Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
13 september 2013 om 17:54 In reactie op: 15 meeting vliegveld hoogeveen fotos van bedankje op pag20 #18149748
@geert opel wrote:
gewoon komen is al tijd leuk :thumb
Heb als alternatief nog wel een D-corsa Cosmo van 2012 ;-)
13 september 2013 om 16:30 In reactie op: 15 meeting vliegveld hoogeveen fotos van bedankje op pag20 #18149745@FnF_racer wrote:
@jeroenk wrote:
Ik moet nog even mijn einddemper fixen voor een zondag, dan ben ik er ook gewoon bij! :vertag
hmmm, dat moet ik dus al 5 weken doen…. :jerry
gewoon Sjonnie style herrie maken… :angel of heb je morgen tijd, om de mijne ook te doen? :lol:Ik heb mn einddemper nog niet binnen :hmmz
Opzich valt het wel mee, het pijpje is gewoon aan de achterkant eraf gelazerd. Denk dat ik dan maar zo kom. Het is alleen rond de 1800 toeren dat ie echt blaft. Nog wel gasdicht zegmaar…Rubbers kosten geen reet, gaan dus gewoon mee :thumb
Dacht al dat ik zo alles had, maar toch even dubbel checken. Bedankt!
Stelletje pannenkoeken. Het zit je ook niet mee m.b.t. schade aan je Vectra’s buiten jouw toedoen!
11 september 2013 om 20:34 In reactie op: 15 meeting vliegveld hoogeveen fotos van bedankje op pag20 #18149715Ik moet nog even mijn einddemper fixen voor een zondag, dan ben ik er ook gewoon bij! :vertag
@Turill wrote:
Een stap in de goede richting, maar ik vraag mij af of dit geen storing gaat geven? Misschien kan ik hem wegschrijven?
Dat is een andere vraag dan die je stelde ;)
Ja, bij sommige motortypes gaat inderdaad het motormanagementlampje branden. En volgensmij niet zoals hierboven wordt beweerd bij lange ritten. Je weet echter wel waardoor het lampje dan gaat branden.
Volgensmij moet je EGR wel functioneren op het moment dat je deze afdopt.
Kan prima. http://www.ebay.co.uk/itm/EGR-valve-blanking-block-off-plate-VAUXHALL-OPEL-1-0-1-2-X10XE-X12XE-Z10XE-Z12XE-/180947851150″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Mooi ding hoor!
Misschien is het handig om te vermelden hoeveel km je moet gaan reizen, en over snelweg/binnenweg/stadswegen we praten. Deze factoren zijn zeer belangrijk bij het kiezen voor een geschikt brandstoftype en motor ;)
@tamiya wrote:
Fearless, is dan, bijvoorbeeld een 4 zitter, omgekeurd naar een 2 zitter?
Waarom zou je dat ooit doen?! Dan heb je een achterbank voor niks, je mag immers geen personen daarmee vervoeren – en financieel schiet je er niks mee op ;)
@corsaboy wrote:
tja stelletje moraal ridders.
altijd zeiken dat het altijd de vw rijders zijn die opel afkraken en nu scheren jullie zelf alle vag rijders over 1 kam.mensen die mij willen voorschrijven hoe hard ik rij zijn geen haar beter.
We hebben in Nederland een recht systeem welke mij bij het overschrijden van de max snelheid een boete zou kunnen uitschrijven als ze mij betrappen.
Daar kies ik zelf voor en daar hoeven jullie geen eigen rechter voor te gaan spelen. Ik kies er zelf voor om 150 of 160 te rijden en je zult mij niet horen als ik een boete krijg hiervoor.Wanneer je onnodig op de linkerbaan zit krijg je idd van mij een groot licht, of ik nu met de corsa op pad ben, met de skoda of met de astra. Zelfs met een classic mini zal ik gaan seinen als je naar rechts kunt om je er even op te attenderen dat het rechts vrij is. Soms ben je met je gedachten voor je bezig dus dan is het grote licht echt geen boze reactie maar puur ff om je aandacht te trekken.
Als je 45.000 tot 60.000 km per jaar in NL op de weg zit dan zie je gewoon veel mensen weinig spiegelen. Dus dan moet je wel ff iemand waarschuwen.
Verder wanneer ik harder rij, en iemand schiet van rechts naar links om die vrachtwagen nog te kunnen inhalen met 100 krijg je idd van mij een groot licht showtje.
Wanneer je gaat inhalen is dit een manouvre waarbij je een ander niet in gevaar mag brengen. Wanneer je geen snelheden kunt inschatten moet je je rijbewijs inleveren en hoor je niet op de weg. Wanneer jouw mening is dat je hem ervoor mag gooien omdat de ander te hard rijdt had je bij de politie moeten gaan. Jij als burger mag nog steeds niet voor eigen rechter spelen. Door jouw eigen rechter actie breng je een ander in gevaar terwijl je aangezien je toch de moraal ridder bent en altijd de rust zelfde ook even je gaspedaal had kunnen loslaten, vervolgens netjes spiegelen, je knipperlicht aan kunnen doen en je inhaal actie voort zetten.Dan had je de ideale win win situatie gehad.
De persoon die hard rijdt zegt, die persoon op de rechterbaan handelde netjes en blijft kalm.
Jij hebt geen last gehad van een groot licht show en zit niet volledig in de stress etc je weg te vervolgen.
En er gebeuren een stuk minder ongelukken wat weer beter is voor onze verzekeringspremies.Iedereen blij en happy.
Mensen die een ander het leven zuur maken door het gos los te laten op de linker baan zijn geen haar beter en zelfs nog erger dan de hard rijders.
