Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Eensch! Tot in september dan hè :thumb
Het is een vreemd verhaal, denk dat je pas meer te weten komt door iemand tegen te komen met dezelfde ervaring…
Ik kan je helaas ook niet verder helpen dan ;)
@Vannos wrote:
haha heb het druk zat met die corsa :)
dalfsen, phoe,, 248 km lekker hoor
Jah, daarom dus. Als ik de huidige brandstofprijzen mee-reken kan ik beter in de buurt wat zoeken. Daarnaast heb ik ’t zelf ook druk zat – was er anders ook pas zelf over een paar maand aan toegekomen ;) Mocht ik binnen die tijd nog in de buurt komen met een lege auto en je hebt ’t nog liggen neem ik ‘m mee! ;)
@Vannos wrote:
haha fam van jou ?
c14nz staat al te koop. je mag em hebben voor 100,
denk dat ik de Brandstofpomp wel over moet zetten van de x14 naar c14
Brandstofpomp moet je voor zover ik weet inderdaad overzetten in verband met lagere brandstofdruk door de multipointinjectie van de x14xe.
Ben alleen dit weekend met volle bepakking (en vaders auto) daar, dus kan het blok/bak helaas niet meenemen. En vanaf Dalfsen rijd ik helaas niet ‘ff’ op en neer. Er is vast wel iemand in de buurt die ‘m wil hebben :thumb
Tenzij je ‘m natuurlijk ff voor mij ombouwt dit weekend en dat ik ‘m zondagavond weer meeneem :jerry
@TijnGsi16v wrote:
http://nl.kapaza.be/west-vlaanderen/audi-a1-74235596.htm
Kwam dit net tegen op kapaza, :wtf
Zit nie veel goeds meer aan volgens mij.
grtz Tijn
Wtf, €2,40 lijkt me ’n reëlere vraagprijs ;)
@Vannos wrote:
ja wissenkerke,
maar ga in goes kijken, dan waarschijnlijk ook gelijk overschrijven
Hèhè, dat is vlakbij famillie van mij, die in Kamperland woont.
A.s. zaterdag ben ik daar weer. Het is dat ik niet met mn eigen auto ben, anders had ik je blok+bak mogelijk wel overgenomen. Volgensmij is het vanaf een x12sz kwestie van aanbouwdelen overzetten en gaan met die banaan. In de toekomst moet er sowieso nog wel wat zwaarders in ^^Wees maar blij dat er een beetje speling op zit, anders klapperen je tanden er wel uit ;) Over het algemeen zitten er rubbers tussen die juist trillingen van de motor absorberen!
De reden waarom een auto wat kan schokken kan ontzettend veel oorzaken hebben als je het mij vraagt.
Zelf zou ik een van onderstaande dingen vermoeden, maar ik zou natuurlijk goed verkeerd kunnen zitten. Heb zelf geen ervaring met het probleem.
– Ontsteking niet helemaal lekker => Motorverloop onregelmatig waardoor de motor enigszins schudt in de steunen.
– Vervuilde injectoren (ken aantal verhalen van schokkende motoren bij koudloop die het met een cleaner hebben weggekregen)M.a.w. loop voor jezelf eens na hoe het ontstekingscircuit erbij ‘staat’.
Een schoon brandstoffilter zal een vervuilde injector niet oplossen, maar als deze tijden niet vervangen is geweest kan deze wel vervuilde injectoren hebben veroorzaakt.
@soepkiepe wrote:
@jeroenk wrote:
Allerbeste van de meeting was toch dat we Rik hebben omgekregen. Tegenwoordig is hij groot fan van Ajax!
Hij is zelfs meegeweest naar de Arena!! :thumb :thumb

:jerry :jerry
waar is dat knopje “vind ik leuk” haha
in 1 woord… GEWELDIG!!!!!@Ghanz wrote:
Aplausje voor Jeroen
:wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors
Haha, het moest gewoon even. Je vraagt erom als je met zo’n hoofddeksel rondloopt :jerry
Volgensmij zijn alle 4×100 wielen van opel standaard met naaf 56,6 inderdaad. Staat denk ik ook wel op website’s als steekmaat e.d.
Ik rijd nu ruim een jaar met ET35 rond op deze auto. Daarvoor hebben ze 4 jaar lang op een andere B-Corsa gezeten: Nooit problemen mee geweest.
