Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wel o wel…………..
Als er twee bakken zijn met de bij behorende kopp. en evt. vliegwiel, dan ben je wel héél raar bezig als je de prise assen wilt ruilen. En dat alleen maar omdat je de kopp.set niet wilt loshalen.
:wtfIk denk dat de 240 as niet past in de 265 bak, informeer maar eens bij een specialist.
Bye the way………………
Ik heb toch niet iemand op z,n teentjes getrapt?
:Dorigineel gepost door maartenhol
Beste mensen,
Ik begrijp jullie bezorgdheid als het gaat om het monteren het aanpassen van een versnellingsbak. Ik heb ook het idee dat we een beetje lang elkaar heen praten. Om het allemaal even heel duidelijk neer te zetten hier eerst wat definities:prise as: de as die in de koppeling steekt.
spiebanen: de ingefreesde banen in de prise as die in de koppeling steken
overbrenging secundaire as: de tandwielverhouding van het tandwiel dat op de andere kant van de prise as zit, dus de overbrenging naar de secundaire as met de vaste tandwielen.De vraag is dus of het mogelijk is een 240 prise as over te zetten in een 265 bak. Het aantal spiebanen is anders en dat is de reden van de ombouw. De vraag is dus of de lengte, dikte en koppeling met het tandwiel voor de overbrenging naar de secundaire as gelijk is.
Het is niet mijn idee om deze actie uit te voeren ik hoef ook niet de voor en nadelen afschatten. Het gaat mij er alleen om of het mogelijk is.
Bedankt voor jullie reacties tot nog toe!
Maarten Hol
Er zijn mensen die moeilijk doen als het gemakkelijk kan, en dat zijn in de regel ambtenaren.
:jerry
Had dus bericht dat je sneller en goedkoper een kopp.plaat op maat kunt laten maken.
Ik zou zeggen: gaat heen, en laat eentje maken.
:vertagKijk eens bij kroonoil.nl
origineel gepost door js 400
even het zwarte kastje naast je gasklep verstellen.Dat kan alleen bij de LE-JETRONIC en deze heeft gele injectoren.
origineel gepost door Tafkam
Ik blijf jullie het antwoord (voorlopig) schuldig.
Ik ben zaterdag aan de slag gegaan en had ik maar eerst het kleppendeksel verwijderd in plaats van de uitlaat, injectie, termostaathuis en de radiator voor de ruimte….
Toen ik dus als laatste (***#@#@@@***) het kleppendeksel verwijderde bleek er een tuimenaar los te liggen!
Nou ben ik maar een amateur met 0,0 opleiding wat betreft auto’s, maar als je nog geen jaar geleden je auto bij de ‘opeldealer’ laat afstellen en kleppen laat stellen en te horen krijgt dat ‘er weinig meer van die scheepsdiesel is te maken’ en dat een algemene garage komt met diagnose geen compressie op eerste cylinder, waarschijnlijk kleppen, dan daalt je vertrouwen in monteurs steeds meer tot het nulpunt.
De laatste zat in ieder geval in de buurt, hij zei er ook bij dat hij het pas zeker wist als hij er mee aan de slag ging, maar die Opeldealer…. die gasten kunnen volgens mij niks meer zonder dat een laptopje ze verteld wat er stuk is en wat ze moeten doen.
Ik heb zelf alles vastgedraait, motor weer in elkaar gezet en de kleppen gesteld en hij heeft in tijden niet zo goed gelopen. Garages zullen mij niet veel meer zien, ik los het zelf wel op.
Dus sorry… misschien over een jaar, of twee, als ik hem ga restaureren.Nou mooi dat de manta weer voor elkaar is, en dat je het zelf gedaan hebt.:thumbup:thumbup
En de fout dat je gelijk alles ging demonteren……..je bevindt je in goed gezelschap want, de prof.monteurs overkomt dat ook wel.
Kunnen ze nog wel kleppen stellen bij de OPEL-DEALER????????:hmmz
Jaren geleden had een kennis van mij een Kadett-gte 1000 serie, hij werkte bij de OPEL-DEALER en had ook een woeste geheugenstam in zijn 20E. Op een dag was hij op het werk de kleppen aan het stellen, bij een CIH motor doe je dat met draaiende motor. En je raad het al ze kwamen ff kijken waarom de motor zo beroerd liep, riepen: verbrande kleppen, enz.
Hij het verhaal uitgelegd van hoe en wat, maar men begreep het niet en zelf de chef werkplaats niet.
Ja ja en dan ook nog roepen: LIEVER DE DEALER.
:jerry:jerryWij zijn nu wel benieuwd welk nummer er in de geheugenstam ingeslagen is.
;)Dat de 240 bak eerder kaput is dan de 265 weet een ieder, maar waarom monteer je de 265 niet gelijk.
Maar waarom zo moeilijk doen met de prise as, het kan ook makkelijk laat een kopp.plaat maken voor de 265.
Zodat als je de 240 uitbouwt alleen de kopp.plaat hoeft te ruilen, en NU kan de 265 bak erachter.
:kewlpicsHeb nog een folder gevonden van ENEM, daar staan verschillende geheugenstammen in voor de OPEL met CIH motor.
Waaronder: I10, E11, P2, H9 en de B10.
De P2 en de B10 hebben dubbele klepveren en een lichthoogte van 12,15.
De B10 is een bijzondere snelle race-nokkenas voor injectie en carburatie motoren. Gebruikt in OPEL-Fabrieksmotoren.origineel gepost door henk 400rr
Ja, dat moet een nokkenas van “Enem” zijn, Ik moet wel zeggen dat een I10 of E11 me meer bekend voorkomt van dit bedrijf.Bijna goed henk, het is de B10 nokkenas van de Zweedse Firma Carneborn en is in het verre verleden geleverd door ENEM.
