Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door Heuti
Ach ja , vaak blijft het toch bij dromen van zulke auto’s
Had ik maar een vak moeten leren:D:D:D
Maar een M5 of RS4 kan mij wel bekoren!!:sleepingNu ben ik ook blij met mijn automaat, navi,stuurbediening voor audio etc,
en andere opties!Maar idd BMW, Audi , MB???? Maybe later!!
Grtzz Heuti
Een vak leren ? Waarom.. Ik ken zat mensen die relatief gezien weinig opleiding hebben genoten, maar nu behoorlijk bakken met geld binnen halen..
Opleiding zegt niet altijd wat. Op het juiste moment op de juiste plek, met het juiste idee of juiste oplossing zijn is vaker het succes van bedrijven / individuen.En anders in de drugs of wapen handel gaan, of een hoeren-uitleen bedrijf beginnen :jerry
Meindert, hier doe je me echt een plezier mee ! :thumbup
Wat een gave wagens zijn dat man die 5-serie’s.
Nostalgie voor me. Me oom en tante hadden er vroeger 2 gehad. 6 pitters ook. Een benzine, en een diesel hadden.Echte cultwagen dit. Fantastisch !! :wub :thumbup
grtz.
Jeroen.Wat een wagen zeg..:wub
Dat zal wel bij dromen blijven :P, maar als ik ooit zo’n wagen me kan veroorloven en één koop, laat ik eerst de buiten spiegels in carrosserie kleur meespuiten. Het is een dikke wagen, maar persoonlijk kunnen dat soort relatief ‘kleine-dingen’ daarmee wat over de top gaan. Te opzichtig denk. Opvallen doe je dan wel met zo’n auto, maak je maar niet druk. Of je het nou wil of niet. :jerryAan de Omega de hoogte verstelling schakelaar van de stoel vervangen/ gesoldeerd, doet het weer, (bedankt Carlo) en de AB herstelt. Contactje zat was los en was wat viezig, waardoor soms wel deed en soms niet, en soms lampje constant bleef branden. (Bedankt Matthijs). Tja dit alles nog geen half uurtje werk..
Gister daarintegen hele dag bezig geweest op een iets wat ‘oversized’ hefbrug, – maar ja ik ga graag op safe :D – de versnellingsbak en vliegwiel van me Astra F GSI C32SE vervangen(officieel een Y32SE, maar het inlaat en de voorpijp met slechts 1 sonde van de C25XE maakt het tot een C32SE.. denk ik)
Zat een licht vliegwiel op (5,9 kg) en nu weer het orginele van een C25XE (+/- 8 tot 8,5 kg. zwaarder dan het licht vliegwiel).
F28 6 bak eruit/af en F25 5 bak erin, incl. electronische V6-teller en alle onderstel/subfr. rubbers vervangen door Powerflex exemplaren om het geheel weer wat steviger te doen laten aanvoelen. (wat weggedrag dus uiteindelijk weer ten goede komt).Wat pics;



enerzijds handig zo’n brug (al je onderdelen kan je kwijt op de brede rijplaten) anderzijds is het toch meer een ‘obstakel’ extra. Met 3 man eronder die op een plek moeten werken gaat lastiger als bij een 2-koloms brug :jerry
Dank Carlo en Willem trouwens voor hun inzet.. supers ! :thumbup
origineel gepost door Sjors-V6
Alle mooie Omega’tjes worden zowaar geëxporteerd |!En wat doen ze er dan mee ? :o:o
http://www.youtube.com/watch?v=Dw2RYfI7cl4&NR=1
:cry:cry
Groetend,
SjorsNeej, dit is idd niet echt best nee voor de Omega :thumbdown
Zonde, denk geen liefhebbers die dit doen. Tenzij het een Omega geen apk meer heeft ofzo, of naar de sloop gaat, (een afgeschreven exemplaar) maar dan nog, het hoeft niet kapot, misschien heeft er iemand nog belang bij juist die specifieke onderdelen die dan onnodig en overmatig belast worden..
van één keer zal die heus niet kapot gaan, maar deze mensen doen dit vaker..
Tja, dit soort dingen gebeuren.
