Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Super hoor zo’n live foto-reportage! :D
Mooie foto’s hoor, geniet ervan!! :thumb
haha ‘goeiekopen’ :P
Goedkoop kan volgensmij prima, alleen als je ze erg laag schroeft zijn ze gauw stuk ;)
man!iac heeft gelijk gekregen!
Auto vanmorgen weggebracht, en al vermeld dat het vermoedelijk de waterpomp betrof. Net weer opgehaald; waterpomp vervangen :) Halfuurtje werk heeft hij gerekend omdat ik 4 maand terug bij hem ook de distririem heb laten wisselen! Dat is nog eens service ! :wors
Kortom, ik snor weer vrolijk rond :)
@dion87 wrote:
welkom hiero, leuke astra heb je :P
En vies :jerry
Welkom op het forum! Succes met het oplappen van je (nieuwe) wagen! :thumb
1 juni 2012 om 13:09 In reactie op: Corsa c1.4nz ’95 foutcode 85 34 uitlezen paperclip help. #18031589@Slimbips wrote:
probleem opgelost…beide storingen kwamen door reserve-sleutel, met orginele sleutel probleem opgelost
dat de bougiekabels kapot waren en de sleutels weg op precies tzelfde moment was dus puur toeval!!
Nou, gelukkig maar dan ;) Maatje van me had t laatst ook toen die een sleutel had laten bijmaken… Hij liep en viel vrij kort daarna weer uit :-)
Kan iemand eigenlijk verklaren waarom die melding van de MAP-sensor ook naar boven komt?
Mag nog met een auto, die bij de APK-keuring is afgekeurd, worden doorgereden als het vorige keuringsbewijs nog geldig is?
Het is verboden om met een voertuig te rijden wanneer het niet aan de APK-keuringseisen voldoet. Dat verbod om te rijden geldt uiteraard niet alleen nadat er een afkeuring heeft plaatsgevonden, maar voor alle situaties waarin de auto niet (meer) aan de keuringseisen voldoet. Dus bijvoorbeeld wanneer er gebreken optreden, terwijl de auto nog maar kort geleden is goedgekeurd of als een auto nog helemaal niet APK-keuringsplichtig is.
Let op, de geldigheid van het oude keuringsbewijs vervalt niet! Immers, na een afkeur blijft de ‘oude’ vervaldatum gewoon in het APK-keuringsregister staan. Want een auto die niet aan de eisen voldoet mag tot twee maanden na de vervaldatum van de laatste goedkeuring ongekeurd langs de weg staan (en dus niet rijden!).
Je wint…. :jerry
Koelvloeistof dat in je cylinders lekt?
Koppakking ligt er mogelijk uit?Precies, ongekeurd.
Hij is nog gekeurd tot de vervaldatum van je APK!!!!!!
Ook weer wat geleerd, thanks McKaamos! :thumb
Hoi wimpert,
Achterhoek is altied mooi :) Lekker rustig en mooie omgeving :)
Welkom op het forum in elk geval, veel veilige kilometers & veel leesplezier! :thumbWat doe jij daar, TD? :)
Voor degenen die nog een auto zoeken…
6 juni is je dag
Zal ik het maar even goed doen? :jerry
[youtube:3o81r7j4]http://www.youtube.com/watch?v=K3mihjVs60E[/youtube:3o81r7j4]
[youtube:3o81r7j4]http://www.youtube.com/watch?v=9QSQc13mB6U[/youtube:3o81r7j4]
[youtube:3o81r7j4]http://www.youtube.com/watch?v=Rzc_F4nvz5g[/youtube:3o81r7j4]
[youtube:3o81r7j4]http://www.youtube.com/watch?v=cokGqUAaW2w[/youtube:3o81r7j4]
[youtube:3o81r7j4]http://www.youtube.com/watch?v=qvUlqpPMtm4[/youtube:3o81r7j4]Je hebt de volledige link nodig naar het youtube filmpje zoals http://www.youtube.com/watch?v=qvUlqpPMtm4″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Maar geen verbastering hiervan zoals http://www.youtu.be/blablabla” onclick=”window.open(this.href);return false; o.i.d.Zo moeilijk is het toch niet? Als je binnen de twee maanden voor de afloopdatum van je apk de boel laat keuren behoud je inderdaad de APK-datum.
