Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@bart-gsi wrote:
@wim-v6 wrote:
Rijklaar gewicht waarschijnlijk??
Mijne heeft 1338 (1438 rijklaar (dat staat op je pasje)) en zit op 177 per kwartaal.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Yep is rijklaar.. 1338 is idd ledig massa
Had ‘m bij de milieustraat op de weegbrug staan maar tikte met een volle tank en 2 personen toch de 1700kg aan… Heb het bonnetje dacht ik nog..
Of die weegbrug is ruk of er klopt gewoon iets niet…ja dat was tijd terug bij m’n Vivaro ook, die is op kenteken 1750 dacht ik, maar met 3/4 tank en 1 persoon bij de mlileu straat rond de 1940 kilo.
vond nogal een ferm verschil eigenlijk. Of die brug meet enthausiast en is niet accuraat meer bij relatief kleinere/lichtere voertuigen (is een lange brug voor complete vrachtwagens) of het scheelt gewoon echt veel t.o.v. kentekengewicht.@wim-v6 wrote:
@Jerremy wrote:
Volgens mij is de mrb in Zuidholland ook lager geworden.
Kreeg de nota, en deze is voor m’n benzine auto nu 277,= per kwartaal ipv 280,=De provinciale opcenten zijn van 121,19 naar 117,36 wat ik zo snel kan terug zien.
Geen wereld schokkende verlaging, maar toch..
Is nog steeds een knappe bak knaken Jeroen, maar ook een dikke wagen natuurlijk.
(Je moet er wat voor over hebben om V8 te rijden haha.)
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
ja is het ook, moet er ook niet te lang bij stilstaan/over na denken op moment dat het overmaakt, nog steeds genoeg.
Het is dat het een youngtimer is sinds maart 2015, dus zakelijk rijden, dan is het nog te doen en redelijk verantwoord, maar idd je moet er wat voor over hebben.Volgens mij is de mrb in Zuidholland ook lager geworden.
Kreeg de nota, en deze is voor m’n benzine auto nu 277,= per kwartaal ipv 280,=De provinciale opcenten zijn van 121,19 naar 117,36 wat ik zo snel kan terug zien.
Geen wereld schokkende verlaging, maar toch..
15 maart 2016 om 16:37 In reactie op: cockpit verlichting opel astra tailgate sport x1.6xel #18244759Wim, een Astra F uit ’96 heeft toch geen multi-timer…
Welverdiend, echt een opsteker voor Opel ! :thumbup
Lijkt een beetje op een gescheurd spruitstuk.
X20XEV kwaaltje.
Inderdaad, echt een mooie Astra Ronald ! :wub Uniek ding zo in originele GSI uitvoering met C20XE
Heb zelf een originele 5-deurs GSI gehad, met C20XE en vol met alle leuke optie’s ook als; alarm, electr. schuif/kanteldak, airconditioning, stoelverwarming, hoofdsteunen achter, alles electrisch (behalve ramen achter) dubbele airbag, leeslampjes achter etc.. uit Duitsland gehaald toen. De auto had zelf originele Irmscher nachrustungs seiten-schweller !! :agent (redelijk zeldzaam naar wat ik me heb laten vertellen !)
Verkocht aan de vriendin van een vriend van me, en ze heeft ‘m nog steeds en is er nog steeds heel blij mee !
Origineel C20XE M2.8 (dus geen ombouw !!) Soms nog steeds wel is spijt van dat ik ‘m verkocht heb… :???:
Gelukkig is de auto in goede handen, en krijgt goed onderhoud en wordt niet versjonnieficeerd god-dank..ben benieuwd hoe uniek die eigenlijk zijn. als 5 deurs zie je ze ook niet zoveel tot zelden, en al helemaal niet met leuke optie’s
@Oenatje wrote:
dat vind ik niks omdat de lijn niet klopt door het missen van de skirts. de gsi bumper ligt dan een stuk lager dan de zijkant van de auto en de achterbumper.
Klopt, voorzijde ietsjes wel, hoewel het achter best mee valt hoor, daar is die niet zo laag als voor..
Toch staat het wel strak een fase 2, zonder stootstrips (en zonder zij-skirts) met F2 grile maar dan wel de bumpers.. Tenminste ik vind het wel mooie staan..

