Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-

Verstandig, met zulke wielen, die afstand tot de stoeprand aan te houden idd :jerry
Fraaie wielen zijn dat zeg, erg mooi.. Persoonlijk vind ik de auto minder, maar moet zeggen dat deze zo in dit geheel er goed uitziet !
Zoveel zie je zo ook niet deze modellen. Ben niet echt een ‘Nissan-man’ (ondanks gelest te hebben én me rijbewijs gehaald in een Primera 2.0D model ’96 tot ’99)Hoewel, waar ik dan wel warm voor kan lopen is een 350Z, m’n fysiotherapeut heeft ereen, en is mee gereden, en dat is en rijd toch wel gaaf ! Hij rijd er ook mee op zandvoort af entoe. en en een buurman in de straat heeft een GT-R, helemaal zwart, zwarte wielen, wat een ongelooflijk brute auto is dat zeg !! Wat een geluid… Zeer imposante auto.
3.2 met handbak is in NL/EU nooit geleverd, alleen speciale voertuigen voor sowieso de Britse Politie, en volgens mij ook de Duitse, maar die laatste weet ik niet zeker.
Je kan wel zelf naar handbak ombouwen natuurlijk.Handbak icm. V6 in een Omega is ook hard-to-find-and-get. Ik heb er eentje gehad, een B1 pre-facelift, van 1999, een 3.0
Idd fijne combi. Fijne auto’s wel opzich. Persoonlijk vind ik ze erg mooi, en tijdloos.
Helaas wel nog redelijk roest gevoelig, onderstel gevoellig en overall bouw kwalilteit vind ik (persoonlijk) ook matig.
Maar ze rijden wel goed en de motoren zijn over het algemeen betrouwbaar, (v6-en ook, op wat sensor gevoeligheid na, en wat specifieke V6-kwaaltjes) en de handbak schakelde echt goed vond ik.
Lekker precies en toch ook licht, maar mooi direct. Vond dat echt prettig, had zelf een sport ook, zeker fijne stoelen, met stof. Zalig… Het was dan wel een sport, maar de auto was zeer comfortabel geveerd en helde lekker over in wat snellere bochten. (helaas geen stoelverwarming en geen schuifdak, en was ’tgeen station, anders had ik de auto nog wel gehad denk ik..)16 februari 2013 om 16:37 In reactie op: verlagingsveren voor de Vectra C2 2.8 station, welke ? ? #18105229Bel anders is met Intrax, daar heb ik een maatwerk RSA systeem laten maken voor me Astra F met een 3.2 in het vooronder. Zat ook met aslasten icm. standaard verkrijgbare sets.
Zeer kundige lui daar met veel ervaring en know how. Kost misschien wel wat meer dan een standaard ‘van de plank’ systeem, maar dan heb je ook wat.Ja idd 4 Lambda’s en e-gas voor de Y/Z32SE (Ook wel bekend als type LA3 3.2 van de GM 54-degree V6 series, te vinden in Omega B2, Vecrta C, Signum en Cadillac CTS)
Heb idd op dit moment 2x Y32SE’s staan voor verkoop evt. hoeven niet percee weg, ga niet stunten met prijzen, zijn goede motoren, met lage standen.1x bj2002 85.000 gelopen.
1x bj2001 145.000 gelopen.wel degelijk modificatie geweest. Meer opbrengst, grotere kanalen.
http://en.wikipedia.org/wiki/X25XE” onclick=”window.open(this.href);return false; (zie history)
http://sechsender.com/pages/omega-b/motoren/x25xe-und-x30xe.php” onclick=”window.open(this.href);return false; (bijna onderaan; Änderungen innerhalb des Bauzeitraumes MJ 1997 1/2)
http://www.motor-talk.de/forum/x30xe-oelpumpe-t3473685.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.motor-talk.de/bilder/x30xe-oelpumpe-g41012141/v6-aenderungen-ueber-die-jahre-i204128983.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Tenzij het állemaal onzin is wat er staat… :???:
Voor zover ik weet is de oliepomp een zwak punt van de (eerste generatie) C/X 25XE motoren.
Later schijnt hier een verbeterde versie voor te zijn gekomen, betere of meer opbrengst.@usbstick wrote:
Haha dank u.. De eerste keer dat we gingen kijken ging er niet zoveel vanaf.. Maar geduld is een schone zaak he :)
Af en toe moet je jezelf plezieren wim haha
Mooi toch ! :thumbup Ja idd. geduld is een schone zaak
ff een keer bij dagllicht goed kijken, gister was wel erg donker.. Wielen passen goed. Ben niet zo van de niet OEM wielen, maar staat goed in echt ziet mooier uit !
En je weet ’t he, heb nog wel een mooie en frisse 3.2 staan mocht de 2500 gaan vervelen ;)Nette kar Arjan, congrats. chique kleur !
Ja snap ik dat je nette prijs hebt kunnen maken. de advertentie zegt genoeg…
‘ik heb geld nodig ga opmezelf wonen deze auto kan me net dat extra centje opleveren”
Echt niet handig omdat te zeggen, gedoemd om een bodem of dump prijs voor je auto of wat dan ook te krijgen.
