Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
nieuw bericht:
ma 13 jul 2009, 10:48 ‘RHJ International verhoogt bod op Opel’ LONDEN (AFN) – Invesrotsmaatschappij RHJ International gaat een nieuwe poging doen om de Duitse autofabrikant Opel over te nemen. Dat meldde de Britse krant Financial Times maandag op basis van bronnen die bekend zijn met de plannen van de investeerder.
De Canadese producent van auto-onderdelen Magna leek de strijd om Opel in mei te hebben gewonnen, nadat het een voorlopig akkoord had bereikt met de huidige eigenaar van Opel, General Motors (GM), en de Duitse overheid. De overeenkomst is echter nog altijd niet definitief afgerond, mede omdat GM het gevoel zou hebben dat Magna de steun van de Duitse regering gebruikt om ongewenste concessies af te dwingen.
Volgens de Financial Times heeft GM de andere kandidaten die Opel nog steeds willen overnemen, naast RHJ zijn dat Fiat en de Chinese autoproducent BAIC, dan ook aangemoedigd opnieuw een bod te doen. RHJ International zou nu 51 tot 55 procent van de aandelen Opel van GM willen overnemen. Daarbij zou het 3,8 miljard euro steun van de Duitse overheid nodig hebben. Dat is 700 miljoen euro minder dan Magna nodig denkt te hebben.
Terein teruggewonnen
,,Magna staat niet meer op poleposition”, zei een van de ingewijden in de Financial Times. ,,RHJ heeft significant terrein teruggewonnen.” Volgens een andere bron zijn RHJ en GM dichtbij een principeakkoord.
Het in België geregistreerde RHJ, dat is gelieerd aan de Amerikaanse invesrotsmaatschappij Ripplewood, zou in het nieuwe bod garanties opnemen over het openhouden van alle Duitse fabrieken van Opel. Bij zijn vorige bod gaf RHJ nog aan dat drie fabrieken in Duitsland de deuren moesten sluiten. RHJ zou het belang in Opel minimaal vijf jaar in zijn bezit willen houden.
Originally posted by Njoy_Corsa
origineel gepost door Omega2.2-16v
Pas bij een minimum aantal posts gebruik kunnen maken van de te koop topics.
Wordt ‘ie ergens anders geplaatst dan gelijk verwijderen.gr
Danny
leuk… werkt alleen niet als er topic worden verwijderd om
het forum op te schonen ;)Klopt…ooit was ik hier ook een 3/4 sterren member…
Laatst zag ik nog dat er lomp werd gereageerd van stel je ns voor op iemand wiens naam ik nog kende van het ‘oude’ forum. Je weet wel van voordat opel-forum een streepje ertussen kreeg ;-) Vroegah….good times!Ik kan het zo vlug even niet vinden maar misschien helpt http://www.hbase.nl je op weg..
Ik neem aan dat je een x20xev bedoeld? Die motor had ik in mn ex-cali. Altijd 10w40 ingedaan en werkte prima.
Eigenlijk moet je weten wat er nu in zit. Volsynthetisch of half synthetisch. Die kun je namelijk niet bij elkaar gieten..
Half synthetisch komt het meeste voor.Originally posted by Maartuh
Ik zag alleen een ascona maar geen manta bij datzelfde bedrijf, en vandaag stond die c-kadett er :)Was het een Ascona? Zou zomaar kunnen ;), ik had niet veel tijd om goed te kijken..
Manta gespot langs de A59 bij industrieterrein aan de snelwegkant van LEEBO. Witte i200?… Er staat ook vaak een kadett c sedan met zwarte motorkap.
Geluiden zijn altijd erg moeilijk op internet natuurlijk. Misschien de waterpomp die op zn eind aan het lopen is :hmmz?
Kijk even aan de schutbordkant van je blok naar de benzineslangetjes die naar je injectorrail gaan,
deze willen na zo’n 15jaar weleens poreus worden.En dat was allemaal in dezelfde parkeergarage :P Moet er zo’n vier keer per (werk)dag in en uit. Het is er een naar Oud hollandsch model met onmogelijke draaien, kolommen van 1 bij 1 meter en veeeel te smalle plekken. Grotere auto’s moeten 2x steken voordat ze de helling naar buiten kunnen nemen.
Heb met nat weer al ns een 2CV terug zien glijden, tegen de muur :thumbdown. Gelukkig gaat ie over twee jaar plat en bouwen ze een echte….!Als je de auto niet wil verlagen dan zou je een setje hulpveren kunnen bestellen. Deze worden in de achterveren geplaatst waardoor de auto stugger wordt
en de kunststof randjes niet zo makkelijk meer raakt. Nieuw kost zo’n setje rond de 80 euro meen ik.Grtz.
– Ford Fiesta ’82 op z’n dak gerold door lomp gedrag op een weiland. Geen schade, alleen lak eraf en lekke band.
– Met Corsa A ’88 achteruit tegen achterligger…niet opgelet …kapot mistlicht, de audi had 1500 gulden schade.