Zelf ga ik ook op mijn Astra de voor en achterbumper van een fase 1-GSI zetten.. Voorzijde moet nu wel eigenlijk de fase 1 gsi bumper is steek meer uit, een geeft zodoende veel meer ruimte in de bumper, aangezien ik de hele geometrie van het front drastisch heb gewijzigd ivm plaatsmaken voor een fatsoenlijke radiateur, oliekoeler etc..
oh ok dat wist ik niet nee.
Dacht altijd dat de latere 2.5 (fase 2 Vivaro-A maar even noemende) 145 pk. had.
Want inderdaad late had je ook de 2.0 met 115 pk.114pk, is dat niet de 2.0 CDTi ?
Heb zelf een 2.5 van bj. 2005 maar die zou 136 pk hebben.
Rijd ‘m overigens bijna 10 jaar nu en heeft bijna 275.000 weg. Ben over het algemeen erg tevreden.
Wel paar dingetjes als gehad, versnellingsbak vervangen (H6), turbo en startmotor vervangen al, maar verder wel een betrouwbare wagen en nog best zuinig.Heeft me 2x laten staan in die bijna 10 jaar, 1e keer in 2007 of 2008 geloof ik met een dode accu, en afgelopen December met een turbo slang die eraf geschoten was. Helaas zelf niet het juiste gereedschap bij me, anders had ik ‘m er zo op kunnen zetten, dus helaas moest de ANWB er bij komen.
Prima auto m.i.
Eerlijk is het enerzijds zeker, alleen vraag ik me af of iemand die z’n auto zo te koop zet de auto wel echt wil verkopen, bedoel hoe serieus ben je uiteindelijk echt, getuige daarvan ook de biedingen die gedaan zijn…
Man, man.. echt werkelijk om je vingers bij af te likken zo maagdelijk mooi en strak !! :wub :wors
Is beter en accurater gespoten dan in de fabriek zo te zien ! (niet zo gek, dit is met de hand gespoten, dus attentie voor details als hoeken/gaten/uitsparingen is er dan veel meer natuurlijk..)
Dit is gewoon de beste basis om een auto echt mooi en goed op te bouwen.
Super !
Kijk is aan ! mooi werk Rene ! :thumb
Jij spaart ze ook echt allemaal he king: Nu alleen nog een mooie zwarte en een witte en het kwartet is compleet ! :agent
Werkelijk prachtig Rene ! :wors
Echt een schitterende GSI, en wat is rood toch een geweldige kleur voor de Astra F GSI !Hoe staat het met die Spaanse GSI waar je mee bezig was, is dat nog wat geworden ?
Groet, Jeroen.
4 december 2015 om 16:25 In reactie op: Upgrade voorremmen Omega met Pontiac GTO 2004 remmen #18231877Alles is pas te maken.
Voor remklauwen kunnen vaak adaptors gemaakt worden.
Vaste (standaard) schijven is een ander verhaal. Offsets op de naaf kunnen natuurlijk verschillen, dus kijken hoe je uitkomt met de te gebruiken klauw, maar ook het wiel waarin alles moet komen.
Anders voor losse schijven gaan waar dan zelf bell-houses (harten) bijgemaakt dienen te worden.Zat keuze daarin, als Alcon, AP, Hi-spec, etc.
Welkom Ed !
Ik zou de zoekfunctie anders is gebruiken, want dit soort vragen zijn echt vaak al voorbij gekomen.
Punt is dat Vectra-Signum topic veel verloop kent en posts, waardoor topics snel naar achterliggende pagina’s verdwijnen, dus de zoekfunctie kan dan uitkomst bieden !Voorzover ik weet kent de Signum technisch veel overeenkomsten met de Vectra-C (motoren, onderstel, electronica, etc.) dus dat zou het al wat kunnen vergemakkelijken.
Begrijpelijk, keuze’s maken. Dat is uiteindelijk het hele leven, keuze’s, keuze’s, voortdurend keuze’s.
Maar minder dan 2 jaar geleden zei je nog ‘de champion gaat voor geen goud weg’..
Hoe dan ook, het is je eigen beslissing natuurlijk, geen spelt tussen te krijgen. Onbetwistbaar.
Maar die andere droom die verwezenlijkt is, iets Japans vermoed ik ?
Inderdaad echt een mooie wagen de nieuwe Astra.
