Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zo, net langs geweest. Velgen waren recht :D
Velgen zijn van binnen schoongemaakt voordat lood werkt geplakt. Wielen waren vorige keer niet goed gebalanceerd. Heb net even doorgetrokken tot 110 op een 80-weg en het is nagenoeg weg. Verder had ie ’t nog over centreerringen, dan zou het helemaal uitgesloten moeten zijn dat ’t nog een probleem vormt.
Nu zit ik even op internet te kijken, volgensmij is de naafdiameter 56,6mm (4×100 steek). Verder moet ik nog de velgmaat zien te achterhalen. Kan dit zonder het wiel van de auto te halen? Het betreft Dotz Imola 13″ velgjes…
Volgensmij valt het verbruik t.o.v. een handbak wel mee. Je kan altijd even spritmonitor.de checken. Gewoon de verschillen bekijken van astra’s van dat bouwjaar tussen handbak en automaat :)
Trillingen bij elke snelheid? Dan zou ik naar de eerste vraag van RISL verwijzen… Zelf nu ook een probleem bij een trillend stuur maar dat pas boven de 100 km/h,…
Doorrijden is niet slecht, alleen wel als je dit met een koude motor doet….
Hij start wel normaal? Anders zouden het ook je gloeiers kunnen zijn,…
Google maar eens op ‘blauwe rook diesel start’. Staan verscheidene problemen opgesomd. Vind je het moeilijk om conclusies hieruit te trekken zou ik toch even langs de garagehouder gaan.
Als je rijdt en je geeft een flinke dot gas zie je dan ook blauwe rook? Dan duidt het op olieverbruik…
Ruik je ook diesel uit de uitlaat?
Het zou ook een lekkende verstuiver kunnen zijn, waardoor er brandstof in de cylinder terecht komt bij het stilstaan…Verder nog meer symptomen? Vloeistoffen allemaal wel in orde?
Het kan echt heel veel zijn…
Weet niet precies hoeveel erop zit, maar toch nog wel flink wat… Lees ook verhalen op internet dat sommigen het niet kunnen en dat 0 gr onbalans niet altijd oké is omdat sommige monteurs maar lood blijven bijplakken…
Het zou kunnen dat ik een loodje ben kwijtgeraakt, maar dit heb ik dan niet in de gaten gehad….
Hallo,
Hèèl misschien is het stiekem handig om te vermelden welk motorblok erin ligt ;)
@DMLB ceo wrote:
@midnight black wrote:
Anders de eerste die er iets leuks op zet, vind ik ook goed.
Kom tie dan hea!

Hij is klein maar moet te doen zijn.Dacht eerst aan zo’n skoda geval, maar weet inmiddels wat het is; Hij is zeker goed te doen trouwens..
Maar ik zeg het niet :D
Heb geen tijd om een ander plaatje te zoeken :P
80 rijden terwijl je maar 50 mag is natuurlijk respectievelijk hard. Met hard bedoel ik plankgas hoogste versnelling snelweg….
En hoeveel kilomter maak je op een ritje?Denk zelf gewoon dat ze niet al te best zijn gebalanceerd… Man leek ook met een aantal banden wat moeite te hebben… Op internet lees ik heel veel over het fenomeen 100 tot 120 km/h afwijking. Bijna is altijd opnieuw en goed uitlijnen de oplossing. Mensen met kromme velgen merken het vaak al bij 40/70 km/h… Dat wordt steeds erger naarmate de snelheid toeneemt…
Heb vandaag even de werkplaatschef aan de lijn gehad, die gaat er vanmiddag even naar kijken. I’ll let you guys know ;)
Als een automaat sneller is als een handbak klopt het niet. Rijd je wel eens lange stukken? En ook hard?
Gewoon een keer goed warmrijden, 3 a 400 kilometer door duitsland heen trappen… Kijken of het verschil nog steeds zo groot is. Een handbak is doorgaans sneller dan een automaat als je een beetje vaardig bent met schakelen ;)
@Gastra3 wrote:
Ik werk nu 5 jaar in een autobandenzaak. Als ik voor iedere kromme marktplaats velg een duppie had gekregen reed ik nu wel een astra J :thumb
Wat ik bedoel is dat veel mensen banden en velgen van MP halen. Die komen vervolgens bij ons om ze er onder te laten zetten en te ballanceren.
Sommige hebben mazzel, en zijn de velgen keurig recht, maar sommige zijn zo krom als een hoepel. Dat is het nadeel, je kunt het niet zien op het blote oog.
