Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
13 december 2013 om 21:35 In reactie op: Motor swap X18XE1 naar V6? (RDW goedgekeurd yoepiee) #18177579
@Corsa_GSi wrote:
Kofferbak is niet leger of voller dan normaal hoor, tank ligt in het reservewielgat.
Daarnaast denk ik dat het voordeliger is om LPG te rijden als je zo’n 30 tot 35000 km per jaar rijdt (prive en woon-werk).En je reservewiel dan, waar laat je die… of rij je rond zonder..
Uiteraard, maar aan die kilometrage kom ik niet, en ik heb een mooi dieseltje wat me 100 euro in het kwartaal kost met veeeeel binnen ruimte
en de btw van brandstof krijg ik netjes terug ;)12 december 2013 om 20:49 In reactie op: Motor swap X18XE1 naar V6? (RDW goedgekeurd yoepiee) #18177572Bij mij ook hoor en daar hoef ik geen gas voor te rijden ;)
12 december 2013 om 20:38 In reactie op: Motor swap X18XE1 naar V6? (RDW goedgekeurd yoepiee) #18177570@Corsa_GSi wrote:
@gwriemersma wrote:
Mooi man zo’n gevulde motor ruimte
Goed bezig
Met LPG er bij nog voller, vraag maar aan CarloAstra :jerry
Je kofferbak ook ja ! :jerry
11 december 2013 om 09:11 In reactie op: Tweedehands Station, versnellingsbak kapot maand na garantie #18195275@Freestyler wrote:
… Is dat niet de zelfde bak die ook in de vivaro ligt?
Nee dat is niet dezelfde. De Vivaro heeft de PK6. Die staan inderdaad ook niet bekend om hun betrouwbaarheid, lagerhuis dat slijt uit.
Bij m’n eigen bus is die nu ook vervangen dit jaar bij 230.000 km (2.5 cdti bj. 2005)
De bak was niet kapot nog, in die zin dat de auto er niet op stil stond, maar de herrie/rammel die de bak produceerde was niet om aan te horen en het zou niet lang meer duren voordat ik er wel mee stil zou staan. Dus een mooie ruil bak eronder met garantie voor 750 eurie.11 december 2013 om 09:05 In reactie op: Tweedehands Station, versnellingsbak kapot maand na garantie #18195274Volgens mij is het wel een Opel probleem, het gaat hier toch om een Opel waar deze versnellingsbak in dit geval op zit. Opel heeft de keuze gemaakt deze bak in deze configuratie aan te bieden. (destijds)
Zo dan.. behoorlijk krokant ! :shock:
Mooie Vectra verder hoor. Mooie kleur, mooie wielen, mooie motor. Is het zeker wel waard lijkt me zo om die roest weg te (laten) werken ! :thumbup
3 december 2013 om 13:46 In reactie op: Motor swap X18XE1 naar V6? (RDW goedgekeurd yoepiee) #18177533Okeej.. whatsgebeurt ? doet ie ’t niet goed ?
@sjoerdie wrote:
Enige blok wat erin thuishoort..een lekkere 6 cylinder.
Zo is dat, met handbak ook. dan zijn het fijne bakkies anders vind ik er niet veel aan..
29 november 2013 om 17:02 In reactie op: Motor swap X18XE1 naar V6? (RDW goedgekeurd yoepiee) #18177525@wim-v6 wrote:
@ Omkeuren:
Ik heb zowiezo Gister met Arjan lekker aan het Schrobben en Borstelen geweest, en ben een van de belangrijkste delen niet vergeten,
heb gister het motornummer weer goed leesbaar gemaakt, dat moet ook voor de RDW.Tip: Deze motor is ook in het Type auto van Corsa_B_66 geleverd, deze kan omgekeurd worden middels een CVO, dan hoeft de auto niet gewogen te worden, en is een Rijproef niet nodig.
CVO kan je bij de Opel verkrijgen voor zover bekend.
Willem
Wegen denk wel hoor. Die van Ron toch ook ?
CVO van de motor staat geen gewicht op van het blok.
