jethro

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 2,120)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Ontsteking bij snellere nokkenas #18358915

    [quote quote=18358669]Hey Ghanz, da bist du schon wieder! :yes: Wat er bij mij opzit is inderdaad de originele ontsteking, die elektronische Mega Squirt met de thyristor-module onder de bobine geschroefd. En dat is dan, zoals jij zegt, de trouble-maker? Maar ik heb er wel de LE Jetronic (met de gele injectoren) op zitten. foto_001[/quote]

     

    Dat is van de 1.2 OHV motor.

    In reactie op: Ontsteking bij snellere nokkenas #18358914

    :dank-u:

    In reactie op: Trekhaak en APK keuring #18355281

    Nee.

     

    In reactie op: Past een 1.9s nokkenas in een 2.0s? #18350049

    Ja, Jawohl, Yes, Yes indeed!

    In reactie op: Help – nokkenas #18349871

    QEP nokkenas, QEP camshaft  en gebruik GOOGLE zie link hierr onderr

     

    http://www.quickengineparts.com/camshaft/33/opel-corsa-camshaft-270h.html

    :toppie:

     

    Er zijn natuurlijk wereldwijd meer bedrijven die QEP heten, denk dat die van jou gewoon uit the UK komt.

     

    Naam is niet dezelfde………………………………………

     

    Maar wie weet………………………….

     

     

     

    In reactie op: Help – nokkenas #18349870

    Yup is voor een OPEL OHC 8 klepper motor.

    Plaats eens een foto van de achterkant van de nokkenas, staat wel een nummer in.

    Zo te zien is dit een KENT CAMS setje, made in the UK.

    En wat is de lengte van de nokkenas, ook wel geheugenstam en ook wel nokkenstok genoemd?

     

    In reactie op: Bekende Nederlandse Opel Rally wagens #18349092

    Henk Vossen gaf zijn rally auto`s ook een naam: MARIA.
    Hij ging van MARIA 1 tot MARIA………………….?
    Een SAAB rally auto heeft hij ook nog gereden, als mijn geheugen goed is.
    En Henk Vossen was en is een aangenamer mens dan Jan van der Marel.
    Henk Vossen stond in de rij op een klassementsproef met zijn zwarte Escort BDA, met zijn radio aan te wachten en wou wel een praatje maken.
    Toen Jan van der Marel een rally sprint won, kreeg hij ook nog een rally kuipstoel, zijn reactie: Wat mot ik met die rommel!!
    Ik riep: geef maar aan mij, hij keek mij aan maar nam de stoel wel mee.
    Hahaa……………………………………………………..

    In reactie op: Bekende Nederlandse Opel Rally wagens #18349089

    Leuk verhaal over Henk Vossen.
    Over Henk Vossen gesproken,………………………
    Heb een tijd geleden nog een Kadett-C GT/E van Henk Vossen gehad, en de eerste eigenaar was Jan van der Marel.
    Jan van der Marel was in 1976 en in 1977 vice kampioen van Nederland met de Opel Kadett-C GT/E.

    Oja,………………Het kenteken van de Opel Kadett-C GT/E was: 78-JA-47.
    Is helaas plat gereden op Zandvoort.

    In reactie op: Ontsteking 2.0 / 2.2 #18349088

    De stroomverdeler van de 2.2E heeft geen centrifugaal vervroeging.

    In reactie op: carterventilatie bij CIH injectiemotor #18347957

    Niet zo moeilijk doen!
    Gij willen weten hoe een aluminium GT kleppendeksel op een 2.0/2.2E motor moet zitten?
    Heb zelf het grote gat afgedopt, en alleen via het kleine gat een buisje er in met de slang naar de inlaatspruitstuk.
    Net als origineel af de OPEL fabriek.

    Simpel!

    In reactie op: Brandstofslangen aansluiten 2.2 CIH #18347244
    In reactie op: Brandstofslangen aansluiten 2.2 CIH #18347243

    [quote quote=18347240]Kan zijn, maar in mijn geval speelt het wel nadat ik die ingekorte buis gemonteerd heb. Vandaar dat ik het even meld.

    Heb jij andere suggesties?

    [/quote]

    Was er niet een MANTABLOG waar je info kon vinden, om het L-JETRONIC inspuitsysteem door te kunnen meten?

    Te hoog brandstofverbruik: Verstuivers lek, brandstofdruk te hoog, Temperatuurvoeler 2 defect, koudestartverstuiver lekt.

    Je hebt dus de zaak los gehaald om de ingekorte inlaatbuis te kunnen monteren, daarbij moest je ook de oude injectoren overzetten, is dat ook gebeurt?
    En enkele stekkers los op de thermostaathuis?
    Ga de zaak eens bij langs, en bij twijfel de zaak los maken en verder kijken.

    In reactie op: Brandstofslangen aansluiten 2.2 CIH #18347232

    [quote quote=18347204]zeg Werkhovense, als je hem aan de praat hebt moet je eens kijken wat ie dan met je bougies doet.
    Heb zelf ook zo’n ingekorte buis gemonteerd met open sportfilter maar kost me wel een berg bougies. Op een of andere manier krijgt ie nu te veel benzine in zijn mengsel en heb ik al gauw matzwarte bougies die het één voor één laten afweten.

