Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De achterkant, vind ik niet mooi! Doet een beetje denken aan de FIAT 850, je weet wel met de motor achterin. B-)
Op het fotoke zie ik een GETRAG 5, bak achter de 2.8 GS motor. Vind het zelf niet zo geslaagd zo`n lange zware 6 pitter, in een Opel Manta-A. Pak een 4 pitter 2.4, ben je ook sneller klaar. Die extra pitten gaan naar voren, dus word de Manta-A minder goed bestuurbaar. Moeten dan hardere voorveren onder, om het gewicht op te vangen. De carterpan met de vooras gaat ook niet passen, van een Comodore-A moet je dan nemen. Voorfront aanpassen, de flappen waar de radiateur tussen zit, moet er uit. En zo verder.
Geloof mij nou maar, gekookte lijnolie is véél beter dan dat chemische rommel! Gekookte lijnolie trekt in de roest, en stopt het roesten!
De kogel bij het klinkje.
De binnenkant drempels, balken en de rest behandelen met gekookte lijnolie. En dan eerst zorgen dat de auto overal hard is, dan pas de lijnolie!
Had je ook gelijk kunnen vragen hoe de ontsteking af te stellen.
Compressie meten, cilinderlektest, ontsteking afstellen, kleppen afstellen bij warme motor.
En hoe lijkt het met de 4-gas test?
Bougie kleur?
Daar aan kun je al veel zien.
Bougiekabelset nog goed?
Luchtfilter nog open?
30 september 2019 om 17:08 In reactie op: Waar zit het merkteken Bosch stroomverdeler (1.2S OHV) ? #18368966Je moet een beetje testen met de oliepomp stift, die moet je verdraaien tot dat de zaak past en op lijn zit.
Bij het monteren gaat de zaak draaien ( naar rechts ) dat zie je aan de rotor, die oliepomp stift dan wat verder naar links draaien.
En zo wat proberen.
Staat de zaak goed rotor bij de inkeping verdelerhuis, dan is die de eerste cilinder.
30 september 2019 om 17:00 In reactie op: Is de getrag 240 het waard in 2.2 CIH Kadett Coupe? #18368965Een Opel Manta-B GSI heeft die Getrag 240 5 bak, met de 3.44 achteras.
Dus met die 2.2 is dat geen probleem.
Wielstanden word altijd met de vier wielen op de grond, of hefbrug gecontroleerd.
Vergeet niet om de schokdemper te monteren!
Vastlassen aan de draagarm. Een enkele keer heb ik dat wel eens gezien.
Boven in de wielkast, of beneden aan de achteras??
:toppie: :toppie: :toppie: :toppie: :cheers:
Voor de goede orde: Alleen de kroonwiel/diff. er uit halen. De pignonas blijft zitten, niet de moer losdraaien!!
De lagerkappen wel weer zo monteren zoals je het los gehaald hebt, en ook de lagerschalen weer op de juiste plek cq kant.
Dit kun je dus doen terwijl de achteras nog onder de auto zit.
Extra platen in het binnenwerk.
Dan veranderd er niets aan de afstelling , kun je de zaak zo weer monteren.
Controleer voor demontage en later na montage de zaak met verf.
Maak de kroonwiel tanden schoon, die er op een plek wat verf er op en draai de zaak rond.
Dan zie je een afdruk op de tanden door de verf, en die afdruk moet dan weer gelijk zijn na de verandering.
Google maar eens daarop.
Leg dat maar eens uit.
Wel je rept zelf van 10k en meer, die 10k heb je niet zo maar bij elkaar gespaard of wat dan ook! ;-)
Leg dat maar eens uit…………………………….. :pics-please:
Vertel eens wat was de reden dat de zaak los is, heb je de platen vervangen? Pignonas is blijven zitten, en de kroonwiel zo er uit gehaald?
Solderen met TIN!! Koop of leen een goede soldeerbout, en gaat uwen gang. Tip: Koop of leen geen soldeerbout van een piraat, die er geheime zenders mee in elkaar flanst!! Met zo eentje ben je een week bezig!! ;-)
De veer inhaken binnenzijde, dan de veer spannen met de buitenzijde = ronddraaien en op de beugel leggen. Klaar!
Lekker is dat een c20xe met 1.2 remmen!! Vergeet ook niet om de hoofdremcilinder te vervangen, de 1.2 heeft een kleinere binnenwerk. Trouwens als ge gaat opvoeren cq veranderen van de Kadett om sneller te gaan, begin je met de remmen, ophanging. Als dat aangepast is, begin je met vermogen van de motor aan te passen cq te verhogen.
Zoek een mooie originele op, die al gerestaureerd is. En daar bij kun je eigen Manta op inruilen. Weet je gelijk wat je kwijt bent, want dat body off restauratie kost een hoop geld, tijd en geduld! Ga maar eens een auto helemaal kaal halen, dan kom je nog wat tegen. Er zijn gevallen geweest kon men de body bij het oud ijzer dumpen.
Nog ff een opmerking..
De oliekoeler doet zo niet veel…
Plaats die maar voor de radiateur.
Die inlaatspruitstuk is de kleine! Lijkt wel op die van de 2.2E.
De gasklepdiameter moet 70 mm zijn.
Niet origineel vanaf Adam Opel fabriek! Even goed bekijken, voelen, aftasten of er geen roest onder zit, kijk dan ook goed naar de hemel in de auto. Bruine vlekken?
[quote quote=18358964]Doet feitelijk ook niet meer ter zake. Had al gezegd dat ik afbeelding te snel van het net had geplukt. Op het eerste gezicht leek ie er op.[/quote]
:good-job:
Yep dat CHINA was ook op deze kant GOED te zien, lezen was een ander verhaal!
-
AuteurBerichten