Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Kon nog wel eens bij ene Biesheuvel gekocht zijn, die polyester 400 delen waren toen wit van kleur.
Ga je deze nog monteren, of kunnen wij het zien op marktplaats?
In vroegere tijden riep men; Als je geen 40 uur aan je auto had gelast, dan was dat geen echte restauratie!!
RESPECT!!
Ga zo door!!
:toppie:
Bij de OPEL DEALER. :yes:
Dubbele vraag, in een verkeerde topic, dit is de Ascona afdeling!
En uw vraag is al beantwoord!!
:bye: :toppie:
Bouw nou eerst de zaak vakkundig in de auto, zo los op de grond testen kan wel maar kortstondig vanwege geen koeling!!
Eerst de zaak goed warm draaien voor dat je van alles gaat veranderen!
Dus…..
24 december 2020 om 14:36 In reactie op: chassisnummer a manta bouwjaar en type herkenning #18402504De RDW kon je het bouwjaar zo vertellen, en je hebt ook een kenteken en kentekenplaten??
24 december 2020 om 14:34 In reactie op: chassisnummer a manta bouwjaar en type herkenning #18402502Hier en daar heeft men op de Opel fabriek, ook een datum ingeslagen in de carosserie en dat op diverse plekken!
De 1970/1971/1972 modellen heeft een grote luchtrooster op de C stijl, die zit met schroeven aan de binnenkant vast.
Vanaf 1973 of enkele maanden eerder, zit er een kleiner luchtrooster op de C stijl.
[quote quote=18396226]als het een verslepen diesel krukas is klopt het hele verhaal niet dan past het niet met orginele lagers ivm axiaal lager en een diesel krukas heeft maar 4 contra gewichten het verhaal van haasje klopt ook voor geen meter want alle cih motoren hebben dezelfde hoogte er is maar 1 type 2.2e en die zuigers zijn met die setup eigenlijk niet kapot te krijgen en orginele 2.4 zuigers is de grootste troep ik zou voor de 2.2 gaan en zorgen dat de spullen in orde zijn[/quote]
Helemaal met Lonspeed eens!!
Die 2.4 heeft geen betrouwbare kwaliteit zuigers!
Heb er diverse 2.4 gehad, en als je niets aanpast dan is het binnen een bepaalde KM stand schade!!
Ga je lekker toeren, rustig door de omgeving rijden, dan is er niets aan de hand.
Ga je de zaak opvoeren en ook nog eens toeren trappen, scheuren, tja dan moet je zo eentje eerst uit elkaar trekken en met goed spul opwaarderen!!
Kost wat maar het blijft wel heel!!
Vergeet ook nooit de motor rustig warm te rijden, en monteer ook een olie temperatuurmeter kun je zien wanneer je meer dan 3000 T/MIN kan draaien!!
En kwaliteitsolie is zeer zeker aan te bevelen!!
ECU L-JETRONIC 2.0E : Gele sticker, BOSCH NUMMER: 0 280 000 159, GM NUMMER: 90 076 024.
Brandstofdruk: 3.5 BAR.
Kijk ook eens naar de BLAUWE TEMP-ZENDER voor de inspuitsysteem, vervang die maar door een nieuwe kost bijna niks.
Als die kapot is spuit de inspuitsysteem TEVEEL brandstof in.
Dat is de pakking van de carterpan, de pakking word hard en de bouten gaan los en dan krijg je…………………………………. Dus pakking vernieuwen, de bakfilter en de vloeistof! Als het nog goed schakelt en verder geen gebreken zijn, dan bovenstaande uitvoeren. Ander gelijk een GETRAG 5 BAK monteren!! :toppie:
Er staat wel een GM nummer in, gebruik GOOGLE eens.
11 november 2020 om 15:53 In reactie op: Z18XE slechte koude start , MIL gaat aan en uit….. #18396558Eerst weer uitlezen, dan weet je in welke richting je moet zoeken.
Als de Zafira twee lambdasondes heeft zit de tweede na de katalysator.
Zet de Zaf ook eens aan de vier-gastester, weet je ook meer.
UITLEZEN!!
Een c24ne heeft een andere carterpan, die van de 1.9 overzetten incl. de aanzuigbuis.
En die heeft ook injectie, moet je een kabelboom monteren en aansluiten, retour en aanvoer benzine en jawel de brandstofpomp.
De uitlaatspruitstuk heeft een brede flens van de voorpijp, de 1.9 heeft een smalle flens.
Kan zijn dat de koppelingsplaat andere spiebanen heeft, dan past die 4 bak van de 1.9 niet.
