Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ja, daar zat ik net te kijken (Cartal, of AutoParts), maar dan moet je inloggen :wtf
@dion87
Het ligt denk ik ook een beetje aan de rest van je auto als je het mij vraagt.
Die OPC2 (? die blauwe…) is wat subtieler vind ik. Dus als de rest van de auto niet zo aggressief oogt lijkt zou dat mijn keus zijn :)
Maar ik ga dan alleen uit van de looks… :)Edit:
Ik las net dat de Astra H 1.4 een distributie-ketting heeft ipv een riem.
Geld dit ook voor de 1.6 16V? Of echt enkel voor de 1.4?@ferryastrag wrote:
@ jeroeno astra h heeft allemaal 5 gaats op de 1ste serie met 1.4 motoren na dus je zit helemaal goed
[..]mvg ferry hoop jullie voldoende geholpen te hebben
Zo, even terug komend op deze opmerking.
Ik heb zaterdag een proefritje gemaakt (en aankoop zo goed als afgesloten :)) in een mooie Astra H 1.6 Cosmo uit 2004.
En hier zitten dus wel 4 gaats velgen onder :)Maar goed, gaan m’n huidige winterbanden + stalen velgen richting marktplaats, of misschien dat ik hier nog een liefhebber ga tegen komen.
@Step-han wrote:
Dat dacht ik al wel maar wou toch even bevestiging! Hij slaapt inderdaad buiten, wel uit de wind!
Nog een vraagje:
Ik rij voornamelijk over 80 km/h wegen naar mijn werk (zn 20 km) en nu het vriest blijft mijn wagen helemaal schommelen tussen de 70-80 graden. Pas als het buiten warmer is als 10 graden blijft mijn auto zo rond de 85-90 graden.Is dit ook normaal of is mijn thermostaat kapot? Want mijn auto komt nu niet op temperatuur (merk het ook in het verbruik). Nu las ik hier en daar dat mensen karton bij de radiateur zetten maar ik rijd soms ook lange stukken (file etc) wordt mijn auto dan niet veels te warm?
Of moet ik gewoon niet zeuren en het op die 80 km/h weg gewoon laten schommelen tussen 70-80 graden?
Mijn pa reed in de winter ook altijd met een kartonnetje voor z’n radiateur in z’n kadettje :)
Je kan natuurlijk altijd je temperatuur van je motor in de gaten houden. En zolang je zo’n kartonnetje niet helemaal vast bind met 10 tie-wraps, heb je hem natuurlijk ook zo weer weg, mocht ie te warm gaan worden. (moet je hem niet pas weghalen als je metertje in het rood komt ;))@RISL wrote:
Rik, bedankt. Vandaag niet meer aan toegekomen (hier in de buurt is alleen een onbemande tank), zal morgen asap koelvloeistof halen…wel balen dat ik zelf niet meer de beschikking heb over een brug, denk dat ik ‘m naar de garage moet brengen…
Gaat bij mij ook wat sneller dan normaal.
Maar voor mij is de Action goed genoeg. Kost geen drol daar :)
Geen zin om er (nutteloos?) dure vloeistof in te gooien.Tja, m’n winterbanden zitten er nu onder, dus even aan de binnenkant van de velg kijken zit er even niet in.
Ik had voor m’n Astra G alleen de banden (dus zonder velg)
Toen ik hem inruilde voor een Zafira A, hebben ze m’n winterbanden op stalen velgen gezet die onder de Zafira passen.
Dus ik weet niet eens of het originele GM velgen zijn, of gewoon simpele elcheapo’s :DMijn winterbanden zitten op stalen velgen. Geen idee welke ET waarde die hebben :)
edit: staat dit ergens duidelijk vermeld op zo’n stalen velg?
Want dan kijk ik even wat er op staat vanavond.@ferryastrag wrote:
@ jeroeno astra h heeft allemaal 5 gaats op de 1ste serie met 1.4 motoren na dus je zit helemaal goed
[…]
Dank je wel.
Ik zit in princiepe aan een 1.6 te denken, want ik lees toch wel veel over dat die 1.4 niet echt vlot mee komt in het stadsverkeer, en een hoop geluid produceert op de snelweg. Dus dan zou ik idd goed zitten ja.
Qua bandenmaat zal het ook wel overeen komen denk ik. Ik neem aan dat de banden niet al te veel gegroeid zijn t.o.v. de Astra G.Even een simpele vraag, maar misschien een lastiger antwoord.
Ik wil m’n Zafira verkopen, en een Astra H gaan kopen.
Maar m’n winterbanden (komend van een Astra G nog :)) zitten op een steek-5 velg.
Ik kom alleen op auto-sites meestal wel 5-steek velgen tegen onder de Astra, en soms opeens een steek-4Is er een standaard voor het type velg-steek voor een astra H?
Dank je wel.
