Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
15 april 2012 om 22:06 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880917
Verdorrie, idd, Ascona ja. Hoe kom ik nou bij Manta steeds.. :???: excuses Mark..
Ja ze lijken idd erg op de fwd spruitstuken, met als verschil dat deze van de Cadillac beide van stalen (rvs ?) buis zijn (dus geen gegoten zoals bij de voorste op een C25XE) en het zijn echt buizen die vlak voor de flens bij elkaar komen. maar evengoed idd niet bruikbaar. Daarbij, ze zijn echt belachelijk krap/klein van doorlaat.. En dat zit dan standaard op zo’n 3.2
Maar ik hoop spoedig weer ‘ns langs te kunnen komen, ben erg benieuwd naar de vorderingen ! En kijken of Mathijs zich nog een beetje nuttig maakt aan zijn Ascona king:Cheers
15 april 2012 om 19:20 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880915Andere optie is misschien deze spruitstukken dan, is zo geleverd in een Cadillac CTS icm. een Y32SE, deze spruitstukken heb ik liggen, nieuw. Maar weet alleen niet hoe je uit gaat komen met de motorsteun(en) en denk nl dat je niet uit gaat komen.

De Manta van Mark ziet er echt super uit en zeer fraai ingebouwd, vorige week even mogen aanschouwen. :wors
Nee, stuurkrans van het Airbag stuurwiel is er ook in kunststof. Op de foto is een lederen.
had paar jaar terug een van de laatste Astra’s F, er waren tenslotte al G’s waarvan ’t kenteken met ‘T’ begon
Orig. NL auto. Showroom slaper, of eigenlijk coma patient want de gordels haden labels uit 1997. Dus telt volgens mij dan niet echt helemaal.


Hoe dan ook, daarvoor heb ik een echte 98-iger Astra F gehad;


Dus als je er dan van te voren een grote krimp sok alvast om heen doet zou ’t in theorie dus vanzelf goed moeten komen als de kabel weer is heet wordt :jerry
Voor zo’n onthulling hoef je geen eens een nieuw Opel te kopen, en is zeker niet iets van nu bij de dealer
.. 12 jaar geleden werd mijn gebruikte Astra F sport, bj. 1999 zo ook onthuld toen ik ‘m ging ophalen bij Motorhuis Gouda

deze stond er onder.. :wub

@joop1970 wrote:
Krik zit standaard in je auto toch? Aftapplug is gewoon een bout, sleutel 19 geloof ik.
Dat zou ik dus nooit doen, (half) onder je auto kruipen als die op ’t standaard boord krikje staat. Soort van levensmoe laat maar zeggen als je dat doet.
@Mr.F wrote:
Ik heb een F1,5 -> MY94.
Ja heb ik ook.. Jij hebt nog een echte F1, bouwjaar 1994.
F2 (of ‘Phase II’) wordt ook wel MY95 genoemd, en ik heb een F2 met bouwjaar 1994. Dus een vroege F2F 1,5 bedoel je.
Het is gewoon een originele auto veder, mi. ziet ‘ie er keurig uit. Nagenoeg geen instapschade, ook vrij uniek.
Die stootstrips kunnen eraf, en die F2 sport /gsi lm’tjes ook, en dan originele waaiers erop, en je hebt een originele auto.Andere bak kan ook. Als ik op inet zoek naar bijv. Cabrio’s met C20NE gaan die tellers ook tot 220 (W=1111)
Maar die kan natuurlijke een andere bak hebben dan een GSI. Volgens mij is GSI meestal wel standaard een CR bak.Die stoot strips zijn niet origineel op een F1 geleverd, zijn F2 stootstrips. Nou kan je die natuurlijk wel altijd bij de
dealer bestellen en op welke Astra dan ook plakken.. (uit behoud van lak en plaatwerk bijv. als je in parkeervak staat bij de buurt super o.i.d.)Nowack Motors in Duitsland nog wel als het goed is.
Tenminste daar heb ik tijd terug een Mantzel (copie) inlaat gekocht. Hij heeft de Mantzel mallen/rechten destijds overgenomen.Thanks, jouw foto’s mogen er anders ook zijn ! Helemaal top :thumbup Ja idd. QM II is idd groot, en 1 vd grootste, alleen the Oasis o/t Seas van RCCL moet ze voor zich dulden, maar QMII is wel mooier ! Maar klopt, dagen zonneschijn in Bergen schijnen in een jaar op 1 hand te tellen te zijn.. Ook een mooi land (stad/staat, of metropol eigenlijk, en hoort bij China nu), alleen niet echt bereikbaar om ff met een Opeljte heen te rijden voor vakantie, maar ooit hoop ik er met me Opeltje wel te kunnen rijden als ik er woon.. Hong Kong… Een Metropol met een van de meest fantastische geografische liggingen, m.i. kan geen andere stad daar tegenop, stad en natuur zo harmonieus, als bijv. Repulse Bay.. heb er jaren geleden me hart verloren… :wub Alleen nog ff door sparen een woning (appartement op weet ik hoeveel hoog) kan je daar zowat niet tot eigendom maken, zo duur, een auto bezitten kost net zoveel als hier in NL 4 middenklassers op naam hebben. king:




