Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Is een krukassensor trouwens hetzelfde als een klopsensor?
https://www.winparts.nl/motordelen-toebehoren/klopsensor/opel/astra-h-bouwjaar-2004-03/c1177-588-14673/klopsensor-as1004412b1-delphi/p408700.html#specificaties” onclick=”window.open(this.href);return false;@Opeltje17 wrote:
Sensor is zelf wel te doen zit onder je olie filter zit met één boutje vast.
klinkt simpel, maar ik heb er verder amper verstand van. Ik zal eens kijken.
Straks eerst maar eens naar de supermarkt lopen om te kijken of ie al iets wil doen. Anders wordt het lastig.Als het die sensor is, heeft aanduwen dan nog zin? Kreeg ik namelijk als tip mee.
Maar volgens mij heeft dat weinig effect zolang de startmotor gewoon z’n werk doet.@Opeltje17 wrote:
Sensor is kost iets van 7 tientjes ligt er ook een beetje aan waar je hem koopt.
Hoe klinkt ie met starten als normaal, of gaat ie nu sneller rond o.i.d?
ik kwam ze online idd ook voor 6 tientjes tegen, maar daar is ie nog niet voor gemonteerd (geen idee of ik dat zelf kan, maar ik vrees van niet).
Ik durf niet te zeggen of de startmotor sneller draait of niet. Het viel me niet op in ieder geval.
@bart-gsi wrote:
Ik vermoed de sleutelherkenning of icm module.. Start de auto wel met de reserve sleutel??
Nou, toevallig heb ik hem juist met de reserve sleutel gestart toen ik van huis vertrok omdat m’n vriendin de normale sleutel in d’r tas had.
Maar idd, de startmotor begint wel te draaien.@Opeltje17 wrote:
Hij start dus nog wel maar slaat dus niet aan, dan heeft het niks te maken met de startonderbreking dan doet ie namelijk helemaal niks bij een astra H.
Zou de krukas sensor kunnen zijn wellicht dat ie wel aanslaat als ie is afgekoeld.
Ik zat eerst wel aan hitte te denken. Hij heeft de hele dag in de zon gestaan, en 2x een kort stukje mee gereden.
Enig idee wat zoiets ongeveer gaat kosten als het idd die sensor zou zijn?
Straks eens kijken of ik wel wil starten.@Opeltje17 wrote:
Meestal de bobine die deze problemen geeft, heb je enig idee wanneer de bougies voor het laatst vervangen zijn?
In de onderhoudsbonnen (die ik er bij kreeg) staat het in ieder geval op een bon van 2007… verder geen bewijs of indicatie te vinden dat het daarna gedaan zou zijn.
Niet in de afgelopen 2 jaar bij mijn weten (zo lang ik hem heb)@liviu2004 wrote:
Dutch is not my best. Let me try:
– bobine defect
– bougie defect
– cilinder compressie
– kapotte klep
– kapotte injector
– ecu:)
ah, sorry.
Could be a lot of things. I (as a non-car-technician) have no clue on how to start looking for the source.@liviu2004 wrote:
P0304 Cylinder 4 Misfire Detected
Is dat iets tijdelijks waarvan de foutcode is blijven hangen?
Of hebben we het hier over een terminaal probleem / hoge kosten?@opel-mark wrote:
ligt er een beetje aan, nieuw betaal je de hoofdprijs, maar ik verwacht dat je een goede 2e handse wel rond de 100 euro kan vinden, moet je er wel goed opletten dat hij afgemeld is anders heb je er niks meer aan.
Mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;Dank je wel.
Ik vrees dat dat aan en afmelden ook niet gratis gebeurt? De dealer staat nou niet bepaald bekend om z’n scherpe prijzen :)
Enig idee of er een oorzaak is aan het opeens zo snel kapot gaan van dat ding? Vocht? Kou?
Verder niks aan te doen dus?@Juffer1 wrote:
@jeroeno wrote:
Ik begrijp dat m’n opel (astra h 5drs 1.6) momenteel op 16″ 4×100 ET39 velgen staat (dat zou iig de standaard moeten zijn).
Is het een probleem als ik er stalen velgen onder zet die 15″ ET49 zijn?
Komt dan alleen het wiel naar buiten? Of gaat er aan de binnenkant dan van alles aanlopen?Een Astra H heeft ET37 en geen ET 39.
Een Astra G velg (ET49) zal er gewoon onder passen zonder dat er iets aanloopt (zelf ook gehad).
Wel ziet het er een beetje raar uit omdat je velg 12mm verder de wielkuip naar binnen gaat.Bandenmaat smaller of breder nemen maakt niet zoveel uit, daar los je het naar binnen vallen van de velg niet mee op.