Het is inmiddels gelukt.Het probleem bleek helaas niet wat ik hoopte (glas uit de geleider).
Het blijkt dat de klem die het raam vast houd (en dus langs de rails omhoog en omlaag brengt) afgebroken is.
Er is een nieuwe besteld, alleen hoop ik nu dat ik in staat ben om dat ding te vervangen (heb er eentje zonder motor besteld, want dat hele gebeuren werkt nog probleemloos).Klopt het dat ik de bestaande moet loshalen door popnagels uit te boren?
Inmiddels heb ik van het paneel alle schroeven los (ook achter de (nep)tweeter, de raambediening en de deurgreep binnen).
Maar hoe krijg je nu dat paneel van de deur af?
Ik heb hier gekeken:
http://www.langzeittest.de/opel-zafira/technik/tuerverkleidung.php” onclick=”window.open(this.href);return false;
maar daar wordt ik niet veel wijzer van, wat betreft het daadwerkelijke verwijderen van het paneel :(Erg mooie Zafira.
Persoonlijk vind ik die carbon look niet zo heel geweldig, maar smaken verschillen.Waarom heb je trouwens zo’n “plat” display voor je boordcomputer?
Ow, dan gaat ie wel open ja.
Want geluidsverschil is me wel opgevallen met die circulatie aan en uit.origineel gepost door astra C20XE
origineel gepost door jeroeno
Even een stom vraagje, maar is het met dit weer al normaal dat je met de kachel of de airco aan moet rijden?Als ik geen van beide aan heb staan beslaan de ruiten binnen no-time.
Ik ken het probleem als je net in de auto zit, maar in mijn geval beslaat de zooi ook als ik na 15 minuten rijden met airco of kachel de airco of kachel uitzet.staat je recirculatieklep wel open?
Als deze dicht zit, beslaat je auto ook als een gekHoe kom ik er achter of de klep open staat?
Het lampje gaat iig wel uit als ik de blower op de “voorruit-stand” zet zeg maar :)Maar ik moet zeggen, vanmorge trok het allemaal vrij snel weg.
Vorige week zo’n klein Bison Vochtvretertje in de auto geplaatst. Misschien dat die ook wat geholpen heeft. :DIk zal het eens navragen.
Hij is bij een opel-garage gekocht (en dus toen APK gekeurd en grote beurt gekregen).
(Zafira uit 2004)Ja, daar zat ik ook aan te denken, maar hij is in augustus APK gekeurd, en van een grote beurt voorzien…
zou verwachten dat zoiets dan wel aan het licht gekomen was.Ik heb hem niet tijdens een bui zelf nog open gehad (rij zelf pas een maandje met een zafira), maar na een bui heb ik er nog geen last van gehad.
Waar is je spoilertje?
Of is die niet standaard op OPC’s?origineel gepost door erwin78
Je kunt de middelste kachelknop er zo uit trekken, dan zie je een heel klein lampje zitten (1,2w) steek lampje, beetje pielen en je trekt het er zo uit.Met nog meer gepriel steek je het nieuwe lampje erin, en als het goed is werkt het weer.
Er vanuit gaande dat het lampje kapot is
Das dus de knop waarmee je bepaald hoe hard ie blaast?
ik zal eens kijkenedit:
hm, net zitten sjorren aan dat draaiknopje maar ik kreeg hem er niet vanaf (durf ook niet al teveel kracht te zetten, bang dat t afbreekt enzo)Zo, ik heb van t weekend een foto’s gemaakt van m’n auto.
Bij deze :)

Nee, die kende ik wel :)
De rest van de lampen werkt wel (radio, meters, display, stuurwiel-bediening)
Dank je wel, maar inmiddels al een kabel voor enkel de stuurbediening besteld.
Display ga ik vast laten zetten.Reden?
Ten eerste ga ik twijfelen nu ik de radio in huis heb of ie uberhaubt wel aangesloten kan worden op t display. In de handleiding kom ik er niks over tegen.
En ten tweede vind ik het eigenlijk onzin om extra geld uit te geven om m’n display dubbel uit te voeren (aangezien de nieuwe radio natuurlijk z’n eigen display heeft).Nou alleen hopen dat het vast laten zetten van de datum niet al te veel gaat kosten bij de dealer.
Dat van die imbusjes snap ik, maar wat moet ik met die spijkers doen?
in de 4 gaten duwen? en dan duwt de radio zichzelf eruit?Ja, die pioneer die ik besteld heb, heeft support voor een bedraadde afstandsbediening en een sub-display.
maar de connector die pioneer dan aanraad, kost 110 euro. Is dat een normale prijs?
En dan denk ik dat ik hem voor de zekerheid maar laat inbouwen… heb geen idee hoe deze radio er uit moet :)
En dan weer draadjes om draaien omdat we opel-fanaat zijn… gedoe allemaal.
als het niet teveel kost laat ik t wel doen. -
AuteurBerichten