Jerremy

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 2,430)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: ”Doornroosje” – Astra 1.6i GLS 1994 #18287525

    Ok maar je hoeft toch ook niet altijd te begrijpen waarom iemand iets doet en zijn passie daar ligt, en welke motivatie/beweegreden er aan ten grondslag ligt.
    Zoveel mensen zoveel verschillende interesses en passies, etc.

    Tuurlijk, van mij mag je dat vragen, ik heb ook niet gezegd van niet toch, of wel ? Wat ik alleen maar aangeef is dat je je afvraagt of hij het niet beu is, maar vervolgens trek ik tegelijkertijd de conclusie van blijkbaar niet, anders zou die het niet doen nog steeds. Daar uit opmakende dat hij zich er zich nog steeds in kan vinden, want als dat niet zo zou zijn, waarom zou die het dan doen.

    Wat er bijzonder is aan een bepaalde auto is natuurlijk heel persoonlijk en kan heel uit een lopend zijn als reden. Ik deel zelf ook de passie en interesse voor de Astra F. Ik houd dan zelf wel bij 1 auto zoals je omschrijft, deze knap ik helemaal op en mijn bedoeling is deze auto te houden zolang ik dat kan. Voor mij heeft het model sentimentele waarde. Me eerste Opel was een Astra F. Heb er daarna velen gehad, opzoek naar de juiste uitvoering. uiteindelijk gevonden.

    Ter info, Stefan heeft wel degelijk ook fase 2 modellen en 3 deurs uitvoeringen gehad naar dat ik weet. ;)

    In reactie op: Hulp gezocht astra F gsi Alarm #18291164

    Graag gedan Renej. O.K. ik begrijp het. Interessant wel, ik wist niet dat die plafond unit van een fase 1 anders was.
    Ik heb inmiddels op ebay wel een advertentie gevonden met unit die er inderdaad anders uitziet. Alleen er staat niet bij of die uit een fase 1 komt, en ook niet uit een auto met een fabrieks af schuif/kantel dak.

    Misschien heb je daar iets aan ? Hier i.i.g. de link naar de advertentie;
    http://www.ebay.de/itm/Opel-Astra-F-Innenleuchte-Leseleuchte-Alarmsensor-GM-90-328-854-5WK4-550-/301533077740?pt=LH_DefaultDomain_77&fits=Make%3AOpel%7CModel%3AAstra+F&hash=item4634c5a0ec” onclick=”window.open(this.href);return false;


    In reactie op: ”Doornroosje” – Astra 1.6i GLS 1994 #18287523

    @TedMechanic wrote:

    Wel leuk om die goed bewaarde auto’s te vinden enzo, maar toch vraag ik me af of je die Astra F ondertussen niet al lang beu bent.

    Iedere keer haal je er weer ergens eentje vandaan, meestal in te goede staat om er echt een project van te maken, binnen een paar maandjes heb je de meeste slijtage opgeknapt en weggepoetst en dan is die alweer klaar.

    Ik heb er wel respect voor dat je die auto’s steeds netjes maakt enzo, maar het is wel iedere keer dezelfde. Gaat dat niet vervelen op een gegeven moment? Die GSi kon ik begrijpen, dat was iets anders dan wat je eerder had gedaan. Ik zou het ook begrijpen als je een keer een cabrio zou pakken ofzo, maar nee, het is gewoon iedere keer dezelfde.

    Waarom niet een keer iets compleet anders? Als ik nadenk over alle auto’s die ik wil hebben, dan kan ik een complete parkeergarage vullen.

    Wat is er zo bijzonder aan een Astra F dat je daar zo bij blijft?

    Maakt dat iets uit dan. Er zijn ook mensen die zijn hun hele leven bezig met VW Kevers, of met de 2CV’s, Renaults 5 etc. die stoppen daar al hun toewijding in.
    Zolang men er zelf plezier in heeft is het prima toch. Als het tegen zou staan, of als iemand het beu of het gaat vervelen, mag ik aannemen dat ze niet weer zo’n auto kopen
    en er vervolgens mee bezig blijven.

    En met de vraag wat is er bijzonder aan een merk, type of model auto, tja, dat kan je je dan voor hele volks hordes afvragen toch, die er mee bezig zijn, van Alfa’s 33, tot VW polo’s en weet ik het wat. O.K. dat een Astra F misschien nog niet een ‘cult-status’ heeft bereikt of wat ook, doet er ook niet toe, want ook dat komt vanzelf wel.

    In reactie op: ”Doornroosje” – Astra 1.6i GLS 1994 #18287521

    Ha, inderdaad geweldig man !

