Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@arnold kadett wrote:
bassis kleur onbekent?
ik denk dat deze orgineel wit is en daarna een keer zwart gespoten
het is dan maar de vraag hoe dat gebeurt ismvg arnold
Hey, hij is wit geweest ja, had ff opgezocht.
@leocabrio wrote:
deze is voor het laatst op naamgezet op 17 maart dus zo gek lang heeft deze eigenaar die kadett nog niet :wtf
en hem dan alweer te koop zetten heeft bij mij toch wel bedenkingen :hmmzHey, ja had het gezien ja, moet je geluk mee hebben denk ik.
Groeten Jeroen
oke, dan heb ik niks gezegd :vertag
Netjes Mr.F :wors nooit zo een nette f gezien
weet niet waar in Friesland je woont? ik ben door de weeks aan het werk in LWD, misschien dat je eens in de pauze langs kunt komen, kunnen we er even naar kijken??
Groeten Jeroen
werk trouwens als automonteur bij Bourguignon
De thermostaat zit in het blok zelf. dus het complete blok is vervangen? Heb eerlijk gezegd no idea of dit onder garantie valt, ik DENK het wel, maar misschien iemand die het cker weet?
Groeten Jeroen
oke, 8kolepper is sws een voordeel, nu nog iets op google of tussen howto’s vinden over de distr riem demonteren en monteren, let op, bij elk type motor is dit verschillend, jij schijnt dus een X1.6SZR (75pk) te hebben, als ik een paar reacties terug zie.
ik weet niet precies welk gereedschap je nodig hebt, want heb een distr riem van een opel nog nooit gedaan.Als je een beetje goed gereedschap en technische kennis hebt, is het te doen, is het een 8 of een 16klepper, want bij 8klepper heb je zowieso het voordeel dat je maar een nokkenas hebt.
misschien even tussen de how-to’s op het forum of in google koekeloeren voor plaatjes of uitleg over demontage van distr.?Groeten Jeroen
yup!
misschien de bescherming van je remschijf, die ijzeren plaat die erachter zit, dat hij bij het insturen tegen de remschijf aangedrukt wordt?
Groeten Jeroen
8nm!!! haha, ik zou ze gewoon op 120nm draaien, zo draaien wij de LM velgen op het werk ook aan.
ik neem wel aan dat het om de wielbouten gaat?zit bij vw dealer als monteur, werk jammer genoeg niet met opel, anders had ik je wat zekerheid kunnen geven.
Groeten
je bedoelt de plastic kap waar opel op staat? (het klepdeksel)
even een foto bijgevoegd:

bij punt 1: haal de slangklem los en schuif de slang eraf.
bij punt 2: rondom het klepdeksel zitten er m6 boutjes (dacht 8/10 stuks), draai deze los, en voila, je hebt een klepdeksel in de handen.Groeten Jeroen :thumb
edit: je kan ook andersom volgorde doen, dan kan je misschien makkelijker de slang eraf krijgen.
bij een 8V moet geloof ik de distr. riem eraf, kan iemand dat bevestigen?
en zo ja, kun je meteen “als hij eraan toe is” de distr riem vervangen.die van mij blijft constant op 85graden hangen, denk dat mijn thermostaat ook vervangen moet worden (z1.6se 8v)
pas als ik stilsta in de file komt hij op 90graden.Groeten Jeroen :thumb
@GSI Racer wrote:
die foto’s van jou is trouwens een MTM he.
die zit op 700pk als ik het ff goed heb?! :wtfmaaruh, doe mij maar de nieuwe M5 :jerry
of toch die nieuwe RS6 (nog ff wachten)….Hey, dit is niet de zwaarste motor, dit was de 670 PK v10 turbo, de zwaarste is een 715 pk, en ze zitten binnen 3,6 sec op de 100 km-h
@Vannos wrote:
ooit mee gereden in het oude type rs6 v8 biturbo. 550 pk .. man wat een beest :D
die nieuwe rs6 licht toch een lamborghini motor in ?
er ligt volgens mij de nieuwste generatie TFSI motor in, een V10 in dit geval, we hebben ze ook staan met een V12.
en tja, lambo en audi is bijna wel gelijk jahad het nog even precies opgezocht:
Audi rs6 v10 turbo met de 670PK, dus niet de zwaarste (715pk), en zit binnen 3,6 sec. op de 100 km/h, met een speciaal B&B uitlaatsysteem.Groeten Jeroen :thumb
@GSI Racer wrote:
Dikke mazzelaar met die RS6!! :angel
wat een bak is dat zeg, je vraagt je soms af hoe ze het onder de kap krijgen :vertaghaha, dat wil je niet weten, om iets kleins te vervangen moet soms het gehele motorblok daarvoor zakken :shock:
maar, het rijd als een king:yep! had ik nog toevallig op gelet.
maar deed het schokken ook al voor de bougiewisselGroeten Jeroen :thumb
@wim-v6 wrote:
Ja dit zijn van die zoekplaatjes.
Hoe is de staat van onderhoud??
Willem
Hey Willem, in het serviceboekje staan in totaal maar 3 beurten beschreven, erg weinig dus. het is waarschijnlijk een lease auto geweest, aangezien de hoge km stand voor 2002 (165000), en er zat een kent. plaathouder van Ames achterop, meende dat dit een leasebedrijf is.
ik heb de auto zelf een beurt gegeven: int. fliter, luchtfilter, bougies.Olie en filter moet ik nog doen. bij 132000 laatste beurt gehad, toen heeft hij ook distr. set gehad
en wat zijn zoekplaatjes?
Groeten Jeroen :thumb
paar maanden terug.
een maat en ik komen terug van een naggie stappen, en gaan op 1 fiets terug, ik achterop.
we reden zonder licht, en natuurlijk komt daar politie aan.
zij zo hun raampje open en zeggen: ja ehh, het maakt ons niet uit dat jullie zonder licht fietsen, maar we dachten dat jullie een stel verdwaalde meiden waren. haha, zo zie je maar, op Ameland kan Alles!! :thumb .
dus geen bekeuring voor geen lichtik heb van de week een proefrit mogen maken in een audi rs6 v10, omdat ik bij auto bourguignon werk, dus ook audi, sta normaal bij vw bedrijfswagens, maar mocht een weekje naar de audi gedeelte :D :wors king:
rijd als een king: , maar heb liever men eigen astraatje, lekker zuinig! :thumbup
80’s/90’s
Trance
Techno
Dance
RnB/HipHop
HardstyleZo’n beetje alles wel, behalve nederlandstalig (alleen Frank Boeijen vind ik goed) en klassiek,opera etc.
Groeten Jeroen :thumb
Ik drink het liefst een lekker H-J’tje, oftewel, Hertog Jan. verder is Erdinger WeiBbier ook wel lekker en schultenbrau
Automonteur bij Auto Bourguignon in Leeuwarden! Ja, ik weet het, het is VW!
ik zit tussen de bedrijfswagens ( transporters, caddy’s, crafters).
Makkelijke auto’s om aan te werken, maar wil wel bij een Opel dealer werken :thumb :D
Engelsma en Wijnia zit er vlak bij in de buurt!! -
AuteurBerichten