Hij heeft toch kenteken en/of chassis# van de vectra waar die uitkomt ? Is een hele CVO niet eens nodig.Jij hebt wel een CVO nodig (evenals dat ik die had) immers nooit in een voertuig gezeten.
of een aankoop bon waaruit blijkt dat e.e.a niet van diefsal of heling afkomstig is.
Los van dit alles is mijn ervaring uit verschillende verhalen die over de div. fora rondgaan dat enige consistentie de RDW vreemd is hierin.. :-?29 november 2013 om 17:01 In reactie op: Motor swap X18XE1 naar V6? (RDW goedgekeurd yoepiee) #18177524@Corsa_B_66 wrote:
Yups de mannen zijn goed bezig :D
Volgende onderdelen worden vervangen:
Nieuwe koppeling + druklager
Koppakking set, incl kleprubbers worden vervangen
Kleppendeksel pakkingen
Krukas keering, zowel distri zijde, als koppeling zijde.
Nieuwe thermostaat, deze was nog origineel.
Bougie kabels, en de bougies uiteraard.
Nieuwe radiateur.Zozo, hele waslijst nog ! volgens mij de helft ervan had je niet voorzien denk.
Ik zei je nog, is leuk voor een ‘paar knaken’ een Vectra V6 kopen voor de motor, maar pas op vaak zal hij niet voor niets een laag bedrag hebben.Je pakt ’t in ieder geval wel goed aan. Toch had ik er minimaal gelijk een 3.0 ingehangen ;)
Laatst had iemand hier ook gepost aangaande veelvuldig en snel beslaan van ramen bij een Astra F.
Ik had nog is gezocht op het Astra GSI forum, daar had ik het gelezen (helaas tot op heden nog niet terug kunnen vinden) maar wat me bij gebleven is,
is dat er aan de achterzijde van die plaat (die over de ondezijde van de voorruit ligt) een stuk rubber of schuim zit wat voor een waterdichte afsluiting zorgt.
Door de loop van tijd gaat het wat wijken/kieren, waardoor het niet meer waterdicht afsluit.
Volgens mij is dat stuk schuim of wat er ook zit te vervangen. Misschien afkitten, hoewel de bevestiging dan wel heel permanent wordt, en of dat wenselijk is valt te betwijfelen
(bijv. bij het ooit vervangen van de voorruit).@Davebatenburg wrote:
Heb je hem zelf afgedraaid en gebalanceerd of? En hoe loopt je motor stationair? Mag van mij best wel wat onregelmatig lopen. Stuur me anders even pm met hoe het precies zit.
Klopt zelf gedaan. Uiteraard balanceren (laten doen) Is ook te zien op 1 foto. 3 holletjes aan kopse kant.
Weet niet hoe die loopt stationair, moet er nog mee gaan rijden. Heb die van mtech er paar jaar geleden ook op gehad op een V6 en daarmee liep die stationair ook gewoon normaal.Origineel kunnen ze oplopen tot zelfs max. 15,5 kilo. Zo 1 had ik erop zitten.
@Davebatenburg wrote:
Als die van een 16v is gaat die niet op de v6 passen.. Heb net contact gehad met mtech, ze stralen die chroomlaag er voortaan af en het zou nu dus goed moeten zijn
Ja klopt, los daarvan, ik heb er van hun ook 1 gehad, die was niet diep genoeg, en week gewoon af van standaard maat waardoor de boel zeer makkelijk slipte ! Slecht.
Ik heb ‘m zelf gemaakt. Rond de 8,5 kg. zit die.
Mocht je interesse hebben hoor ik ’t wel.


14 november 2013 om 20:35 In reactie op: hoeveel km hebben jullie al op de teller van vivaro #179860302.5 CDTi L1H1 Sportive (100 kW)
Bj. April 2005
231.000 km.
