Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
25 juni 2012 om 14:16 In reactie op: Hoe zit dat met het verschil in motortemeperatuur aanduiding #18040191
Je kan met een gerust hart op reis hoor! Als de motor een bepaalde temperatuur bereikt slaat de koelvin aan die tegen je radiateur zit. Deze blijft koelen totdat de motortemperatuur weer een bepaalde temperatuur bereikt. In principe mag/kan je meter dus nooit in het rood lopen. Pas dan moet je je zorgen gaan maken.
TT sowieso niet, dat is dit weekend king:
Tjsa, je geeft zelf al aan dat je weinig op je dak vervoert. Zou ‘m in dit geval afplakken met van die enkelzijdige schuimtape. Ter verduidelijking:

Dat staat natuurlijk wel los van een niet passende koffer…
Dat is inderdaad wel balen; zou gewoon even één dakdrager meenemen als je gaat kijken voor een dakkoffer. Je hebt best kans dat het net past; al dan niet met een beetje lakschade op je dakdragers op de plek waar de bouten erlangs vallen.. Maar het is allicht goedkoper dan nieuwe dragers aan te schaffen…
Als je zelf een beetje creatief bent zou je zelf ook die onderste stukjes van de U kunne maken. Alleen net 1 of twee millimeter breder. Je bout komt dan onder een kleine hoek te staan op de gaten van je dakkoffer. Heb in het verleden ook wel eens creatief moeten knutselen met dakdragers voor een toybota corolla waarvan de dakkoffer ook geen plug en play was.
Persoonlijk denk ik dat zelf iets fabriceren de beste en veiligste oplossing is. Je zou je dragers ook iets kunnen invijlen op de plek waar de bouten er langs komen; maar knutselen aan de integriteit van die dingen zou ik je afraden….
Dus: Passen; past het niet: zelf iets fabriceren, andere dakkoffer zoeken, of andere dragers zoeken…
Denk dat dat je opties zijn :hmmz
Hoe bedoel je het bovenstaande precies? Dat de bouten die bij die “U” zitten te kort zijn om de dakdrager aan de binnenkant nog aan te schroeven?
Bij de bouwmarkt haal je een paar langere bouten en het probleem lijkt me de wereld uit…
Die rubber strip kan inderdaad het glijden voorkomen; maar zit er ook “tegen” de beschadiging van je dragers + koffer. Hoewel de praktijk mij heeft geleerd dat koffer goed strak zetten + viltjes perfect werkt. Al twee jaar achter elkaar zo’n 4000km met die koffer op het dak in de zomer gereden ;)
Koffer glijden? De koffer die ik wel eens meeneem zit met bouten net voor en achter de drager. Dus totaal 8 bouten; die je strak moet draaien van binnenuit… Dat glijdt helemaal niet. Ter geluidsafweer plak ik een aantal stoelviltjes (die je onderaan je poten plakt) op de dragers; die koffer schuift geen mm.
Ik weet niet hoe jouw dakkoffer bevestigt dient te worden?
@Mr.F wrote:
Ik ga ook maar over op 5w40, dat is beter dan 10w40 met nog geen 3.000 per jaar denk ik :)
Maar goed je mag je olie idd wel gaan vervangen, ik vervang de olie 1x per jaar. En dan ziet-ie er ook nog netjes uit en absoluut niet zwart oid.
Sowieso. Zeker als je korte stukjes rijdt: De olie is net even wat dunner bij een koude start en zal dus wat beter smeren :)
Bij mij ligt er nu ook 5w40 in. Over anderhalve week ga ik de olie verversen met 5w30 welke volgensmij fabrieksaf geleverd is. Ga namelijk op vakantie en het zou me niet verbazen als er aan het eind van die vakantie 3.5 – 5k kilometers bijop komen te staan. Dus maar even lief ervoor zijn :-)
Edit: Ohja, mijn olie is goudbruin na 7k kilomter; maar zwart laat ik ‘m niet worden; lijkt me dat de olie dan toch wel een deel van z’n kwaliteit kwijt is…
Heb je geprobeerd de oorsprong van de pieptoon te traceren? Komt het ergens bij de motor weg, of bij de wielen, ophanging, uitlaat…
Het is namelijk lastig om te zeggen of een pieptoon schadelijk is. Een pieptoon is niet het probleem maar wordt veroorzaakt door iets anders wat mogelijk een probleem kan zijn/vormen.
Hoe lang heb je al last van deze pieptoon, en is het ineens een kwaaltje wat recentelijk is komen opdagen; of heb je er al langer last van?
Ja, is de ideale mengverhouding ;) Je vindt alleen een jaar later nog de rijstkorrels en zoutresten in je auto xD.
Neef van me had z’n leasebak een dag voordat ie ‘m moest inleveren door de wasstraat laten gaan. Zo’n een waarbij je zelf moet uitstappen. Hij was alleen vergeten dat z’n ramen nog open stonden :jerry Heeft de hele dag met draaiende motor en verwarming op maximaal gestaan xD
Ik zou er gewoon 12 pakken rijst en 20 kilo zou tin strooien; drogen je stoelen ook sneller :jerry
@rfbroek wrote:
De topicstarter had in totaal 3 berichten en laat al weken niets meer horen.
