Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als je heel netjes en nauwgezet kan zagen, wellicht… Ik zou een originele dakplaat zien te krijgen. gegarandeerde pasvorm !
Bij zelf zagen, zal het heel, echt héél goed afmoeten werken en preventie tegen corrosie moeten geven !
Origineel (af-fabriek) is de rand gefelst, en er zit een binnenframe in om de cassette op te bevestigen.
Voorzover ik weet is de originele cassette bevestigd met moeren/bouten als ik kijk naar de unit die ik hier heb liggen.
Ik weet niet of deze voorbereiding er al is in voertuigen zonder dakraam. Denk het niet !


ja idd. En de remvloeistof is ook belangrijk dat deze niet teveel vocht bevat.
Hihihi, ja alleen van 200 km/h naar 100 km/h valt eigenlijk niet echt onder de noemer dagelijks straat gebruik king:
Tenminste niet voor mij persoonlijk dan. ;)Wat een schitterende Vectra zeg. :thumb
Mooie kleur, mooi origineel, in goede staat en mooi vertroeteld.. Ze worden zeldzaam, wees er zuinig op..Ja dan ook wel. Alleen een gsi met 150 pk is wel wat anders, meestal wordt hier toch steviger mee gereden. Misschien zelfs is zo nu en dan een rondje circuit..
Idd doorgaans zullen auto’s met de basis motoren niet tot het uiterste gedreven worden, en zullen de eigenaren /bestuurder dat ook niet ambieeren waarschijnlijk.Ja voor een Corsa zal het zeker prima zijn idd. Scheelt toch alweer in de kilo’s.
Goede remblokken dat maakt uiteindelijk ook wel een hoop verschil bijv.Het grote verschil is vooral dat bij trommelremmen sneller fading kan ontstaan bij langdurig, en herhaaldelijke hoge rembelasting. De remwerking kan dus afnemen.
Echter bij normaal straatgebruik zal dit niet zo snel gebeuren, te meer omdat idd de meeste remdruk/kracht naar de voorwielen gaat.Trommelremmen zijn idd onerhoudsvrijer in de regel.
Vwb de ‘gsi’ remmen van een Astra F (256mm,) voor ook echt een gsi idd een enigzins onderbemeten installatie.
De autopers was hier zelfs in 1993 al over uit. Er werdt gesproken over ‘matig remwerking van de Astra GSI’voorzover ik ’t begrijp slaat ‘ie rot aan.
Krukassensor wellicht ?@Richard88 wrote:
Ik hou de orginele spiegels toch eerst maar idd.. kijk ik later wel verder :)
Ik heb op advies mijn donor vectra vliegwiel uitgedraait van 38mm naar 44,10mm
Maar nu even een vraag.. Volgens meerdere mensen kan ik het vliegwiel wat uit mijn vectra donor komt gewoon gebruiken.. als ik de doorlaat 44.10 mm maak..
Maar het deel van de krukas waar het vliegwiel op komt steekt bij het vectra donor blok maar 1mm uit,. en bij het omega blok wat er in komt 6 mm.. Dus mijn vliegwiel komt 5mm dichter bij de bak
Komt dit wel uit ? Ik heb hier zelf geen ervaring mee met opel, en de mensen die het mij vertelden heb ik ook een klein beetje mijn twijfels bijIk ben dus bang dat als ik alles in elkaar heb dat mijn koppeling zal slippen door het het verschil van 5mm
Ik heb het vliegwiel wel al van binnen uitgedraait na 44.10mm en het past perfect.. Ik hoop dat iemand hier me verder kan helpen.
mv gr richard
Aangezien de meeste Omega’s 3.0 met een automatische transmissie zijn geleverd, zal de afstands ring er nog wel tussen zitten ivm flexplate, die een variant met een handbak niet heeft.
(5)
Een Omega is een achterwiel aangedreven auto, is een compleet ander soort versnellingsbak incl. bedieningsmechanisme dan die van een Vectra die voorwiel aangedreven is.
De Omega handbakken zijn van Getrag, een Vectra B met 1.6 zal denk een ZF handbak hebbenMisschien ligt het aan de staat en/of staat van onderhoud van die bakken, heb zelf een Omega B 3.0 gehad met handbak, en deze vond ik echt goed, prettig en trefzeker schakelen. Beter dan de meeste Getrag bakken van voorwielaandrijvers.
ja klopt idd Arjan x 1,5
M14 resp. M16
24 februari 2014 om 14:23 In reactie op: Motor swap X18XE1 naar V6? (RDW goedgekeurd yoepiee) #18177637:D
I.i.g. ben je er blij mee met de V6. Mooi zo. Goed werk weer van Carlo. Als gewoonlijk :thumb
24 februari 2014 om 13:59 In reactie op: Motor swap X18XE1 naar V6? (RDW goedgekeurd yoepiee) #18177635Omkatten !? :shock: :jerry
Getrag R25 variant 1 met alpha code GJ of JJ
Mooi werk mannen ! Ziet er goed uit, er wordt hard gewerkt zie ik..