Voor dit soort plezier en vertier kan je nu eenmaal een dergelijke auto als een Omega goed gebruiken. En zo zijn er wel meer van dat soort wagens.origineel gepost door astra97
nou hier dan de foto`s van mijn/onze astra f station uit 97
met de standaard wielen zoals we hem kochten
een mooie schone motorruimte
nieuwe wielen 15 inch
??? in deze F-station zit toch een 1.8 16V of een 2.0 16V aan het plaatje van motorruimte te zien ?
Wat doen die trommels dan op de achter as?? :hmmzWel een hele mooie Astra trouwens ! :thumbup
Ziet er goed uit onder de kap, en de carrosserie ook.
Netjes in de lak zo vanaf de foto’s te zien. Super !Jammer van die velgen wel enerzijds.. Is mijn smaak natuurlijk he..
Grtz.
Jeroen.origineel gepost door opel_omega_steinmetz
Geachte heer Tukker sur meuse,Naar aanleiding van uw schrijven van 30 juli 2008, deel ik u hierbij nogmaals mee dat de klacht niet tegen Rijkswaterstaat gericht diende te zijn. U heeft het namelijk over rondvliegende keien, hierbij moet ik aanmerken dat de autobanen die Rijkswaterstaat in onderhoudt heeft niet over keien beschikken maar over asfalt danniet beton. Het onderhoudt van dergelijke wegen, die in uw beleving van Rijkswaterstaat zijn, licht in werkelijkheid bij uw gemeente of de Provincie.
De gemeente Venlo aldus niet de Provincie Limburg is houder van de vergunning voor het onderhoud van lokale wegen bij u in de buurt, zij is door medewerkers van mijn district aangesproken op het feit dat problemen met het wegennet zijn, en dat deze toe zijn aan onderhoud/vernieuwing.
Na enig zoekwerk is duidelijk is geworden aan wie u de klacht ter zake kunt richten.
De heer P. Prutser, Stadhuisplein 1, 1234 AB Venlo, deze mijnheer behandeld de schadeclaims voor de gemeente.Hopende u hiermee voldoende te hebben ingelicht verblijf ik,
Met vriendelijke groet,
Lars
:jerry“verantwoordelijkheid dat licht bij….” ??
onderhoudt met dt.. :DWim, als ik zo’n brief zou krijgen van RWS, gaat ‘ie gelijk retour afzender..
Foei, eerst maar is zonder taalfouten.. :jerry
origineel gepost door eL KiWi
Nou ik toch -offtopic bezig ben.. dit is mn 22e post in 4,5 jaar opelforum.. best een prestatie :angelverder -offtopic;
Vindt je het wel leuk hier dan ? :jerry Kan natuurlijk ook dat je druk bent in dagelijksleven en zodoende weinig tijd hebt.. :)
Tenzij je natuurlijk die centreer bussen gebruikt, zou het moeten kunnen toch ?
Sjors, nee niet in duitsland gehaald. Gewoon in NL bij motoren rev. & occasie bedrijf. Heb er ook garantie op. 12 maanden.
Het was trouwens ook een Cadillac Y32SE. Oorspronkelijk in o.a. de CTS gelevered. Dus heb nog een mooi Cadillac inlaatje op de schoorsteen mantel staan :D en nog wat andere specifice Y32SE delen als spruitstukken,
bobine bruggen, twee-massa vliegwiel (handgeschakeld, vandaar dat ik zeg Cadillac, omdat de Omega B Y32SE in NL iig. nooit met een handbak is geleverd. De Cadillac daarintegen wél…)Maar uiteindelijk werden al die blokken (C25XE t/m Y32SE) geproduceerd in de GM/Opel fabriek in Port Ellesmere, in de U.K. (wat ik ooit is ergens gelzen heb)
Grtz. Jeroen.
Ja, idd Aronjte. Ik sluit ook niet geheel uit dat het de W.pomp kan zijn.
Heb n.l. bij me vorige Astra F X20XEV dit ook al is gehad. 2x zelfs Kennelijk zijn die type waterpompen wat brak/zwak. Die ging schrapend geluid maken bij stationair draaien (ander geluid als wat ik nu heb trouwens, maar dat zou kunnen omdat bij de V6-en de w.pomp over de multie loopt en bij de 4 cilinder motoren op de distrie, misschien andere krachten wat een anders (geluids)effect veroorzaakt). Bij me Astra ging ‘ie na vervangen te zijn bij de dealer binnen 40.000 km. / 2 jaar wéér herrie maken.