Je zou eens kunnen zoeken naar Corsa D winterbanden, die velgen hebben ook een ET37.Ow, apart… nou, dat zoekt misschien wel wat makkelijker dan ET39 :D
Maar, ze komen dan naar binnen? Niet naar buiten? Dus met een ET49 EN 195 ipv 205 staan ze helemaal ver naar binnen.Ik zit nog in dubio of ik nu 2de hands winterbanden koop, en in t voorjaar een setje betaalbare zomerbanden, of dat ik nu gewoon een setje goeie all-seasons er onder gooi (vredestein quatrac 3 dacht ik)
Aangezien m’n banden er redelijk doorheen zitten, ben ik aan het rondneuzen voor nieuwe-tweedehandsjes… en misschien voorlopig winterbanden.
Nou zie ik op marktplaats leuke advertenties voorbij komen, maar ik zit nog even met een probleem met stalen velgen.Ik begrijp dat m’n opel (astra h 5drs 1.6) momenteel op 16″ 4×100 ET39 velgen staat (dat zou iig de standaard moeten zijn).
Is het een probleem als ik er stalen velgen onder zet die 15″ ET49 zijn?
Komt dan alleen het wiel naar buiten? Of gaat er aan de binnenkant dan van alles aanlopen?Als het wiel enkel (1cm?) naar buiten komt, kan ik dat oplossen door 195 banden te zoeken (redelijk standaard voor winterbanden denk ik) ipv de 205 die er nu onder zitten, denk ik.
Weet iemand toevallig hier wat een antenne voor een Astra H (5drs 2004) kost?
En waar ik die het beste kan bestellen?Het gaat echt alleen om het opschroef-deel. Die is kwijt geraakt.
De garage hiertegenover stuurde me naar de dealer. Echter kom ik antennes online tegen (die ik dan zelf moet monteren, met voet en al) voor krap een tientje.
Ik ben bang dat ik bij de dealer veel meer kwijt bent (ik ben woensdag pas in staat om langs de dealer te gaan, vandaar).Ik kom online echter nergens alleen het opschroef-deel tegen.
@Blue-Dragon wrote:
Zal vast wel gaan lukken, lees het wel als het je gelukt is. ;)
Gelukt :wors
Binnen een minuut of 5 :PEnige is nu dat de spiegel die ik besteld heb kennelijk bolvormig was.
Dacht dat de originele dat ook was, maar kennelijk niet, want het is ff wennen met kijken.Misschien kom ik ooit een goedkope platte tegen, maar tot die tijd zijn we iig weer ff gered :thumbup
@Blue-Dragon wrote:
Met een voorwerp vind ik wel een risico aanzitten , 1 x uitschieten en je hebt schade.
Stukje draad bijv stroomdraadje nemen.Die connectors zijn schuifjes die kan je zo loshalen.
Klinkt goed. Ik heb nog wel wat stroomdraadjes liggen. Hopen dat morgen m’n spiegeltje binnen is.
als ik het voor die 12 euro (incl verzendkosten) kan doen, scheelt het 80 euro met de dealer.
Die er dan ook nog doodleuk bij zegt dat we 20% korting krijgen omdat de auto al ouder is.Voor 47 euro bestel je bij winparts een complete unit.
Wat misschien nog wel handig gaat zijn, want dat motortje werkt niet altijd meer mee :swearHopen dat t lukt, ik ga het eens proberen zodra die binnen is.
Dank je wel :thumbup@Blue-Dragon wrote:
Glas zit op een plastic plaatje geplakt.
Als je goed op die foto kijkt zie je een rondje zitten en 4 pootje in de hoeken.
Als je die van jou eraf haalt , moet je even kijken of dat rondje ook daarop zit.Want daarmee bevestig je de spiegel in de houder en 2 draadjes van de verwarming.
Dat plaatje kan je eruit halen doormiddel van een stukje draad wat je dan achter dat plaatje zet en
dan voorzichtig naar je toe trekken.Dus ik schuif een stukje draad (vanaf de binnenkant, links dus) achter de spiegel, en trek zo dat plastic plaatje eruit?
Die draadjes van de verwarming, moet ik die nog vast zetten ergens in? Waarschijnlijk met een kliksysteempje op dat plastic plaatje?
edit:
ik kwam dit nog tegen in een buitenlandse handleiding

Daar maak ik uit op dat ik de buitenkant uit de unit moet trekken.
En met een lineaal ofzo moet t mogelijk zijn schijnt :D
Al moet ik nog ff kijken hoe die connectors dan vast zittenOnze rechter buitenspiegel (Astra H, 2004) heeft dankzij het lengteverschil tussen m’n vriendin en mij nogal wat te verduren.
Dus het elektrisch verstellen wil niet altijd even soepel meer :hmmzOmdat ie gisteren niet verder naar buiten wilde, duwde m’n vriendin een heel klein beetje tegen het glas.
Waarop het glas dacht “jemig, wat ben ik moe, ik ga er ff bij liggen” :wtf
In een aantal stukjes op de grond (niet geteld).Het paneeltje zelf zit dus nog wel in de unit (ziet er uit als een zwart kartonnetje, of koolstofvezel?)
