Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[quote quote=18358669]Hey Ghanz, da bist du schon wieder!
Wat er bij mij opzit is inderdaad de originele ontsteking, die elektronische Mega Squirt met de thyristor-module onder de bobine geschroefd. En dat is dan, zoals jij zegt, de trouble-maker? Maar ik heb er wel de LE Jetronic (met de gele injectoren) op zitten.
[/quote]Dat is van de 1.2 OHV motor.
:dank-u:
Nee.
Ja, Jawohl, Yes, Yes indeed!
QEP nokkenas, QEP camshaft en gebruik GOOGLE zie link hierr onderr
http://www.quickengineparts.com/camshaft/33/opel-corsa-camshaft-270h.html
:toppie:
Er zijn natuurlijk wereldwijd meer bedrijven die QEP heten, denk dat die van jou gewoon uit the UK komt.
Naam is niet dezelfde………………………………………
Maar wie weet………………………….
Yup is voor een OPEL OHC 8 klepper motor.
Plaats eens een foto van de achterkant van de nokkenas, staat wel een nummer in.
Zo te zien is dit een KENT CAMS setje, made in the UK.
En wat is de lengte van de nokkenas, ook wel geheugenstam en ook wel nokkenstok genoemd?
Henk Vossen gaf zijn rally auto`s ook een naam: MARIA.
Hij ging van MARIA 1 tot MARIA………………….?
Een SAAB rally auto heeft hij ook nog gereden, als mijn geheugen goed is.
En Henk Vossen was en is een aangenamer mens dan Jan van der Marel.
Henk Vossen stond in de rij op een klassementsproef met zijn zwarte Escort BDA, met zijn radio aan te wachten en wou wel een praatje maken.
Toen Jan van der Marel een rally sprint won, kreeg hij ook nog een rally kuipstoel, zijn reactie: Wat mot ik met die rommel!!
Ik riep: geef maar aan mij, hij keek mij aan maar nam de stoel wel mee.
Hahaa……………………………………………………..Leuk verhaal over Henk Vossen.
Over Henk Vossen gesproken,………………………
Heb een tijd geleden nog een Kadett-C GT/E van Henk Vossen gehad, en de eerste eigenaar was Jan van der Marel.
Jan van der Marel was in 1976 en in 1977 vice kampioen van Nederland met de Opel Kadett-C GT/E.Oja,………………Het kenteken van de Opel Kadett-C GT/E was: 78-JA-47.
Is helaas plat gereden op Zandvoort.De stroomverdeler van de 2.2E heeft geen centrifugaal vervroeging.
Niet zo moeilijk doen!
Gij willen weten hoe een aluminium GT kleppendeksel op een 2.0/2.2E motor moet zitten?
Heb zelf het grote gat afgedopt, en alleen via het kleine gat een buisje er in met de slang naar de inlaatspruitstuk.
Net als origineel af de OPEL fabriek.Simpel!
Hierbij de LINK!
[quote quote=18347240]Kan zijn, maar in mijn geval speelt het wel nadat ik die ingekorte buis gemonteerd heb. Vandaar dat ik het even meld.
Heb jij andere suggesties?
[/quote]
Was er niet een MANTABLOG waar je info kon vinden, om het L-JETRONIC inspuitsysteem door te kunnen meten?
Te hoog brandstofverbruik: Verstuivers lek, brandstofdruk te hoog, Temperatuurvoeler 2 defect, koudestartverstuiver lekt.
Je hebt dus de zaak los gehaald om de ingekorte inlaatbuis te kunnen monteren, daarbij moest je ook de oude injectoren overzetten, is dat ook gebeurt?
En enkele stekkers los op de thermostaathuis?
Ga de zaak eens bij langs, en bij twijfel de zaak los maken en verder kijken.[quote quote=18347204]zeg Werkhovense, als je hem aan de praat hebt moet je eens kijken wat ie dan met je bougies doet.
Heb zelf ook zo’n ingekorte buis gemonteerd met open sportfilter maar kost me wel een berg bougies. Op een of andere manier krijgt ie nu te veel benzine in zijn mengsel en heb ik al gauw matzwarte bougies die het één voor één laten afweten.Ik heb nu andere bougies gemonteerd, een andere warmtegraad, maar heeft sinds dien niet meer gereden, dus kan ik daar nog niets over zeggen.