    Toen ik het filmpje op AutoWeek zat te kijken, het eerste waar ik aan moest denken toen ik die mooie F zag was aan Stefan ! Ik dacht nog, het zal toch niet he dat het de ‘Mr. F – Astra’ is, en jawel hoor, dus toch ! king:

    Super gaaf man ! :thumb

    In reactie op: Hulp gezocht astra F gsi Alarm #18291162

    Ja heb ik wel, maar een fase 2 dan ook..

    Volgens online epc zou er maar 1 type zijn ? (2 verschillende kleuren welliswaar. Licht grijs, en een anthraciete variant, voor de cabrio)

    2 fotootjes van een losse die ik heb liggen. Misschien heb je er wat aan. Part No.= 90 439 044 / f+g megamos 0610.02-10.01

    In reactie op: armleuning vivaro 2015 #18289545

    Heb bij beide voorstoelen armleggers, welliswaar Vivaro type 1 van 2005, maar mag aannemen dat dat bij de nieuwste uit 2015 ook moet kunnen toch.

    Overigens heb ik om e.o.a. reden wel 2 verschillende kwa verstelling/instelling. Misschien dat ze niet origineel zijn, maar ik weet niet beter dan dat ze dat wel zouden zijn..

    De armlegger van de bestuurderstoel kan alleen versteld worden d.m.v. de moer in de armsteun.
    Zitten 2 kleine rits-sluitingen onderaan, daar achter zit verstelling mogelijkheid om zo de hoek traploos in te kunnenstellen.
    De bijrijder steun heeft wel een een verstel wieltje op onderzijde armlegger zitten waarmee hoek traploos versteld kan worden.

    bestuurders stoel;

    bijrijders stoel;

    In reactie op: Origineel dakraam in Vectra A sedan bouwen? #18287003

    Eenvoudig tussen aanhalingstekens ja.
    Dan zal je de wagen moeten stutten, of wel op een richtbank moeten doen als je het dak met stijlen en al eraf gaat halen.

    In reactie op: Origineel dakraam in Vectra A sedan bouwen? #18287000

    Originele dakplaat overzetten want idd de randen zijn omgezet naar binnen. Verder zijn de spanten (frame) ook anders in/onder het dak.
    Je zal ook afvoeren moeten plaatsen die langs de A- en C-stylen naar beneden lopen, en in de bodemplaat/dorpel uitkomen

    Misschien kan je hier wat inspiratie opdoen; http://www.opelomegaportal.nl/viewtopic.php?f=181&t=6465″ onclick=”window.open(this.href);return false;
    Niet geheel zelfde systeem omdat geen glazen dakraam is, en in de schuifpositie gaat bij Calibra over het dak heen,
    maar er is hier wel een originele plaat geplaatst.

    In reactie op: v6 vraagje #18284491

    Waarom zou je dat willen. Dat is de bediening van de multi ram. Is juist een key-feature van de werking/inlaat van deze motoren in de Vectra B

    Het enige wat ik weet is dat er wel is tussen Item 2. een aluplaatje wordt gedaan (egr)

    In reactie op: levering periode vivaro #18284495

    Bekijk dit topic eens; viewtopic.php?f=198&t=190330

    Belooft weinig goeds vrees ik…. :(

    In reactie op: Olie cooler y26se #18284073

    Warmte wisselaar bedoel je. Het is nl. niet alleen/uitsluitend een oliekoeler. De primaire functie is juist om de motorolie versneld op temperatuur te brengen, daar kvs sneller warm wordt dan de motor olie.
    secundaire functie is vervolgens de motorolie op de juiste temperatuur te houden inderdaad.

    Als ik je mag adviseren zou ik er een nieuwe inzetten, zeker met dergelijke onderdelen die goed weggestopt in de motor zitten.

    Er zijn overigens wel verschillen. De latere types zijn van RVS naar het schijnt. De eerdere types niet, en deze zijn dan ook meer lekkage gevoelilg op langer termijn.
    Waarschijnlijk zal ook de staat van de KVS en de verversings intervallen hiervan een rol meespelen in de levensduur van de wisselaar.

    In reactie op: Achterdeuren Diamond 96′ #18279706

    @DiviNe187 wrote:

    Beste heren!

    Ik heb even een vraagje m.b.t. de 2 achterdeuren van mijn diamond uit 96′
    Er is aardig wat roest aan de 2 zijwandjes van de deuren gaan kruipen en 1 deur heeft zelfs al bij het wegtikken van alle roest een gat gevormd.
    Nou ik heb wat geschuurd, roeststopper gespoten en een stukje van het gapende gat geplamuurd maar dit is meer voor het tegenhouden van nog verdere verminking van deze dame.

    Ik heb op de slopen in de buurt alleen maar keuze uit een aantal omega’s in de verkeerde kleuren, en kan deuren van plusminus 100 euro per stuk laten overkomen (excl verzending) maar wil toch kijken of er een goedkopere en het liefst een iets wat dichterbij oplossing is.