De Directeur van ENEM oftewel Freek Staal heeft toendertijd ook met deze geheugenstam gereden met zijn Kadett-GTE.
Deze geheugenstam 312 graden gaf 25 + pk`s, mits de motor de juiste spullen had.
Dus met: kamzuigers, stage 3 cilinderkop, 45 dubbele webers en een rallye uitlaat.
In die tijd bestond de groep A nog niet, Toen was het groep 1 tot groep 5.
Bye the way……… had zelf ook zo`n geheugenstam in mijn ex van der Marel kadett-GTE.
Bestaat deze nog wel? 78-JA-47.Kijk maar ff op de achterkant van de geheugenstam, en vermeld hier wat er in geslagen staat.
:kewlpicsNou ja, meestal roept Popke: als het mis gaat ik heb nog wel wat liggen.
Vandaar.
:jerry:jerry:jerry:jerryHet is maar een gedachte hoor, maar krijg je dat nou wel op kenteken?
origineel gepost door Kermitkiller
dan zou ik hem laten zitten grote kans dat er dus iets afbreekt:wors:wors:wors
Zo te lezen heb jij geen grill meer liggen, voor het geval dat.
:P:jerry:jerry
De Blitz embleem haal je zo los, geen problemo.
Gewoon ff wat kruipolie en walla hij is los, we hebben het over de manta-a??origineel gepost door Emiel-Manta
hey,‘Automotive’ verlagingsveren, is dat een beetje deugdelijk spul?
zoek een 80/80 set, maar die zijn niet zo makkelijk te vinden..
nu kwam ik deze tegen, maar ik zou eerst graag wat ervaringen willen horen ;)niet dat ik volgend jaar al met 3 gebroken veren zit ofzo :P
Gebruik ff google om uit te vogelen of het kwaliteit is, maar de naam zegt ook veel of het goed is.
Gebroken veren zal wel meevallen, in de regel verslappen de veren en zakt de Manta nog meer dan de 80 mm.
En dan kom je de stoep niet meer af.
:jerryGebruik anders nagellak van je vriendin.
:afroEventueel leg je ook de bekende manta club vloermatten in.
Maakt het helemaal af, gelijk ff bestellen dus.
:thumbup1600N, 3.89.
1600S, 3.67.
1900S, 3.44.
Manta-a gt/e, 3.18.
2000S, 3.44.
2000e, 3.44.
Manta SR, 3.67.Wel dat je gelijk een bekeuring krijgt is eigenlijk wel te begrijpen nietwaar?
De kenteken platen voldoen niet aan de eisen, héél simpel.
Dan zou je ze ook zelf kunnen fabriceren van b.v. karton.;)
En de overheid heeft een lege staatskas, zodat je nu wel gelijk een bekeuring krijgt.Oja, ben geen rijksambtenaar.
:D
;)Ik zou zeggen doe de test en vermeld HIER de gevolgen.:jerry
9 september 2009 om 17:51 In reactie op: Monteren van een Brandstof filter bij een vectra B #17520865origineel gepost door VectraB16V
origineel gepost door sw_reijnders
kijk, kun je in ieder geval weer even rond rijden.maar wat kost zo’n leiding nog en de montage?
de leiding was €22,50- p/st moet er dus 2 hebben dus zeg maar €50- en montage laat ik weer bij een andere garage doen en daar is de montage €35- , dus al met al ong €85- en dan is alles weer nieuw , als goed is waren vrijdag de leidingen binnen dus beetje mzzl heb ik hem van het weekend weer klaar.
maar ken iig eerst weer rijden dus mocht het loop volgende week worden vind ik het ook best :)Nou mooi dat de Vec straks weer voor elkaar is, maar ik had het mooi laten zitten die modificatie ( benz.slang met slang klemm. ) met de benzine filter.
8 september 2009 om 21:03 In reactie op: Monteren van een Brandstof filter bij een vectra B #17520854Je zou het ook kunnen ombouwen met benzineslang en slangklemmen, en evt. een andere benz.filter.
Isz dat ééntje met drie lippen,en een beugel voor een schroef?
30 mei 2009 om 20:00 In reactie op: hulp gevraagd, hydro stoter gaat niet op en neer 5e inlaat #17484580origineel gepost door GSE
Nee die moet je zeker niet laten vallen,anders kom je echt aan het sleutelen.Het beste kun je een poetslap onder het tandwiel proppen zodat de boutjes niet kunnen vallen…
Poetslap onder het tandwiel proppen zodat de boutjes niet kunnen vallen?
:hmmz
Gewoon de bout losdraaien totdat je de vinger achter de bout kop krijgt,en dan vasthouden terwijl je de bout losdraait.
Héél simpel,bij het monteren die je het ook zo.Bye the way………
Nokkenas oftewel de geheugenstam vervangen kan natuurlijk ook,zonder de cilinderkop te verwijderen.Ze hadden zeker de temperatuur te hoog in de spuitcabine,dat doet men wel na het spuiten zodat de buitenlaag hard is.
Gewoon ff een andere computer er aan hangen,en dan maar hopen dat………..origineel gepost door js 400
origineel gepost door m400
ik vind het nog steedts vreemd dat je er mee mag rijden.op de foto zie je een c kadett en die is gehomegeerd geweest met een 16v motor.
walter Rohl reed in 1976 in een fabrieks kadett-gte met een 20. 16v motor.
-
AuteurBerichten