Stel ik heb mijn auto 1 februari 2012 laten keuren, dan moet ik theoretisch weer op 1 februari 2013. Echter heb je een (ruime) tijd om je APK te regelen. Dit mag zoals al een aantal keren gezegd 2 maanden van tevoren.
Als ik dit jaar dus 1 februari heb laten keuren, kan ik dus volgend jaar al vanaf 1 januari (2013) mijn auto laten keuren. Deze APK is dan geldig tot 1 februari 2014! Oftewel 14 maanden.
Mensen die op de apk-vervaldatum aan komen kakken zijn gewoon niet handig; het kost je niet meer als je eerder naar de APK-keuring gaat (ook niet minder trouwens)… De datum blijft toch staan en gemiddeld moet je nog steeds precies 1x in de 12 maanden voor keuring (m.u.v. oltimers etc)
31 mei 2012 om 13:02 In reactie op: Corsa c1.4nz ’95 foutcode 85 34 uitlezen paperclip help. #18031584Weet ik niet…, kun je altijd proberen of er dan wat anders naar voren komt ;)
31 mei 2012 om 12:53 In reactie op: Corsa c1.4nz ’95 foutcode 85 34 uitlezen paperclip help. #18031582Paperclipmethode is wel betrouwbaar. Je weet alleen nooit zeker of de fouten die daarin staan ook de enige fouten zijn die met je auto aan de hand zijn…
Symptomen die je hebt duiden wel op een kapotte MAP-sensor… of de stekker daarvan. Die wil ook nog wel eens sterven schijnt…
31 mei 2012 om 12:43 In reactie op: Corsa c1.4nz ’95 foutcode 85 34 uitlezen paperclip help. #18031580Beide foutcodes van de sleutel lijkt me onlogisch. Denk dat je MAP-sensor inderdaad roet in het eten gooit. Maar het lijkt me wel handig dat je de immobilizer als oorzaak uit kan sluiten :-) Dan houd je nog maar 1 fout over!
@KoekieTurbo wrote:
Buy-a-bride. Com? :P
Postorderbrides.com
Wel voornamelijk russich, maar is wel een lekker accentje…. Heb ik de mijne ook vandaan :jerry
31 mei 2012 om 12:33 In reactie op: Corsa c1.4nz ’95 foutcode 85 34 uitlezen paperclip help. #18031578Ik heb ook een ’95er met chip in de sleutel ;)
Edit Doet je auto het ook niet meer sinds dat je van sleutels bent gewisseld? M.a.w. heb je ‘m draaidend gehad met die 2e set sleutels?
@dion87 wrote:
is het trouwens legaal om dit in je wagen te bouwen?
aangezien je ook aan moet geven als je een LPG installatie erbij zet..
Dit is een additief aan je huidge brandstof, lijkt me niet…
31 mei 2012 om 12:20 In reactie op: Corsa c1.4nz ’95 foutcode 85 34 uitlezen paperclip help. #18031576An immobiliser or immobilizer is an electronic device fitted to an automobile which prevents the engine from running unless the correct key (or other token) is present.
Deed de auto het eerst wel met deze sleutel? :)
MAP-sensor meet de onderdruk in het inlaatspruistuk waarna de ECU de hoeveelheid brandstof wordt bepaald die moet worden ingespoten….
Kan vanalles zijn in het remsysteem… Zou er proberen niet te lang mee rond te rijden… Zowel voor je eigen als andersmans veiligheid;)
Nouja, het is de laaste weken warm geweest… Misschien dat ie toen toevallig de geest heeft gegeven?
Hoelang heb je het probleem al dan? Als de rem nog vastzit en je trapt het rempedaal maximaal in; grijpt de ABS dan ook in? (pedaal trilt dan wat onder je voeten, en je staat snel stil…)Neem aan dat de garage wel de vloeistoffen e.d. even heeft gecontroleerd?
Kennen doe ik het verschijnsel niet. Maar als de motor uitstaat wordt de pedaaluitslag altijd minder (vooral als je een aantal keer intrapt met niet-draaiende motor), zoals het bij jou het eerste halfuur is (in een ‘goede’ auto). Als dan de motor wordt gestart wordt je rem bekrachtigd, en kan je het pedaal helemaal vloeren…
De relatie tussen de remmen en radiateur snap ik niet …En wat is gloeiend heet? Kun je de velgen nog normaal met de buitenkant van je handen aanraken?
-
AuteurBerichten