Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
DIS module (onstekings module), en bougie kabels is nazien (vervangen). Vooral eerst genoemde is vaak de oorzaak hiervan.
Zou er gelijk 6 verse bougies inzetten.Nee klopt want Opel heeft dat ook nooit origineel geleverd voor een Omega B voorzover ik weet.
En waarom kloppen die baarden niet van internet aanbieders ? Heb je het geprobeerd dan al. Overigens, volgens mij is de sleutel van een Omega B een binnen-baan sleutel, en geen baard-sleutel.
Ik heb in Essen op de Essen Motor Show een aantal jaar geleden een klap sleutel laten maken voor m’n toenmallige Astra F (wel een baar sleutel is dat) en die werkte perfect.
Het enige waar rekening mee dient te worden gehouden bij een Omega B is de start onderbreker, dat de het blokje in de originele sleutel
ook in de klap-unit wordt overgezet.succes.
Goed aan onderdelen kunnen komen zou ik maar niet vanuit gaan.
Onderdelen die er zijn zullen waarschijnlijk Omega A prijzen x Lotus toeslag tot de macht 2 zijn. oftewel; duur.
Mooi topic petrolhead inderdaad, mooi werk. Zeker ook icm. vrij programmeerbaar motor management.
Standaard vliegwiel is inderdaad redelijk zwaar, heb zelf een iets wat afgedraaide variant, niet enorm licht maar ook niet meer zo zwaar.
Een hele lichte hoef ik niet meer.Overigens, een lichtvliegwiel resulteert niet in een vermogens toename, uitsluitende verbeterde gasresponce.
Kan, maar heb de V6 in een Astra F, dus twijfel of ik met de hoogte wegkom met zo’n inlaat/hevelmechanisme. Wil graag de (originele) motorkap nog dicht kunnen doen, en geen vieze bulten erop kloppen of een ver-Disney-ficeerde motorkap plaatsen.
Ja maar goed het is maar net wat je er voor over hebt. De 1 verklaart me voor gek wellicht, de ander vind het wel leuk of een goed idee.
Maarja wat is verstandig uiteindelijk een investering als dergelijk in een auto. Is dat verstandig.. ik zal er nooit wat van terug zien uiteindelijk.
Maar met die intentie doe ik het ook niet. de auto ga ik niet verkopen, die wil ik zo lang mogelijk houden.
Probeer een vermogens toename te bewerkstelligen, en bij deze motoren zal je snel naar dergelijk middelen moeten grijpen.
Heb overigens geen X30XE van 400 euro maar een paar jaar terug een nieuwe krat motor gekocht, een Y32SE.. niet dat dat uiteindelijk verschil maakt,
maar om maar aan te geven. Dan is die motor uiteindelijk dan ook elke euro teveel geweest om in een Astraatje F te leggen ! :DVoor frisse lucht ga ik het proberen met een Dbilas free flow filterhuis.. ben benieuwd. De ‘vuile’ lucht zal via een group A uitlaat systeem met spaghetti’s van
Friedrich Motorsport de motor verlaten king: Ik hoop aan 250 pk te komen zo..Idd zoals petrolhead al aangeeft, sowieso gasklep een grotere gebruiken.
Zelf heb ik een grotere gasklep van Courtenay Motorsport U.K. (obv uitruil, je stuur standaard gasklep op) TC klep er tussen uit, Mantzel inlaatspruitsuk heb ik,
kruis stuk ook laten uitruimen zodat mooi aansluit op de grotere poorten van het Mantzel spruistuk. Het geheel heb ik extra na laten bewerken en op maat laten maken
bij Van Kronenburg Motorsport.Ervaring met vermogens winst/toename; heb ik nog niet, hopenlijk volgend jaar / Zomer/Najaar als de motor weer in me auto zit en de wagen weer rijd.
Dat klopt, dit zitten iets verdiept inderdaad.
Graag gedaan. Verschil NGK/Bosch, weet ik niet, maakt niet veel uit denk ik. Het nr. dat ik gaf (FGR8KQE0) is het nr. dat op de originele GM bougies staat, als ook op de Bosch bougies.
voor een how-to moet je echt bij Wim zijn. Die kan je denk wel helpen ermee
Bobine brug zit met torx 2 boutjes bevestigd.
Voorzover ik weet 4 punters, FGR8KQE0. GM/Opel Artikel nr. 9 19 58 68 (12 14 011)
Ja ziet er goed uit Wim, mooi type bumper deze, staat super ! :thumbup
(hoewel ik persoonlijk de SEII/Zender bumper ook echt heel mooi vind..)Gaaf man, mooie foto’s ! De V6 van Ronald is ook een mooi exemplaar ! :thumbup
Afdraaien kan, heb ik ook gedaan. Let er wel op dat je genoeg ‘vlees’ overhoud.