– Corsa A ’88 in ingebroken, slot stuk en stuurkolom uit de alu nokken gebroken…naar huis rijden met stuur in het kruis..
– Fiat Panda clie 1000 fire!! jaja. Achterruit door kinderen vermoord. Dader spoorloos.
– Corsa B GSi ’94 in ingebroken in parkeergarage, raam kapot en kras op deur…niets meegenomen.
– Corsa B GSi ’94 in kettingbotsing gezeten…economisch total loss. En gratis een whiplash en krakende nek de rest van mn leven.
– Corsa B GSi ’94 in parkeergarage klemgezet…toch weg proberen te rijden maar harde betonpaal meegepakt, deuk in achterscherm.
– Calibra A ’95 in parkeergarage bumper langs kolom geschuurd, krassen.
– Vectra A ’94 in parkeergarage bumper langs kolom geschuurd, krassen.
– Corsa A ’89 iemand achterop gereden bij stoplicht. RIP Corsa.Dat waren ze wel geloof ik…:o
Er is wel nog een Irmscher sedan met c20ne geleverd. Ooit nog in het echt gezien in Nederland. Een witte met dubbele ronde koplampen en irmscher bumpers. Maar een standaard sedan met c20xe is in Nederland nooit geleverd.
Helaas kom ik er net achter via de rdw dat mijn ex-c kadett sedan (66-TD-42) niet meer onder de levenden is.. Verkocht aan een jongen in Limburg die zou hem verder af maken. Maar zo ver is het niet gekomen blijkbaar.
Was nog helemaal hard op de kofferbak en binnenranden achterschermen na. Zonde.
Hans (Pipo) heeft m ergens voor mij ook nog in bezit gehad.Bedankt allemaal alvast :thumbup
Ik kan m bij mijn normale garage gratis laten uitlezen maar wil dat wel ns proberen met de knippercodes.De Lambda is dat deze?:
91 8 546 LAMBDA SONDE
3 DRADEN L: 960MM ZIRKONIUM ROMAX 99.00
Want dat zal t wel zijn als ik t zo hoor….Volgens mij zijn de onderblokken van c16xe, x16xe en x16xel
allemaal gelijk.
De c16xe heeft alleen in de B GSi gezeten nooit in een tigra.Een complete x16xel moet ook passen in een corsa.
Net een blauwe V6 van na de facelift, bij parkeergarage Tolbrug (achterzijde) in Den Bosch.
Zag er helemaal origineel uit volgens mij op de velgen en uitlaat na :thumbupOriginally posted by InjectTheVenom
JeRoN hoe bevallen die H&R veren jou in combinatie met dat Bilstein onderstel?Tot nu toe bevalt het prima :thumbup
Heb onder de corsa’s meestal apex 40/40 en 60/40 gehad
dat was een stuk stugger.
Wel als ik te hard een drempel neem, klapt ie linksvoor
op z’n eind.
Maar ik weet niet hoe lang de set eronder zit misschien is
het al 10 jaar oud.Originally posted by bramm
mooi wagen die rode, heeft wel een tijdje te koop gestaan he, daar heb ik toen ook nog eens over nagedacht mrja, de mijne is nu alweer te koop :(Ja ben er zeer tevreden mee :thumbup
Toen ik m had gekocht heeft de verkoper de oude eigenaar nog
opgebeld voor de distri riem na te vragen.
Die zei ook al van “o nu pas verkocht”Waarom doe je die van jou weg dan, ben je m beu?
Ja klopt in Loon op Zand idd:vertag
Loopt verder heel goed ik moet alleen de LFR schoonmaken….Dat dacht ik ook :D helaas wel licht aangetast door de
kroepoekduivel op een paar puntjes :( zoals bekend met de “rooie”….Hier ook maar ff wat slechte kwaliteit foto’s van mijn verse
aanwinst :)
Het is er een uit ’95 een x20xev met 146dkm erop.
Is verlaagd met ’n Bilstein onderstel met H&R -35 veren.

Ik zal m snel poetsen en betere foto’s maken.

king:
Mooie kadett Hans:thumbup
vooral de matzwarte achterplaat en donkere lichten;)
Geeft nie Hans;)
Nee, heb geen reserve nodig:P maar kan wel een foto
maken met heel de auto natuurlijk.
Maar zit er wel weer aan te denken het weer om te wisselen,
ik was weer ff vergeten dat je dan zo’n last hebt van spoorvorming….
Tja ik bn er nog niet uit:hmmz eerst de wielen nog ff laten balanceren, dan nog ff testen of t echt wel/niet bevalt.Bij een B is t een stuk krapper als bij een C.
Stuggere schokkers heb ik er al onder. misschien tijdelijk
oplossen met van die rubbers tussen de windingen? (heb hier geen ervaring mee)
Maar als t met 45 banden niet meer aanloopt doe ik dat,
want ik wil m’n schermen niet laten uitrollen.ps. de kadett staat nu op 6J Et38 14″ staat m ook goed:o
-
AuteurBerichten