Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
34500 :-)
@PeterNoFear wrote:
Ben vorig jaar ook geweest met mijn volledig standaard Corsa B Sport, geeneens wieldoppen zelfs :jerry
Hee, mien olde beestie… Rijdt nu ergens in Deventer rond….
Ik kom van zaterdag op zondag nacht terug uit Barca. Moet dus even kijken of ik erbij ben ;-)
Waarschijnlijk zelfde motor als die ik heb. Ik doe alleen 1:14 / 1:15….
Optrekken kun je beter in de wat lagere versnellingen doen – bij constante snelheid pas opschakelen. Als je vroeg schakelt is dit juist negatief voor het verbruik.
Wel vind ik je “score” erg tegenvallen, heb je de auto net? (nieuw)?
@2e-c14nz wrote:
Vind het ook heerlijk rijden, waar ik alleen echt een hekel aan heb is aan de mensen die op cc rijden en het vertikken om snelheid te maken bij het inhalen van iemand. Als iemand dat bij mij flikt geef ik gewoon gas bij.
CC-inhalers zijn drama ja. Zijn vaak de mensen die constant 2km/h harder willen rijden dan de rest – maar ook niet harder… Resultaat is dat – als je geen gas bijgeeft je zelf vaak klem wordt gereden achter iets dat significant langzamer rijdt…
Zo’n max op een zekeringpoort staat er niets voor niets op. Internals kunnen waarschijnlijk niet meer dan het opgegeven amperage handlen. Reken er inderdaad maar op dat je versterker gefrituurd is. Of het nog te repareren is – en wat het kost, hangt natuurlijk af van je versterker….
En eigenlijk is hier het ICE topic voor ;-)
Stoelen haal je eruit door de 4 bouten op elke hoek van de stoel (dacht dop 16) los te draaien. Is wel een beetje gepiel. Ratel aanbevolen ;)
@Senatorman wrote:
De meeste touchpad kan je met de fn functie toetsen uitschakelen.
Dat doe je normaliter niet als je even een verhaaltje tikt, zoals ik nu. Alleen gebruik ik dan weer geen laptop ;-)
In dat opzicht kan het inderdaad wel een uitkomst bieden ;)
Ik zal je helaas moeten teleurstellen,
Door te rijden op de cruise control bepaalt de computer zelf hoeveel brandstof er ingespoten moet worden. Resultaat hiervan is dat je doorgaans zuiniger rijdt, dan dat je zelf gas geeft. Remmen op de motor (dus de cruise control hendel terugdraaien/zetten/iets anders) is in principe niks anders dan ‘gas’ loslaten. Net als dat naar voren draaien gas geven is.
Ik zie het probleem niet. Zelf rijden dan maar ;)
Ik zou er ook niet zulke bedragen meer in stoppen… Dagwaarde is waarschijnlijk pak ‘m beet tussen de 400-800 euro. Opknappen van de schade verhoogt de dagwaarde misschien met 100 euro. Financieel gezien is het dus absoluut niet de moeite.
Je gevoel kan ik mij niet over uitlaten – Als de auto veel voor je heeft betekent of je hebt er speciale herinneringen aan, dan kan het natuurlijk altijd. Persoonlijk vind ik F-jes nog niet zo schaars dat je ze al moet opknappen en droog in de schuur moet zetten… ;)
Hmm, zo kijkende naar deze auto is deze redelijk kroepoek aan de staat van de achteras te zien. Mijn corsa van ’95 die ik hiervoor had had alleen wat last van vliegroest op de achteras.
Inderdaad even kijken of een kenner in de buurt er even een blik op wil werpen. Maar op basis van de foto’s denk ik dat er nog wel het nodige geld in moet, wil je nog een aantal jaren met deze auto (kunnen) blijven rijden.
Succes in elk geval! :thumb
Trimmen werkt opzich prima. Zie het als een schaafmachine die waterpas over je band rolt, waarbij je een klein beetje rubber kwijt raakt (afhankelijk van hoe erg de band gecupt is). Echter is het niet zo bijster goedkoop. Vaak komt dit ook omdat ze de wielen daarna weer willen balanceren…
Persoonlijk vind ik de optie van kadett4x4 zo gek nog niet ;)
Wat is het originele wattage van de normale lampjes? Kun je die watt’s niet gewoon wegbranden met wat weerstanden? Of gaat de canbus dan nog steeds over de zeik? Bij gelijk stroomverbruik lijkt het me dat de canbus dit niet opmerkt.
