Jerremy

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 2,430)
  • Auteur
    Berichten
  • Y32SE en Z32SE zijn bouwgelijke motoren, uit dezelfde bouwserie.
    120.000 km ? ik zou het niet doen. Opel is daar namelijk zelf ook van terug gekomen. Het klopt wel, dat met de introdcutie van 3.2, 2e gen. aanvankelijk 120.000 km/8jr. was.
    Opel kwam daar van terug omdat ze voor een ton/8jr. al bezweken
    Zoals Wim-V6 al zei, 1e generatie; 60.000 of 4 jaar (welke het eerst komt) 2e generatie; 90.000 of 6 jaar.

    Je kan anders ook op motor nummer bestellen/kijken welke je hebt, maar toch het beste is zoals Willem zegt te kijken welke je hebt.

    In reactie op: Motor swap X18XE1 naar V6? (RDW goedgekeurd yoepiee) #18177495

    Corsa_B_66, graag gedaan ! Nee joh, een Vectra B schreeuwt om een 3.0 of meer ! :jerry
    Tuurlijk een 2.5 is ook leuk hoor..
    F23/25 zijn hydraulisch te maken, heeft meer met druklager te maken dat er in zit.
    Maar denk wat meer van relevantie is, is schakel- of kabel bediend. Idd vraag Wim-V6 hier maar naar. Die weet echt van de hoed de rand met deze materie.
    Wat Teungts is denk idd wel beter, hele tellerbak doen.

    grtz. Jeroen.

    In reactie op: Motor swap X18XE1 naar V6? (RDW goedgekeurd yoepiee) #18177492

    Mooie upgrade idd. ! En warm aan te bevelen. Fijne en goede motoren deze Opel V6-en.
    Praat anders is met Wim-v6 hier van het forum of CarloAstra. Die zijn echt helemaal thuis hierin en hebben veel ervaring met deze motoren en veel kennis ervan.

    Vwb kabelboom, ECU en BAK, uiteraard. bak; F23/F25
    Toerenteller denk wel vervangen. Snelheidsmeter niet, ECC of niet is geen probleem, staat los van motor type.

    Als je dan toch een V6 inbouwt, zou ik gaan voor een 3.0 of 3.2
    Mocht je nog een goede 3.2 zoeken, ik heb er 1 te koop ! buysell/single_ad.php?ad_id=6631

    grtz. Jeroen.

    In reactie op: corsa a v6 #17806789

    Nice man. Top !
    Is niet mis idd 265 pk. Die DTA doet ‘m goed ! Voor de rest is alles standaard toch, is die motor van Christiaan die die in ze witte F-gsi had..
    Ben benieuwd wat de mijne straks nog is een keer gaat doen. met 250 pk zou ik al zeer blij zijn !
    heb welliswaar geen DTA, maar wel spaghettie spruitstukken, complete group A, grotere gasklep, Mantzel inlaat spruitstuk, geflowed, en kruisstuk ook groter gemaakt en geflowed,
    en free-flow luchtfiltertje van Dbilas..

    Leuke motoren dit, Houd ‘m heel !

    In reactie op: Vreemd gaan met een Omega V6 ervaringen ? #18164931

    @remutr wrote:

    http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m710540028-opel-omega-stationwagon-2-5i-v6-sport-bj-1999.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

    greg nog een mooie Omega

    Deze staat ook al lang te koop zeg. Aardig gezakt in prijs ook. Meen me te herinneren dat ze er meer dan een jaar geleden in dikke 1000 meer voor vroegen.
    Enorm zonde zeg van zo’n aftermarket ‘plak-dak’ wat erin/erop gezet is. Voor mij persoonlijk de redenen zulke auto’s te laten staan.

    In reactie op: Camber afstellen achteras vectra b station icm verlaging #18166600

    Achterzijde is Multi-link bij een Vectra B.
    Voorzijde is wel Mc Pherson.

    In reactie op: Vectra v6 turbo opc (z28net) stotteren koud #18164965

    Ik zelf rijd nog steeds een diesel ook ernaast. Maar ik heb genoeg andere bezine motoren gereden om te weten dat het niet hoort. Niet in de mate zoals ik ’t heb. Heb ook een 3.2 V6, en die doet dat ook niet, bmw rookt ook aardig zwart soms met stationair gas geven. Krijgt teveel brandstof en zie op de economy meter ook dat als die stottert dat ie boven de 10L/100 km aangeeft. ga ik harder rijden waardoor die meer toeren maakt en niet meer stottert/happert geeft ie verbruik onder de 10L/100 km aan

    In reactie op: Vectra v6 turbo opc (z28net) stotteren koud #18164963

    Waardes (laten) uitlezen van temp. sensor, LMM, lambdas en evt. bobine(s).