Slecht hoor.Grtz. Jeroen.
Ja dat zou ook nog kunnen Niels, want de spanrollen van de multieriem zijn nog van me oude C25XE, omdat op het blok van de Y32SE niks zat. Alleen een vliegwiel nog en een distririem, andere aanbouwen delen niet..
Het blok is uit 2003 idd. en had 0 km. gelopen (nieuw uit fabriekskrat) wel test kilometers uiteraard. Heb er nu zo’n 3.700 á 4.000 km. mee weggereden al..
grtz. Jeroen.
Ja, dat zou dus ook nog kunnen Sjors.. Dat zei Willem ook al.
Er zit nu een heel zielig licht klinkend giertje door me mooie motor geluid heen. Eigenlijk alleen bij warme motor, maar het lijkt erger te worden.:thumbdown De dynamo die erop zit is van een C25XE orgineel.
Me Y32SE is een nieuwe motor, en diegene waar ik ‘m van gekocht heb zei dat ik het niet preventief hoefde te vervangen die waterpomp.. Lijkt me ook best stug dat die nu de brui geeft. Blok is uit 2003. Maar ja, het kan altijd. Opel en waterpompen heeft een aantal jaren niet goed uit gepakt samen…Bedankt voor het meedenken iig Sjors ! :thumbup
grtz. Jeroen.
idd. berg roest zeg. Gaat hoop werk inzitten denk !
maar wel een gave wagen zeg.. Al deze nou ook is gered wordt :thumbup
Hier ook Michelin. Zweer er ook bij.
Inmiddels Conti-rommel en Pirelli gehad, maar komt niet in de buurt van Michelin.. (ligt waarschijnlijk wel een beetje aan van welke type per merk ze dan ook zijn.)
origineel gepost door hans_vledder
Nu op zoek naar de 345mm/292mm remklauwen, remschijven….Hans, neem anders is contact op met Niels / Rally Astra (DHZ Twente) hier van het forum. Als het goed is heeft hij nog Vectra C OPC klauwen liggen, bedoeld voor montage met 345mm. remmen
(die hij heeft zijn trouwens niet OPC blauw, maar alu kleurig, komen van een snel Saabje af, die heeft dezelfde klauwen n.l.)succes, grt. Jeroen.
Zo zo Sjors, goed bezig ! :thumbup
Ff flink wat onderhoud gepleegd aan de Omega..
Netjes hoor, zo hoort het, goed onderhouden het beestje, het een is mooie en goede Omie, dus ook zo houden. Als er onderhoud nodig, ‘m dat geven.en in de waxoil ook.. super. :thumbup
origineel gepost door Ali-GSI
origineel gepost door Jerremy
origineel gepost door Ali-GSI
Jammer dat er geen zon was :(Zon was er wel, alleen de bewolking zat er tussen.. :)
tja, je kan niet alles hebben. he.Maar ziet er goed uit hoor Alex :thumbup
Staat echt super in de lak..
zeer strak resultaat !!
Alleen naar mijn smaak steken pijpen toch nog net iets te ver uit.. Mag ietsjes minder wat mij betreft..Die mening ken ik al, en je weet dat dat word aangepast he? :P
ohwja das waar.. Ja, weet ik veel kan zijn dat je het al aangepast had maar het verschil op de foto niet zichtbaar is :P Hoe dan ook, toch zou dat het eerste zijn dat ik had aangepast.. whehehe :jerry
Maar nogmaals, in het geheel vindt ik het er echt strak uitzien.. Mooi lak werk, echt, mooi mooi.. Is echt zorg aan besteed, en dat is er gewoon aan af te zien.. :wors
origineel gepost door Ali-GSI
uniek zeker… Maar voor hoelang :PAli-GSI ® / TM.
Ga hier is ff babbeltje maken anders.. :D
http://www.octrooibureau.nlorigineel gepost door Ali-GSI
Jammer dat er geen zon was :(Zon was er wel, alleen de bewolking zat er tussen.. :)
tja, je kan niet alles hebben. he.Maar ziet er goed uit hoor Alex :thumbup
Staat echt super in de lak..
zeer strak resultaat !!
