Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
X10XE / X12XE / X14XE uit m’n hoofd.
http://ecat24.com/catalog/parts/1/16/185/3392/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Effe rechtsboven op GB gooien, dan is het begrijpelijk. Op deze manier kan je de origineelnummers zoeken :-)
24 juli 2013 om 19:15 In reactie op: Achter in auto klappert iets maar kan niet achterhalen wat #18159755Een gebroken veer wil ook soms een raar geklapper opleveren…
Mogelijk vocht bij de ontsteking of een vervuild gasklephuis/stappenmotor? Via de zoekfunctionaliteit kun je wel de nodige topics vinden hoe je deze laatste schoon kunt maken!
Trek die lampen er maar weer uit. Anders ben je net de lokale kermis en is het sjonniegehalte van je auto quadratisch toegenomen :P
Ik denk de b ;)
Is vrij gebruikelijk. ’s Ochtends meestal 3 keer tikken, met warme motor is het sleutel omdraaien en gaan…
Duurt het meer dan drie slagen zou ik het probleem eerder zoeken in een gare accu…
Aandraaimoment is 8Nm voor de klepdekselpakking.
Handvast is overigens ook prima mocht je geen momentsleutel hebben.
Edit: oliefilter loshalen heb je speciaal gereedschap voor… Kost denk ik een paar euro. Als het incidenteel is kan je een schroevendraaier er dwars doorheen slaan met de hamer, dan wil die ook wel los ;)
Oh wacht, je hebt zeker zo’n inlegfilterdinggeval :p…
Ja dus, haal maar zo’n ding: https://www.google.nl/search?q=oliefiltersleutel” onclick=”window.open(this.href);return false;
@Juffer1 wrote:
Er zijn er nog wel veel meer, al zullen die dat niet zo snel zo openbaar gaan aangeven aangezien ook onze vrienden van de belastingdienst meelezen.
De belastingdienst moet dat ook aantoonbaar kunnen maken. Denk maar niet dat ze mensen een hele dag laten posten om te kijken of iemand een auto poetst van een ander tegen vergoeding. Zo pietluttig zijn ze dan ook weer niet….
@KadAstra-EF wrote:
Goed, nu weer en tegenvaller.
Ik dus eerst die oliedrukschakelaar vervangen, dat ging goed, het lampje deed het weer :thumb
Dus toen het paneel erin met dus de toerenteller.
Jaja, hij doet het !!!
Toen kwam er rook :shock:
Gauw alles weer uit gedaan en paneel weer los.
Toen zag ik het :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cryIk kan hier helemaal niks aan doen maar die printplaat kan naar de stort !!
Ik heb besloten dat het project “instrumentenpaneel met toerenteller installeren” maar in de ijskast beland.
Ik heb nu even geen geld ervoor om WEER eentje te gaan zoeken :(
Ook heb ik er even geen zin meer in na alles :swearDus dit was het voorlopig even beste mensen :sleeping
Rik :swear
Balen! doet ie het nu nog steeds (rokend of niet?) anders zou ik wachten met ‘m in de container gooien. Wie weet is dat ding in geen 200 jaar meer aangesloten geweest… gewoon alle contacten en ‘ blootliggende ‘ banen goed schoonmaken met een beetje aceton of iets in die richting.
@astraTD wrote:
@dree4681 wrote:
We gaan over twee weken naar frankrijk, nou hebben ze daar geen euro95 maar E10 en euro98
ik heb op de anwb site gekeken en ik kan E10 tanken. Kan ik met mijn auto
ook euro 98 tanken? wat zouden jullie tanken?Weet iemand misschien welke motor olie in mijn auto moet?
alvast bedankt,
André
Als je nou erbij zet welk motorblok je hebt.. Dan kan iemand van hier vertellen welke olie je moet gebruiken.
Dude,
alvast bedankt,
André
_________________
Astra H station 2009 Z16xer@black_astra wrote:
@jeroenk wrote:
Gewoon E10 erin lazeren als er geen 95 beschikbaar is. Je merkt er vrij weinig van. Die paar tankjes kunnen in mijn ogen niet veel kwaad….
Voor bepaalde motoren wordt E10 niet geadviseerd
I know, maar ik heb het ook over zijn auto specifiek. Die staat namelijk vermeld: Astra H station 2009 Z16xer
Gewoon E10 erin lazeren als er geen 95 beschikbaar is. Je merkt er vrij weinig van. Die paar tankjes kunnen in mijn ogen niet veel kwaad….
Je hebt handen, daarmee kan je voelen of de radiator warm wordt ;)
Het zou kunnen dat je thermostaat niet ver genoeg open gaat, waardoor de doorstroming van KVS (aanzienlijk) minder wordt.
@Heks wrote:
Als je het oliefilter gaat vervangen? Helemaal los draaien, maar niet meteen helemaal die plastic dop eraf halen. Rustig lucht laten aanzuigen. Dan zakt de olie je carter in, ipv over je handen, blok en grond. Ff een minuutje de tijd gunnen als ie lucht aan kan zuigen.
Kun je dan niet net zo makkelijk de vuldop losdraaien? Of ben ik nou gek…?
Grote kans dat er nog een ISO-stekker tussen gemaakt moet worden. Als je dat hebt gedaan kan je alles erin zetten waar je maar zin aan hebt.
Uitwisselen in een auto waar alles wel in orde is?
Wel eerst zekeringen gecheckt en gemeten of er stroom op de radio komt te staan?
Ik keil altijd een maatje groter erin dan voorgeschreven is (mits dit past).
1 juli 2013 om 12:57 In reactie op: Astra G Distributie vervangen? Welke onderdelen vervangen ? #18156611@RacesconaB204 wrote:
http://www.youtube.com/watch?v=YD_3bZGleKQ&feature=em-upload_owner
en daarom vond ik het ‘leuk’
:thumb :thumb Je vliegt ze voorbij zo te zien :-)
Op je eerste vraag weet ik geen antwoord.
Met betrekking tot de remvloeistof… Vocht in de remvloeistof zorgt ervoor dat het kookpunt van de vloeistof in het geheel wordt verlaagd. In het ergste geval kan je remvloeistof zelfs gaan koken. Met betrekking tot het vervangen ervan had je ook even kunnen googlen. Er zijn zat artikelen te vinden. Bijvoorbeeld
http://www.youtube.com/results?search_query=change+brake+fluid&oq=change+brake+fluid&gs_l=youtube.3..0l6j0i5l2.5304.7342.0.7463.18.15.0.2.2.0.117.979.14j1.15.0…0.0…1ac.1.11.youtube.heo-bP0LejI” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.hondaclubzuid-limburg.nl/website/pages/techcorner/tc_apr03-3.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Had ik zeker wel willen hebben, en er dan een dikke motor in prakken! :thumb
Gefeliciteerd man! :thumb
Trek de stekker maar los, je merkt gauw genoeg of je storingen krijgt of niet. Ik vermoed dat zlatan gelijk heeft, en dat je een storingslampje te zien krijgt na een aantal km.
-
AuteurBerichten