    Heb ditzelfde probleem met een bmw V8. Die doet dat ook, maar ook als die warm is, alhoewel het dan iets minder lijkt.

    In reactie op: krukas poelie c25xe hetzelfde als c20let ? #18125765

    Michel, ja dat is een goede dat je dat aanhaalt. Gebalanceerd is het mooiste natuurlijk, maar voorzover ik weet zijn ze van Courteny standaard ook niet gebalanceerd, en van Mtech ook niet.

    Het is relatief een klein diameter oppervlakte en licht-gewicht, en daarbij hij is accuraat gemaakt en symetrisch.
    Balanceren kan en doe ik niet zelf, moet ik laten doen, dus dat zou er dan nog wel bijkomen mochten men dat willen, maar ik denk dat dat nog vrij kostbaar kan zijn.

    Bouke, Ok !

    Dus korte inventaris, 3 stuks zou al wel haalbaar zijn..
    Zal nog even uitzoeken vwb kleur/kleurtype(kosten) anodiseren en balanceren.

    In reactie op: krukas poelie c25xe hetzelfde als c20let ? #18125762

    Ja klopt. Type 7075. Wordt in de volksmond ook wel is ‘vliegtuig alu’ genoemd.
    Kleuren moet ik me even in verdiepen, maar basis kleuren als; blauw, rood, groen, zwart, goud (geel), zilver, is sowieso mogelijk. Wellicht meerdere kleuren ook
    bij RAL nummer, maar dat weet ik niet zeker. Moet ik uitzoeken.

    In reactie op: krukas poelie c25xe hetzelfde als c20let ? #18125760

    Bij enkel stuks rond de 120-130 euro.
    Mochten meerdere mensen interesse hebben kan ’t voor goedkoper wel. Moet ook even kijken vwb anodiseren en kleuren.
    Meerdere kleuren zijn mogelijk namelijk. Maar ja, als iederen weer andere kleur wil.

    Dus mochten er meerdere mensen interesse hebben..

    In reactie op: calibra 3.0 v6 4×4 #18158646

    Is mooi geworden Michel ! Gefeliciteerd ook met de goedkeuring ! :thumbup
    Je hebt er hard voor gewerkt, staat inderdaad mooi in de lak deze Calibra, heb nu 2x gezien in het echt en ziet er goed uit !
    Ben benieuwd straks met de andere plannen, rij nog is langs of ik kom wel is jouw kant uit, wil tzt nog wel is een rondje mee rijden :D

    Grt. Jeroen

    In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18136111

    Zo zie je maar weer, velgen maken de wagen. Staat bijzonder goed en mooi in verhouding.
    Ben niet echt een Astra H-fan, maar deze kan ik wel waarderen zo. Heel mooi

    Misschien is proberen zulke velgen op m’n Astra F te zetten :jerry * zoekt slijptol * :angel

    Leuk karretje Willem, je spaart ze ook echt allemaal he ;)
    Die koppelingsschakellaar kan je de niet met een beugel op de bak maken, tegen de hevel, en dan zo dicht mogelijk bij draaipunt,
    daar is de uitslag/afwijking door slijtage het kleinst, dus hoef je het minst snelst je schakelaar van positie te veranderen.. Daar hadde we ’t lang geleden al is over gehad.
    Weet niet of dat technisch kan natuurlijk..

    In reactie op: Nieuw Astra F Forum gestart #18159368

    Lukt het inloggen niet dan ? Misschien zijn de eerste ban’s al uitgedeeld :jerry

    Ik heb ook nog in een schuurtje onder een dikke laag stof een Astra F2 GSI staan… Astra F carrosserie dan :???:
    Binnenkort maar weer is verder mee denk, mis ‘m toch wel aardig.

    In reactie op: krukas poelie c25xe hetzelfde als c20let ? #18125758

    Ik kan ze evt. ook maken.
    Uitgevoerd in aluminium, type 7075 = trek sterkte 52 kg/mm2

    In reactie op: corsa a v6 #17806768

    Nette wagen idd., en staat goed die Astra F sport wielen !
    Zonde van je Corsa A, en al dat werk ook. ik heb ook nog wel een goede V6 staan, een 3.2 (Y32SE) 80.000 gelopen van 2002.
    Serial# 08667823. Met laatste type distributie riem/loop.

    In reactie op: Nivo koelvloeistof #18145559

    Inderdaad, Omega. Een aangezien het om een Omega/MV6 en daarbij behorend KVS tankje gaat, is je link weldegelijk van toepassing

    Het saab expansie vat heeft niets van doen met waar topic starter om vroeg.

