Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Goeiemorgen zeg,… Misschien dat anderen weten of dit inderdaad het juiste bedrag is?
Waar woon je ergens?
Ja…
8/2004 onwards all corsa c’s are can bus easest way to tell is by the stereo if its a 2 digit stereo eg. cd30 its can bus
as for the tid/mfd the astra g is non can the display will work but not properly. As yours is can bus the display is coded to the oem hu (some models only)
there is no real benfit from fitting the astra g tid/mfd unless its a sat nav one the gid and cid displays will need to be rewired to work in the corsa what isnt easy but do-able
Goed bezig! Erg leuk dat de wagen altijd al in jullie bezit is geweest :)
Veel succes met de restauratie, ik volg het! :thumb
Enige manier om de boel goed te controleren is de bak gewoon van de motor aftrekken. Heb je al gevraagd om een indicatie van de kosten voor het vervangen? Weet niet of je naar de Opel-dealer zelf gaat? Koppelingsset kost iets tussen de 100 en 150 euro en voor een ervaren iemand is de boel in 2/3 uur gewisseld… Dus als je een goed mannetje ervoor hebt ben je voor 200-250 euro wel klaar (bakolie komt er ook nog bij…)
En daarnaast, het motorsteun gedeelte valt toch te controleren / uit te sluiten als de auto even op de brug wordt gezet?
Oja kut, moet nog terugkijken… Gisteren mijn handjes vies gemaakt aan mijn auto… Morgen wegbrengen die hap…
Als je de handrem stevig had aangetrokken klopt er iets in elk geval niet. Bij mij voel je ‘m dan ook wel aangrijpen maar slaat daarna gewoon af…
Enig idee hoelang deze koppelingsplaten er al inzitten? En met welke motor?
Een beetje spaarzaam omgaan met je platen moet je het met een gemiddelde auto zeker 1,5ton uithouden… Mits standaard. Mijn overbuurman rijdt met 2.5 ton nog steeds met dezelfde platen…
Leuke wagen hoor Senatorman! Met een keer goed poetsen en dat ding een keer op de brug schoonmaken en tegen roest beschermen staat ie er al weer mooi bij denk ik zo !
Moet je wel een asian hebben van 1.30m… :jerry
Het feit dat je bij een garage in de buurt koopt is sowieso ook positief. Misschien kun je nog makkelijk een tijdje garantie bedingen? Verder zou je dit lijstje nog even ter hand kunnen nemen:
http://www.primatip.nl/een-2e-hands-auto-kopen-waar-moet-ik-op-letten/” onclick=”window.open(this.href);return false;Verder als ie er goed uitziet, goed rijdt en je ervaring hebt met de verkoper (weet niet of dit zo is), dan zou ik niet te lang twijfelen. Het blijft toch altijd een beetje een gok.
Haha, nice ding! Welkom king:
Hallo bip2000,
welkom!
Wat betreft je laatste vraag: Ik zou het niet weten. Gelukkig zijn er hier ook een hoop zafira-rijders die dit wel weten. Wat betreft de kilometerstand: In principe geen probeem.
Als de auto altijd goed is onderhouden en zijn beurten heeft gehad is deze stand niet zo’n probeem. Er zijn een aantal dingen die je kunt controleren zoals even via de oliedop in het motorblok kijken. Is dit netjes gelig dan is dit een indicatie voor een goed onderhouden motor. Laatst was hier een soortgelijk topic:
viewtopic.php?f=45&t=165611&hilit=tips+zafira
Heb je hier toevallig nog wat aan?
Ik heb een beetje opheldering nodig…
nu heb ik vanmorgen de auto in de 5de versnelling gezet met de handrem en de auto sloeg af en wou zelfs wegrijden
Houd er rekening mee dat dit alleen maar een indicatie is.
Als ie in de 5 staat mét handrem en hij wil wegrijden dan kan je sowieso je platen laten vervangen. Elk metaalachtig/piepend geluid is hierbij sowieso een indicatie dat ze eruit moeten…
Hallo Mieke!
Welkom! Zo te horen wil je auto nog niet echt… Hopen datdat snel wordt opgelost! ;)
@RickR91 wrote:
Naar roosendaal brengen, krijg je toch gauw een eurootje of 15 voor :p
Haha, stuur maar met de tnt dan, misschien dat je dan nog net quitte speelt xD
In de winter gaat dit ook goed denk ik? Demi water bevriest toch niet zodra je ’t in een afgesloten tank o.i.d. houdt?
En als je dan de boel bijvult? Want dan zal de dop o.i.d. eraf moeten en zal de boel aanvriezen, niet? :hmmzGewoon interesse hoor! Niet om negatief te zijn :)
@man!ac wrote:
Ik gok je waterpomp!
Zelfde onregelmatige geluid/geklonk had ik met een 1.6szr na een distributiewissel, waarbij ik zelf zo stom was de waterpomp niet mee te vervangen.Ja, ik vind ’t jammer dat ie niet is meevervangen bij de distri-wissel… Ik bel straks mijn garagist even op; of ie eens wil luisteren en actie wil ondernemen… Jammer dat de riem er weer af moet gezien deze er net een maand of 4 op ligt :(
Hoef er gelukkig niet zoveel kilometers mee te maken op het moment :-)
Wel een EGR? Anders zou ik daar eens naar kijken…
Upje…
Straks maar eens de garage bellen… Wil er niet te lang mee rondrijden zonder dat ik weet wat er aan de hand is…
Dr ligt hier nog wel een verdwaalde doos met poppen op zolder? :jerry
@b07 wrote:
meestal word er geadviseerd de waterpomp ook te vervangen ,omdat er vaak problemen ontstaan als die niet vervangen word met een distributie wissel dus ,kan goed zijn dat je de waterpomp nu hoort.
Jep, I know… ik heb de beurt niet uit laten voeren. Gelukkig is het een 8kleppertje en zijn de kosten voor distributie niet zo hoog….
@Joop… Het is echt heel duidelijk een metaal op metaal herrie… Niet de poelie die tegen de plastic kap loopt :-(Heb net de factuur eens nagekeken van de grote beurt (voordat ik de auto overnam). Daarbij zie ik dat de waterpomp niet is mee vervangen. Hoe noodzakelijk is dit bij deze auto’s?
Heb net inderdaad al even de snaar eraf getrokken en het was niet mijn dynamo. Het is een hele onregelmatige ratel…Zou het de waterpomp kunnen zijn die af en toe een beetje schrapende metaal-geluiden maakt (maar niet constant) of is het ‘maar’ de krukaspoelie?
Helaas. Deze zit hardstikke vast :(
Hmm.. Zal zo eens kijken.. Het rammelt wel behoorlijk. Op een paar meter afstand kun je t horen. Hoop wel dat ’t zoiets is
Betreft die km-stand in 10 jaar tijd is netjes hoor. Als dat ding maar 10k per jaar heeft gedaan wordt t juist vreemd…
Doe nog maar een hint dan… :jerry
-
AuteurBerichten