Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Gsifreak wrote:
He jongens,
Dank je wel..
Hij geniet zeker van het zonnetje.. glimt heerlijk..
Maar neem aan dat jullie je auto’s ook wel met dit weer op de foto zetten :thumb
Nog niet, hoop daar van de week tijd voor te vinden :sleeping
Heb net maar een nieuw logo op mn grill gelijmd omdat één of andere :puke -persoon ‘m er vanaf heeft gejat…
Van harte gefeliciteerd! Geniet er maar van ;)
Voordat je ‘m helemaal uitboort kun je ook proberen met een dunner boortje een gat door je bout te boren en ‘m dan los te krijgen, via het gat door de bout. Wel eerst goed kruipolie eroverheen zodat de bout zelf niet zo vast zit. Dan proberen ‘m er met wat voor gereedschap dan ook een stukje uit te krijgen waarna je m met een griptang/waterpomptang er verder uitdraait. Dit voorkomt namelijk dat je nieuw draad zou moeten tappen. Echter is ’t geen leuk/gemakkelijk klusje en moet je er wel tijd voor willen nemen.
Echter is het uitboren/opnieuw tappen doorgaans een stuk sneller, mits je ervaring hebt. Echter zou je het op de bovenstaande manier misschien zelf kunnen?
26 maart 2012 om 09:27 In reactie op: Het is weer gebeurd!! Met de auto aan de kant van de weg. #17826964@Meertn88 wrote:
@wim-v6 wrote:
als ie niet wil starten met een end pijp en een hamer een klap op het apparaat geven en kijken of ie weer blijft lopen..
willem
Sorry ik volg je niet helemaal, op de egr?
Niet op het dak van je auto in elk geval :jerry
Ik vermoed sterk dat dit inderdaad een klap op je EGR is. Als de klep open blijft staan doet ie dit waarschijnlijk door alle troep. Een klap met de hamer kan dan uitkomst bieden ;)
22 maart 2012 om 10:45 In reactie op: HULP BIJ AANKOOP ASTRA G X1.6XEL BJ ’99, WAAR TE LETTEN? #17871102Materiaalkosten bij het vervangen van een distributieriem zullen denk ik tegen de €200,- aanzitten. Echter komt er het nodige aan arbeidsuren bij kijken… Bij een ‘gewone’ garage, dus niet de dealer gok ik toch dat je voor < €500,- klaar zou moeten kunnen zijn.
Kijk eens op http://www.independer.nl ;)
Ik zit zelf bij AllSecur.
22 maart 2012 om 10:34 In reactie op: HULP BIJ AANKOOP ASTRA G X1.6XEL BJ ’99, WAAR TE LETTEN? #17871100Dat hangt natuurlijk heel erg van de staat af en wat ermee is gedaan. Als je op marktplaats kijkt zie je wagens met een vergelijkbare stand rond de ~1600. Ik vermoed dus dat de wagen die je mogelijk wil kopen toch wel rond de <2000 zou moeten zitten.
Echter heb ik verder weinig kennis van de marktwaarde van die auto’s. Dit is puur gebaseerd op statistiek, en daarop zijn altijd uitzonderingen ;)
22 maart 2012 om 09:28 In reactie op: HULP BIJ AANKOOP ASTRA G X1.6XEL BJ ’99, WAAR TE LETTEN? #17871095Een ‘indicatie’ van de koppeling is ook nog wel te controleren. Er zij een aantal methodes die gehanteerd worden:
– De motor stationair laten draaien
– Handrem + Voetrem vast
– In 5e versnelling
– Koppeling rustig laten opkomen.
– Motor moet afslaanWat ook zou kunnen is 80 gaan rijden in de vier, koppeling intrappen en dan toeren maken. Op het moment dat je de koppeling loslaat zouden de toeren direct weg moeten vallen.
Let wel op: het is een indicatie. Bovenstaande methodes hoeft ook niet direct iets te zeggen over de koppelingsplaten opzich, maar wel koppelingsproblemen in het algemeen.
@Vinci wrote:
@usbstick wrote:
en weer is er geen filmpje van…
Ja balen inderdaad! Deze zou echt wel moeten werken met dat vermogen…
Om nog even terug te blikken op die eerste supercharger met 3 ampere, da’s dus amper 40 watt vermogen!!
:jerry :jerry :jerryTegen 1.8KW!! (18000 watt voor de leken onder ons… :vertag )
@usbstick wrote:
ik heb wel ee 50 meter verleng kabeltje…..
HAHahahaHAH!! :jerry :jerry :jerry En een dikke vette 380 125A aansluiting??
1.8kW is 1800W “voor de leken onder ons”.
Dit is ongeveer gelijk aan een stofzuigermotor.Als je aangeeft niks zelf doen, auto @ garage droppen en het probleem aankaarten lijkt me sowieso verstandig. Je kan altijd vragen voor een belletje voordat ze wat gaan doen aan je auto ;)
@Dennis-Corsa-B wrote:
@Stornie wrote:
Dankje!
Ik had zelf liever ook meer pk’s gehad.
Met een turbo erbij, had hij makkelijk naar de 140/150 pk gekund. Wellicht in de volgende generatie.met een turbo van dbilas heb je 190pk met een 1.4 :thumb
Roel kennende gaat ie niet zelf aan zijn auto sleutelen. Die houdt z’n vrouwtje liever origineel :P
95’er Corsa B 1.2i
Gekocht met 89.913 op 30-01-2012Nu: 90.837km
Ik denk dat je gelijk hebt ries e. Na een klein blokje om te hebben gereden is het verschil teruggezakt naar +- een halve centimeter. En dan is de rechtervoorband nog niet op de juiste spanning (die zal ongetwijfeld te laag zijn). Een afwijking van een paar mm lijkt me niet zo’n probleem, wel?
Tjsa, het was exact hetzelfde type band als dat er onder zat. Qua diameter komt de band ook overeen met de andere banden. Rechtsvoor is echter de hoogte van de grond tot de bovenkant van de wielkast 66cm. Links is dit 62. Ook rechtsachter zit er een soortgelijk verschil met linksachter. Zie bijgevoegde foto’s
Rechtsvoor
[img=http://img718.imageshack.us/img718/4944/img20120206200543.th.jpg]Linksvoor
[img=http://img37.imageshack.us/img37/9076/img20120206200554.th.jpg]edit Ik heb al in het rechterportier een aantal keer de auto op en neer staan te bewegen; echter zonder resultaat. Net ook weer gemeten en het verschil houdt aan:S
-
AuteurBerichten