Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik kan je wel even updaten anders, want deze auto rijd inmiddels hier in de buurt rond bij een nieuwe eigenaar (maar ik denk dat deze niet hier op het forum zit).
Inmiddels zit er een Vectra 2000 bumperkit op, en van het voorjaar komt er een groter uitlaat systeem op ! De auto wordt goed verzorgd & onderhouden en ziet er goed uit. Ik ken de eigenaar.25 Nm + 3x 90grd. + 15 grd.
Mooi zo ! Ook weer opgelost ! ;)
Ok. Dat is dus uitgesloten.
Antenne voet zou ook een mogelijke oorzaak kunnen zijn bedenk ik me..Oja inderdaad. Dat was dat ding van Tommy toen toch ?
Ok ik zou het toch even nazien/testen als ik jouw was. Desnoods even iemand met de tuinslang buiten, bank even omklappen en 1 iemand binnen kijken wat er gebeurd
en waar er evt. water zicht wordt.Zit er een trekhaak op die auto ?
Ik weet niet hoe de gsi spoiler boven je achterraam zit, origineel zit de gsi fase-1 klep spoiler met 2 gaatjes nog aan weerszijde.
Hoe is dit afgedicht ? (aangenomen dat de spoiler later is gemonteerd omdat er ‘gsi-look’ in je onderschrift staat…)Verder zou ik idd de achterlichten even goed nakijken op lekkage. Dit komt namelijk echt vaker voor.
Zeker wanneer achterlampen als eens ge de- en ge-monteerd zijn. Heb dit zelf al meermalen ervaren.Ook de ruitensproeier slang in de doorvoer aanrechter zijde is een hekel punt, en aangezien de Astra F nu op leeftijd is, komt dit vaak voor bij hatchback modellen.
Ja volgens mij ook wel. Met invoer werd er bij de douane toen driftig gerekend weet ik nog.
Volgens mij iets te ijverig en met 2 calculatoren, want het BPM bedrag op kenteken is 7950 €, en dat klopt volgens mij niet.Zuinig ben ik er zeker op, en werk er momenteel hard aan, en zoveel als ik kan om ‘m weer hopelijk herfst/eind dit jaar weer rijdend te hebben ! king:
Ja hij gaat redelijk ver uitelkaar, is die nu nog niet helemaal, maar planning is van het voorjaar naar de spuiter, en er gaat nog wel het e.e.a uit en af dan.
Maar zaken als dashboard laat ik zitten. Hoofdvloermat zit er ook nog in maar voor de rest redelijk kaal. Alle ruiten gaan eruit ook (vervangen)
En ik twijfel nog om de hemel eruit te halen of dat nodig is, denk het niet want deze is zeer netjes en ze knappen nou vaak niet echt op van (onnodig) de- en montage.Inderdaad dat zou kunnen, vooral als het een gebruikte is, want het is optisch vaak slecht waar te nemen en/of te beoordelen of ze kapot zijn. (scheurtjes o.i.d.)
Intern kunnen ze ook overslaan, en dus aan de buitenzijde amper tot geen on-regelmatigheden vertonen.Dank je wel Rene !!
ja is originele kleur, Nautilusblauw. En deze kleur komt er gewoon weer op. Vind het zelf ook wel een mooie kleur !
De auto blijft verder origineel (voorzover er over ‘origineel’ te spreken is), de donkere ramen achter gaan er ook uit, komt gewoon normaal glas in. Een fase 1 GSI achterklep spoiler ga ik monteren.Ja origneel fabrieks alarm zit er ook op. De eerste – Duitse – eigenaar van deze wagen heeft in 1997 alle beschikbare optie’s aangevinkt, behalve 2 opties’s niet; lederen bekleding & hoofdsteunen achter.
(die laatste heb ik liggen en komen erin)
Mijn geduld van jaren zoeken werd dan destijds ook uiteindelijk beloond toen ze te koop stond op mobile.de.. :):wub Geweldig Stefan ! :thumb
Ok, hierbij paar foto’s van mijn GSI.. (welliswaar een fase 2 en niet geheel origineel, maar wél een GSI !)
Photo’s Dateren wel van even terug, momenteel grote werkzaamheden/zeer groot onderhoud aan de gang, aan vooral carrosserie (wat mindere plekken aanpakken, en geheel opnieuw spuiten) en technische upgrade van e.e.a. als motorisch fijntunen, etc. Uiteraard later meer..




Woow !! wat een mooie exmplaren. Zo blij te zien dat ze er nog zijn, maar vooral ook de eigenaren / liefhebbers die ze vertroetelen en koesteren ! king:
Ik heb wel een Astra GSI (die ik ook erg koester en ook vetroetel) echter met 2 ‘maren’;
het is fase 2 (welke door de meeste GSI liefhebbers niet meer als ‘echte’ gsi gezien wordt, waar ik deels in mee kan, aangezien het beeldbepalende en vooral onderscheidende spoilerpakket ontbreekt)
en de auto heeft haar originele hartje niet meer waar ze in 1997 de fabriekspoorten van Bochum mee verliet..desondanks houd ik ziels veel van die auto :D
@jasper_dc wrote:
En wat zijn de makkelijke tuning’s opties bij zn blok?