Boohh, mooie foto’s De Kleine man ! :thumbup Duit in het zakje van mijn kant;
Geiranger 2004, hadden daar een huisje met uitzicht op Fjord met uitzonderlijk mooi weer (22+ grad.celcius) :wub
De goeie ouwe tijd, toen de cruise liners van Costa nog bleven drijven en Capt. Schettino nog geen macho-waaghals was.. :jerry


Na al aantal keren in Bergen te zijn geweest en altijd regen (plaats met de meeste regendagen per jaar in Noorwegen) kwamen we zo aan toen we onze rondreis door Noorwegen begonnen..


Trollstigen en Preikestolen is idd erg fraai en indrukwekkend,
evenals de hoogvlakte Hardangervida, maar ook het Geiranger Fjord vind ik zeer indrukwekkend !
Heb daar goeie herinneringen aan en kom daar graag, en krijg d’r erg veel zin in weer bij het zien van de foto’s van DeKleineMan !
Noorwegen heeft overigens veel mooi routes, (en bezienswaardigheden, en zowiezo een overweldigend mooie natuur) ik weet ze allemaal niet zo bij naam, zou is aan me pa moeten vragen, maar paar jaar terug gedaan voor ’t laatst, midden in de zomer tussen de sneeuwwallen doorrijden, bij route naar europa’s grootste gletsjer, zeer indrukwekkend. Was nog een andere route, maar die was toen gesloten, ivm aardverschuivings gevaar ivm. overmatige regenval in die periode.Vliegen nogal liefst. Vakantie is onthaasten, genieten, van de reis.
Op topsnelheid rijden is niet ontspannen, en genieten van de omgeving doe en kan je dan ook niet. Ik iig niet.Een mooi ritje is in mijn beleving op je gemak, rustig cruisen, door een mooi landelijk of bosrijk gebied, raampje en/of dakje open, omgevings lucht opsnuiven, af en toe stoppen op uitzichtpunt ofzo, fotootje schieten, wat drinken/eten, dat is een leuk ritje, dat is vakantie. ;)
Goed bezig ! Aardige klus weer zo. :thumbup
Maar aangaande de pakkingen gasklephuis, deze zijn nog wel verkrijgbaar voor zover ik weet !Groetjes, Jeroen.
Gaaf ! Echt een licht ontvlambaar karretje zo ! haha :D
Wat is het vermogen nu ? ben daar wel benieuwd naar.Plezier ermee ! (en voorzichtig natuurlijk..)
12 maart 2012 om 19:30 In reactie op: Wim’s vectra V6 Update 19-05-2012: Demonteren Vectra #17452902@wim-v6 wrote:
Ik zorg weer voor hun technische deel van hun auto’s zo houden we onze ”Oude Opeltjes Rollend..
Willem
Nou, volgens mij heb ik er voor gezorgd door de juiste spullen (bak) te regelen dat je Opeltje nu – letterlijk – weer rolt.. ’t kan aan mij liggen..
Leuke grille wel, maar toch lijkt het op de foto’s alsof die niet helemaal goed past, hij lijkt krom/hol te staan, vooral de horizontale lamelen benadrukken dat. Op de foto hieronder gezien, rechterkant helt / lijkt naar buiten te komen. De onderste horizontale lamel/bar in de grille loopt links nagenoeg gelijk met de onderzijde koplamp, aan de rechterkant zit deze zichtbaar hoger.

