Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Waar zijn ze te verkrijgen dan die dingen, in de Esso-shop langs de snelweg ?
29 januari 2014 om 18:35 In reactie op: zijn er meer omega b 3.2 oxe automatics in nederland? #18211493? Geen touw aan vast te knopen aan de post. Leestekens en zinsopbouw zijn eerder een zeldzaamheid.. :???:
Vaker de bougies vervangen ! Voorkomt het veelvuldig in- en uitbouwen en het de- en monteren van motoren :angel :jerry
Volgens mij heb jij zowiezo een groot deel van het ‘benzine in je bloed’ en Opel virus van huis uit mee gekregen..
Je vader was een heel goede en kundig monteur. En een bijzonder fijne vent sowieso.. ;)
Leuk project Raymond ! :thumbup
Sleutelen gaat jouw goed af zie ik..
Misschien ken je me nog, ik ben (om en nabij een jaar terug zoiets) is bij je langs geweest. Heb toen deurpanelen en achterbank van een Astra F gekocht van je..
Die rode gril komt me trouwens bekend voor, heb je die via/van je broer toevallig ? Die heeft ie ooit is van mij gekocht weer.. ;)
Leuk project, ben benieuw hoe die V6 het doet in je station.. Knappe station trouwens, ziet er goed uit, staat goed zo’n ‘chique’ kleur op een GSI kit !
Hoop je nog is te zien met de auto, zou leuk zijn.Groetjes, Jeroen.
@richardy wrote:
mijn wens is liefst rond de 500/600 pk uit te komen en als het lukt om meer er uit te gaan halen is het altijd mooi meegenomen,
kwa motor type ga ik waarschijnlijk toch de overstap maken naar een 3L blok V6 met turbo van de saab 9-5.
zodat het me het uitboren al scheeld.nu aan het uitzoeken welke aanpassingen er precies gebeuren moet om dit blok er in te zetten en hoe het zit met de ruimte om daar weer grootere turbo’s op te zetten..
iemand misschien sugesties waar ik deze info het beste kan vinden???
Kijk anders even in dit topic of stuur Drakos een berichtje..
viewtopic.php?f=7&t=177858
:thumbup@Weirdneo wrote:
Misschien kunnen de mannen van Mathijssen Technics je verder helpen de link staat op dit forum.
Suc6.Idd ! Voor info even vragen bij die man achter de kassa… :D
Volgens mij heb ik een goede voorzet gedaan dmv links van lieden die het eerder gedaan hebben.
Het meeste (meest belangrijke) is er inmiddels over gezeged en geschreven.
Voor de rest komt het aan op gereedschap, plek, tijd, zin en sleutelen. Als één of meerdere hiervan of kennis ontbreekt, dan zou ik me maar goed bedenken om aan zoiets als dit te uberhaupt te beginnen.Praat anders is met mensen die je voor gegaan zijn, stuur ze een PM voor evt. (specifieke) vragen.
En anders kan je het ook nog laten doen door mensen die vaker met dit bijltje gehakt hebben.
Bijvoorbeeld Wim-V6, en Carlo Astra hebben veel ervaring en kennis van zaken van deze motoren, ook van ombouws als deze.Vandaar ook ‘SLopel’ in uw onderschrift ?
kan je er tussenuit halen idd.
@gose91 wrote:
Van deze Astra F2 (deels verzinkt dacht ik?) zijn motorkap en grill een paar jaar geleden “vervangen” (andere kleur groen dan de rest), dus daar kan de roestduivel lekker opnieuw aan beginnen.
Grill Astra F is van kunststof.. Kan je lang wachten totdat die gaat roesten..
Idd is toch gewoon leuk, V6-en klinken super en zijn leuke motoren ! en als corsatom een 2.5 V6 in ze corsa wil leggen moet ‘ie dat toch vooral doen. Is toch zijn keuze !
Leuk project, en hobbie bop heeft er ervaring mee, en kan leuke dingen maken heb ik al eerder gezien. :thumbupff zoek functie gebruiken, meen me te herinneren dat er al een aantal topics hierover zijn in zowel Calibra als Vectra gedeelte.
Maar samenvattend;
@re2flex wrote:
Zoals sommige van jullie al gelezen hebben, staat er voor de planning om een X30XE in mijn calibra te bouwen.
