Jerremy

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 2,430)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: c25xe vecta a geen motortoerental singaal #17927425

    In reactie op: Astra F Airco #18073037

    Tuurlijk, pomp kan ook stuk. Niet gebruiken is de grootste boosdoener volgens mij.

    In reactie op: Astra F Airco #18073039

    Meestal gaan de leidingen in de buurt van aansluiting op pomp stuk, de leiding(en) scheuren daar, omdat de leidingen eingelijk v.a. daar over een te grote/lange overspanning ze niet gedragen
    worden, en als de motor beweegt, dan juttert het dus constant, met als gevolg dat het op de lange duur een scheurtje wordt waardoor de vloeistof weg kan lekken. Toch vreemd ondanks dat flexibel tussen zit. Heb dat zelf al meerdere Astra’s F gehad, heb de pomp overigens nog niet stuk gehad op een Astra F.

    En dan gaat het dus om deze leiding, dit is een Astra F leiding van origine een X20XEV leiding. Of die bij andere motoren anders is weet ik niet.

    In reactie op: 3.0 in calibra, welke versnellingsbak? #17942382

    F25 past er zo tegen aan, is p&p
    Echter de F28 niet. (boutengaten patroon wel, die komen overeen) Er zijn 2 opties voorzover ik weet, een spacerplaat tussen bak en motor, en dan kan je het V6 vliegwiel (het vliegwiel en koppeling wat standaard wordt toegepast met de combinatie C25XE – F25) gebruiken, of zonder pasplaat, dus rechter motorsteun aanpassen (langere bouten met bussen is een gebruikte methode) en bus maken rechterdrijfas bij tussen lager, maar bij deze optie kan het originele V6 vliegwiel-koppeling niet gebruikt worden en zal je die van een C20LET moeten gebruiken dacht ik.

    In reactie op: Gespot op marktplaats e.d. #18213215

    De CEO bij Opel destijds. José Ignacio López de Arriortúa.
    Deze man stond alom bekend om zijn enorm drastische bezuinigings maatregelen, wat een groot nadelig effect had op de algehele kwaliteit.
    Dit heeft Opel flinke imago schade ook toegebracht in de jaren 90. halverwege 93 vertrok deze man naar VW, waar die dezelfde strategie toepaste. Echter zijn loopbaan was kort, omdat hij verdacht werd van bedrijfsspionage. In de Auto industrie staat dit bekend als het Lopez effect. Goedkoop inkopen, leveranciers onder druk zetten, met als gevolg dat vaak kwaliteit en betrouwbaarheid in sprongen achteruit gaat.
    Dus een korte termijn visie met een nadelige uitwerking op langer termijn. Imago schade kan een merk lang achtervolgen, met alle gevolgen van dien.

    In reactie op: Gespot op marktplaats e.d. #18213213

    Idd. vreemd genoeg lijkt deze wagen, net als de Tigra A, Vectra B en Omega B meer last te hebben van het zgn. ‘Lopez effect’
    Slechte kwaliteit, componenten en aabouwdelen, carrosserie ook, maar ook technisch hoe ’t in elkaar steekt. Hoewel de Astra F een auto is natuurlijk waarvan de ontwerp periode nog net eind ’80 was begin negentig. Eerder genoemde zijn van begin/midden 90.

    In reactie op: x30xe , foto ivm distributie. #18007630

    Iig niet die van het laatste type. De bovenste rol staat centraal tussen de banken, en rol rechtsonder is geen vaste zie ik en zit laag.
    Maar nogmaals, waarom kijk je niet gewoon wat het serie/productie nummer is, dat staat op je motor nl. Even schoonmaken met een staalborsteltje en je weet alles..

    In reactie op: x30xe , foto ivm distributie. #18007628

    Chassisnummer heeft er helemaal niets mee te maken. Het motor serie nummer, daar wordt naar verwezen.
    Op de motor staat gewoon een motor code met een serie nummer op flens rand waar bak tegen aan komt, naast oliefilter, aan de hand daarvan bestel je die set.
    http://opeloem.com/opel/omega_b_1994_2003/engine_and_clutch/x30xe_y32se_petrol_engines/timing_belt_gear_and_pulleys.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: corsa a v6 #17806733

    koppakking van een Y32SE is sowieso een stalen en dat is die van een x30xe niet.
    Zo te horen een spanner of looprol denk die het begeven heeft. Of de bout ervan.
    Jack Omega hier op ’t forum heeft dat ook een keer gehad met een originele dealer set
    met x30xe, bout afgebroken bovenste rol..