    Nou heb ik begrepen dat er nog een zelfde kleur (jungle groen) station staat bij de sloop in de buurt waar ik zelf al een keer een linker voor paneel van heb geregeld vanwege wat schade van de vorige eigenaar die ik weg wou hebben. Nou komt de vraag natuurlijk die jullie wel konden verwachten, gaan die deuren van een station b2 op mijn sedan b2?

    Het zou namelijk heel wat euries schelen als ik deze erop kon gooien!

    Alvast bedankt :thumb

    Welke kleur is dat dan ‘Jungle groen’ Dit is volgens mij niet de officiele kleurbenaming door Opel/GM zelf gehanteerd ?
    Ik zou je willen adviseren bij een zoektocht naar deuren die je percee in kleur wilt hebben, in je communicatie naar evt. demontagebedrijven e.d. de opel kleurcode te gebruiken die op het indentificatie plaatje/sticker staat. Zo voorkom je teleurstellingen.

    Volgens mij zijn er twee soorten groen geleverd op de Omega. 359 (46L) en 374 (45L) Natilusblau heb je ook nog (283 / 14L) deze is eigenlijk ook groen en wordt vaak zo aangeduid en zal door RDW ook als groen op een kenteken staan vermeld.

    Roestomvormer gebruiken op een plek waar al een gat geroest is, is m.i. echt zonde van je (dure) roestomvormer. Leuk voor opvervlakkig nog niet te diep ingevreten roest, maar dan houd het ook op.

    Misschien heb je hierwat aan;
    Van Zutphen in Veghel
    Omega B Caravan uit 1994

    (Met dank aan Astrawez, gebruikmakend, en verwijzende naar zijn post; viewtopic.php?f=29&t=113404&start=625 in het topic “Gespot op de sloop“)

    In reactie op: Motor loopt niet lekker #18277890

    @EddyVectra3.2V6 wrote:

    Ik heb inmiddels de auto uitgelezen via de paperclip methode.
    … …]
    Alleen code 17 is relevant: Knock sensor 2 – No change in voltage
    Het gaat dus om de nokkenas sensor. Weet iemand waar dat ding op je blok zit en is het verstandig om deze te vervangen?

    Knock sensor is niet je nokkenas sensor (dat is de camshaft) ‘Knock’ is de klop sensor. de C25XE heeft er 2. (voorste en achterste cyl. bank)

    @EddyVectra3.2V6 wrote:

    Passen de kleppendeksels van een omega 2.6 ook?

    De klepdeksels van een Omega 2.6 passen inderdaad ook.
    Bij kunstofklepdeksels zou ik de klepdeksels geheel vervangen voor nieuwe. Eenmaal krom is krom, hard aandraaien heeft ook geen zin, gaat het alleen maar harder lekken, en lekdicht krijgen d.m.v. vloeibare pakking zou ik voorzichtig mee zijn. Spaarzaam gebruiken en op de hoeken alleen. Anders idd de aluminium deksels.

    In reactie op: Werking zetelverwarming Astra F #18184865

    Mooie auto ! ziet er goed uit. :thumb

    Maar dit is geen CC. Dit is een cabrio.
    CC is opel code 53, 54, 58 en 59 (of GM F08, M08 en F68, M68) Dus de 3 deurs en de 5 deurs hatchback)
    Cabrio is officieel een 2 deurs. dus 53B (GM F08 en C05)

    Maar full options ? ik mis de koplamp sproeiers ! :D

    In reactie op: Vectra A 2.5 V6 & Calibra 2.0i #18047526

    Ok mooi ! Staat echt goed ! :thumbup
    Zowiezo, mooie Calibra hoor..

    Hij schijnt op de Astra F ook te passen. Ik ga ‘m misschien ook proberen op me Astra.

    In reactie op: Hoofdsteunen achterbank #18275853

    Netjes inderdaad. Maar origineel heeft een calibra nooit hoofdsteunen achter gehad begrijp ik ? (sorry ik ben niet zo thuis in specifiek uitvoeringen van de Calibra). Ik weet niet hoe die constructie van de rugleuningen precies zitten maar, bijvoorbeeld bij de Astra F zitten er beugels op de achterplaat bij voertuigen met hoofdsteunen op de achterbank, waar de pennen in vallen. Als die er niet zouden zitten, en je zou er hoofdsteunen in steken, dan zou bij een aanrijding van achter de pennen in de rug van passagier gedrukt worden.

    In reactie op: Vectra A 2.5 V6 & Calibra 2.0i #18047524

    Netjes hoor.

    Die onderlip van voorbumper is niet origineel volgens mij ?
    Lijkt het erop dat dat de befaamde Renault Laguna lip is. Staat wel netjes vind ik..