Nu is mijn vraag, wat moet je allemaal overzetten van een X25XE naar een X30XE en wat past niet? –> je moet niks, maar p&p is je 2.5 aanbouwdelen overzetten, inlaat, uitlaat, draadboom, ecu etc. wil je ’t uitdagender maken kan je voor kiezen aanbouwdelen als inlaat, draad boom en ecu van omega passend te maken, of Vectra B inlaat met toebehoren..
Past de automaatbak van de X25XE ook op de X30XE? –> ja
Kan je de ECU van de X25XE gebruiken op de X30XE? –>ja
Moet je de auto afstellen op de testbank? –> wederom, je moet niets, is wel het mooiste. Easy way is een ‘van de plank’ uiteraardHet zijn wel wat vragen, maar als ik het doe wil ik het goed doen. Bedankt alvast voor jullie hulp.
Gr. Reda
Ik zat is wat via Google te zoeken en vond plaatjes met tellers van Turbo’s waarvan de snelheids meter een schaalverdeling tot 260 km/h heeft (met de kleine tussen streepjes) en die gaat idd tot 7000 rpm met de twee laatste streepjes rood (electrische tellers)

De mechanische tellers, waarvan de snelheids meter een schaalverdeling tot 280 km/h heeft (zonder de kleine tussen streepjes) en die gaat idd 8000 rpm waarvan het vlak tussen de 7000 en 8000 rpm rood is en ook 2 streepjes voor de 7000 rpm zijn rood.

Klopt idd Wim, die hadden we jaren terug (6+ jaar geleden ongeveer) uit die groene Vectra A C25XE automatic gehaald die bij de Graaf stond.. Toen stond er 80.000 op klok. Zonde van die mooi Vectra.
Ze wisten daar niets een wat er nou eigenlijk aan de hand was met die auto. Roest zat er namelijk niet aan. Afine, maar die foto van die turbo teller tot 260 is toch ook voor een V6.. Is een C20LET tot 8000 rpm dan ?@ Da P, ik heb trouwens ook nog een V6 teller liggen met ivoren platen en oranje naalden, zonder de kleine streepjes tussen de getallen, maar wel electrisch ! (deze hebben we bij Opdam toen uit de Calibra gehannest Wim weet je nog :jerry met dat inlaat, en gasklep en injector rail etc.. etc..)
En ik heb ook nog een mechanishe turbo teller tot 280 liggen die tot 7000 rpm gaat waarbij het rode vlak bij 6 duizend rpm begin tot de 7 duizend rpm.. :hmmz maar die heeft in me V6 met F28 gezeten jaren geleden, dus ik vermoed dat het hier een V6 toerenteller betreft..
30 december 2013 om 20:43 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #17945389Erg mooi geworden, en kunstig in elkaar gezet.
De velgen (Styling 32 als ik me niet vergis) staan echt uber dik. Heb ze zelf ook op me E39 zitten, maar ook onder deze dikke Opel staan ze machtig !Mooi werk !
Tja is een veel voorkomend euvel bij deze V6-en reeks met kunststof klepdeksels, olie-gekoelde bougies…Een tip trouwens, om op de hoeken van de deksels bij montage spaarzaam wat vloeibare pakking toe doen.
Ik zou de riem echt al voor de 90.000 / 6jr. doen wel…
Wat moet/kan er lekken aan een dakraam motor dan ?
22 december 2013 om 12:24 In reactie op: Motor swap X18XE1 naar V6? (RDW goedgekeurd yoepiee) #18177613@jurgen boes wrote:
als ik de remmen van mn zafira neem en die van de 1800 zit er er toch een aardig verschil in.
Een Zafira B is een auto uit een ander (later) en moderner ontwerp tijdperk.
V.w.b. ontwerp periode zit hier zo’n anderhalf decennium tussen deze twee auto’sOmega A dan inderdaad. Niet Omega B.
Heb ’t even opgezocht, arikel code is 90196075 – 1207032
Is de code voor zowel Omega A als Vectra A.Ik heb geloof ik nog een dakraammotor liggen van een Vectra A.
Afdekkap heb ik niet.uhm nou ff 1500 euro… :???:
Tip van de dag dan ! :shock:
15 december 2013 om 20:55 In reactie op: Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0! #17978808Erg mooi zo in dat zwart, dat maakt ‘m echt af. Persoonlijk zou ik het zo laten en niet in carrosserie kleur !
Heb die ‘zware’ chromen grille nooit het fraaiste onderdeel gevonden aan de Vectra C, dit is echt mooi gedaan zo ! :thumbup -
AuteurBerichten