(gekocht in sept. 2007 met 134.000 km.)Recirculatie klep blijft niet hangen (dus dicht zitten) ? Wil ook wel is voorkomen bij een F
En idd, wat beurjean zegt, er zit een schuim/rubber aan de onderkant van het gedeelte dat onderaan de voorruit zit, wat door de tand des tijds kan gaan kieren (droogt uit) waardoor
er uiteindelijk water tussendoor loopt, dit heb ik ook al is eerder gehoord. Heb dit is gelezen op het Astra GSI forum. Iemand heeft er toen een stuk nieuw schuimrubber tegenaangeplakt, terug geplaatst,
en het probleem was weg.kijk de waterkeerplaat maar is na. in 9 vd 10 keer zit die niet goed bij een Astra F
Die is nl. heel makkelijk niet goed terug te plaatsen ondanks dat ie de indruk geeft wel goed te zitten.het hele web staat vol met afbeeldingen van zo’n asje..






Inderdaad de foto lijkt die van een Astra G ofzo, maar geen Vectra B.
dit is Vectra B


kan ik me auto evt ook op me oprijbruggetjes zetten?
Hoe ga je het wiel er dan afhalen..
Heb ook is zo’n geintje gehad met een Vectra B station, bij De Rooy auto’s in Bergschenhoek, na vervanging draag armbussen nieuwe banden erop gezet, na 3000 km scheef weggesleten
Terug gegaan om verhaal te halen zeg die man met droge ogen dat een Vectra B achter niks aan valt te verstellen.. Of wel, ik had me auto dus in het circus laten uitlijnen..
Met uitlijnen zowiezo weinig goede ervaring. Profile tire centre Beukers, Nootdorp, Astra F GSI, kregen het stuur niet recht. 75 euro aftikken en de boodschap dat ik het stuur er maar af moest
halen en en dan recht erop terug zetten :???:
Vol trots zei de man nog, net een nieuwe digitale laser gestuurde uitlijn bank die allemaal geluid maakte en knipperende lampjes erop, kostte maar liefst 55 duizend euro.. Nu ging ik het meemaken hoe subliem die werd uitgelijnd. Ja ja, en dan een stuur eraf halen om ‘m recht te zetten, leek wel uitlijnen op de kermis.Heb ik nog wel. Zit alleen een hele motor omheen.
Nee geen EGR, maar wel E-gas, 2 of 4 katalysatoren (afhankelijk van waar die inzit) en een kwartet lambda sensoren.. Of je daar nou zo vrolijk van wordt, aangezien dat vaak de bottleneck is bijdeze reeks V6-en.
In een Y32SE (en Z ook geloof ik) zitten G en J assen. J assen geven de meeste lift, en zitten alleen in de 3.2’s voorzover bekend.
Bart van de AGC heeft zo’n extra set weten te bemachtigen en heeft nu J op in- alswel uitlaat. voor de (Y32)SE motor schijnt dit een leukse setup te zijn
met standaard assen (al dan niet bedoeld voor een Y/Z-SE motor).Vwb. uitlaat spruitstukken gaat natuurlijk de vergelijking met een C en X-reeks motoren mank. Deze stammen uit een ander emissie-tijdperk.
O.a. de Y32SE motor zijn met een soort van lapmiddelen (als verlaagde compressie o.a.) enorm geknepen om zodoende nog toelating tot de U.S. markt te hebben, aangezien de volgende generatie V6 motoren al klaar stond zijn intrede te doen (2.8 V6 Vectra C, etc..) welke al wel aan de nieuwere en strengere emissie eisen van die tijd voldeed.
Als ik idd naar de afmeting kijk van de spruitstukken van een Y32SE bedoelde voor een RWD auto (niet Opel) is idd krap. Maar wel mooi afgewerkt deze, mooi glad.

3.2 denk. of een vergrote 3.2
6 oktober 2013 om 19:43 In reactie op: Motor swap X18XE1 naar V6? (RDW goedgekeurd yoepiee) #18177498Ja met alphacode WT dan denk.. (of QQ)
Vectra B is alleen RC geweest. Die zijn lastiger te vinden.6 oktober 2013 om 15:46 In reactie op: juiste benaming onderdelen en vervangen distributieriem #18177937Anders doe je het op motor nummer, en in ergste geval bestel beide sets (01 en 02) en spreek je af met je onderdelen leverancier (dealer ?)
dat je 1 set zowiezo terug brengt dan die niet is.. Zou moeten kunnen lijkt me. In hoeverre ze daar in mee willen gaan. -
AuteurBerichten