Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Corsa_GSi wrote:
Bastuck RVS past.

En volgens mij zonder aanpassingen, maar dat zou je aan CarloAstra moeten vragen, die heeft hem er onder gezet ooit. :wors
Geinig ook, deze foto heb ik zelf gemaakt ook bij Willem voor de deur..
Dik hoor zo met die velgen, Duitse SE bumper, tintje op de ramen, siecento wisser mooi dempertje.. meer heeft zo’n wagen gewoon niet nodig, ’t zijn de details die ’t ‘m doen king:Jammer van de moeilijk te spuiten kleur alleen. Losse delen spuiten is niet te doen met deze kleur, alles moet je met de wagen erbij spuiten voor de spuitrichting ivm effect lak. Maar goed, niet dat je nou wekelijks onderdelen staat te spuiten, maar toch die vergissing heb ik een keer gemaakt met de voorbumper met als gevolg dat het alsnog overgespoten kan worden, maar dan met de auto erbij :???:
@wim-v6 wrote:
De Bastuck op de Station van Corsa_Gsi is met den GROTE Hamer aangepast ivm de trekhaak…
Deze is nog door een echte Ambachtsmonteur samen met Jerremy en Mijzelf zei de gek (welke toen eigenaar was van deze Fantastische Station) ”op maat” gemaakt…
Wel een Mooi geluid in deze Bastuck demper, en deze komt met de Duitse SE-II (2.2DTi / 2.6-V6) perfect uit!!!
Willem
Inderaad, ere wie ere toekomt, zeker in dit geval. Want idd met hulp van wijlen je vader eronder gezet. Je vader had ‘m mooi pas gemaakt, met den brander en een hamer, en jij had ‘m eronder gezet. Was destijds mijn trots deze auto. Me eerste 6 cilinder.. Was een mooie, ruime en praktische auto, en voor mijn doen al met al optisch veel aan gedaan en geld ingestoken.
yep, ik ook.
Het midden console van een Astra zonder airbag past ook niet in een met airbag trouwens he.
Andersom wel. Het bakje achter de handrem is nl. onderdieper bij de versie’s met airbag, want daar zit die module onder.In mijn tijd dat ik als receptionist bij een autobedrijf heb gewerkt hadden we keer een 3 serie coupe (1999-2003) ter reparatie
2x nieuwe velgen, zij airbags (in deur of stoel, weet niet meer), gordijn airbags, en de nodig styl kappen.. te hard een stoep op gereden met uitwijk manouvre.De airbags alleen al kostte meer dan 2 nieuwe orgininele BMW LM velgen ! dan kwam er nog inbouwen bij, afwerking etc.. halve dag werk.
2 velgen verwissellen kwartiertje ofzo.Dus die zij-crash sensoren werkte wel degelijk bij die kar ! Leuk ook als je niet all risk verzekerd bent lijkt me. Kan je mooi uit eigen zak je airbags lappen die voor jan lul opgeblazen zijn, en misschien nog wel met het geluid hebben gemaakt van een leeglopende, achtergelaten doedelzak terwijl ze het laatste lucht uitkuchen in je gezicht :jerry
Mooie wagen, apparte en mooi kleur :thumbup
Ben niet echt een Vectra C liefhebber, maar als ’t er dan toch 1 zou moeten zijn n mooie C2 GTS of station en dan met de donkere koplampen idd.Greetz.
@RISL wrote:
Een hydraulisch bediende koppeling kan zeker slijten, net als een mechanisch bediende koppelingsplaat.
Uiteindelijk is het eenzelfde plaat met dezelfde werking, het verschil tussen de twee is dat de één door een staalkabel bediend wordt en de andere met een druklager…:?: Nou ik heb een auto met koppelingskabeltje nog, maar die heeft ook gewoon een druklager hoor :jerry
Alleen bij mechanisch bediend (koppelingskabel) zit er een hevel op de bak, aan een asje, die in de bak dmv een vork het druklager tegen de drukgroep aanperst. Bij hydraulisch is de hevel en de vork in de bak erniet, dan is het druklager zelf compleet hydraulisch.Nee, geen geklaag, wensen toch.. (‘dromen’, zo je ’t zien wil) ’t hoeft niet in 1x allemaal, en gaat ook niet.