Als je een met een 4 cilinder versnelllingsbak, direct tegen de motor aan gemonteerd gaat rijden (dus zonder spacer-plaat) zal je een 4 cilinder vliegwiel moeten monteren idd.
een V6 vliegwiel gaat dan volgens mij niet eens meer passen.is geen verschil in maat.
viewtopic.php?f=113&t=184810Waarom een 3.0 vliegwiel ? dan moet je die van een Omega B nemen, is dubbel massa.
Andere en tevens ook enige optie is vliegwiel van een Vectra B i30, dat is ook een X30XE in de basis, als voorwiel aandrijver,
maar durf met 95% zekerheid te zeggen dat dat vliegwiel dezelfde is als op een X25E, of Y26SE of zelfs C25XE in een Vectra A
(enige is dat er onderling een gering gewichtsverschil is tussen wat vliegwielen)De 6VD1 is inderdaad nooit in de Omega geleverd.
@wim-v6 wrote:
Opel (Ellesmere Port) V6 motorcodes:
C25XE X25XE
Y26XE
X30XE
Y32SEIsuzu V6en:
X32NE Y32NE – 6VD1 – ISUZU
Z32SE (Antara) – ISUZUWillem
Je vergeet bij de Ellesmere Port type V6 de Z32SE (Vectra C, Signum), en daar zit ‘m eigenlijk ook het verwarrende; de 3,2 V6 in de Antara draagt dezelfde motor code, namelijk ook Z32SE.
Overigens, de Z32SE in de Antara, is geen Isuzu motor, dit is een GM motor, uit de High Feature series (HFV6, een 60 grd. V6 beginnende bij 2,8 tot 3,6) de basis van deze motor is ook gebruikt door Alfa, in de 159.
En.. Y26XE moet denk Y26SE zijn ?
Netjes, van harte ! :thumb
Toch een mijlpaal vind ik persoonlijk ! Dé kers op de taart, de ombouw op kenteken..
@Corsa_B_66 wrote:
Vervolgens kon ik netjes betalen a 55 euro’s en mijn auto was goedgekeurd, zonder EU testjes of doorverwijzing naar Lelystad.
Naar Lelystad had je sowieso niet gehoeven, voor dit model Opel is er gewoon type goedkeuring voor een X25XE, ofwel, ze zijn zo af fabriek geleverd in NL.
V.w.b. omkeuren infeite het ‘makkelijkste’ wat je kan hebben zo. (uiteraard nog steeds wel netjes inbouwen, maar dat kan je aan Carlo en Willem wel overlaten) en goed inderdaad dat je papieren hebt om aan te tonen hoe je aan de motor komt.Mooi werk ! :thumbup
7 juli 2014 om 09:10 In reactie op: Druklager en distr. vervangen C30XE, hoe te werk te gaan? #18241165@Rayc30xe wrote:
Neem aan dat de riem zeker na 3 jaar ook zeker wel vervangen moet worden?
Groetjes Ray
De vervangings interval van de D-riem is 60.000 km of 4 jaar. Welke het eerste bereikt is.
V.w.b. demontage motor, een optie kant zijn om toch met subframe in 1x te doen. We hebben dat een lange tijd terug
ook bij mijn eigen V6 gedaan. 2 blokjes vooraan hout link/rechts ertussen en pallet eronder. Een 2 koloms brug is dan echter wel en vereiste.Wat foto’s ter illustratie. (beetje wazig sommige, slechte telefoon camera helaas)


Gezellig weer hier mannen… :(
C en X motoren wel Wim.
Bij de (laatste type) Y en Z motoren zou de 2e wissel bij 180.000 zijn. Jouw V6 ook toch.
Hoewel ik de gok zelf niet ga nemen. Ik zit zowiezo al aan de tijd nu. De mijne zit er 6 jaar op al.foto..

@remutr wrote:
Velours is een gladde bekleding.
De cd had bekleding in van die kleine vierkantjes, super zacht en super mooi. Velours is veel goedkoper dat heeft elke huis tuin een keuken Omega.
2.2 is een motor met een ketting die snelle slijt dan een riem.Ik vind alles minder dan een v6 te weinig voor een Omega, die auto verdient gewoon een v6 je. Heb ook met de 2.0 b1 16v gereden is niet vooruit te krijgen. Een Omega koop je voor de lol, groot, ruim maar toch ook snel genoeg om lekker in te voegen en als je een gekke bui heb eens lekker weg te trekken bij een stoplicht.
Daarbij is het geluid van een v6 met irmscher einddemper zo mooi dat je daarvoor met de raampjes open door een tunnel wilt rijden en dan bij 100 km even van 5 naar 3 wil schakelen om die mooie grom te horen.
Gewoon velours bekleding dus….
Nee heb nooit met een 2.0 16V gereden, heb zelf een X30XE B1 gehad, sport, handbak.
Lol; mwah matig, snel; nee, stoplicht sprinter; nee. Ruim en comfortabel; zeker en voor de rest vlot genoeg om prima met verkeer mee te komen. Boven modaal, maar niets meer dan dat.De Y32SE zit in de eerste generaties CTS, maar niet met 2 turbo’s, maar gewoon als Y32SE zoals die ook in een Omega 3.2 zit, zelfde vermogen.
