Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@joop1970 wrote:
De ex-corsaB van mijn ouders roestte 2 jaar geleden nergens, ook de motorkap niet.
Standaad corsa kwaaltjes ben ik wel mee bekend, gaat me meer om de motor. Luchtmassemeter, wat merk je daar aan als die het gaat begeven? slecht lopen?
Inhouden tot 3000 toeren staat me bij, daarna gaat ie rap :)
@RISL wrote:
Jawel hoor, het is zelfs maar 1 of 2 dagen werk als het plug and play is :thumb
Help jij? :jerry
Ach, die van mij snort ook nog wel prima, niet zo snel; maar dat komt nog wel :vertag. Omdat ik geen andere auto ernaast heb staan en (nog) geen ervaring heb met een ander blok erin gooien doe ik dat niet in een weekje… :P
Jep, en mn moeder vindt m snel :hmmz Terwijl ze uit een gechipte laguna diesel komt met 140pk… Die echt een stuk sneller is…
En eetsmakelijk :thumb
Omnom, broodjes king:
@Eamane wrote:
Luxemburg is een erg mooi land. Evenals Tsjechië en Slovenië.
Of, de andere kant op, Schotland, Ierland :wubAls je naar Slovenië gaat kun je beter 300km meer naar het zuiden.. “Verder” Kroatië in is nog veel mooier :)
Toch jammer, maargoed dat je de Astra niet meer (op korte termijn) ging oplappen is gewoon een verstandige keuze geweest. Gelukkig is het nog niet echt een uitstervend ras… En volgensmij ben je aan het potten voor een huis(je) toch? Of een bruiloft? ;) Of beide? ;)
Oja, bakje koffie nummero 3 is inmiddels ingeschonken; maar heb een beste mok staan; dus eigenlijk is het kopje 4 ofzo :P
Die Meganes hebben overigens ontzettend fijne motoren en een rijgedrag. Vind alleen het uiterlijk niet mooi; evenals de technische problemen die je met zo’n ding hebt….
Gister ook nog even gereden in de Corsa D 1.4 Start/Stop met 480km op de klok :P Moet zeggen dat het erg wennen is… En voor de 100pk die die heeft vind ik m traag. Maargoed het is een 16-klepper en heb niet meer dan 3k toeren gemaakt omdat ik toch van mening ben dat je het de eerste paar duizend kilometer wat rustiger aan moet doen; ondanks de veel geavanceerdere technieken tegenwoordig;)
@*Jurgen* wrote:
@richardschaeks wrote:
voor de rest de bekende roestplekjes bij opels, al is het vanaf 1998 alleen nog maar de motorkap die wel eens wil roesten bij de windhaak/neus
Nee hoor ;) thuis een 99er, roest aan de motorkap, roest bij de achterwisser, scheur in de B-stijl, Achter de wielkastlijst een roestplekje. Dus de standaard corsa kwaaltjes zijn er dan ook nog, is volgens mij gewoon een kwestie van geluk hebben ;)
Volgensmij ook. Ik geloof niet in minder roest na bepaalde jaartallen. Hangt ook af waar de auto staat. Onder een boom is vaak slechter dan in de “open” ruimte. Bij mij is de lak nog geheel gaaf rond de achterruitenwisser, net als de stijlen.
Je kunt eigenlijk maar 1 ding zeggen van b-corsa’s: Ze roesten allemaal bij de motorkap; komt omdat regenwater onderaan blijft hangen….
@RISL wrote:
Inderdaad een dik kantoor, hier een luchtfoto, nog met mijn Astra op de parkeerplaats en op de achtergrond de A17.

Buitenkant (en de hal) zijn bekleed met graniet uit Zuid-Amerika, via importeur in Italië.
De lamellen zijn speciaal voor ons gemaakt door Nedal uit Utrecht, maar we hebben natuurlijk zelf de mal getekend, enz. Zo hebben we eigenlijk de kennis van onze klanten gebruikt voor dit gebouw. We tekenen ook veel voor een bedrijf dat gevangenissen beveiligd (steuntjes en hekken waar 10.000 Volt op komt), die hebben bij ons dus ook zo’n hek aangelegd. Ik had laatst m’n auto hier laten staan (niet op slot), maar dan staattie net zo veilig als op slot langs de straatDikke shizzle hoor. Ze hebben je astra weer opgelapt zie ik? :jerry
Ik ben trouwens nog steeds benieuwd naar je spaanse vervoermiddel… Heb nog geen foto gezien :PEdit: Wel een leasebakkenparkeerplaats, gezien de kleur ;)
Tsja, de km-stand hoeft niks te zeggen natuurlijk. Het argument dat RISL aandraagt van de kleine stukjes hoeft niet te kloppen.
