Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nieuwe decoder suggereert toch dat ik ook een oude heb, Helmer ;)
Oude was alleen niet HD :P In huiskamer wel, maar bij mij hier niet :P
@astraTD wrote:
wat een dooie boel hier zeg :hmmz
Jup. Uitgewerkt. En met nieuwe HD decoder aan het spelen :)
17 augustus 2012 om 17:35 In reactie op: Versnellingsbak staat vast in de achteruit versnelling #18057763Hoe erg was die schade? Heb je er nog mee gereden sinds dat er schade gereden is? Mijn moeder heeft ook nog in een klapper gezeten (LV) Oppervlakteschade viel nog mee, maar de aandrijfas lag wel mooi uit de bak…
@joop1970 wrote:
De accu’s op mn bijbaan flikkeren we altijd vol met demi water, zijn wel accu’s die ervoor gemaakt zijn om bij te vullen. Nachtje op de lader en weer gaan. Capaciteit word na 6 jaar wel wat slechter.
Heftruck o.i.d?
Die hebben veel dikkere loden platen en een üeber capaciteit! Ook die gaan hardstikke stuk als je ze leeg rijdt zonder water… (Geloof me, ik werk af en toe nog in een toko met 2 heftrucks en de mensen daar verzuimen onderhoud aan die dingen. Volgegooid na het opladen: 100%… Na tien seconden 90… Weer tien seconden 80… En op 70 blijven ze een keer hangen en heb je nog capaciteit…
Nouja, volgensmij zal je accu een aardig eind dood zijn. Accuwater (of demiwater) verdampt namelijk tijdens het laden. Het feit dat je accu leeg is betekent dat deze dus waarschijnlijk sterke aanslag heeft van sulfaat (niet geleidende elektroden). Ook trekken platen krom als je ontlaadt met te weinig water. De loden platen zijn in startaccu’s vaak dun (meer oppervlakte => meer capaciteit op korte termijn). Reken maar dat het niet meer is dan een bergje chemisch afval!
Je kan altijd nog proberen of je er iets van kan bakken. Gewoon weer demi water erin knallen (kost geen drol), spul starten met startkabels en een goede tijd laten laden (voor zover dat nog kan; ik vermoed sulfatering)… Dan maar kijken hoe die ’t volhoudt. Winter = 97% kans op problemen als je ’t mij vraagt!
@HuubvG wrote:
Hai, ik heb op mijn Opel Astra F2 1.6i van 1996 sportvelgen zitten van Dotz, en daarop zitten mooie brede Roadstone banden. Ik heb de auto nog maar kort en wilde eens de bandendruk controleren. De bandenmaat is 195 × 50 × R15, 82V. Nu kan ik bijna nergens vinden hoeveel lucht daarin hoort. Ik neem aan dat dit niet de originele banden zijn, maar ik heb in de binnenzijde benzineklep gekeken en me ook maar daar aan gehouden bij het oppompen. Dat was bij volle belasting (had ik) 2,2 bar voor en 2,4 bar achter. Klopt dit een beetje denken jullie? Ze waren een stuk zachter…
Graag jullie advies hierover.Rustig 2,4bar rondom hoor! Wat hoger kan evt. ook nog wel. Beladen zou ik ‘m op 2.8 rondom zetten…
Klinkt een beetje vaag? Je hebt dus daadwerkelijk spanning op de draden gemeten? Anders zou ik toch eerst even de zekering nakijken!
Vertrouw altijd op je peilstok, niet op lampjes! Het zou kunnen dat de sensor voor het oliepeil defect is. Staat je olieniveau ook echt onder het minimum?
En peil je met een koude motor op vlak wegdek?
@astraTD wrote:
@GSI Racer wrote:
@petrolhead wrote:
@astraTD wrote:
82 paarden vandaag maar eens ingezet.

jammer dat die niet dezelfde kleur als je astra heeft :thumb
laat me raden: groot feest in de planning en die Bo Rent keet als piskeet gebruiken? :jerry
haha nee word gebruikt als kassa wagen, aanstaande zondag grote snuffelmarkt in Maastricht.
Wat weegt zo’n sleurkassa dan?
Ik vind het echt wel wat hebben… Als ik ruimte had gehad zou ik ‘m best willen opknappen! Nouja, niks aan de oppervlakte roest doen maar wel aan dorpels, bodem etc! :)
Nouja, het doet z’n werk wel… Maar de (mogelijk) mindere kwaliteit van de olie kan de smerende eigenschappen sneller verliezen waardoor je met een normaal onderhoudsschema relatief meer slijtage aan je motor hebt.