    In reactie op: injectoren x25xe #18273850

    De boring en de slag van de Z32SE uit de Vectra C en de Signum zijn i.i.g. identiek aan die van de Y32SE uit de Omega B.
    Beide de LA3, uit de 54grd. V6 -series van GM . Een 3175 cc metend, met een boring * slag van 87,5 mm. * 88 mm.

    De boring / slag die jij noemde voor de Z32SE behoren toe aan de de 3.2 V6 die in de Antara ligt. Is een heel andere motor met o.a. distributieketting en 3195cc inhoud

    In reactie op: injectoren x25xe #18273848

    @Haasje17 wrote:

    De krukas van een Y32SE (Omega 3.2).

    De Y32SE heeft een boring van 87 en slag van 88 en de Z32SE heeft boring van 89 en slag van 85.
    Dus nu boring van 89 en slag van 88

    Overigens als je die krukas in een X25XE monteert, en andere drijfstangen heb je ook ongeveer een 2,8 liter en in een y26se 2.9 liter.

    De Y32SE in de Omega B, Cadillac CTS en de Z32SE in de Vectra C en Signum zijn beide de GM LA3 3.2 V6 24V-motor met 3.175 cc iaan nhoud en een boring van 87,5 mm. en slag van 88 mm. De Z32SE van 89×85 is dan de Z32SE uit de Antara ? Dat is een ketting motor uit High Feature series van GM.

    In reactie op: injectoren x25xe #18273793

    @wim-v6 wrote:

    Bij mijn 3.0-V6 zaten standaard platinum 4punters van bosch
    De 2.5 bobine was niet sterk genoeg om ze te doen ontbranden.
    Ik heb dit opgelost door de standaard voorgeschreven 2punters te plaatsen (NGK BKR5EK).

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    Ik heb in mijn 3.2 ook 4 punters zitten. zouden die 4 punter soms specifiek zijn voor de motoren met de bobine bruggen ?
    Bedoel jouw 3.0 en mijn 3.2 werden origineel af fabriek ingebouwd in de auto’s, waarin ze gemonteerd werden bobine bruggen.

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274049

    Nice.. mooi hoor !! :thumb Mooie plannen, en goed bezig !

    Die groene 5 deurs.. :wub

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274047

    Leuke Astra en mooie plannen !
    Ja blijft een leuk model inderdaad, mooie auto’s En profil, zeker voor deze klasse in die tijd.. (zet er voor de gein een concurrent naast, als de Golf III, Toyota Corola, etc.. de Astra is echt de meest elegante gevormde auto zowel van binnen als buiten.) Echt een Opel van de Jaren 90

    In reactie op: Bekende APK afkeurpunten astra F station (1996) #18273739

    Van onder het onderste raamrubber willen ze ook nog wel is roesten.
    Heb het nu al meer keer gezien, en bij mijn eigen F-jes ook (gehad) onder de buitenspiegel van onder het raamrubber uit roestblaasjes.

    Ook de onderstel frontbalk/radiateurbalk wil nog wel eens krokant zijn.

    Verder veel kleine zaken als hangende portieren, hoewel dit geen apk afkeur is natuurlijk, evenals het eerder genoemde punt van roest van mij, maar ook hebben de 4, 5 deurs en station varianten hier volgens mij minder snel last van i.t.t. de 3 deurs varianten, ivm. lengte deur.

    Het vocht/water wat de filterbak inloopt wil volgens mij ook nog wel eens komen door de paravaan plaat onder de motorkap die niet goed (terug) geplaatst wordt, maar ook wel eens de buitenste/bovenste afdek plaat over de onderzijde van de voorruit. Daar zit fabrieks af schuim onder. Door de tijd verliest dit zijn aandrukkracht en kan daar ook watertussendoorlopen waardoor het makkelijker naar binnenloopt en eronder terecht komt.

    In reactie op: v6 met throttlebodys #18236010

    Maar is bijv. het gebruik van bobine-bruggen (zoals standaard op de Y- en Z-reeks V6 motoren) niet beter i.c.m. vrij programmeerbaar.

    Dan omzeil je gelijk de losse bougiekabels en de dis-module..

    In reactie op: Vectra A2 naar B204L #18031758

    @Oenatje wrote:

    oe das wel vet dat ie rond rijd

    thanks voor de info king:

    Ja zeker ! Graag gedaan. ;)

    @mantamarkie wrote:

    Ik heb de vectra toendertijd van rens overgenomen, had wel weer zin in een tussendoor projectje.
    Na de astra met saab b204l gebouwd te hebben was de vectra afbouwen niet zon probleem. Heb er een tijdje in rondgereden tot ik een mooi inruilvoorstel kreeg.

    Toch kriebelt het weer, en laten we toevallig nog een astra gsi en een b204l hebben staan..

    ja nog niet genoeg projecten toch.. :jerry

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 2,430)