JesperS

Aangemaakte reacties

15 berichten aan het bekijken - 26 tot 40 (van in totaal 40)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Astra G coupé, loshangende sensor? #18116980

    Ik zal eens kijken, ik had hem nu in ieder geval vastgetaped, want ik kon echt niet vinden waar die hoorde…
    Omdat hij heeft losgehangen heeft hij wel tegen mijn radiateur aan zitten tikken, hier is nu wel een beschadiging te zien, in de vorm van dat een gedeelte van die openingetjes is ‘dichtgeslagen’. Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel… Kan dit veel kwaad?

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1 #17952036

    @Mr-T-Opel-Astra-G wrote:

    @JesperS wrote:

    Okee, ik heb geen idee wanneer de EGR voor het laatst is schoongemaakt, ik heb de auto nu sinds half september. Mbt. het afdoppen van de EGR, waar is dit nou precies goed voor, en is dit echt beter? Ik heb eigenlijk ook geen idee of dit misschien al gebeurt is, misschien de garage maar eens bellen, misschien dat ze me dat wel kunnen vertellen.

    En hoe werkt dat met een benzine additief en motorflush?

    Uitlaatgasrecirculatie (EGR) is een NOx(= stikstofoxide en stikstofdioxide)-reductiemethode die gebruikt wordt bij interne-verbrandingsmotoren. EGR staat voor Exhaust of Emission Gas Recirculation.

    Het principe van EGR is dat er een hoeveelheid van de uitlaatgassen uit de motor teruggeleid wordt naar de verbrandingskamer(s). Daar dit uitlaatgas gemengd wordt met de inkomende lucht, zal het zuurstofgehalte (en dus ook de lambdawaarde) van het verbrandingsmengsel dalen. Er wordt dus meer inert gas in de verbrandingskamer gebracht. Bij verbranding van de brandstof moet de ontstane warmte nu over meer massa worden verdeeld. Hierdoor daalt de verbrandingstemperatuur en daarmee de NOx-uitstoot, doordat NOx vooral ontstaat bij hoge verbrandingstemperaturen. Met deze toepassing wordt het stikstofoxidegehalte in de uitlaatgassen tot 30% verminderd. De resterende NOx in de uitlaatgassen kan gedeeltelijk gereduceerd worden in een driewegkatalysator of met een NOx-reductiekatalysator: NOx-trap of ureum-SCR.

    Bij benzinemotoren, gebruikt in de automobielsector, wordt de uitlaatgasrecirculatie geregeld door de EGR-klep. Deze klep bevindt zich tussen het uitlaatspruitstuk en het inlaatspruitstuk. Bij de eerdere systemen werd de klep bediend door drukverschillen in het inlaatspruitstuk. De mechanische bediening was zo afgeregeld, dat de klep alleen geopend werd bij deellast. Bij modernere systemen gebeurt dit overwegend met behulp van een elektrisch bediende klep, wat een betere aansturing mogelijk maakt. Een volgende stap is het gebruik van variabele in- en uitlaatkleptiming (interne EGR), waardoor de inwendige vervuiling van het inlaatsysteem wordt gereduceerd en er sneller op wisselende rijomstandigheden kan worden gereageerd. EGR is een belangrijk onderdeel bij de emissieregeling van voertuigen. Een groot nadeel is het vermogensverlies en een versnelde inwendige vervuiling van de motor.

    Door de EGR af te doppen voorkom je eigenlijk dat je motor zichzelf gaat vergiftigen met onvoldoende verbrande uitlaatgassen die weer terug de motor in gestuurd worden.

    Motorflush doe je bij je olie. wel verstandig dit te doen wanneer er verse olie in zit ;) Smeert de motor lekker door. Bezine additief gooi je op een volle tank bij je benzine. zorgt ervoor dat alle aangeslagen CO2 in je motor verdwijnt. Wordt door veel garages gebruikt voor auto’s die onregelmatig lopen. wil vaak al een heel verschil maken.