Je moet altijd wat te wensen over hebben.. .. Ik heb eea immers ook al wat jaren inmiddels op een wish-list, en die is lang zat :D , af en toe verwezenlijk je wat, beetje sparen, etc.. en ach dat houd ’t leuk, en houd je bezig.. En man moet ’n hobby hebben.*toonbeeld van compleet in doorgeslagen-modus uit* :jerry
wrak ook.. Valt reuze mee toch ;)
Maar idd eerste zorg maar weer is normaal aan ’t rollen krijgen op eigen kracht en dat de peekaatje en newton meterjes op een gezonde manier z’n weg weer weten te vinden naar ’t asfalt, kan je daarna is wat proberen met brandstof gebeuren, en als je toch bezig ben is naar ’t gas kleppie kijken voor optimalisering, ecu aanpassen, zal me niks verbazen als je daarmee op de 220+ pk uit gaat komen, misschien nog iets extra eruit te knijpen als je de kat ertussen weghaald of een 200 cells exemplaar voor in de plaats.ja idd, temp loopt op dan onder kap natuurlijk, en juist op lagere snelheid en bij wat minder toeren pakt ‘ie niet echt gretig, hoop gebrul wel, maar goed. Op snelweg idd pakt ie al beter, en ook als motor wat kouder is lijkt ‘ ie levendiger, of iig beter te pakken. Maar koude lucht is natuurlijk weer meer brandstof omdat de vulingsgraad van koude lucht groter is dan van warme..
Ja, idd die inject. en drukregelaar zorgen wel voor een constante druk en afgifte natuurlijk voor de beste verhouding van lucht/brandstof.
Dat is wel weer zo.Met langere bak zowiezo en in jouw geval door bandenmaat nog iets gunstiger. wel 100 kg meer dan ik, daar tegenover staat wel weer betere stroomlijn.
Injectoren en druk regelaar weet niet of dat daarin bijdraagt ?
De injectoren heb ik al vanaf begin, dus kan een verschil niet aanwijzen. Druk regelaar weet ook niet.
Hij lijkt bij warme motor iets minder in te houden, nog steeds wel iets, maar ik denk dat dat aan wat heel anders ligt. (luchtfilterhuis/aanvoer)
Maar goed, dat staat los van verbruik natuurlijk. Hoewel.. in mijn geval heeft dat er denk wel mee te maken ook.@wim-v6 wrote:
Met die Vrachtwagen koppeling van jouw zeker wel een zere knie Jeroen, maar die Astra loopt dan wel Super soepel natuurlijk…
Willem
Ja idd wanneer lang genoeg in de stad ga je dat wel voelen, en ingetrapt houden bij een stoplicht dat vermoedelijk snel weer op groen zou gaan leer je dan wel af. Ja loopt eigenlijk wel goed zo vwb verbruik. Je zou er haast gewoon vanaf blijven nu.. :!:
Wel een groot verschil dan met automaat zeg. :shock:
me 3.2 is gewoonweg stukken zuiniger, vanmiddag volgegooid, 43 liter voor 480 km. Welliswaar gecombineerd rijden, maar meer dan helft is wel snelweg geweest, maar ook binnenstad R’dam, binnenwegen, in ’t dorp een beetje, vanochtend krimpen aan den IJssel binnendoor, en over die 480 km. heb ik dan 3 weken gedaan. Dat wel. Ondanks toch wel weer duurzat aan de pomp ondanks korting :???:Automaatje is idd in de stad wel lekker, me ouders hebben dat ook in ’t agilaatje.
Maar met de vorige Zafira 1.8 automaat was ook wel erg onzuinig. 1 op 7 af en toe.
Nee dan maar een dik en pijnlijk linkerbeen van de koppeling in de stad :agent21 februari 2012 om 22:36 In reactie op: bijgeluid Vectra i500 2.5 v6 => weer wat nieuws er bij :S #179959333 kwartier zoiets.. valt mee. (buiten de spits)
Kom er net vandaan, buurgemeente, NieuwendijkAlles is pas te maken natuurlijk, maar dan, is het praktisch..
Je zal zowiezo de bestuurders- en bijrijders stoel moeten omwisselen, anders zit verstelling aan buitenzijde en kome je er niet meer bij.
Maar ja, dan zit je weer met hoogte verstelling..Heb zo ’t vermoeden dat ’t zo strak zit allemaal dan dat je niet eens meer de pook in de 2e en 4e versnelling kan zetten..
Achterbank zal ook flink aanpassen worden, die kan je niet 1 op 1 overzetten in een Astra F lijkt me, anders krijg je de deuren niet eens meer dicht :???: Als ik je collega was had ik een mooi origineel Astra F interieurtje opgezocht. CDX ofzo..Grtz.
7 februari 2012 om 23:21 In reactie op: Ritje naar Weener, Eindingd in een Drama die ANWB heet!! #17970239Nee idd auto rijden als je een nacht over hebt geslagen is niet echt aan te bevelen had ik ook ondervonden gister. Stuk minder alert en reactie vermogen.