Mijn auto was een pendelauto van Dalfsen – Den Helder. Elke keer stukken van 140 km (ofzo). En dat elke twee weken. Dan gaat het niet hard met de stand. Hij is nu 17 jaar en 3 maand oud; en heeft er 95.2xx km op staan.Als je serieuze interesse hebt zou ik gewoon proefrijden, naar de bandjes kijken; de staat van het blok en kijken wanneer de distri voor het laatst is gedaan. Uitlaat ook niet vergeten :)
Edit: Op de verkleuring moet je idd niet letten bij de aankoop; dat krijg je wel weer goed. Roest is een ander verhaal
22 juni 2012 om 09:13 In reactie op: Trilling in stuur voorwielen nieuwe velgen icm spacer #18039603En als je de originele wielen erop zet zonder spacers? Als de trillingen dan weg zijn is de oorzaak duidelijk; de spacers…
@RISL wrote:
Iedereen heeft z’n eigen 26″ scherm, dat werkt een stuk prettiger dan twee van die kleine schermpjes naast elkaar.
Dit is 2×22″ full hd (1920×1080). Waarschijnlijk heb jij 1 scherm staan met 1920×1200. En dan een slagje groter, maar dat is met je ontwerpprogramma’s natuurlijk wel ff een stukje fijner. Ik programmeer met name; dan is twee beeldschermen veel fijner dan 1 grote ;)
Klinkt wel als een dik kantoor ook trouwens ! :P
Ik weet het niet, hij zal er in elk geval een stuk beter uitzien na een poetsbeurt; maar het feit dat deze zo verkleurd is is natuurlijk ook omdat de vorige eigena(aren) er geen aandacht aan hebben besteed. Voor dat geld zou ik ‘m zeker laten staan…
Zo. We kunnen van start

Geen idee. Als het pakketpost is ben ik genaaid. Die komen hier altijd tijdens het avondeten aankakken :(
Wel nice dat bruin-cafe (y). Bij ons is het één saaie ambtenarenbedoening op de vrijdag. Iedereen nokt m om half 4 / vier uur. Gezellig een hapje / drankje zit er niet in…..
Trouwens vind ik Q-music echt verschrikkelijk. Je hoort echt 8 keer hetzelfde op een dag :PHeb hier nu Arrow Classic Noord aanstaan (H)
@*Jurgen* wrote:
1.2 16v (x12xe) loopt altijd mooi en weinig onderhoud (distributieketting). Loopt als een naaimachientje en is mooi zuinig :thumb
Kortom, gewoon een met weinig roest zoeken…. Met alle vier motoren zit het dus wel goed :P
De koffie loopt king:
Weet iemand hoe het trouwens zit met de post? Tegenwoordig heb je dat ssand geloof ik en de TNT.
Nu ligt er net zo’n mooie blauwe brief in de bus; maar gister zijn ook mijn centreerringen verstuurd…. Kan die dan nog met de andere partij komen?
Zou fijn zijn als ik vandaag op tijd centreerringen zou hebben. Dan leg ik die er gelijk even onder en kachel snel even naar de balanceer toko :PSchlecht. Ik ga nu even koffie zetten… BRB
Hebben jullie trouwens muziek aan tijdens het werk?
Autopech….
Nee, werk vandaag thuis :thumbup toch alleen maar meuk documentatie typen; hehehe :jerry
GoeieMORGUUUHH king:
Dan heb je de keuze uit de volgende motoren:
X10XE 1.0 12V 973 cm³ 3-in-lijn 55 pk 1997 – 2000
X12SZ 1.2 8V 1.196 cm³ 4-in-lijn 45 pk 1993 – 1998
C12NZ 1.2 8V 1.196 cm³ 4-in-lijn 45 pk 1993 – 1994
X12XE 1.2 16V 1.196 cm³ 4-in-lijn 65 pk 1998 – 2000Heb zelf een Corsa’tje staan met de X12SZ. Niet mega rap, maar wil redelijk vooruit, als je bereid bent toeren te maken. Echter nog nooit in de iets van 8 jaar dat we ‘m binnen de famillie in bezit hebben problemen gehad. Alleen het reguliere onderhoud!
Van de eerste (en laatste) hoor je nogal eens klachten over de LuchtMassaMeter voorbij komen. Ik denk dat je met geen van alle direct een slechte keuze maakt. Volgensmij staat de 1.0 alleen op bandjes van 145 breed i.p.v. de “normale” 165. Daarnaast vind ik de 3-cylinder een hoger koffiemolen gehalte hebben dan de 8kleppen 4 cylinders. Maargoed; voor een auto erbij lijkt het me niet zo’n probleem…
Verbruik is met de X12SZ dik in orde. Met flink gassen bij het optrekken, en verder een normale rijstijl rijdt ik zo’n 1:15.5. Met de 1liter 12klepper kun je wel 1:17 halen. Het C12NZ blok zal vergelijkbaar zijn met de X12SZ, Enige blok waar ik geen ervaring mee heb is de 1.2 16v ;)
Succes met een wagentje zoeken :)
Dus jij behoort ook tot de Michael fans? :P
@astraTD wrote:
Ziet al beter uit :thumb
Mijne is nu aan het uploaden nog effen geduld aub :jerryJemig, zit je nog aan de inbel-verbinding daar in het Zuiden van het land? :jerry
Thee is voor zieke mensen :jerry
Jammer. Kan ze zit keer niet in de achterkoffer zitten :P
Alleen motorkap hier, en dat heb ik al bijgewerkt :)
-
AuteurBerichten