Daar staat het duidelijk omschreven inzake lichtbeeld.
    En als een keurmeester beld met de rdw,altijd de naam noteren van de gesprokende.
    Word bij een steekproef iets afgekeurd en de keurmeester is het hier niet mee eens, dan kan de keurmeester in beroep,komt er een andere steekproefcontroleur.
    Als er iets word afgekeurd volgt altijd uitleg,eventueel met het apk-boek erbij.

    In reactie op: afkeur of niet? #17397994

    In the UK rijdt men aan de verkeerde kant ( links ) van de weg.
    Derhalve is het lichtbeeld ook anders.
    Wie wel eens met zijn eigen auto naar de UK is geweest,kent wel de bekende stickers om het lichtbeeld aan te passen.

    In reactie op: schema kabelboom vectra v6 #17384707

    Kijk eens op de site van opeltje.
    http://members.home.nl/opeltje/

    In reactie op: Wie rijdt welke manta #17287048

    Mooie manta:thumbup

    In reactie op: km teller #17370807

    Personenauto`s die na 30 juni 1967 in gebruik zijn genomen,moeten zijn voorzien van een goed werkende snelheidsmeter,die bij nacht voor de bestuurder goed afleesbaar is.
    1.De afleesbaarheid wordt visueel gecontroleerd,waarbij de verlichting wordt ingeschakeld.
    2.Indien op grond van een ander keuringsvoorschrift een rijproef wordt uitgevoerd,wordtdaarbij de werking van de snelheidsmeter gecontroleerd.

    In reactie op: Mistlamp voor #17390574

    Mistlamp rechtsvoor dus.
    Word op twee punten gecontroleerd.
    Ten eerste:de bevesteging,mag niet los zitten.
    Ten tweede:moet kunnen branden,maakt niet uit hoe als ze het maar doen.

    In reactie op: trekhaak #17384735

    origineel gepost door stellema
    Ja hoor geen probleem , trekhaak word alleen maar gecontroleerd op de slijtage van de kogel

    En de rest,of deze ook goed gemonteerd is.
    Als er een bout mist,is het een afkeur.
    Of de kogel aanwezig is,kan los in de auto liggen.
    Wanneer de kogel niet aanwezig is,word dat vermeld op het keuringsrapport.

20 berichten aan het bekijken - 2,101 tot 2,120 (van in totaal 2,120)