    Dat is duidelijk, bedankt! Ik moet binnenkort toch langs de garage, dan kan ik meteen eens vragen, of die is afgedopt, en anders of ze dat kunnen doen!
    Zo’n benzine additief zal ik dan ook wel eens gaan gebruiken, zijn er nog dingen waar ik op moet letten als ik dat aanschaf? Merk of type ofzo? Sorry, maar ik heb hier echt weinig kaas van gegeten. :P

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1 #17952020

    @Mr-T-Opel-Astra-G wrote:

    @JesperS wrote:

    Ik heb een G coupé, en nu valt mij de laatste tijd op dat die temperatuurmeter wat later dan voorheen omhoog gaat. Ook blijft hij vaan rond de 80 graden hangen, tenzij ik echt flink gas ga geven, dan gaat hij uiteindelijk wel naar de 90. Is dit normaal/kan dit kwaad?

    Ook merk ik soms als ik in de file gas loslaat, dat hij soms vrij hard begint te bokken/schokken, vaak als hij iets boven de 1000 toeren zit, waar kan dit door komen? Ik heb een x1.8xe1 motor trouwens.

    En nu ik toch bezig ben, soms als ik rem, begint mijn stuur te trillen dit is niet altijd. De auto gaat wel gewoon mooi rechtdoor dan, en het is vooral als ik van een wat hogere snelheid moet gaan remmen. Wat zou dit kunnen zijn, ik heb het eigenlijk al sinds ik die auto heb, dus ik weet niet beter eigenlijk toch vraag ik het me wel eens af.

    Verder vind ik mijn Astra nog steeds geweldig en ben ik er nog steeds wel verliefd op! :wub Haha, alvast bedankt voor de antwoorden!

    Voor je eerste vraag: Kan geen kwaad.

    Wanneer is de laatste keer dat je EGR een schoonmaakbeurtje heeft gehad? Afdoppen is ook beter voor de levensduur van je motortje :)
    – Onverbrande CO2 wil ook nog wel eens in je motor blijven steken. Een klein beurtje d.m.v. een Benzine additief en Motorflush (voor in je olie) doet vaak ook al wonderen. Deze zijn bij menig universele garages wel te verkrijgen.

    Okee, ik heb geen idee wanneer de EGR voor het laatst is schoongemaakt, ik heb de auto nu sinds half september. Mbt. het afdoppen van de EGR, waar is dit nou precies goed voor, en is dit echt beter? Ik heb eigenlijk ook geen idee of dit misschien al gebeurt is, misschien de garage maar eens bellen, misschien dat ze me dat wel kunnen vertellen.

    En hoe werkt dat met een benzine additief en motorflush?

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1 #17952015

    Ik heb een G coupé, en nu valt mij de laatste tijd op dat die temperatuurmeter wat later dan voorheen omhoog gaat. Ook blijft hij vaan rond de 80 graden hangen, tenzij ik echt flink gas ga geven, dan gaat hij uiteindelijk wel naar de 90. Is dit normaal/kan dit kwaad?

    Ook merk ik soms als ik in de file gas loslaat, dat hij soms vrij hard begint te bokken/schokken, vaak als hij iets boven de 1000 toeren zit, waar kan dit door komen? Ik heb een x1.8xe1 motor trouwens.

    En nu ik toch bezig ben, soms als ik rem, begint mijn stuur te trillen dit is niet altijd. De auto gaat wel gewoon mooi rechtdoor dan, en het is vooral als ik van een wat hogere snelheid moet gaan remmen. Wat zou dit kunnen zijn, ik heb het eigenlijk al sinds ik die auto heb, dus ik weet niet beter eigenlijk toch vraag ik het me wel eens af.

    Verder vind ik mijn Astra nog steeds geweldig en ben ik er nog steeds wel verliefd op! :wub Haha, alvast bedankt voor de antwoorden!

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17640922

    Haha, nee ik ben gewoon heel dom, even vergeten dat er plasticjes om heen zitten. :oops: Het is dat mijn vader belde en daarnaar vroeg, anders had ik daar nooit aan gedacht. :P

    In reactie op: Opel Calibra GESPOT #17340456

    Net bij de Jumbo hier in Arnhem, een rode, met op de achterruit de tekst ‘Opel Calibra’. Zag er mooi uit!

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17640918

    Wilde net dus mijn wiel gaan wisselen, past die sleutel niet op die bouten… Geen idee hoe ik hem nu ga kunnen wisselen. :S

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17640909

    Net naar mijn Astra gelopen, om te zien dat mijn linkerachterband wel erg zacht staat, morgen maar reservewiel erop zetten, en een Kwit-Fit opzoeken…

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1 #17951689

    Hey,
    ik heb een klein vraagje over mijn Astra G. Mijn vader heeft een Omega gehad, en hierbij zaten de remblokken van de handrem gelijmd, deze kon je dus tijdens het rijden niet gebruiken. Hoe zit dit bij mijn astra G?