    In reactie op: Auto/gebruikers/km stand vraagje: #18044017

    @wim-v6 wrote:

    @Mr.F wrote:

    Dat kan zo idd heel goed. Je kan het meestal meer aan de auto zelf zien:

    – Stuur glad
    – Pook glad
    – Pedalen glad

    ed …

    Mijn auto:
    Km stand: 236400:

    Staat Pedalen: Zeer netjes
    Staat stuur: Als je zegt dat ie er net in zit, Geloof je het ook
    Pooknop: Perfecte conditie
    Leder: zou ook zomaar net 100.000km weg kunnen hebben
    lakwerk buitenzijde: Zeer netjes

    willem

    Ja mooi verhaal maar jij weet ook; Pedaal rubbers; kan je vervangen. Stuurwiel; kan je vervangen (net exemplaar v.d. sloop). Pookknop; idem. Pookhoes; kan je vervangen, of idem stuurwiel/pookknop.. Leder interieur; en jawel, daar is ’t ie weer, sloop, mp, speurder, tweedehands, ebay, etc.. etc.. etc..
    Lakwerk; spuiterij..

    je kan ’t allemaal zo mooi laten lijken als je zelf/de verkoper uiteindelijk wilt.

    In reactie op: vectra a 2 #18047624

    Zeker mooi ! 58.000 km ook. king:
    Ziet er keurig uit. Als nieuw ! mooie schonen en heldere vloeistof reservoirs nog. Wellicht klein btje poetsen onder de motorkap, misschien ff vers klepdeksel pakkinkje erop, en je hebt een wagen in showroom staat ! :thumbup

    Ze worden schaars, Vectra’s A in nette/goede staat. Wees er maar zuinig op !

    Daarom ! :thumbup
    Ik heb de info zojuist gemailed naar Mr. F

    Tuurlijk, geen probleem ! Maar is wel in jouw projecten-topic InjectTheVenom, btje offtopic en wil je topic niet vervuilen.
    Hierplaatsen of anders even direct sturen aan Mr. F. ?

    Zal ik zo meteen voor je maken !

    @Mr.F wrote:

    Gaat me niet om een set voor een Calibra Turbo, maar voor mn Astra F. Of ook niet meer leverbaar misschien?

    Ja die zijn nog leverbaar ! Heb onlangs ook een set gekocht, dacht iets van rond de 70 euro ook (zonder korting)
    Zal is kijken voor je wat het nummer is, en exact bruto prijs.

    In reactie op: Astra F GSi station C20XE #17872990

    Nice ! die ‘Lexmaul’ lijkt wel iets feller rood trouwens.
    Maaruh, je kan nu elke maand een andere erop doen ! Het zijn er precies 12 nu.

    In reactie op: Hoe oud ben jij en wat voor opel rijd je?? #18041981

    32 jr.,heb een Astra F gsi 3 deurs bj ’97, en een 5 deurs gsi bj ’94 (my95).
    Sinds 1999 zijn het voor mij Astra F nr. 6 en 7, en gsi# 4 en 5.
    3 deurs;

    5 deurs;

    In reactie op: Wat onverwachte schade #18040441

    @kaneelschep wrote:

    Wil niet de moraalridder uithangen[]
    maar je doet het wel :P :jerry

    goed toch dat ie het er zo vanaf gebracht heeft. klein beetje schade en verder alles prima ;) 240 is nog niet heel dramatisch hard.
    en jaaaa er kan van alles gebeuren op snelheid.
    maar er kan ook een boeing op je flat vallen als je veilig thuis op de bank denkt te zitten. :P

    Ja maar het ligt wel iets genuanceerder. Dat er een Boeing op je huisvalt is niet een bewust risico dat je neemt.

    Tuurlijk ik rijd ook wel is hard, daarom, maar eerlijkheids halve moet ik wel zeggen dat ik bij mijn weten zelf (dus als bestuurder) nog nooit 240 heb gereden.
    Waarschijnlijk zal ik dat niet doen ook. Ben er niet kapot van zulke snelheden.. Voor mij ook geen must have het nou percee zelf is te moeten rijden eigenlijk.
    Niet dat ik bang ben of aan mezelf twijfel, maar ik weet niet, heeft niet mijn voorkeur en vind het niet nodig. 180 ofzo vind ik hard zat !