Het lijkt ook alsof er alleen maar in de linker bovenhoek wat lijm heeft gezeten. Daar glimt ie.Nou kwam ik deze tegen:
http://www.winparts.nl/838/carrosserie/spiegel/spiegelglazen/0005865/spiegelglas-rechts
verwarmd-asfer—niet-voor-station-6–08–” onclick=”window.open(this.href);return false;
Maar ik vroeg me af of ik die zo kan kopen en kan vervangen.Zoals ik zei, zit er bij mij nog een paneeltje in de unit. En op dat fototje te zien (ondanks dat het een foto is van een linker spiegel :hmmz ) is dat meer dan alleen een stukje spiegelglas. Daar lijkt dat paneeltje ook op te zitten.
Straks ook nog ff de sloop bellen of ze nog een spiegeltje hebben en kunnen vervangen. Maar dan weet ik iig wat ik zelf evt zou kunnen.
Ben namelijk niet zo heel handig nog, met auto’s enzo :agentEven een kort vraagje, ik heb een Astra H 1.6 16v uit 2004.
5drs.We zitten nu op de 148 duizend, en de distributieriem moet vervangen worden.
Nou hoor ik heel veel mensen zeggen dat de waterpomp dan ook meteen vervangen moet worden omdat:
-hij net zo lang mee gaat als een distributieriem
-ze er dan toch bij kunnen
-vaak kapot gaat als de riem van spannig is geweest en weer op spanning wordt gebracht.Zojuist heeft m’n vriendin echter een garage gebeld voor een prijsopgave, en daar werd verteld dat het bij modernere auto’s niet nodig is.
Klopt dit?En zij kwamen daar op 270 euro voor het vervangen van een distributieriem (compleet met rollen en spanners e.d., maar dus zonder pomp).
Is dit een schappelijke prijs?Misschien een rare vraag, maar is er een duidelijk antwoord te geven wat de maximale lengte is van een dakkoffer voor een Astra H 5drs?
Heb er nu 2 op t oog. Een 320 liter van 1.30 of een 430 liter van 1.80
Maar ik twijfel of dat 1.80 niet te lang is.Of is dat per koffer weer verschillend?
Ik heb hier niet echt het gereedschap om (toch wel stevig) ijzer netjes in een mooi bochtje te knijpen :)
Ja, maar het gaat (als het een beetje stevig plakt) wel een heel hoop herrie van de wind tegen.
Want dat was van de week (zonder koffer, maar wel de dragers op t dak) niet normaal.Tja, dit was een leuke aanbieding.
119.- voor een 300 liter Hapro koffer.
Opening aan de achterkant, maar goed, voor die enkele keer per jaar dat ie op de auto zit vind ik het wel best.
De koffers die welk zouden moeten passen (Hapro gezien tot 74mm dakdragers) zijn meteen weer tegen de 200 euro aan.Maar ik zal eens rond kijken. In ieder geval duidelijk dat er dus niet altijd van die rubbers in zo’n sleuf horen te zitten.
Dank je wel.Ik bedoel dat de dakdragers die ik heb 57mm breed zijn, terwijl die bouten van de desbetreffende dakkoffer 56mm uit elkaar zitten.
Dus je krijgt die U-beugeltjes niet om de dakdrager heen.
En bredere beugels halen heeft geen zin, want dan kloppen de gaten van je koffer niet meer. :)Nou, ik wilde zaterdag kijken voor een dakkoffer bij de halfords.
Die zat idd ook met 4 U-beugels vast (dus ook 8 bouten).Maar het probleem was dat die beugels voor 56mm dragers zijn, terwijl die dragers die ik heb 57mm zijn :(
Maar goed, ik ben een complete leek op het gebied van die dakdragers.
Ik denk dat ik die sleuf uiteindelijk maar ga afplakken met ducktape.Ik kreeg bij de halfords het idee dat zo’n rubber strip essentieel is. :)
@Blue-Dragon wrote:
Klepje kost €21,- bij de Opel Dealer.
Om die te kunnen monteren , moet je de gehele dakrail demonteren..En dat klinkt als een behoorlijke klus als ik het goed begrijp?
Even een vraagje met betrekking tot een 5drs Astra H.
Met dank aan een over-ijverige wasstraat (denk ik) ben ik 1 van de 4 klepjes kwijt die over de aansluiting van de dakdragers zitten.
En toen ik gisteren voor t eerst de (opel)dakdragers (die ik er bij kreeg van de vorige eigenaar) op de auto wilde zetten, bleek dat bij nog 2 klepjes 1 pootje afgebroken was, en bij de derde een pootje afbrak toen ik hem opende.Zijn die klepjes los te koop en zelf te vervangen?
Of moet ik daarvoor echt naar een garage/dealer? -
AuteurBerichten