En waar kan je ze vinden :)Ja wat is ‘makkelijk’.. relatief begrip denk ik. Maar je kan beginnen met de gaskleppen. Een mod die bij de types met dubbele gasklep (Omega) voorkomt is
afvlakken spindels, andere boutjes gebruiken voor bevestiging klep (platte/verzonken ipv standaard bol-koppen) en wellicht vergroten van gasklep.Weet niet hoeveer je de motor uitelkaar gaat halen, maar je zou kunnen denken aan vergroten/uitruimen van de poorten/kanalen in de kop,
Verder de uitlaatspruitstukken / hele uitlaat systeem.. (group A anlage) maar goed dat vergt wel een substantiele investering denk ik, en als je dan toch aan de gang gaat
kan je denken aan vrij programmeerbaar, dat gaat gegarandeerd wat opleveren, alleen ja de beurs zal rap afslanken dan..Graag gedaan.
Ja dat is wel het mooiste inderdaad. Meestal hebben deze motoren toch al wel een leven achter de rug als het aankomt op kilometers etc.
En onderhouds historie veelal ook niet echt bekend.Vergeet overigens niet het carter ventilatiehuisje ook na te kijken op de werking ervan.
Ik weet niet wat de leeftijd is van de motor, maar de latere types (vanaf ongeveer half 1997) hebben een modificatie, of iig een ander type oliepomp gekregen.
De eerste motoren konden nog wel is wat problemen geven met de pomp als het aankwam op oliedruk. De nieuwere pompen gaven zo’n 20% meer druk.
Ook zijn vanaf half 1997 de kanalen vegroot in het blok en kop voor betere doorstroming naar de kop. Tevens zijn ook va half ’97 de klepstoter van een ander type.
Dit allemaal met het oog op verbeterde olie doorstromingLet ook op het type distributieriem. Dit is leeftijd afhankelijk. er zijn modificaties geweest namelijk. Dacht zelfs 2x betreffende de X30XE in z’n levensloop.
Dat je wel de juiste set monteert.Vermogens zijn op papier dezelfde, ongeacht lange of korte inlaat. De langere inlaten zijn volgens mij pas vanaf 1999 gebruikt, wellicht geoptimaliseerde flow o.i.d.
Ik vraag me overigens wel af of je in een C-Kadett het lange inlaat wel kwijt krijgt. Een maat van me heeft een 2.5 in A-Ascona maar die kon volgens mij het lange inlaat niet gebruiken ivm. ruimte.
Punten van aandacht X30XE; koppakkingen, distributie riem, warmtewisselaar of de aansluitingen/afdekplaat daarvan, div. pakkingen (klepdeksels o.a.) en keerringen controleren op lekkage anders gelijk vervangen.
De X30XE heeft i.t.t. de C- en de X25XE natrium gevulde uitlaatkleppen.
V.a. 1998 schijnen de inlaatkanalen in de cilinderkoppen van de X30XE te zijn geoptimaliseerd.
De X30XE schijnt ook een aanvullende versteviging te hebben tussen de cilinderbussen.
Alle Y- en Z motoren hebben stalen koppakkingOok nokkenassen zijn verschillend, in zowel type als configuratie bij de verschillende motoren uit deze bouwreeks.
ja ja, super mooie GSI hoor ! top. :thumb
Ja en los daarvan, denk dat er weinig bruikbaars aan onderdelen nog aanzat aan die voertuigen gezien de staat ervan.
Mooie wagen. En inderdaad een late en een best rijk uigerust exemplaar ! Alleen boardcomputer en koplampsproeiers ontbreken nog.
V.w.b. die roest, gezien het redelijk vergevorderde stadium zou ik er rekening mee houden dat er onderliggende op die plekken ook e.e.a aan rottigheid zit.Airco zijn vaak de leidingen. Maar ook de condensor kan aan zijn einde zijn.
Die 3.5 V8 uit o.a. de Rover SD1 3500 ?
Is toch een Buick (GM) V8.Wat is dat trouwens voor uitvoering een ‘inox’.. ?
Behoorlijk opgeknapt zo ! Netjes, staat goed die wielen.
Vriest het nou zo hard daar ?grtz.
@GSI Racer wrote:
Vandaag met de Astra 250km/h op de GPS :jerry
denk dat 255 a 260 er max in zitwoow :shock: ja dat is wel behoorlijk hard met een Astra F !
heb zelf is rond de 200 gereden met me huidige Astra F, en eigenlijk is dat wel mooi zat vind ik, heb niet direct de aandrang om nog harder dan dat te gaan rijden.
Wat ik me kan herinneren is dat rond deze snelheid de ruitenwissertjes vanzelf al wat omhoog gaan kruipen, de buitenspiegels (glazen) gaan wat heftiger bewegen (F2 model trouwens ook)
Denk dat rond deze snelheden de ruitenwissers gebruiken er in resulteert dat ze niet meer terug komen in de nulstand onderaan de ruit, maar zo’n beetje half op de ruit zullen blijven staan ! :D20 november 2014 om 21:42 In reactie op: Kimmiej’s Vectra C Station 3.0 V6 CDTi (Sprookje houdt op) #17964137Vandaar het vraagteken in mijn post, aangezien het niet te zien is op de foto dat er assteunen onderstaan.
Heel verstandig inderdaad de assteunen.
20 november 2014 om 13:42 In reactie op: Kimmiej’s Vectra C Station 3.0 V6 CDTi (Sprookje houdt op) #17964135@kimmiej666 wrote:
We leven nog :-)
Drie weken terug het beestje voorzien van nieuwe distributie set.
Kunnen weer 150.000 vooruit voorlopig :-). Beestje staat nu ondertussen tegen de 270.000 aan te hikken.
Na alles in de eerste 2 jaar nooit verwacht dat ie dat zou gaan redden :-)Lekker zomers klussen in de warmte pfftt…

Wel lef om zo onder een auto te gaan liggen die uitsluitend (?) op een krik staat..
-
AuteurBerichten