Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mooi ! Die velgen zijn er ook echt super uit ! Mooie wielen die Turbo waaiers. :thumbup
En idd. als je wat zeldzaams in je auto wilt, dan is dat bedrag echt niet een punt lijkt me..
Mooi project dit.. king:Ja waarom zijn de schakemomenten verkeerd Ronald ?
Anders moet je toch maar is een keer met de mijne een rondje rijden.Persoonlijk vind ik de F25 een prima versnellingsbak, ook als ’t aankomt op de overbrengingen in de verschillende verzetten.
Dit i.t.t. een F28, (wat wel een sportiever karakter geeft) maar eigenlijk niet bij de V6 past, veel schakelen in de eerste versnellingen, allemaal erg kort, Vind de gangen van de F25 goed op elkaar aansluiten bij de V6.Daarbij heb ik verschillende F28 bakken achter gehad V6 gehad (ook nog achter de huidige).. weet ’t niet. Ben niet laaiend enthausiat over de algehele kwaliteit(s indruk).. Rumoerige bakken, veel draaiende delen, rammelig, krakerig.. Vind nog maar is een goede.
De meeste F28 bakken is toch erg sportief mee gereden, niet voor niet uitsluitend in de Calibra / Vectra A turbo gemonteerd. Niet bepaald auto’s om mee vooraan de file te rijden..
En als je gaat keuren met een F28 zit je zowiezo altijd aan die pasplaat vast of je motor opschuiven en rechter motorsteun aanpassen en tussenlager voor r. drijfas (tenzij je zonder gedeelde as gaat rijden).Mijn enige punt van kritiek bij de F25 is dat in de 5 bij 120 wel iets minder toeren mag draaien wat mij betreft. Echter de keerzijde daarvan dat ze wat meer toeren draait is dat
er wel wat gebeurt als je gas geeft in de 5 bij 120. 200 kmh. zit je in een mum van tijd op. Geen terug ge-schakel, gewoon gas bijgeven en gaan.Het enige wat ik wel ga doen is een iets lichter vliegwiel monteren, zodat ze wel wat sneller in de toeren kan komen. Het standaard vliegwiel icm de F25 is wel wat zwaar met 15,5 kg.
Want daaarin heeft bd. wel een beetje gelijk, de gangen van de F25 zijn relatief lang, vooral de 2e en 3e versnelling, en lichter vliegwiel maakt wel dat je net wat sneller op toeren komt, en dan vooral in het gunstig werkgebied van de V6 ten aanzien van koppel/vermogen.Verstandig Maurice.
Helaas wel ’n beetje inherrent aan Vectra B, roest, zwakle onderstellen, etc.
Dan is ’t ineens een hoop geld inderdaad.Echt olieverbruik is als je’t gaat zien op de peilstok, of zodra een BC ’t aan gaat geven om kilometrag’es van een paar duizend lijkt me.
Vervuiling van de olie is een ander punt, wat ook tot een gebruik (of te kort) kan leiden. Verbranding van brandstof- en condensresten. Daarom heb ik een hekel aan korte stukken. Soms ontkom je er helaas niet aan, en nou zal die van een paar x korte stukken ook niet gelijk verrot gaan, als de ververs interval maar aangepast wordt. Vaker, en bij minder kilometers al wisselen.Dat zegt ook idd niks. Maar een motor die wat verbruikt op zo’n kilometerstand en dergelijk leeftijd zou evenmin iets zeggen.
Excessief is wat anders, maar dat zal dan ook wel waarneembaar zijn lijkt me in de uitlaatgas of anders op straat (afdichting)Van mij hoef je niks aan te passen hoor.
on topic trouwens, nette kar, maar vind ’t nog een aardig bedrag voor zo’n auto.
Elke motor verbruikt olie, anders is het niet goed. Nonsens verhalen zijn het, die de mensen zelf maar al te graag willen geloven ‘van de geen druppel verbruikende motoren’.
http://www.elf.nl/lub/lubnederland.nsf/VS_SWIPSA/F006784C25A106C9C12572C1004C39EB?OpenDocument&UNI=897B57F61B5E9421C125722F003DA907&LG=NL&” onclick=”window.open(this.href);return false;
Mooie Astra ! (en de Monza ook) :thumbup
Misschien nog is een keer een mooi licht tintje op de vensters van de Astra, zorgt voor een mooi contrast. Zeker met wit.Nogmaals van harte Mathijs !
Vanmiddag nog in het echt mogen aanschouwen (op kenteken) en ziet er echt goed uit. king:
Lijkt me toch een beetje de ‘kers op de taart’ zo, na al dat werk, toch fijn lijkt me om van de rdw dan ook lof en alle goedkeuring te krijgen, maar het ziet er ook gewoon super uit :thumbup (had eigenlijk niet anders verwacht).