    En nog een vraagje, mijn ruitenwissers piepen. Ik heb ze al laten vervangen omdat ik dacht dat het rubber was uitgehard, maar dit heeft niet geholpen. Wat zou dit wel kunnen zijn? :)

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1 #17951392

    Bedankt voor de antwoorden op mijn vorige vragen :)
    Er was inderdaad sprake van oxidatie op de aansluiting van het remlicht.
    Ik heb nu echter een vraag, en dat vind ik veel ernstiger. Ik heb nu sinds de aanschaf ongeveer 2500 kilometer gereden, en het oliepeil was nou al helemaal tot het minimum gezakt. Is het normaal dat deze auto’s zoveel olie verbruiken? Het gaat hier om een 1.8 G coupé uit 2000, met een kilometerstand van 77500 ongeveer. Ik hoop het niet, want dat word een dure grap dan… En dan voel ik me ook een beetje genaaid, want ik heb er meerdere malen expliciet naar gevraagd bij de verkoper, en die verzekerde mij dat hij amper olie verbruikte…

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1 #17949581

    Ik heb een klein vraagje, mijn remlicht doet het rechtsachter niet. Nu heb ik het lampje vervangen, maar hij doet het nog steeds niet,ik houd ook nog steeds de melding op het schermpje dat hij het niet doet. Het gaat hier om de 1.8 G coupé uit de 2000. Wat zou diit kunnen zijn?

    Ook had ik een tijdje geleden een andere vraag gepost maar geen antwoord gekregen, ik heb een elektrisch schuifdakje erin zitten, tot welke snelheid kan/mag je dit bedienen?
    En o ja, nu het kouder word, als het straks gaat vriezen, krijg ik mijn deur dan nog wel gewoon open? Omdat het raam daarvoor een stukje moet inzakken?

    Alvast bedankt! :)

    In reactie op: Opel Astra GESPOT #17342533

    Gisteren in Noordwijk vlakbij Huis ter Duin een ‘hele mooie blauwe Astra g coupe zien staan. Vond het echt een supermooie auto. :)

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1 #17949826

    @DarkNL08 wrote:

    @JesperS wrote:

    Hoi,

    ik heb een klein vraagje, ik heb sinds vorige week een Coupé uit 2000, en nu blijft geregeld ‘remlicht controle’ branden op mijn boordcomputer, en dan doen mijn remlichten het dus ook niet. Soms gaat het opeens weg na remmen, en doen ze het. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
    Alvast bedankt! :)

    Heb trouwens nog zo’n schakelaar liggen (nieuw), had mijne vervangen maar bleek toch zekering te zijn (altijd eerst zekering checken!!)

    Mag je voor 7,50 ex verzenden overnemen!
    Stuur maar een berichtje… :thumb

    Bedankt voor het aanbod, maar ben vandaag bij de garage geweest, en die gaat het voor me vervangen. :)

    Ik heb wel nog 2 andere vragen. Ik heb een elektrisch schuifdak, maar ik weet niet zeker of je die gewoon mag bedienen tijdens het rijden? Ik neem aan van wel, maar is dat niet slecht voor het mechaniek ofzo?
    En als tweede vraag, ik zag nu al dat er vocht aan het bovenste randje van het raam komt, hoe zit dat dan straks als het vriest? Krijg ik mijn deur dan nog wel normaal open, omdat dat raam altijd ietsjes naar beneden zakt?
    Alvast bedankt! :)

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1 #17951374

    Hoi,

    ik heb een klein vraagje, ik heb sinds vorige week een Coupé uit 2000, en nu blijft geregeld ‘remlicht controle’ branden op mijn boordcomputer, en dan doen mijn remlichten het dus ook niet. Soms gaat het opeens weg na remmen, en doen ze het. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
    Alvast bedankt! :)

    In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18134853

    Vandaag de koop van een Astra coupé uit 2000 rondgemaakt! :D Maandagmiddag kan ik hem ophalen, dan zal ik nog wel eens betere foto’s maken. :)

15 berichten aan het bekijken - 26 tot 40 (van in totaal 40)