@Maurice89 wrote:
tigra safira astra :thumb wel 95 of jonger bouwjaar als goed is…… voor 95 is oudere type zijn al genoeg topic en vragen over geweest ;)
Antara agila corsa b genoeg te vinden king:Uhh.. Zafira, Astra, Corsa B ?? dat zijn glazen dakplaten waarvan de schuif-modus onder de dakplaat is.
Calibra is volgens mij een stalen (dichte) variant, en daarbij gaat ‘ie in schuifmodus over het dak heen.
2 compleet verschillende systemen m.i. !Sport ?
10 maart 2012 om 08:51 In reactie op: een gat onder de uitlaat op het blok, is dat normaal?? #17847755@RISL wrote:
Alsof je in een lekke boot een extra gat boort, zodat het water er ook weer uit kan…
Nou dat kant toch, met het loosgat boven de waterlijn met een pomp vanuit de bilge, als het pomp
volume minimaal dezelfde is of groter dan het inkomende volume via het lek gat kan je prima door blijven varen.. ;)Volgens mij gaf Schettino het bevel van pompen aan ook nog, maar ja dat bleek een scheur van 50+ meter, en de hulpgeneratoren voor de pompen stonden al onderwater, dus dat had wel dweilen met de kraan open geweest laat maar zeggen :jerry
Ja dat geldt ook voor Plexi glas, want dat is ook een handelsbenaming (merknaam)
Het materiaal is PMMA, of acrylaat.Een ander voordeel van polycarbonaat is volgens mij ook dat het krasvaster is dan pmma
Polycarbonaat zit ook in vliegtuigen, de zijramen dan, maar weet even niet of dat dan het binnen of buitenraam is, of beide.Wat henk 400rr zegt klopt overigens wel, pmma vormt bij een breuk gewoon heuze scherpe scherven, net als glas, welliswaar vaak groter van afmeting, maar wel zeer scherp !
En idd, polycarbonaat zal ook uv bestendiger zijn. Vooral goedkopere klasse PMMA bijv. vergelen best snel en krakeleren idd. Is een onomkeerbaar proces en doe je niets tegen.http://www.bastuck.de/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik zelf heb die demper trouwens destijds bij M-tech gekocht.
Enuh, Google is je vriend zeg ik altijd maar ;)
Grtz. Jeroen.
@wim-v6 wrote:
Staat ook nog bij mij in het bestand Jeroen… mooie foto’s
Willem
Ja dat klopt, ik heb ze ook nog, had ze toen aan jouw gestuurd ook, en Carlo heeft ze toen van jouw gebruikt toen die ‘m ook weer te koop aanbod. Dat verklaar het MP logo rechtsonderin de foto..
@wim-v6 wrote:
Mis m eigenlijk wel, deze Vectra hoor…
Was een mooie aanvulling op jouw wagenpark..
Willem
mja.. nou je ziet ‘m af en toe nog wel is toch ? eerlijk is eerlijk, het was een mooie en praktische wagen, dat vond ik ook, en had ‘m echt naar me smaak (optisch) alleen hij was wat aan de kale kant als ’t op de uitrusting aan kwam, heel snel was die niet, maar snel zat voor mij.
Kan me ook niet meer herinneren waarom ik ‘m nou eigenlijk verkocht had.. :hmmz
-
AuteurBerichten