Wel grappig, ik stond anderhalve week geleden in dezelfde hal, maar dan op ‘baan 1’ king: en reed gelukkig ook met alle goedkeuringen de deur weer uit.
Nog bedankt voor je hulp vanmiddag, was gezellig, en zie je snel weer :thumbIdd het is een V6 ja, zie ik ook nu pas :???: Was n de veronderstelling dat ’t een 1.8 was ofzo. :oops:
Mooie grille trouwens ook, die had ik er toen ook in zitten.
Maakt ’t echt af zo, zeker icm de fabrieksxenon, zo ziet ‘ie er echt het dikst uit gewoon..
Eigenlijk nog is een x de Sport Edition II bumper (Duitse versie) ertegen aan hangen.. Die had ik er toen ook op :thumbup

Spoiler idd niet. Motorkap… mwah, als ’t echt zou moeten, maar als ’t mijn wagen zou zijn zou gewoon de originele erop blijven liggen.
Nou ben ik zelf wel echt pro OEM-look. En zeker bij een Calibra ! ;)Sterker nog, vandaag de dag val je gewoon op als je in standaard Calibra rijd. Geldt ook voor Astra F GSI, en nog wel meer modellen, maar ook voor bepaalde modellen van andere merken. king:
Hoe dan ook, het is jouw wagen, dus je moet er mee doen en opzetten wat jouw het gelukkigst stemt !
Mooie kar blendjuh. :thumbup Valt idd allemaal wel mee met die verlichting. Komt licht zat uit met de correcte lampen erin.
Persoonlijk vind ik de originele xenon lampen in een B2 ook het mooist. Ziet er gewoon dik uit. Was destijds
voor mij een item wat op de ‘must have list’ stond toen. en ‘als je wat harder gaat zou je te kort komen’…
Ja leuk, voor diegene die speciaal een ommetje gaan maken in duitsland van paar honder kilometer om daar bij snelheden van mach 1 ofzo te gaan rijden omdat ’t toegestaan is.. :???: Gewoon bij 120 volstaat ’t prima, en oogt gewoon goed met die lenslampen.Nice hoor Wim, ziet er goed uit. Erg chique verschijning voor een station zo in deze trim en kleurstellingen, keurig. Is weer is wat anders dan altijd maar grijs, koningsblauw of zwart.. (niet dat er iets mis is met die kleuren overigens)
Alleen die einddeimper onder een station, ik weet ’t zo net nog niet… Maar ja das smaak natuurlijk.
‘voor de minder geleerde’ nou nou nou Wim, jij hebt er ook niet voor geleerd he ;) :jerry

@astraboy34 wrote:
de distributieriem is in elk geval wel vervangen te zien aan de sticker op de slotbalk..
gr michelJa dat klopt, want die heeft een leeftijds of kilometrage interval. Welke het eerste is. Leeftijd in dit geval king:
Gave kar hoor. Eigenlijk zou die zo moeten blijven. Is zonde om mee te gaan rijden, of iig veel mee te rijden.
Op het afbladerende tellerblad voor temp/brandstof na (en klein poetswerk onder de kap nog), is dit regelrecht een museum exemplaar !5 mei 2012 om 18:36 In reactie op: elektrische ramen achter en electrische antenne astra f?? #18014441precies, voor de elec ramen knoop je er toch gewoon bij en ga je toch geen complete kabelboom vervangen.
en automaten bak bedrading die er ligt zie ik niet echt als een ‘voorbereiding’. Nog nooit gehoord dat iemand automaat
als een ‘extra’ of optie in gaat bouwen.@Brombeer wrote:
nee besef me heel goed dat er veel mensen zijn die slaaprijden en zeker overdag met een lekker zonnetje want dan gebeuren er ook de meeste ongelukken en niet als het regend…..
wat betreft rijden in het donker, weet niet hoe ze dan kijken of tellen, maar er zijn dan indderdaad minder auto’s op de weg. als je daar dan het gemiddelde van neemt wat bij een ongeluk is betrokken is dat hoog.en hier ook weer het verhaal. zijn die mensen dan niet moei en zijn het ook slaaprijders want dat is dan niet duidelijk.
of je nu hard of zacht rijd. opletten en anticiperen in het verkeer moet je altijd. en zeker als je hard gaat moet je heel ver vooruitkijken.wat ik zei he, statistisch. Statistisch is vliegen ook de veiligste vorm van transport… Maar als er 1 naar beneden gaat heb je gelijk wel 300+ doden bijvoorbeeld.