24 maart 2014 om 19:41 In reactie op: Deurpaneel dat steeds los gaat en hoog brandstof verbruik. #182261911 op 3 bij het starten lijkt mij enigszins overdreven. Wel klopt het dat bij een koude motor het langer duurt eer de motor de ideale bedrijfstemperatuur heeft bereikt. Gedurende deze tijdsspanne van huidige temp tot ~ 90C zal er meer brandstof ingespoten worden. Dit merk je voornamelijke als je korte ritjes maakt.
In de zomer is de motor eerder op bedrijfstemperatuur door de hogere buitentemperatuur en doordat de ΔT tussen de buitentemperatuur en de bedrijfstemperatuur lager ligt, waardoor de motor minder last heeft van bijv. rijwindkoeling.
Theoretisch gezien zou het goed kunnen. Kou veroorzaakt een krimp, warmte veroorzaakt dat materiaal uitzet. Als jij het gedeelte om een deuk dus goed warm hebt, en je maakt de deuk zelf koud, zou deze theoretisch gezien meer ruimte hebben om naar buiten te ‘ploppen’.
Je kunt natuurlijk altijd een deuk in je auto trappen en het proberen :vertag :jerry
Alu zet ik ook altijd op 110nm vast. Ze zijn me nog nooit voorbij komen rollen ;) Als je alu heel strak aantrekt willen ze na verloop van tijd bijzonder lastig los… Dit heb je met staal minder, omdat dit veerkrachtiger is.
Vreemd, lijkt bijna of er een band of meerdere banden niet deugen dan. Er ligt toevallig geen troep IN de band, wat er tijdens montage perongeluk in is gekomen?
Het trillen verklaart alleen geen directe afwijking naar rechts. En zou je kunnen uitsluiten door LV met RV te verwisselen.Het heeft er alle schijn van dat er dan toch in de ophanging iets niet deugt.
Als het probleem plots ontstaan is, is het wel vreemd. Meestal hoor je dit soort dingen als de auto een klapper gemaakt heeft…
Dan is ie waarschijnlijk verlegd, want dit is de originele plaats…

Niet te bang zijn, gewoon laten draaien. Als ie echt in het rood loopt en de vin draait nog steeds niet, dan kun je verder kijken. Op basis van speculaties komen we nergens, kijk maar naar Den Haag ;)
Er zijn een aantal dingen die je zelf eenvoudig kunt controleren:
– Hoe staat het met de bandenspanning rondom, is deze gelijk?
– Auto opkrikken aan de voorkant. Even goed en stevig aan het wiel sjorren. Mag eigenlijk geen speling of bijna geen speling op zitten.Het zweverige gevoel wat je ervaart zou waarschijnlijk met een keer goed uitlijnen een eind opgelost moeten kunnen zijn.
Een hoorbare trilling … Je voelt niks? Zou vanalles kunnen zijn, ook bv. je versnellingsbak…
@Larsdk91 wrote:
@Zakdoekje wrote:
Nou, niet helemaal waar.. Word ie 100 graden tijdens het rijden?
Niet op de snelweg of bij snelheden van 50 – 70 – 80 maar wel bij langzaam rijden, of file rijden..
En bij stilstand loopt hij op.
Is niet zo vreemd. Als je koelvin maar aanslaat rond de 100C… Had ik ook met mijn vorige Corsa
16 maart 2014 om 12:28 In reactie op: binnenverlichtingsvertrager conrad–hoe/wat weerstand?? #18223981@VideoRipper wrote:
@jeroenk wrote:
Voor de duidelijkheid heb ik even mijn paint skills gemasterd…

Woow, je hebt het verkeerde vak gekozen en had tekenaar moeten worden. :jerry
;)Thanks man, gaat wel een behoorlijke studie aan vooraf hoor. Vergis je niet ;)
Oplossing van McKaamos is verreweg het beste. Zoals al aangegeven worden die weerstanden worden gloeiend heet… Zodanig heet dat soms soldeertin weer smelt ;)
15 maart 2014 om 20:53 In reactie op: binnenverlichtingsvertrager conrad–hoe/wat weerstand?? #18223977Stelt in principe niks voor. Aan je binnenlichtsvertrager hoef je niets te doen hoor. VideoRipper heeft eigenlijk al uitgelegd wat je moet doen. Voor de duidelijkheid heb ik even mijn paint skills gemasterd…
14 maart 2014 om 20:12 In reactie op: lampjes ? automaat vervangen brand voor een klein gedeelte #18223994A-B- of C-Vectra of een Signum?
14 maart 2014 om 20:04 In reactie op: binnenverlichtingsvertrager conrad–hoe/wat weerstand?? #18223971Een LED kun je niet dimmen…. Een LED heeft een drempelspanning waarbij deze gaat branden.
Op deze motoren valt weinig winst te behalen. Wil je meer vermogen, dan kan je beter zoeken naar een Corsa met een X14XE of een X16XE….
-
AuteurBerichten