    In reactie op: Wat onverwachte schade #18040436

    Geldt zal je bedoelen.. Geld kost ’t ja om een andere band erop te leggen en de schade eromheen te herstellen.

    En vwb de snelheid, idd, ‘mooi’ krankzinnig.
    Wil niet de moraalridder uithangen, maar het risico hiertoe neemt exponentieel toe bij zulke snelheden.

    Ook die andere foto’s van die nagenoeg gladde band. :???:
    Begrijp ’t ook nog steeds niet. Er zijn nog lieden zat die knaken als water uitgeven aan dikke velgen, mooi opknappen etc. en dan kopen ze maar goedkope banden, want uiteindelijk is ’t geld bijna op.. Juist dat enige wat de verbinding met de weg vormt van een paar cm2

    In reactie op: MIjn vectra sinds kort! #18039994

    Mooie wagen ! Mooie kleur, fabriek schuif-kantel erin, helemaal goed ! :thumbup

    In reactie op: "Project blues" #18038191

    @Fearless wrote:

    Nooit iets laten doen, alles zelf uitvoeren. Iets laten doen is niet projectwaardig, en geeft ook geen gevoel van “Dit heb IK!!! gemaakt”
    Iets kopen kan iedereen, iets zelf maken niet.

    En als je iets nou niet zelf kan of de middelen (gereedschappen) er niet voor hebt, is het ineens geen waardig project meer ?
    bijv. in mijn geval; RVS lassen, carrosserie weer mooi strak en proffesioneel spuiten, zijn nou niet echt zaken die ik zelf kan doen, noch de ervaring en middelen heb ik er voor.

    In reactie op: Show hier je V6 #17812747

    Ziet er goed uit Michel !! :thumbup Ben benieuwd zo straks bij de rdw, en daarna ’turbo-time’ king:
    Maar kijk je wel uit zo met die open distributie..
    Zeker ook zo bij de achterste bank zit allemaal aardig dicht tegen de inlaat slang, en straks gaat de motor met rijden natuurlijk
    beetje kantelen/bewegen.

    In reactie op: "motorswapje" #18034560

    Mooi ! goed bezig.. :thumbup Staat bij mij ook op de planning, helemaal over spuiten.. Gelijk goed aanpakken.
    Cliff bumper is ook erg mooi..
    Maar heb je er nou andere achterlichten in zitten ?

    Maar idd, helaas gaan de woorden ‘Mantzel’ en ‘kwaliteit’ niet echt meer in 1 zin..

    Zegt genoeg denk :???: Zo was ’t hele inlaat. Daarbij waarschijnlijk past ie ook niet in 1 keer (bij tenminste niet)
    loopt klem aan achterzijde op injector rails.. Bij mij moest aangepast worden.

    In reactie op: "motorswapje" #18034549

    Toe maar, geen halve maatregelen ! Je vakantiegeld heeft al een goede bestemming gevonden zie ik king:
    Heb je dat Mantzel inlaat al liggen ? Heb ‘m zelf n.l. al wel een tijdje klaar liggen voor montage (ooit nog is),
    Levertijd is idd lang. Ik moest destijds vooruit betalen. Hoorde lange tijd niets meer daarna, mailen, niks. Bellen, telefoon werd aanvankelijk niet eens opgenomen. Uiteindelijk kreeg ik is iemand te pakken, ja geld was er al een tijdje, ze zouden ’t gaan regelen.. :???: Nou moest er dus echt zelf aardig achter aan zitten. Beetje omgekeerde wereld m.i.

    Uiteindelijk kwam die dan wel, maar ben niet echt te spreken over de afwerkingskwaliteit. Die Nowack heeft dan de Mantzel rechten/merknaam wel, maar laat die dingen denk in China of Taiwan gieten ofzo.(misschien dat daarom ook wat langer duurt ?) Niet dat dat slecht hoeft te zijn, maar ik vond ‘m erg grof hier en daar !
    Ook niet echt maat accuraat. 1 gat voor de gasklep opkomt had al helemaal vern*kt draad erin.. Slordig. Zeker voor dat geld.
    Toen ik er opmerrkingen over maakte werd ’t afgedaan met dat dat normaal is, en dat ze allemaal zo zijn. Heb ‘m zelf maar helemaal na laten bewerken.

    In reactie op: "motorswapje" #18034545

    Nice !
    Maar ga je ‘m met het Omega carter in je Calibra hangen ?

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 2,430)