Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
15 mei 2012 om 09:53 In reactie op: Oliepeil controleren terwijl oliepeil goed is en olie nieuw #17938128
@Frankvanz wrote:
Ik krijg dezelfde melding. Ik krijg deze alleen wanneer ik lange stukken rijd..Weet iemand wat zown sensor moet kosten?
Jouw peil klopt wel? M’n vader vroeg mij laatst ook hoe het kwam dat er een waarschuwingslichtje op zn dash ging branden, na een stuk rijden… Ikke olie peilen: Net te weinig olie.. Echter op het moment dat het allemaal in het carter ligt ging het lampje nog niet branden, maar op het moment dat er een tijdje olie door het blok werd gepompt wel ;)
Als je toch met (redelijk) zware aanhangers gaat rijden zou ik zeggen: Haal gewoon je E. Het kost een paar centen maar zo heb je wel zekerheid dat je altijd goed zit plus ervaring opgedaan naast een ervaren instructeur, die je ook vertelt waar je op moet letten. Ik zou het in elk geval niet laten als ik met zware aanhangers ging rijden…
Volgensmij kun je ‘m niet fatsoenlijk doormeten… Enige manier om erachter te komen of dat het probleem is is ‘m te vervangen, en ja, dat is een duur geintje. Let er wel op dat je een originele monteert, geen e-bay geval van 40 euro. Staan zat problemen op dit forum met zo’n aftermarket-ding…
Je kan gewoon de weerstand meten over je kabel… Op het moment dat je bijna geen weerstand hebt (dus goede geleiding) is de kabel ok
Gaat je dashboardkast-lampje ook branden zonder het contact aan? Het viel me laatst bij mij op dat dit niet het geval was… Dus in dat geval hoef je het daar niet te zoeken…
Het gaat om het laadvermogen van de tandemasser MOOK ;) Zelfs met een lege tandem-asser van 300 kg mag je nog niet rijden met een auto van bijv. 1250kg, als het laadvermogen van de tandem-asser bijv 1500kg is.
Klopt wat je zegt hoor RISL. Probeerde alleen duidelijk te maken dat de kans dat je een met een B-rijbewijs en een ‘gemiddelde’ auto een tandem-asser mee mag nemen niet héél groot is, gezien de meeste auto’s toch onder de 1500kg zitten ;)
@astraTD wrote:
Dus met een B mag je ook een dubbel asser aanhangwagen trekken?
Waarschijnlijk niet, daar het laadvermogen van een “dubbel asser aanhangwagen” al gauw 1500kg is ;)
Het is overigens een tandem-asser ;)
Na-aper RISL :ass
Ik zit ook te overwegen om ‘m een keer te halen. Het wordt toch alleen maar duurder en duurder om zoiets te fixen,… Nu is het geloof ik 465 euries voor een dag les met examen hier in de buurt… Examen is gewoon achterlijk duur (230…)
Met B-rbw mag je een aanhanger meenemen die inclusief laadvermogen niet meer dan 750 kg weegt.
Aanhangers die meer dan 750kg wegen mag je ook meenemen onder deze voorwaarden:
■ de aanhanger mag, inclusief laadvermogen, niet meer wegen dan de ledige massa van het trekkende motorvoertuig;
■ de toegestane maximum massa van de totale combinatie mag niet meer zijn dan 3500 kg.@Steevens wrote:
@jraaf wrote:
Ben niet zo thuis in de verschillende merken. Wellicht dat Wim hier iets over wil roepen.
Hierbij een linkje naar zo een setje op ebay.http://www.ebay.de/itm/Rep-Satz-Bremssattel-Hinten-38mm-Opel-Vectra-C-/160703229821?pt=DE_Autoteile&hash=item256aa8af7d#ht_3306wt_1141″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Groet jraaf
Wederom bedankt!
Nu was ik gister bij de garage en die vertelde mij dat het niet verstandig is om de klauw uit elkaar te halen.
Wat te doen..??
Hebben jullie ervaring met het toepassen van die setjes..??Grt
Hoor je wat je zegt?
Het is niet verstandig: zei de garage, die graag geld verdient aan meneer klant ;) Tenminste, zo komt het wel op mij over. Als je weet wat je doet is er niks aan de hand…
Goedgoed, deze goed? Zoja dan wil ik wel een schepje suiker in mijn koffie…


Zoiets? :jerry
Nee, daar hoort ie geen foutcode voor te geven. Bij nokkenassensor krijg je wel een motorstoring ;)
Ik kon alleen een plaatje vinden van een x16szr blok…

Bij punt 4 vind je de krukassensorIk denk dat dat inderdaad wel klopt hoor AstraTD ;) Als ik de snelweg op ga trek ik ook nog wel eens door naar de 120 in zijn vier, en maak dan geloof ik ook ergens tussen de 4500 en 5000 toeren ;)
De stekker tussen je deur en de rest van de auto zit wel goed vast? (Dus met die rubberen huls eromheen)?
Draadbreuk kun je verder alleen opsporen door elke kabel door te meten met een multimeter voor zover ik weet…
15 mei 2012 om 06:27 In reactie op: Corsa goed gekeurd als c20xe bij rdw met foto Pagina 2 #18017394Ben benieuwd :)
Op marktplaats worden er zat verhandeld, evenals ebay ;)

Doe mij maar een plakje cake bij m’n koffie :)
Hij is mooi! :thumb maar je vorige deed er niet voor onder!
Heb je al een idee wanneer je gaat beginnen aan de ombouw naar 3-liter?

Alsjeblieft, maak je ze wel zelf schoon? :jerry
Doe mij maar: een retro gsm :)@Mr.F wrote:
wanneer er alleen kleine stukjes mee gereden worden moet je dat toch langzaam opbouwen ipv gelijk schoonrijden?
Mja, wat is langzaam? Dat is zo relatief… Als je 100km achter de rug heb kun je daarna best wel even stevig gaan rijden hoor, dan is ie toch al wel aardig op bedrijfstemperatuur ;)
@voyageboy wrote:
vrijdag rond 3 uur gespot op station zwolle : b manta een rode jf-96-jy (niet 100% zeker over het kenteken) knap ding die wagen
Kenteken klopt volledig ;) Heb deze wagen afgelopen zaterdag om exact 6:44 gespot op het parkeerterrein van Albert Heijn Distributie Zwolle. De kans is er dat het iemand met een leidinggevende functie betreft gezien de wagen er om 10 over 4 ‘smiddags nog stond. Terwijl de dagdienst voor personeel van 7:00 tot 15:30 is ;)
Voor de liefhebbers:

Moet helemaal goed komen dan :thumb
@Mr.F wrote:
Geef mij een foto van een Astra F CD en niet mijne :P
Geven, geven… Digitaal ook goed? Anders wordt t niet eerder dan vrijdag ;) Ga a.s. donderdagavond naar het (voor mij) verre Zeeland ;)

Doe mij maar zon zee en strand ;)
-
AuteurBerichten