[/quote]
Die ingekorte 30E inlaat, is niet de reden dat de bougies zwart worden.
De brandstofdrukregelaar zit op de retour.
[quote quote=18347118]https://www.mantablog.nl/wp-content/uploads/motor20n42.jpg in deze link kun je de aansluiting zien voor drukmeter aan de voorkant zilverdopje
[/quote]
Zit er bij topicstarter niet op.
Hij heeft het net als de: 19E, 20E, 22E.[quote quote=18347066]op de fulrail zit een ventiel net als bij een wiel daar zit een plastic ventieldopje op of een metalendopje soms zijn die dopjes weg maar dan zie je een ventiel zitten als ik het goed heb aan het eind van de rail ergens boven op dit even uit mijn hoofd
[/quote]
Gij hebben de 2.4E in gedachten of de moderne motoren?
Monteren op de retour slang/leiding.
Oja………………….Wat de prijzen van goederen aangaat………..Opa verzameld en kleinzoon profiteert. :yes:
Waarom de Manta`s prijzig geworden zijn??
Niet alleen de Opel Manta`s, diverse merken zijn de prijs door het plafond geschoten.
Dat komt door de vijftig en zestig plussers die in een tweede jeugd willen kruipen, door die Manta worden de oudjes weer jong. :rolling: :applause01: :applause02: :help:
En de rente is bijna nul ( 0 ) , dus je kunt beter iets leuks op 4 wielen gaan kopen, en die enige jaren vast houden en met WINST weer verkopen.
Nadeel is dat de prijzen ook kunnen gaan zakken.
En het heeft ook met de leeftijd van de auto in dit geval de Opel Manta te maken.
De eerste is de mooiste, en dan hebben wij het over de Opel Manta-A.
Gebouwd in de jaren 1970 tot 1975, er zijn net zoveel Opel manta-A gebouwd in die 5 jaar, dan de Opel Manta-B in de 13 jaar!
En het is en blijft een mooi model, dus liefhebbers genoeg.10 juli 2017 om 23:31 In reactie op: Mijn Fiat Uno60 startte onmiddelijk na 13 jaar in garagebox te staan. #18345833Yep dankzij de verse? LPG systeem liep de Uno in korte tijd.
Men vergeet vaak dat de moderne benzine na 3 maand hard minder word, op den duur word het een soort drap en later droogt dat op.
De kanalen gaan dicht van de carburateur, vandaar dat de Uno nu wel liep. Is niet op benzine gestart.
En tegen vocht kan die ook niet goed tegen.
Vroeger kwam je ze af en toe wel tegen.
Nu heden 2017?
Nooit meer.Oja………………starten doen ze wel na lang staan, maar aanslaan en lopen is vaak moeizaam.
29 juni 2017 om 11:52 In reactie op: Stabilisator stang verschillend bij achterassen manta a? #18345261Foto?
JAMEX??
Bestaat dat nog wel?
Heb véél JAMEX sets verkocht in het verleden, heb nog gekeken of ik nog wat info had liggen, maar helaas niet.Geef de DETT maar eens een grote beurt, na 6 jaar in ruste zijn geweest!
Bougies, bougiekabels, alle filters, das incl. de brandstoffilter.
En de sappen: Benzine en dan ook de benzinetank reinigen, motorolie en koelvloeistof.
Koelsysteem FF lekker doorspoelen, kun je ook gelijk alle koelwaterslangen controleren.
Knijp er ook in, als ze lawaai maken = vervangen!Klopt van de 4 in 1 uitlaatspruitstuk, dat gaat niet passen.
Eerst maar eens passen met de stabilisatorstang los, moet ook om die 4 in 1 naar onder te laten zakken.
Dan hier en daar bouten in de cil. kop, en de stabilisatorstang naar boven duwen…………………..en zie past dus niet.
Kun je nu gelijk aftekenen waar die twee bochten moeten komen.
Succes!Is niet geheel duidelijk of de waterpomp en de distributie gelijk zijn vervangen.
De waterpomp word door de multiriem aangedreven.
De distributie vervangen zonder speciaal gereedschap en ook nog in een land waar die V6 vrijwel onbekend is, is vragen om moeilijkheden.
Beetje pech en het motor is afgeschreven! -
AuteurBerichten