Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Net even de carterontluchting nagekeken en opgeschoond en ook mijn klepdekselpakking maar eens vervangen.
Was verschrikkelijk aangekoekt en dus een behoorlijke kut klus om de kurkresten van de metaaldelen af te krijgen…
Als iemand nog wil puzzelen, ik heb nog een klepdekselpakkingpuzzel van 20 stukjes! :jerryHet viel bij mij ook erg mee met de troep. Wel lastig om bij de onderste slang klem te komen trouwens, als alles nog is aangesloten ;)
Ik ga gelijk even bij mijne kijken :thumb
Versterkers zijn gebouwd voor speakers met een bepaalde impedantie. Doorgaans is dit zo’n 8 Ohm. Op het moment dat je twee speakers met deze impedantie in serie zet, is er niks aan de hand. De impedantie wordt dan 16 Ohm, waar een versterker geen last van heeft. Sluit je ze echter parallel aan, dan verlaag je de impedantie naar 4 Ohm, waardoor je in theorie je versterker mee zou kunnen slopen…
Dat wor wel ’n mooie slee :thumb :thumb D’r wordt in elk geval niet stil gezeten :D
Mooi project!
Blijven we zeker volgen :)
Betonplaten is een hel met stugge vering!! Buiten betonplaten zijn de wegen richting Bled, Jesenice / Kroatië helemaal niet zo slecht. De (tol)snelwegen aldaar zijn van zeer goede kwaliteit.
Ik zou ook standaard spul er weer onder gooien. :thumb
Volgensmij is het vergelijkbaar met de E10 uit duitsland. Meer ethanol dus….
Haha, prachtig zo’n scheurijzertje erbij! :thumb
12 juni 2013 om 16:18 In reactie op: 15 meeting vliegveld hoogeveen fotos van bedankje op pag20 #181495161. soepkiepe + dan vrouw en kids
2. vectra208v (ovb)
3. PeterNoFear+Broer & “crew” +/- 3 auto’s
4. OscaR-16v
5. Ghanz + Vrouw en kids en mogelijk wel weer met de overige Aanhang
6. Teungts
7. Carina_1984
8. FnF_racer (als er niets belangrijkers is…. )
9. gopc + vectra
10. Johanhummer9
11. Sjoerd_drent
12. astraTD.
13. trashmetal
14. Kadastra-EF (Rik)
15. Opelremco (OVB)
16. jeroenk (o.v.b.)@jordy991 wrote:
Zou die bij valse lucht niet gewoon gelijk hoger moeten lopen ? En niet alleen aan het begin
In principe wel.
Echter: Warmte zorgt ervoor dat bepaalde dingen (iets) uitzetten. Waardoor een miniem scheurtje eventueel pas bij warmer wordende onderdelen ‘open’ zou kunnen staan.
Jep, waardes op de sticker zijn altijd voor de originele bandenmaat.
Echter is deze bij de B-corsa erg!! laag standaard. Bij lichte belading geven ze 1.9 en 1.7 bar af. Zelf zet ik er 2.2 op (rijd eigenlijk altijd alleen).
Hij trilt dus bij elke snelheid?
Versleten wiellagers moet een zoemend geluid opleveren. Je kan het vaak ook wel horen als je het wiel ronddraait als de auto is opgekrikt…
Als ie steeds erger gaat trillen heb je waarschijnlijk (een) kromme velg(en). Als ie trilt bij bepaalde snelheden (bijv 80 / 120) ligt het over het algemeen aan de balancering.
Met nieuwe banden zou het één van deze bovenstaande dingen moeten zijn. Ook goedkope banden zouden gewoon netjes rond moeten zijn…
Ze zijn wel netjes gebalanceerd?
Dempers gaan je niet helpen tegen trillingen. Als alles netjes is gebalanceerd zou je alleen nog kunnen balanceren aan de auto zelf.
Uitgaande van de Y17DT (http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/8/224/2523/26233/” onclick=”window.open(this.href);return false;)
staat bij nr 6 de timing belt.
Via deze code kom ik terecht op deze: http://www.mister-auto.nl/fl/tandriem/febi-bilstein-23411_g306_a10123411.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
riem.
Loop eerst de zekeringen maar na….
Edit: en vergeet degene aan de achterkant van je radio niet!
Zelf inderdaad ook een blindpakking gemaakt van een leeg pak ijsthee. Ging prima, maar inderaad gaat hierdoor het motormanagementlampje branden. Omdat ik veel ’s avonds en ’s nacht rijd (in het donker dus), heb ik ‘m er weer tussen weg getrokken. Dat oranje licht was vrij fel… Toch maar besloten om regelmatig de EGR gewoon goed schoon te maken!
Goed te horen! :thumb
Tof :thumb We wachten op de foto’s :)
Ik zou zin hebben in de rit er daarnaartoe…. Dan weer omkeren en naar huis :jerry
Een oud model Agila mag geremd 650kg trekken.
Heb je een nieuw model Agila, dan mag je zowel ongeremd als geremd maar 200kg trekken.
Echter zie ik op de RDW site dat Nederlandse Agila’s vaak zelfs 0kg op het kentekenbewijs hebben staan. Even kijken dus!Offtopic:
Doe jezelf een lol en ga niet met een lichte auto en motor een caravan trekken. Naast het feit dat het zeer oncomfortabel en langzaam rijdt vind ik het zelf ook gevaarlijk. Op de snelweg staat soms vreemde wind waardoor je caravan gaat slingeren. Met een 1 liter motor zal het weinig zoden aan de dijk zetten om de caravan hieruit te sleuren.Zelf zou ik hoogstens een vouwwagen achter een dergelijke auto (durven) hangen.
Hedde ge weer nen olle roetbak? :jerry
Nice! Ziet er goed uit hoor :D
En je voor/zij/achter knipperlichten doen het allemaal aan de rechterzijde?
Relais gaat namelijk sneller schakelen naarmate deze minder belast wordt.
Andere optie is dat er lichtere lampjes in de rechterzijde zitten (of een los/gaar contact / versleten relais)
-
AuteurBerichten