Alleen naar mijn smaak steken pijpen toch nog net iets te ver uit.. Mag ietsjes minder wat mij betreft..origineel gepost door hans_vledder
En dan nu de rest nog …Het word inderdaad even tijd om op een rijtje te zetten wat er allemaal nog gaat gebeuren. Er lijkt een hoop gebeurd te zijn doordat alles direct zichtbaar is (zichtwerk), maar het meeste werk zit ‘m waarschijnlijk in wat nog komen gaat. In een aantal dingen zit een dwingende volgorde of is het zaak een aantal dingen te combineren zodat bepaald werk niet meerdere keren gedaan hoeft te worden:
– 292mm remmen achterzijde monteren
– 345mm remmen voorzijde monteren
– Afdekkap rechter stoelairbag vervangen
– Afdekkappen onderdorpel binnenzijde vervangen
– Bandenspanningcontrole op CheckControl (TPMS) bedraden, afmonteren en programmeren
– Binnenspiegel bedraden en afmonteren
– Boordspanning naast asbak inbouwen
– Carosseriekabelboom vervangen
– Daklijsten vervangen (verchromen)
– Deurvangers vervangen (verchromen)
– Diefstalalarm inbouwen (vervangen BCM?)
– Draagarmen voorzijde vervangen (geringe speling op rechter fuseekogel, links preventief)
– Electrisch verstelbare stoelen (ombouwen, bedraden, afmonteren en programmeren, inclusief stoelventilatie)
– Electrische ramen achterzijde bedraden, afmonteren en programmeren
– Electronic Climate Control inbouwen
– Front mounted intercooler monteren (inclusief EDS phase II tuning)
– Hemelkabelboom vervangen (indien noodzakelijk, desnoods inclusief hemelbekleding)
– Irmscher instaplijsten monteren
– Irmscher sportpedalen monteren
– Lederen bekleding (custom, zie bijvoorbeeld: http://www.irmscher.de/int_shop/int_shop.php?todo=leder)
– Lederen stuur monteren (inclusief airbag en stuurwielbediening)
– Lederen versnellingspook monteren
– Leeslampjes achter inbouwen
– Leeslampjes voor inbouwen
– Montage kofferbakspoiler of lip
– Motorruimte kabelboom vervangen
– Ombouw naar AFL Xenon (inclusief bekabeling, hoogtesensoren, vervanging UEC, programmeren)
– Opel logo op kofferbak verwijderen
– ParkPilot (PDC) bedraden, afmonteren en programmeren
– Regensensor bedraden en afmonteren
– Roestvaststalen remleidingen monteren
– Schuif/kanteldak inbouwen
– Sierlijst dashboard vervangen
– Standverwarming inbouwen, bedraden en programmeren
– Stoelverwarming achterzijde monteren en programmeren
– Stoelverwarming voorzijde monteren
– Tellerunit met chromeringen inbouwen
– Trekhaak vervangen (voor type die past in combinatie met Irmscher achterbumperlip)
– Veerisolatoren inbouwen
– Ventilatieroosters dashboard vervangen (voor type met chrome randje rond de instelknop)
– Verlagingsset monteren (20mm, 30mm of meer?)
– Verlichte zonnekleppen bedraden en afmonteren
– Vervangen bestuurdersdeur (braakschade)
– Vervangen deurpanelen achterzijde (zonder zwengelgat, met zonneschermpjes)
– Zonnescherm achterzijde bedraden (zou met vervanging carosseriekabelboom gebeurd moeten zijn)Groet,
HansJij hoeft je niet te vervelen Hans.
Je bank rekening blijft ook lekker in beweging zo denk..
Goeie dag zeg..Wel respect voor het werk hoor. Super. :wors
Mooie wagen heb je ook, en die wordt alleen maar mooier ! :thumbup
bekend X16XEL verhaal !
Gaaf die achterlampen zo..
Respect voor het werk.. :worsgrtz.
Jeroen.origineel gepost door swagman


krijg hem voor pasen
mooi ding man.. :thumbup
Maar vraagje, merkwaardige plaats voor foto’s te maken. Zie vlak langs de wagen auto’s voorbij rijden. Deed ‘ie het niet meer ?? :hmmz11 maart 2008 om 12:15 In reactie op: Waarde Omega 2.5 V6 1999 -> Update: verkocht, en een nieu #17385779Ja beter dat je ‘m houd ! :thumbup
-
AuteurBerichten