    In reactie op: Leer intrieur nu met xtra vraag en foto #18150209

    Dat interieur is niet van een F, noch van een G.

    E Kadett is het van. Champion als ik me niet vergis.

    Echt een mooie, strakke auto dit zeg. Gewoon zo als het hoort. Geen overbodige meuk en tupperware etc.
    Voor het mooie evt. nog donkere koplampen, en hij is helemaal af. Maar zo is die ook erg fraai hoor !

    Vwb die kleurverschillen kunststof/staaldelen, dat kan idd kloppen. Heb ook is een vectra gehad met een effect lak, fraaie kleuren,
    maar echt een drama om daar (bij)spuit werk aan te (laten) doen. Wat ik mij toen is heb laten vertellen door een schade hersteller is dat
    je eigenlijk losse delen niet kan spuiten, moet altijd met de auto erbij, spuitrichting zou van doorslag zijn zodat de effect/metaal deeltjes
    allemaal dezelfde kant uit op vallen waardoor het effect, ongeacht ondergrond en deel, altijd het zelfde zou zijn. Ze hadden het over proef
    plaatjes in verschillende richtingen spuiten en dan bij daglicht bij de rest van de auto houden.

    In reactie op: automaat uitwisselen tegen een handbak #18142724

    Zou misschien kunnen, alhoewel er voor een Omega met Y32SE officieel een R30 bak wordt opgegeven. Maar goed, die achter een X25XE, X30XE, en Y26SE zitten moeten natuurlijk
    ook tegen een Y32SE passen.

    Ik heb trouwens nog een wel een origineel, nieuw, 0 km. gelopen vliegwiel liggen voor een Y32SE RWD met handbak mocht je serieuze ombouwplannen hebben.

    In reactie op: X25XE motor gezocht #18101076

    geen interesse in een Y32SE ?
    Heb er nog eentje, 80.000 km gelopen, BJ 2002, komt uit een Omega B2. S# 08667823, Bijzonder nette en goede motor.

    Als we dan toch gaan promoten king:

    In reactie op: Re: Calibra Gesloopt #17831082

    ja grotere gasklep, geen TC klep meer ertussen, de zwarte flens plaat die op koppen aansluit is zelfde als 3.0 die ik heb (heb de standaard Y32SE laten zitten) de alu kruisstuk die ertussen zit, waar injecteren inzitten is ook vergroot inderdaad, hebben ik allemaal laten doen, en die is helemaal ingeslepen nu op het mantzel inlaat, sluit allemaal mooi aan nu.

    In reactie op: Re: Calibra Gesloopt #17831080

    Ja die afwerking krijg je. Ga er maar vanuit.
    Ja gaten zijn wel groter inderdaad.. de mijne is nu ook redelijk, is helemaal bewerkt.

    In reactie op: Re: Calibra Gesloopt #17831078

    @Vannos wrote:

    dankje :thumb

    volgende update zal iets motorisch zijn, wil een mantzel inlaat spruitstuk er op. en de uitlaat spaghetti spruit stukken

    mantzel zelf geeft 8 pk winst

    20% vergrote kanalen.

    Ik heb ‘m ook liggen. Moet ooit nog is op me 3.2 komen in de Astra. Maar heb je ‘m al besteld. Berg je maar. Wat een bedroevend, goedkoop stuk gietsel is dat zeg… Ongelooflijk.
    Nou ja, ‘goedkoop’ schandalig wat meneer Oliver Nowack daar voor vraagt. Service ? lachertje, 100% vooruit betalen, 6 tot 8 weken wachten,
    telefoon wordt sporadisch opgenomen, e-mails gaan denk gelijk de trash bin in.. Communicatie is echt NUL. betalingsbevestiging krijg je niet, ze niet zeggen wanneer die gereed is of er is,
    je ziet ’t vanzelf wel !

    En is dit de algehele afwerking die kan verwachten na lang wachten en veel geld betalen. Dat hoort zo zeggen ze dan, zo zijn ze allemaal… nooit klachten over gehad :???:

    Gaten zijn verschillend van vorm, niet constant, schroefdraad ontbreekt op sommige plekken, ik heb een verziekt draad in 1 gat,
    hij past niet in 1x want hij loopt klem tegen de injector-rails, moet je zelf uitfrezen/weg schuren, anders zit die NIET goed aangeklemt !
    En hij is van binnen echte enorm grof, de originele is 10x beter, zowel in afwerking als passing. Ik heb er veel werk aanghad en additionele euro’s tegen aan moeten gooien.

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 2,430)