Als er ’s nachts weinig auto’s zijn heb je ook minder kans op een ketteningbotsing bijwijze van, maar wel weer meer vermoeide bestuurders (eind van de dag, geen of weinig daglicht, lage zonnenstand..Misschien heb je wel is van kansberekening gehoord. Dit kan op velen manieren gedaan worden.
Maar hoe dan ook, weinig auto’s weinig kans, ja zo wel. Minder kans om op een ander te rijden. Maar op zo’n manier alleen wordt er niet gekeken noch gerekend.
Zal altijd aan de hand zijn van bijgehouden ongevallen uit ’t verleden en die wijzen dat uit. Het is geen garantie natuurlijk.En verder verzin ik het ook niet.. :???:
Erg zonde van je Vectra Wim.. :( Inderdaad gelukkig heb je erzelf lichamelijk niets aan overgehouden, en andere ook niet, en is het beperkt tot ‘slechts’ blikschade.
Maarja.. het is wel erg zuur zeg. Auto mooi in goede conditie. Het komt natuurlijk nooit gelegen, maarja, velen hier weten de historie en je toewijding aan deze wagen.Maar Ron, statistisch gezien loop je juist op latere tijdstippen (’s nachts) een groter risico op het maken van, of het betrokken raken bij een ongeval, en bij het rijden bij daglicht op droogwegdek en bij vrijzicht het minst. Maar ja, ik weet ’t, dat is natuurlijk op papier.. Immers hebben er in het (vrij recente) verleden in de luchtvaart ook mid air collisions plaats gevonden, bij daglicht.
Nou las ik in wat reacties ‘dat je het niet zou verwachten dat iemand zomaar naar links gaat’ of ‘je rekent er niet op’.
Denk juist dat deelnemen aan het verkeer andersom is, je moet daar wel rekening mee houden. Iemand kan nog zo goed rijden, maar feitelijk is het een kwestie van anticiperen op andersmans inschattingsfouten. Als ik van rechts kom en ik heb voorrang ga ik er nooit vanuit dat ik wel voorrang zou krijgen, en als ik op een voorrangs weg rijd neem ik het niet als een vanzelfsprekendheid aan dat diegene van links ook echt wacht en mij voorrang geeft.. Tenminste je bent er wel bedacht op. Daarbij hard rijden, ja leuk, alleen als andere mensen dat niet doen vergroot je alleen maar het snelheids verschil t.o.v. langzamere/andere verkeersdeelnemers, een aspect waarmee je alleen maar extra rekening moet houden, met het feit dat andere weggebruikers dit bijvoorbeeld verkeerd of niet in (kunnen) schatten. Dit ongeval staat daarin dus niet opzich.Hoe dan ook, in dit geval treft Wim natuurlijk geen enkele blaam, en zat deze man met de Renault meer dan fout uiteraard, het blijft natuurlijk de verantwoording van de man zelf om van baan te verwisselen en er vervolgens zeker van te zijn dat er niemand meer rijd, of niet iemand aankomt die al dusdanig dichtbij is, en dus sneller op de plek is war uiteindelijk 2 voertuigen tegelijkertijd niet passen. Vaak zijn ongevallen nooit te wijten aan 1 oorzaak, dus wellicht waren er andere factoren, als dat de man zat bellen misschien, of afgeleid door iets anders.
@D.E wrote:
Mooie kar dit :thumbup Volgens mij wel is zien rijden/zien staan in H’veld G’dam tijd terug. :hmmz
Nette prijs, als die echt zo mooi nog is als op de foto’s zou ‘k er haast gaan kijken..Je blijft iig wel lekker strak en stabiel in je bed liggen met zo’n vpb :D
F20.. Ben benieuwd hoelang dat heel blijft. Zeker icm V6 & turbo.
Echter krijg je door een licht(er) vliegwiel niet meer vermogen, maar wel sneller het vermogen op het asfalt. (motor is sneller op toeren).
Ofwel betere gasresponse.Mooi werk Mathijs ! Zit toch nog een flinke klap werk in zo al met al.
2 weken terug in het echte even mogen zien. :thumbup
Ben benieuwd hoe ’t straks gaat rijden !Groetjes, Jeroen.
Het idee is niet eens zo onaardig. Opel heeft een mooie heritage als het gaat om grote, luxe, ruime coupe’s.. Maar ja, dat was vroeger.
Deze zal altijd wel tot een illustratie blijven denk ik zo.
Bij Opel zal de prioriteit liggen bij het zsm gaan schrijven van zwarte cijfers, en met dit soort auto’s gaat men het niet redden. De kaarten zullen ingezet worden op de Junior bijvoorbeeld, compact, praktisch, en zuinig. -
AuteurBerichten