Was welliswaar in de middag, maar voelde me verschrikkelijk verne*kt. Was bij thuiskomst wel naar me mand gegaan,
maar 2 uur geslapen, maar ik kan daar niet tegen, dus werd misselijk wakker weer om 8u. Voelde echt als een jetlag in kwadraat.
Na een douche ging het al iets beter. Gisteravond viel ik uiteindelijk om 8 uur in slaap tot vanochtend 9 uur.Oh zoveel al. Dacht minder, maar wist ’t ook niet meer zeker.
Nee dan moet ‘ie al wel ingereden zijn idd.Nog wel belasting vrij ja.
1/11 valt nog tegen idd. maar ja, 90 pk, 1150 kg. hoog hok ook :???:
Maar stond nog niet zoveel op de teller toch ook. Misschien dat verbruik nog zakt (hoop ik voor de mensen die ‘m staks mee krijgen, en de toekomstige eigenaren die een leuke huur/uitleen auto kopen king: )ja idd. Toen ze nog echte auto’s maakte. Met koplampen van glas, en de airconditioning die je gewoon met een knopje aan of uit kan zetten zonder door een menu te scrollen..
Ja die hiijoendaaii was ’t niet helemaal he. ‘bomvol’ behalve CC
Lees voor de gein de recentie is op AW. grootste klacht; niet vooruit te fikken. Was ’t eerste wat jij zei volgens mij. :D
Gister ff met ’t agilaatje 1.2 van me ouders de snelweg op, maar die draait zelfs nog minder toeren bij 120 km/h.. maar ok das wel een automaat dan, niet helemaal eerlijke vergelijking..Met die bak voor sportieve auto’s doelde ik op de F28 in een Vectra A/Calibra turbo 4×4.
Een Vectra B CDX of elegance bijvoorbeeld met een vliegwiel met gewicht van een grafsteen icm met F25, met blokjes bekleding, hout inleg en standaard 15″ LM roepen bij mij niet direct sportieve aspiraties op ;)Wat overigens niet weg neemt dat presties wel goed zijn, die zijn prima opzich, maar het is geen sportieve auto.
Ja alles met M in bak codering heb ik (nog) geen ervaring mee. Mij te modern, en zo te horen kan ik me daar beter niet aan wagen ook :jerry
Vind de F25 opzich mee vallen dan nog.
F28 ben ik echt minder over te spreken, veel herrie en rammelen vaak, en kraken doen ze bijna allemaal.
Maar ja punt is met die bakken wel dat uitsluitend in echt een sportieve auto zijn geleverd.Wat is verschil tussen phase 1 en 2 dan. Want voorzover ik weet is een F25 een F25.
Calibra/Vectra A, stang bediend en mechanische drukgroep bedieinng; eind overbrenging 3,82 (84/22) Alpha code WT of QQ
Vectra B, stang bediend en hydraulische drukgroep bediening; eind overbrenging 4,05 (85/21) Alpha code RC
Meer ‘F25-smaken’ zijn er niet. Anders kom je in F23 of F35 uit voor de V6, kabel bediend.
:jerry Dat commentaar van die agent is wel geniaal “mag ik even het rijbewijs van u… of moet ik race bewijs zeggen.. “
“kom even mee naar de auto, kan je de beelden bekijken.. wat er nog aan beelden te zien is, want het is alleen maar een stofwolk he.. ” :DJa dat is toch wel ideaal. Als enig nadeel wel dat stuurstang altijd los moet van stuurhuis.
Enige directe contact met carrosserie is dan weer via die kantel demper.. die ik dan weer niet heb (maar eigenlijk voor ’t mooie straks wel weer, maar dan moet er gelast worden).Wat voor Astra dan ?
Heb dit zelf al bij meerder Astra’s F van type MY95 gehad. Komt vaker voor.
Alleen bij hogere snelheden (op snelweg v.a. +/- 110 km/h).
Mij boeit ’t niet zoveel, ben er na die jaren wel aan gewend ;)Over knijterhard plastic met dit weer gesproken, vanmiddag draaide ik zonneklep bestuurderkant ff weg, ja hoor, breekt ’t pootje af van de houder aan ’t plafond :???: Denk dat ook door de kou kwam.
idd 2,5 of 3,2 en alles daartusssen maakt denk niet uit. Gewicht poelie voor gasresponse overings weer wel ;)
Maar wel relaxed zo’n Sub frame bij een Vectra B waar heel de motor netjes op kan staan.. king: -
AuteurBerichten