Gun elkaar verdorie eens het licht in de ogen.
wees een gentlemen en ga niet voor eigen rechter spelen.Verder vind ik het een beetje een sneu topic want jullie scheren zoals gezegd alle lease en vag rijders over 1 kam.
Erg jammer, maar er zijn heel veel lease rijders die wel erg gek zijn met hun auto. En als je niet weet wat de bijtelling je netto in de maand kost hou je dan stil..Ik ken trouwens geen enkele werkgever die alle verkeersboetes van zijn werknemer betaald.
+1
Hangt er nou een Beemer oude 3 serie voor ’t transport?! ;)
Mooi dat er progressie in zit!
@Markvts wrote:
@Corsa_GSi wrote:
Je kan ook een oliesysteemreiniger bij je oude olie gooien, en dat volgens de handleiding van het goedje verwerken.
Daarna versie olie en filter erop. De verse olie zou ik dan iets dikker nemen dan wat je had.Als je dat bij je olie erbij gooit hoelang moet je daarmee rijden of hoe werkt dat? Weet je dat toevallig?
Heb wel 2 mnd terug oliefilter en nieuwe olie erin gedaan maar de olie die ze voorschrijven.
En weet je ook welk merk de super charge ?Volgensmij mag je er niet mee rijden. Je moet het erin pleuren, tijdje stationair laten draaien en af en toe ff vol gas geven. Daarna moet de olie vervangen worden (dacht dat het niet belast gebruikt mag worden). Ik kan wel fout zitten ;-)
Hoe is je rijgedrag over het algemeen? En welke afstanden leg je af?
Een keer een paar honderd km stampen op de bahn wil ook wel eens helpen tegen olieverbruik. Wel netjes afvullen voordat je zoiets doet en tijdig controleren natuurlijk ;)
Kennis had ook een C met 1l / 4000km. Met een 300km vol gas op de autobahn en inmiddels een andere rijstijl is dat gehalveerd naar 1/8000km.Donders, daar zitten een paar beste japen tussen die je niet zomaar wegpolijst. De roestplekken zal je kaal moeten schuren, behandelen tegen roest en opnieuw moeten spuiten. De grote krassen zouden eigenlijk ook overgespoten moeten worden, maar dan kan je bijna de hele auto doen als ik het zo zie :O
Bij de sloop zal het geen drol kosten om deze mee te mogen nemen. Heb nog nooit van iemand gehoord dat hij dit meenam dan (niet gewild = doorgaans goedkoop) …
Echter zou ik voorrdat je over gaat tot het bovenstaande de schade eens goed kaalmaken (slijptol met staalborstel, staalborstel etc) om te kijken wat de werkelijke schade is – en of het niet beter gelast kan worden met een vers stuk metaal?! (Mits dit nog wil natuurlijk, maar kun je nu slecht inschatten (wat is krokant en wat niet?!)
Had je niet beter gelijk een auto met een 2 liter kunnen aanschaffen? Een swap van een 1.2 naar een 2 liter doe je niet op een loze vrijdagmiddag. Remmerij, versnellingsbak motorblok zul je moeten regelen. Laat staan wat je nog moet doen aan motorsteunen, andere bekabeling en weet ik veel wat. Vermoed namelijk dat een 2 liter blok in een corsa niet 1:1 past. Persoonlijk zou ik of een 1.8 blok erin gooien. Is dat niet genoeg een andere auto kopen waar wel een turboblok in ligt…
@PaulAstra wrote:
als je doet wat ik in mij vorige post heb gezet dan heb je die potmeters van ebay helemaal niet nodig.
Feit is wel dat je met potmeters bij toekomstige problemen alleen maar een beetje hoeft te draaien ;)
Volgensmij dienen de potmeters van de stuurbekrachtiging opnieuw te worden afgesteld (of vervangen). Zoiets staat mij in elk geval bij van soortgelijke problemen bij een C-Corsa
8 augustus 2013 om 19:56 In reactie op: Klein pro-deo photoshop klusje, wie kan ons hiermee helpen? #18165487Staan in je inbox als ’t goed is ;)
8 augustus 2013 om 19:25 In reactie op: Klein pro-deo photoshop klusje, wie kan ons hiermee helpen? #18165485Ben al bezig!
2 augustus 2013 om 18:32 In reactie op: Achterklep spoiler corsa b, kan ik die kopen en monteren? #18164235Vastkitten kan ook wel, maar dan krijg je ‘m dr ook niet goed meer af ;)
@PeterNoFear wrote:
Vandaag de uitlaat van de sport maar even flink wat hoger gehangen, geen rammels meer tijdens het rijden.
Zoek nog 2 zwarte hoedeplanken, mocht er iemand wat weten, hoor ik het graag.Uitlaatspruitstukpakking voor de GSi besteld, morgenochtend ophalen.
Swing nagekeken, liep beetje vreemd stationair door (vermoedelijk) valse lucht.
Gasklephuis schoongemaakt, was niet echt vies.
Kwam ik zo’n 90 graden bochtje tegen, zat een scheurtje in, vervangen, loopt veel mooier nu.Morgen GSi dagje.
:jerryHoedenplank krijg je prima zwart met een bus spuitverf van de action. Voor 2 euro heb jij geen zwarte hoedenplank :-)
1. Gebruik de zoekfunctie maar eens. Er zijn sowieso 100+ topics over. Remmenreiniger en een tandenborstel zijn sowieso handig :-)
2. Onder de grote paddenstoel!
Voel eens of de radiateur heet wordt?!
Ik zelf zou een slecht opengaande thermostaat vermoeden…
-
AuteurBerichten