Ook Leroy aan de Kadett inclusief LET, dat zal flinke stappen nemen denk ik zo :shock: :thumb
Ik kan me nog een paar jaar terug herinneren dat je een blauwe Astra F GSI had, met C20XE, ik had toen die zwarte F GSI, met C25XE,
we hadden toen afgesproken bij een benzine station (dacht Shell ?) in Rotterdam. Ik was toen met Wim V6 ;)
Was leuk toen elkaar te ontmoeten, ik had geloof wat spullen van je gekocht. Misschien herinner je je het nog wel.Veel plezier met de Kadett ! Misschien zien we elkaar nog wel is, zou leuk zijn.. :thumb
grtz. Jeroen.
11 februari 2014 om 20:21 In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18192922Mooi hoor !! Ziet er goed uit. Is Andre Botter wel toevertrouwd.
Nou vooruit dan maar, kan je straks wel gebruiken denk als je 98 moet tanken.. ;)
11 februari 2014 om 19:21 In reactie op: motor onbelast warmdraaien, slecht of een fabeltje #18099771Ik neem aan dat dan de standkachel van de Volvo aangezet wordt 15 min. van te voren ?
@J-Omega wrote:
Die distri riem gaat 60.000km of 5 jaar mee, dus die is heel hard aan vervanging toe. Geen wonder dat dat niet echt meer is wat het wezen moet. ;)
5 jaar ? ik dacht dat dat 4 jaar was.
Ik zou bij deze motoren het risico iig niet nemen..@Jheroen wrote:
maar de deur met een spanband vastzetten is dat niet wat heftig voor zo’n dun deurtje?
Nou als je ‘m met gevoel aanratelt moet dat goedkomen lijkt me, zodra de deur begint te vervormen zal die denk weer iets losser moeten :jerry
Maar zonder gekheid, het zijn stevige deuren hoor, kan wel wat hebben, gewoon met gevoel vastzetten, niet overdreven onder spannig, gewoon vast dat niet meer beweegt, dat is voldoende lijkt meArjan, ja klopt is ook wel zo, echter C25XE is nooit in een Vectra B geleverd.
De Calibra en Vectra A hebben in de laatste series geloof ik wel de motorcode X25XE meegekregen, echter ging het hier om toevoeging van o.a. startblokkering. Maar als dat het geval zou zijn zou die helemaal niet moeten lopen volgens mij.@trashmetal wrote:
Stuurdoos van een c25xe met schakelbak gebruiken misschien?
Maakt niet uit, ik heb ook een handgeschakelde V6 met een draadboom en ECU van een C25XE automaat afkomstig.
Zoals ik al zei is dat een kwestie van de automaatbak herkenning aan massa leggen.
Wim en/of Carlo zullen wel weten hoe dat exact ook alweer zat..Een C25XE doet vermoeden dat ie uit een Vectra A of een Calibra komt.
Was het niet zo dat er een draadje van de automaat bak aan massa geleged moest worden ?Tuurlijk waarom niet.. heb ik vaker gedaan. Gewoon goed vastzetten, en de deur waar de nummerplaat opzit dichthouden ivm leesbaarheid.
Wellicht het deel wat uitsteekt markeren nog, weet niet wat er overblijft aan laadruim lengte bij een dubbelcabine, dus hoeveel die 210 cm uitsteekt dan. Heb zelf nl. een enkel cabine.C25XE: A-assen (groen) op zowel in- als uitlaat
X30XE: A-assen (groen) op uitlaat, en G-assen (blauw) op inlaat5 februari 2014 om 13:10 In reactie op: waarom heeft de ene 2.5cdti 115pk en de andere 146 pk ? #18215420Meer pk dmv andere versnellingsbak ? :hmmz
Chippen zal een goede optie zijn vermoed ik zo..
Dat had ik ook wel gezien, ondanks dat bij de bovenste foto (4 gaats) de carrosserie kleur lastig te zien is.
Het wiel is zowiezo anders. Los van dat alles, wat ik bedoel waar ’t om gaat is dat (als dit uit een brochure van de covers o.i.d. komt) het niet echt consistent is om met montage 4 gaats te laten zien, eind resultaat een andere auto blijkt het. Laat dan het resultaat van de auto met 4 gaats zien.en verder ‘ventileer’ ik wat ik wil hier :thumb
@louwe 16 klepper wrote:
is niet de zelfde auto ;)
ff beter kijken voor je n reactie ventileerd :jerry :jerry
is niet eens de zelfde kleur carresorieverder vind ik het ook nix ;) :puke
Oja, gelijk van 4 naar 5 gaats ook… Die moeite wel genomen, maar wel plastic covertjes erop zetten.. :???:
@GTS Vectra wrote:
Hier wat :kewlpics
-
AuteurBerichten