Controleer voor je koopt nog wel even je boekje, gaat er echt 10w30 in? Dan kun je er net zo goed 10w40 in gooien… Zeker omdat de temperaturen in Nederland nog wel eens boven de 30 graden komt!
Edit: Oh, en laat Kroon olie links liggen. Zijn hier meerdere mensen met negatieve ervaringen in Opel motoren… Kijk bijv. naar Opel eigen merk (GM olie), Shell, Castrol, Valvoline etc.
Ik zou geen goedkope (flut)olie in een goede, niet olieverbruikende motor gooien… (tenzij noodgevallen o.i.d.)
Ik gok dat er standaard GM 5W30 olie in zit?! Maar dat staat ook wel in je onderhoudsboekje. Zelf rijd ik met Castrol 5W40. Ik zeg altijd maar… Als je goed bent voor je auto, is deze goed voor jou!
Mocht je motor stevig olie verbruiken kun je naar de 10w30/40 gaan en in extreme gevallen zelfs 15w40… Maar ik vermoed dat dit dus niet aan de orde is…@soepkiepe wrote:
@Gerrit78 wrote:
@jeroenk wrote:
@Gerrit78 wrote:
Hij is wel eerlijk :jerry :jerry
Tis dat ’t een eind weg is; anders had ik ’t wel mooi gevonden tot december :P Als ie om de hoek stond had ik ‘m gehaald. Omdat het kan :D
Prijs valt nog over te praten dus misschien dat je hem voor 150/200 euro op kan halen, voor dat geld wil ik wel een stukje rijden.
Gerrit ;)
hij heeft al een mail ;)
al denk ik iet dat ik het red met hem haha :P
heb hem namelijk een ander voorstel gedaan ;)Nou?
@Gerrit78 wrote:
Een paar dikke velgen eronder, verlagen en een dikke knalpot en gaan met die banaan :jerry :jerry
Exactly my thoughts! :D :wors
Hoi! Welkom :)
Mooie signum hoor! :) Dakrails vind ik erg goed staan op deze auto!
Nice, ipv een luchthapper zo’n ding rechtop door je motorkap :jerry
Voorkant vind ik minder, maar toch blijft ie wel dik! Heb ‘m één keer zien rijden!
Dat laatste is sowieso één van de bestere opties naast de ‘standaard’ shizzle. Kost alleen wel wat :P
@gertjuh1968 wrote:
ik weet zo 1,2,3, niet meer waar het was,
er moet ergens een flimpje zijn, dat het niks uit maakt met een gewoon lucht filter of met een sportfilter.
kwa vermogen haal je niks meer met een sportfilter, dit is door een bedrijf getest.
wel dat het meer lawaai maakt.
er zijn ook geruchten dat je met een sportfilter eerder je koppakking eruit kan blazen,
omdat je motor veel meer lucht aan zuigt. dit weet ik niet zeker ???????? (val me hier niet over aan)Koppakking weet ik niks van. Wel gaat je blok schraal lopen als deze teveel lucht aanzuigt. Brandstofverbruik zal er ook niet beter op worden….
Persoonlijk zou ik het gewoon bij je luchtfilterbak houden hetzij wel of niet met een KN / Green (etc.) inlegfilter (voor het geluid).
Gasklep die mogelijk blijft hangen?
Even die zwarte paddestoel boven op je motor eraf schroeven en een kijk nemen. Als deze erg vervuild is eraf halen; goed schoonmaken met remmenreiniger (en bijv. een tandenborstel).@Gerrit78 wrote:
Hij is wel eerlijk :jerry :jerry
Tis dat ’t een eind weg is; anders had ik ’t wel mooi gevonden tot december :P Als ie om de hoek stond had ik ‘m gehaald. Omdat het kan :D
De kleurcode staat vaak op een sticker in de deurstijl van de rechter voordeur
Oh jeez -.-
Sommige mensen hebben teveel tijd, gaan ze troep maken :P
Leuk hoor! Van harte gefeliciteerd :D
Als je ‘m naar je toe trekt en hij gaat dan ook niet branden zit ’t denk ik niet in je hendel (of juist wel…) (ik neem aan dat Wim dit wilde uitsluiten).
Heb je de zekeringen voor je verlichting nagekeken?
-
AuteurBerichten