Tenzij het zo een grote slag is, maar dat gebeurt niet veel.Je hoeft dit niet perse te merken, en wat het trillen bij bovengenoemdse snelheid betreft, zit wss in je voorwielen.
Ik zou ze gewoon alle 4 even laten ballanceren, dan kan je meteen zien of ze krom zijn of niet.Good luck!
Pieter
Ze zijn laatst gebalanceerd, en persoon zei verder niks.. Neem aan dat ze het wel even melden als ze krom zijn. Heb ze overigens ook niet via marktplaats maar via iemand van m’n studie…
Als ze krom zijn moet die trilling toch ook steeds erger worden (en niet ophouden bij een bepaalde snelheid) ?
Heb al even met mijn garage gebeld, heb vanmiddag half 5 een afspraak staan. We gaan het horen/meemaken ;)
Ik heb op winparts even jouw model auto geslecteerd en daar de tussendemper voor opgezocht. Als je dan kijkt onder het kopje toepasbaarheid zie je alleen de Meriva (2003-2010) erbij staan. Ik ben bang voor je dat deze uniek is. Als je zekerheid wilt hebben zou ik gewoon even naar een random opel-dealer bellen :)
@chunx102 wrote:
Weet iemand of de bestuurder portier een motortje heeft voor de slot pen of alleen stangen en die de andere motortjes aansturen? Ik weet niet precies of je die ook hoor bij originele centrale vergrendeling systeem, wel weet ik zeker dat er meer dan 1 motortje werkt
De tankklep slotje blijft ook trouwens dicht…
Dat wordt lastig tanken dan….
Met de sleutel krijg je de portieren/achterkoffer wel gewoon open?
Heb je fabrieks-af centrale deurvergrendeling of is dit een aftermarket setje? Ik vermoeder overigens het eerste gezien je kofferbak en tankklepje meegaan….
Heb toch maar de stoelen losgeschroefd van het frame :) Ze zitten er nu in!
Vanavond de 4 (deur)panelen even erin bouwen… In 2 moet nog een gat worden gemaakt vanwege elektrisch => Raamslinger bij mij :P
Vanavond weer ern poging. Als ik die veiligheidsvorkjes in de gordelspanner steek is het veilig?
om deze vervolgens
Corsa B’s worden steeds zeldzamer merk ik al :jerry
Er staat dat postbusmanta een bedrijf is van de OBB :P
Mooie foto’s hoor :D Keep us posted =)
70mm als ik het goed heb…
Als je er in engelse termen naar googlet kom je meerdere malen dit antwoord tegen. Daarnaast zou dit ook een indicatie kunnen zijn: http://www.winparts.nl/896/uitlaat/sportuitlaat-simons-jetex/0162831/corsa-d-opc-turbo” onclick=”window.open(this.href);return false;
eindstyling past op origineel, buisdiameter 70mm
@vectra208v wrote:
gistere een rode CORSA B gespot op de JP SANTEEWEG in NIETAP :jerry
Zoneen zonder bumpers? :jerry
Heb nog wel 13″ stalen velgen (met opel doppen) waar goede banden op liggen.. Echter drie verschillende merken…
Oh en een i.z.g.st. Corsa B swing interieur (grijs) wrs ;)
Toch nog even een update-je… Gister stuk snelweg gehad en er was een irritante trilling van 100 tot 125 km/h op de klok… Toch maar effe een tijdje doorgereden, omdat ik naar een etentje toe moest.
Terugweg eventjes langs de benzinepomp om de bandenspanning te checken… Linksvoor: 2.3 bar, rechtsvoor 1.6…. Beetje slordig van ’t garagebedrijf (maarja kwam ook om half 8 aankakken terwijl ze 8 uur dichtgingen ^^)… Nu hopen dat dit de trilling voornamelijk veroorzaakte (velgen zijn uitgelijnd bij het erop leggen, dus dat kan het niet zijn).
Standaard bij lage belasting is het 1.7 bar voor en 1.9 achter en bij hogere belasting 1.9 voor en 2.1 achter. Hoe denken jullie hierover? (170/65/r13)
Heb er maar de spanning opgezet voor maximale belasting (hoewel ik meestal alleen rijd…) zouden jullie dit ook doen? (of zelfs nog meer spanning erop?)
Erg leuke updates, was met plezier aan het lezen toen ik even die post van je GTC erachteraan zag komen… :shock:
Fijn dat jje zelf nog heel bent, maar je auto ziet echt toch niet al te best meer uit… Ook een kutplek om geraakt te worden :wtfSucces met de afhandeling…!
-
AuteurBerichten