Hoe weten we nu of die meetings inderdaad weer terug zijn?Effe kijken? Is bij jou in de buurt :thumb
Seht mal schön aus! :thumb
@kaneelschep wrote:
In 50 jaar, 1 miljoen km, is niet echt een heel hoog gemiddelde per jaar.. ;)
Wij hadden bijna 7 ton op de passat in een jaar of 9. Zelf een half miljoen op die auto gezet dus :)20k per jaar idd, is niet zoveel; zeker niet in Amerika waar ALLES met de auto wordt gedaan; en de afstanden vaak wat groter zijn :P
Klinkt niet al te best; bij mij is het geel/donkergeel. Ik zou sowieso de olie eens verversen. Maar dat staat (hoogst waarschijnlijk) los van je getik.
Ben je toevallig in staat een filmpje/geluidsopname ervan te maken?Overigens denk ik dat Jurgen gelijk heeft, ook op basis van dat het uit de linkerkant van het blok komt ;)
Eh, praat je over je olie én zwart?…
Bummer.
Toch een geluk dat ik uit voorgevoel eerst even dit topic ging checken voordat ik de auto ging wassen …. ;)
Jammer jongens, wordt lastig om er voor mij bij te zijn; tenzij het volgende week is :PHmz.. centreerringen waren een beetje kapot in de rand; maar nog wel heel. Daarnaast klikten ze niet diep genoeg vast. Blijkt dus dat ze merk specifiek zijn…
Echter kan ik deze wel een beetje bijvijlen op dat klik stuk; het gaat er immers om dat het wiel gecentreerd wordt vastgezet… Maar laat ze nog even liggen…
Heb nu de ‘oude’ 3 goed schoongemaakt; evenals de rand in de velg en deze voorzichtig zo centraal mogelijk proberen vast te maken. Het rechter achterwiel dat geen ring heeft heb ik heel voorzichtig aangedraaid, auto iets op de band laten zakken en toen vastgezet. Toen een rondje gereden; en het leek toch al een stuk minder. Ga nu zo naar mn vriendin toe zit een stuk snelweg (120) bij-in; dus we gaan het meemaken of het scheelt!
Heb ook contact opgenomen voor de goede ringen. Wil er eigenlijk twee van hebben; die ik dan op de voorwielen zet; gaan er 2 ‘oude’ naar achter toe; daar merk je er toch minder van… En dan het geheel laten balanceren. Ik ga er vanuit dat het dan mogelijk heel minimaal merkbaar is rond de 120; maar dat was ook al met de stalen velgen…
Anyway I’m off; goed weekend allen!
@Wesley12111991 wrote:
Je mag nog in je handen klappen dat je auto er na een klap van 70 km per uur er zo uit ziet zou ik zeggen ! :wors
Goed lezen; hij had al 10 meter remsporen; dus houdt t eerder op 30-40…
LOL. Centreerringen zijn binnen. DOEI :P
Hoop dat het met die ringen en nog een keer balanceren over is… Anders weet ik het ook niet meer; dan ga ik maar weer terug naar staal ofzo. Geen zin om veel geld in die 13 inch velgjes te stoppen xD Gewoon voor de leuk gekocht, maar het moet geen klauwen met geld gaan kosten ;) Dan kan ik beter gelijk naar 15 inch met nieuwe velgen ;)
Morgen werk ik helaas…. Net als ma t/m vr :(
Maar het lijkt me toch eerder een kwestie van balanceren om het trillen te verhelpen? Uitlijning = sporing; scheelt brandstofverbruik en banden; of heb ik het mis?
Edit: Als ik ze voor half 3 binnenkrijg smijt ik ze nog ff snel op de auto en laat ik ’t vandaag nog doen; maar dat zal wel niet lukken. Anders monteer ik ze alleen…
Heel misschien is het dan ook al weg; gezien de voorbanden als het goed is (nog steeds) gebalanceerd zijn…Appelsap is episch lekker king:
Postbode schijnt zo nog te moeten komen. We krijgen Ssand en TNT op 1 dag:P Volgens moeders komt die rond half 2 8-)
WAITING.
@RISL wrote:
Zo, net terug van de buren.
Medium friet, medium ijsthee en een Mcchicken op….en nog steeds honger!
Geen brood bij, dus dat wordt koekjes en snoep bietsen uit het café. We mogen onbeperkt drinken (frisdrank, cup a soup, koffie&thee) halen en daar komen voor vandaag de koekjes, chocoladerepen en snoepjes ook bij…
Niet dat ze daar normaal iets van zeggen :PFrisdrank ook onbeperkt? Die heb ik nog niet eerder gehoord! :P Net als repen en koekjes enzo…. Ik kom daar ook werken :D
Hahaha nice ;) Maar we wachten nog maar even :D
Eetze:)
-
AuteurBerichten