Maargoed, een ander doet ze voordeel erbij.Plezier en veilige km’s ermee !
Idd bekend probleem, heb ’t bij meerdere F’jes al gehad, en bij 1 ook dat in 2-en brak en er delen onderin de deur vielen en het slot het helemaal niet meer deed.
Lijst is niet compleet..
3.2 V6 Y32SE:
Caddilac CTS: automaat: AR35 Handgeschakeld; M35/260 GetragPrecies ! Heb ook nog wel een paar 3,2 tjes staan (y32se) evt.
ja maar is 4×4 eigenlijk, net als insignia.
Los daarvan, vind de Antara geen Opel. Koreaans geval met opel logo’sCalibra, Vectra A, B, C, Signum en Insignia. Hoewel die laatste 4×4 is
Remkring ja, maar specifiek gezien is ’t dus een kruislings gescheiden systeem.
Vroeger (of nog steeds, weet ik niet) werden er ook voor / achter als gescheiden systemen toegepast.Geschakelde plus niet vergeten toevallig ?
idd 700 zoiets, misschien wat minder. (die van FMS iig) incl. verzenden ofzo.
ja dat klopt Willem, GTS was dat met bobines wisselen. Een automaat dacht ik ook, 1 1/2 jr. terug ofzo.
Bij OEM hetzelfde. Zal wss. ook met uitzetten van materiaal te maken hebben. RVS wil volgens mij wel wat meer uitzetten/krimpen itt standaard uitlaten materiaal.
Gewoon btje vloeibaar opdoen voor de zekerheid. Spaarzaam.
Heb ik Wim-V6 ook een keer zien doen.29 december 2012 om 22:05 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880982Dat zijn de kunststof exemplaren. ‘Officieel’ (dus volgens Opel) dienen ze vervangen te worden zodra ze gedemonteerd zijn/worden.
28 december 2012 om 12:05 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880976Dat staat in de post boven/voor de jouwe. 1.010 kg.
Valt mee Frank. De mijne dan. Uitwendige laswerk is netjes, inwendig wel iets minder afgewerkt, m.n. bij flens aansluiting van de pijpen op de flenzen aan binnenzijde
lijkt wel of dat nog afgewerkt moet worden ofzo. Maar ’t zal wel.
Diegene die de motor eruit heeft gehaald nu, en over wat weken/maandjes er weer terug inzet had paar jaar terug al is dit FMS systeem op een 3.0 in een Calibra gebouwd.
Hij zij dat ze er nu beter uitzagen dan toen destijds ! Kan ook wel kloppen, had al is eerder op wat Duitse fora zitten neuzen, wat jaren terug ook al, en veel lieden daar
waren niet te spreken over afwerking een ook passing dit FMS systeem, velen had het ook terug gestuurd en uiteindelijk zelf gemaakt, of ander systeem. Heb ook wel ’t
vermoeden dat ’t uit China komt. Hoeft opzich geen probleem te zijn, alleen als je dit soort nauwgezette dingen zover weg laat maken is het belangrijk controle erover te
hebben en te houden.Maar we gaan het zien hoe het straks uitpakt. Vooralsnog is alles bij mij nu pas gemaakt. Alleen nog hitte schildje maken denk voor voorzijde airco leidingen, en achter
dynamokoeler aanpassen, en brullen maaarrr met die V6 king: (hopen dat er btje leuk geluid uit komt, valt nog maar te bezien !)idd. Ik had ze vorigjaar onder de boom liggen.. nu nog is een keertje erop, misschien dit jaar.
Maar ik heb ‘m ook van Friedrich MS. Alleen moest wel aangeven voor Vectra A/Calibra of Vectra B. Expliciet. Zal denk niet voor niets zijn.
Spruitstukken zijn de dezelfde, zitten afdop pluggen bij voor als je geen X25XE hebt, maar voorpijp zit geloof ik wel iets verschil in, daar ging ’t ‘m namelijk om.
Heb ‘m toen telefonisch besteld bij FMS direct in Duitsland, maar officieel moest je ‘m via een dearler kanaal kopen ofzo,
dat hadden ze liever, maar officieel via dat dealer kanaal kwam er nog is een keer 200 bovenop, en daar had ik geen zin in zei ik tegen ze,
en ik kreeg ik nog korting ook, omdat ik refereerde naar een ebay aanbieder in duitsland die datzelfde spruitstuk aanbod (of iig de foto’s van
FMS gebruikte) voor minder dan FMS zelf. toen ik ze daar op attendeerde, kon ik ‘m ook voor die prijs afnemen.

@opelvectra wrote:
als je moter met bak op subframe heb,is een wissel wel mogelijk lijkt me
alleen van v6 naar 1800 is wel ff anders,meestal andersomResumé; men neme een ombouw van Vectra B(2) van 4 cil./1.8 naar V6, maar dan in omgekeerde volgorde.
Nette wagen, en mooie kleur, vind ik echt een van de mooiste kleuren dit. (glimt ook mooi)
-
AuteurBerichten