Vooral de uitrusting die mogelijk is, is echt bijzonder in deze klasse. Achterbank verwarming, volledig electrische verstelbare multi contour-massage stoelen, adaptieve cruisecontrol met anti collision systeem, etc.
Ongelooflijk eigenlijk, zo’n 10 jaar terug was dit echt voorbehouden aan de bovenklasse in het segment bij veel ‘premium’ merken e.d.
@Engee wrote:
Dit is de zenderbumper:

Inderdaad die ja. Mooiste bumper voor de Vectra B (naar mijn mening/smaak dan)
Heb ‘m zelf ook gehad op mijn Vectra destijds. verschil van dag en nacht tussen t.o.v. de standaard bumper die erop zat.Overigens zie ik hier een Renault Laguna lip opzitten ook nog ? staat erg leuk.
Past en staat overigens op meer Opels goed die Laguna lip. (Astra F, Vectra A..)Dit is toch gewoon een standaard in NL geleverde bumper op de laatste type B2 ?
Die zgn. ‘breedbek’ of SE-II die in Duitsland alleen op de 2.2 DTI en de 2.6 is geleverd, is volgens mij de befaamde ‘zender’ bumper
Persoonlijk vind ik dat de mooiste bumper die op een Vectra B kan zitten.
Mooie auto inderdaad, mooie kleur, en de upgrades die doen ’t ‘m wel moet ik zeggen ! zeker zo’n interieur en die koplampen die zo opgeknapt zijn.. :thumbup
Leuk en indrukwekkend om te zien wat je allemaal zoal inbouwt aan mooie optie’s ! Erg gaaf.@lynx84 wrote:
Bij deze dan mijn eigen topic.
…. maar toch. Oude liefde roest vaak niet..
Tja dit is misschien een te makkelijke inkopper, maar mijn oude liefde is de Astra F, en die willen toch wel roesten :jerry
Mooi idd. ! goed bezig.
Wat een schitterende wagen blijft dat toch ook zeg zo met die mooie turbo velgen en in die fraaie en bijzondere kleur. Echt een mooie A Vectra ! :thumbupJa inderdaad. De Insignia mag dan wel bijna de maten van de Omega hebben, maar dat is dan echt alleen de uitwendige maatvoering.
als op binnenmaten aankomt zijn er betere alternatieven op de markt. Helaas is Opel niet meer zoals vroeger de ongeslagen koning in binnenruimte in vrijwel de meeste klasses. Wat nu vooral groot moet zijn aan de wagens zijn de lampunits en chromestrips.Het zal waarschijnlijk afhangen van wat er besteld wordt, heb zelf paar jaar terug een inlaat besteld bij dit bedrijf (Nowack motors / Herr Oliver Nowack is het bedrijf en persoon achter Mantzel.de) en dat verliep verre van soepel.
Volledige bedrag vooruit betalen (honderden Euro’s), vervolgens 0,0 communicatie vanuit Nowack zelf (geen reactie op e-mails, telefoon die niet werd opgenomen, terugbel beloftes die niet werden nagekomen) en lang, heel lang wachten voordat ik de spullen eindelijk een keer had, en toen het er eenmaal was viel de kwaliteit mee ook wel wat tegen.
Sommige dingen die hij verkoopt worden in China gemaakt vermoed ik, en daar heeft hij denk de touwtjes vwb afwerking niet geheel in handen noch de controle over.
Nogmaals wellicht afhankelijk van wat er besteld wordt, en sommige artikelen hebben ze dan ook gewoon op voorraad. Ik zou maar goed navragen alvorens te bestellen. Wellicht dat de zaken nu beter op orde zijn daar.
Mooi Rene ! Gaat het toch lukken met de Astra waar je al lang naar zocht ! :thumb
Wat ik me trouwens afvraag, voor fase 1 en fase 2 modellen, is ook de hoogte verstelling bijrijders stoel een optie geweest volgens mij.
ik heb dit zelf wel op mijn fase 2 GSI.
Kwestie van passen lijkt me. Ik weet dat er Astra’s F zijn die de lange alswel de korte van de Omega erop hebben zitten (wat ik zoals is ben tegengekomen dan op internet zo door de tijd heen)
in de originele plaatsings riching (gasklep aan distri-zijde)Een Calibra heeft natuurlijk wel een wat gestroomlijndere en lager toelopende neus, dus best kans dat dat inderdaad wat krapper wordt.
-
AuteurBerichten