    Ik heb nu andere bougies gemonteerd, een andere warmtegraad, maar heeft sinds dien niet meer gereden, dus kan ik daar nog niets over zeggen.

    [/quote]

    Die ingekorte 30E inlaat, is niet de reden dat de bougies zwart worden.

    In reactie op: Brandstofslangen aansluiten 2.2 CIH #18347186

    De brandstofdrukregelaar zit op de retour.

    In reactie op: Aansluiting voor brandstofdrukmeter? #18347122

    [quote quote=18347118]https://www.mantablog.nl/wp-content/uploads/motor20n42.jpg in deze link kun je de aansluiting zien voor drukmeter aan de voorkant zilverdopje

    [/quote]

    Zit er bij topicstarter niet op.
    Hij heeft het net als de: 19E, 20E, 22E.

    In reactie op: Aansluiting voor brandstofdrukmeter? #18347083

    [quote quote=18347066]op de fulrail zit een ventiel net als bij een wiel daar zit een plastic ventieldopje op of een metalendopje soms zijn die dopjes weg maar dan zie je een ventiel zitten als ik het goed heb aan het eind van de rail ergens boven op dit even uit mijn hoofd

    [/quote]

    Gij hebben de 2.4E in gedachten of de moderne motoren?

    In reactie op: Aansluiting voor brandstofdrukmeter? #18347082

    Monteren op de retour slang/leiding.

    In reactie op: Prijzen van de Manta’s #18346660

    Oja………………….Wat de prijzen van goederen aangaat………..Opa verzameld en kleinzoon profiteert. :yes:

    In reactie op: Prijzen van de Manta’s #18346659

    Waarom de Manta`s prijzig geworden zijn??
    Niet alleen de Opel Manta`s, diverse merken zijn de prijs door het plafond geschoten.
    Dat komt door de vijftig en zestig plussers die in een tweede jeugd willen kruipen, door die Manta worden de oudjes weer jong. :rolling: :applause01: :applause02: :help:
    En de rente is bijna nul ( 0 ) , dus je kunt beter iets leuks op 4 wielen gaan kopen, en die enige jaren vast houden en met WINST weer verkopen.
    Nadeel is dat de prijzen ook kunnen gaan zakken.
    En het heeft ook met de leeftijd van de auto in dit geval de Opel Manta te maken.
    De eerste is de mooiste, en dan hebben wij het over de Opel Manta-A.
    Gebouwd in de jaren 1970 tot 1975, er zijn net zoveel Opel manta-A gebouwd in die 5 jaar, dan de Opel Manta-B in de 13 jaar!
    En het is en blijft een mooi model, dus liefhebbers genoeg.

    Yep dankzij de verse? LPG systeem liep de Uno in korte tijd.
    Men vergeet vaak dat de moderne benzine na 3 maand hard minder word, op den duur word het een soort drap en later droogt dat op.
    De kanalen gaan dicht van de carburateur, vandaar dat de Uno nu wel liep. Is niet op benzine gestart.
    En tegen vocht kan die ook niet goed tegen.
    Vroeger kwam je ze af en toe wel tegen.
    Nu heden 2017?
    Nooit meer.

    Oja………………starten doen ze wel na lang staan, maar aanslaan en lopen is vaak moeizaam.

    Foto?

    In reactie op: vraag over verlaging jamex veren Opel Kadett e #18345260

    JAMEX??
    Bestaat dat nog wel?
    Heb véél JAMEX sets verkocht in het verleden, heb nog gekeken of ik nog wat info had liggen, maar helaas niet.

    In reactie op: Opel kadett E geen vermogen #18345259

    Geef de DETT maar eens een grote beurt, na 6 jaar in ruste zijn geweest!
    Bougies, bougiekabels, alle filters, das incl. de brandstoffilter.
    En de sappen: Benzine en dan ook de benzinetank reinigen, motorolie en koelvloeistof.
    Koelsysteem FF lekker doorspoelen, kun je ook gelijk alle koelwaterslangen controleren.
    Knijp er ook in, als ze lawaai maken = vervangen!

    In reactie op: Manta a restauratie #18344775

    Klopt van de 4 in 1 uitlaatspruitstuk, dat gaat niet passen.
    Eerst maar eens passen met de stabilisatorstang los, moet ook om die 4 in 1 naar onder te laten zakken.
    Dan hier en daar bouten in de cil. kop, en de stabilisatorstang naar boven duwen…………………..en zie past dus niet.
    Kun je nu gelijk aftekenen waar die twee bochten moeten komen.
    Succes!

    In reactie op: Ontzettende herrie na vervangen waterpomp #18344774

    Is niet geheel duidelijk of de waterpomp en de distributie gelijk zijn vervangen.
    De waterpomp word door de multiriem aangedreven.
    De distributie vervangen zonder speciaal gereedschap en ook nog in een land waar die V6 vrijwel onbekend is, is vragen om moeilijkheden.
    Beetje pech en het motor is afgeschreven!

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 2,120)