Je denkt: De injectie er af en ik wil de carburateurset monteren?
Mis gaat niet passen, de inlaatpoorten van de c24ne zitten hoger net als bij de 2.2E.
Zou ook maar een 2.0E of de 2.2E monteren, de 2.4 is nou niet helemaal betrouwbaar.
Zeker als deze al een heel leven bij zo`n puber heeft gehad, met koude motor vol gas weg.
Maar vind maar eens een frisse goede motor!!
22 oktober 2020 om 17:13 In reactie op: Deuren Kadett D op slot en sleutels in de kofferbak #18394069Even wachten,………………………………………………. PIZZA!!!
Je hebt een OPEL KADETT-D?
Alles op slot?
Pak een lasdraad, buig dat zo dat aan de onderkant wat rond is, dan een stukje hout bij een raamstijl.
Dan is er ruimte om die lasdraad naar beneden te laten zakken, om zo achter die knop te krijgen om die dan omhoog te trekken.
Het is een beetje klieren maar met geduld moet het lukken.
Je hebt ook van die flexibele grijp handjes, knijp je de knop in en dan gaat diverse stiften open.
Je wel begrijpen?
De deuren zijn al weer los??????????????????????
:toppie:
Een set dubbele WEBER`S, inlaatspruitstuk, luchtfilters, benzinepomp, en een gaskabelset. Dan word het gebruikt is zoeken en wachten, prijs is ???
Nieuw is kostbaar, maar dan geen gezeik met schoonmaken, reinigen nieuwe pakkingen en de rest.
Dan uitvogelen welke sproeiers bezetting je dan nodig hebt, komt de gebruikte set van zo`n 18 S af en heeft niet lang op de plank gelegen dan heb je geluk!
Het mooiste is dan met de Manta de zaak laten afstellen op een vermogensbank, BIESHEUVEL AUTOSPORT in WAALWIJK heeft zo eentje.
Kost een lieve duit zo alles bij elkaar, denk nou niet dat zal wel……………………
En zo`n inspuitsysteem aangevuld met een snelle nokkenas is zo gek nog niet, kost een stuk minder en je bent sneller klaar.
Dat loopt altijd goed.
Of gelijk een 2.0 16V er in, ook met injectie en snel zat!
De carterpan moet dan van die 1.8 op die 2.0 16 V komen.
En nou denk je………………………..
Wat zal ik doen…………………………….
Eerst nadenken, hier en daar info vragen wat het allemaal kost.
Maar met een set WEBER`S gaan rijden elke dag……………
Kijk voor af en toe eens gassen is geen probleem, ze lusten wel een slok benzine, is weer €€€€€
Injectie is zo gek nog niet, is ook zuiniger :smiley-car:
Kijk eens bij de andere topic, die jij geplaatst hebt!! :bye:
Controleer de kabel van de achterklep naar de carosserie, die achterklep is wel 108975 keer open en dicht geweest. En wat krijg je dan?……….. Een kabelbreuk.
Zelf ooit eens gedaan bij een Opel Manta-B, met een 1.8S motor. Ombouw naar een 1.8E, dus injectie er op bouwen.
Meestal de ontsteking module.
Rechtuit gaat nog………………….. Moet je door de stad of over een B-weg?………………….. Oja,…………. Je moet dan ook even bij de RDW langs. Herkomst van de motor, moet je aan kunnen tonen!! Héél belangrijk!! Een 2.0/2.2/2.4 met wat tuning is sneller, en rijd beter véél beter!!
Jens gaat op de fiets?? :bye:
Een Opel Kadett-D met een 1.2 S motor? Is dat de OHV of de OHC uitvoering?? Vragen, vragen……………………………. Denk de OHV.
Een 16i is een singlepoint injectie, ook wel monopoint injectie genoemd. Dus één centrale injector, voor alle vier de cilinders. Nou komt mijn vraag;…… Hoe lang, hoeveel jaar is het geleden dat de DETT een grote beurt heeft gehad. Dus filters, vloeistoffen.bougies. En over vloeistoffen gesproken, wat voor benzine tank je, hopelijk géén E10 rommel. Heeft de DETT nog een tijd stil gestaan? Vergeet ook niet de benzinefilter!!
Koop eerst een gave harde Calibra, dan de binnenkant drempels, deuren wielranden en zo behandelen met gekookte lijnolie!!
Met een hamer de roest er afkloppen, staalborstel erover, en dan behandelen met gekookte lijnolie! Die lijnolie trekt in de roest en stopt het verder roesten.
-
AuteurBerichten