De motor waar jij naar refereert is de LFX, 3.6 V6 uit de High feature family, is echt een compleet andere motor dan de Y32SE, en die heeft idd 320 PK, die heeft NOOIT in de Omega gezeten, even als de LF3, ook een 3,6 twin charged 420 pk.
De emissie eisen voor NL/EU zijn waarschijnlijk dan ook niet maatgevend geweest voor Opel/GM, maar die US eisen, aangezien dit grootste afzet markt zal zijn. aan de basis van deze motoren staan de 2.5 en 3.0 voor de 2.6 resp. de 3.2 De inhoud vergroot, e-gas, kwartet lambda’s, kat, compressie verlaagd, bobinebruggen, etc. etc.
De alfa 3.2 is NIET dezelfde motor als die in Omega, het is niet hetzelfde onderblok. De 3.2 als in de 147 en 156 GTA, is nog van de ‘Busso’ generatie. Een échte Alfa motor, 250 pk, en snel blok. De latere 3.2 als in de 159 is idd een derivaat van de GM High Feature series.
een stuk tammere motoren. Ook deze motoren zijn nooit in een Opel geleverd, dus hebben helemaal niks met elkaar te maken.Alfa Romeo
Alfa Romeo used the High Feature engine design, though with many modifications, as the JTS V6. The Alfa unit operates with a lean burn system up to about 1500 rpm,[7] as on many other engines from the company. It displaces 3.2 L (3195 cc) and has an output of 260 PS (190 kW; 260 hp) at 6200 rpm and 322 N·m (237 ft·lbf) torque, with gasoline direct injection allowing a high compression ratio of 11.25:1. The engine is also equipped with cam-phasing on both inlet and exhaust side, thus the name “TwinPhaser”.
Alfa Romeo only acquires the core designs and productions of the HFV6. It is then taken to their factory and modified for their performance, fuel economy and sound characteristics.
Applications:
2005–2010 Alfa Romeo 159 191 kW (260 PS; 256 hp) @6200 rpm 322 N·m (237 lb·ft) @3800 rpm
2006–2010 Alfa Romeo 159 Sportwagon 191 kW (260 PS; 256 hp) @6200 rpm 322 N·m (237 lb·ft) @3800 rpm
2005–2010 Alfa Romeo Brera 191 kW (260 PS; 256 hp) @6200 rpm 322 N·m (237 lb·ft) @3800 rpm
2006–2010 Alfa Romeo Spider 191 kW (260 PS; 256 hp) @6200 rpm 322 N·m (237 lb·ft) @3800 rpmBron Wikipedia
En vwb koeling, maakt niet uit, heb zelf een Omega gehad, zonder trekhaak, die heeft nooit een caravan gezien, die had er ook last van.
Befaamde cilinder 6 probleem. Komt vaker voor.Een Toyota is niet de enige Japanner. Op het gebied van motoren werk komt er een hoop moois uit het land van de reizende zon.
En Omega stamt nou niet echt uit een tijdperk dat er echt kwaliteits producten de poorten van Opel verlieten. Ik noem roest, zwakke onderstellen.. Zeker de B1 niet.
En de V6 kent voldoende kwalen die los staan van onderhoud. En uiteraard verlengt onderhoud het leven en de bedrijfszekerheid van elk stuk techniek of mechanica, of het nu Opel is, VW, Peugeot, maakt niet uit..B1 heb je niet gehad met 2.2. wel 2.0 8 klepper en 16 klepper.
Alcantara is iig niet af fabriek originieel geleverd door Opel op een Omega, noch op CD uitvoering.
Denk dat je het verward met Velours bekleding, deze is wel standaard op de CD (volgens brochure)Een Corvette met een 3.2 V6 (Y32SE) ?
Haal je niet wat doorelkaar. Cadillac CTS zal je bedoelen. Exact zelfde vermogen, exact zelfde motor als in de Omega B2 (Y32SE)
En idd zoals 2000 zegt, laag specifiek vermogen voor een bijna 3200 cc grote V6. Bij Alfa, VW, trokken ze er 250 pk uit.Op duurzaamheid gemaakt ? hoe kom je daarbij.. de SE motoren zijn een laatste poging geweest van GM/Opel om ze nog aan emissie eisen te laten voldoen,
gewoon geknepen, compressie verlaagd, een vliegwiel erop met het gewicht van grafsteen, etc.Een vergelijkbare Japaner V6 gaar met 150.000 is onzin.. Evenals dat een Omega per definitie met 250k op de klok nog zou rijden.
Het zijn geen slechte motoren, zeker niet, maar kennen absoluut een aantal serieuze aandachtspunten/kwalen. Zeker ook in Omega’s, als koeling, koppakingen, warmtewisselaar, lekkende klepdeksels, etc.Diktes, diameters in- als wel uitwending lijken gelijk.
links FWD vliegwiel | rechts 2 massa RWD beide voor Ellesmere V6 type (C, X, Y, Z 25, 26,30,32 XE-SE reeks)


-
AuteurBerichten