@Kleine-Paul wrote:
Dat doet hij niet. Maar lijkt ook of de dop sowieso lucht door laat. Dat zou dus niet mogen, pas bij hogere druk.
Klopt helemaal. Omdat dan -zoals gezegd is de KVS eerder gaat koken.
Als je motor warm is en je draait de dop eraf zou je een kort ‘sisje’ moeten horen. Dit is het kleine beetje overdruk dat dan ontsnapt.
Edit En koud in principe ook
Ik rijd zelf met ET35 i.p.v. ET49.
Je wiellagers worden wat meer belast en eventuele onbalans in de wielen/aandrijving zou je wat meer kunnen merken. Echter valt het over het algemeen met de wiellagers in mijn optiek allemaal erg mee. Er zijn mensen die nog met veel extremere maten rijden.
Ik zou zeggen, geniet van je velgen :thumb
Het gebeurt dus alleen als de motor goed warm wordt? Anders zou ik ‘m als je m hebt warmgereden gewoon eens laten draaien en je tankje in de gaten houden. Het peil zou, als ik de verhalen zo lees flink moeten stijgen. Als dat zo is, probeer het dan ook eens zonder dop op de KVS-tank.
Kijk ook eens in het tankje met draaiende motor. Borrelt er niets op?
Zelf wisselen is geen optie?
Desnoods leen je een krik van de buurman, krik je ‘m voor en achter op (aan één zijde natuurlijk), dan kun je de voorste met de achterste verwisselen.
Zonder extra krik moet het met een reservewiel ook lukken, is alleen een hoop meer werk!:jerry
Stiekem hoor Rik,
Je mag het ook gewoon toegeven dat Amsterdam toch net ‘effe’ wat beter is king:Allerbeste van de meeting was toch dat we Rik hebben omgekregen. Tegenwoordig is hij groot fan van Ajax!
Hij is zelfs meegeweest naar de Arena!! :thumb :thumb

:jerry :jerry
Vandaag maar eens een aantal dingetjes besteld. Ging voornamelijk om nieuwe bougiekabels en gelijk maar even mijn ‘back-up’ onderdelen aangevuld, waaronder een zootje carterpluggen, een klepdekselpakking een luchtfilter en een interieurfilter.
Wel of niet wisselen is meer een persoonlijke keuze dan een opgelegde keuze. Het afwisselen (bijvoorbeeld elk jaar) heeft over het algemeen als resultaat dat de banden gelijkmatig slijten (en tegelijk ‘op’ zijn).
Wat betreft het naar links trekken: De bandenspanning is op orde en gelijk? Een halve bar verschil kan je al goed merken op de voorwielen! Dit i.t.t. de achterwielen!
Die overdruk moet ergens vandaan komen als je ’t mij vraagt.
Eerste wat ik zou proberen is een nieuwe dop halen voor je KVS-tankje (overdrukventiel is dan in elk geval goed).
Gebeurt het dan nog steeds heb je mogelijk een lekke koppaking, als de motor dan draait wordt er druk opgebouwd in je koelsysteem…Zo. Ik ben ook weer thuis na een blokkie om :-)
Het was boven verwachting gezellig en geslaagd! Volgende keer doe ik mn best om er weer bij te zijn :-)
Morgen zal ik is kijken of we Rik nog een beetje kunnen verbeteren. Verder complimenten aan de fotoschieters.Truste :thumb
Hallo Roy,
De geschatte opkomst is ongeveer een auto of 15-20.
Je hoeft niets te doen hoor! Er zijn zat mensen die de auto niet schoon hebben ;)
Ik ga zo ook die kant uit! Misschien tot vanmiddag? Even kijken kan altijd :-)Verlies je koelvloeistof? Dan zou ik eens naar de kachelradiateur kijken.
Verliest je auto zelf geen vloeistoffen, dan heb je (gezien de huidige weersomstandigheden) dat er regenwater je auto in komt.
Edit: Oh, niet goed gelezen. Regenwater.
Parafaanplaat zit goed? Heb je een dakraam? Is het zowel links/rechts nat?
Ik ga nu mijn ontbijt in elkaar draaien :jerry
Ook net wakker hier. Lig nog in mn nest haha. king:
Het is voor mij een minuut of 40 rijden. Doe mijn best om er tegen het middaguur wel te zijn!
Is er nog iemand met deze manual die ‘m naar mij zou willen doorsturen? :)
-
AuteurBerichten