Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
16 september 2012 om 10:59 In reactie op: Wim’s C-Ascona’s: 03-02-14: Delco ontsteking vervangen #18096792
Hahaha, nou, dat zal een hoop performance opleveren op mijn “dikke” 1200 -.-
De cruise control unit e.d. heb je er zeker ook afgehaald? Die wil ik nog hebben! :jerryEGR = Exhaust Gas Regulation Edit:Recirculation[/b]. Dit houdt in dat bij een bepaalde snelheid/toerentalcombinatie je uitlaatgassen gedeeltelijk nog een keer worden gebruikt in je mengel om zo nog een keer te worden verbrand. Hierdoor is de kans op CO (koolstofmono-oxide) lager. Alleen uitstoottechnisch is het een voordeel…
Verstopte roetfilters en dergelijke komt vaak omdat men de motor te weinig de sporen geeft. Als je regelmatig lange afstanden rijdt met een laag constant toerental kan het zeker geen kwaad om af en toe in de vierde versnelling de snelweg te pakken. Ja, dit is minder voor je verbruik maar staat in schril contrast met de kosten die je kwijt bent bij roetfilterproblemen.
Als de motor vrij goed warm is (vanaf 15-20 km) af en toe even stevig optrekken en (later) schakelen. Een dieselmotor draait in de industriële omgevingen niet voor niets op 60-80% van het vermogen. Zo gaan ze het langste mee!
16 september 2012 om 10:33 In reactie op: Wim’s C-Ascona’s: 03-02-14: Delco ontsteking vervangen #18096790Ik zal je post maar niet quoten (gezien de lengte) :jerry, maar erg tof hoor!
Maar moet ik hier nu uit begrijpen dat je Combo (al een tijdje) weg is?!Ik houd je topic in de gaten; leuk hoor :)
16 september 2012 om 10:12 In reactie op: Wim’s C-Ascona’s: 03-02-14: Delco ontsteking vervangen #18096788Leuk waggie :thumb Heb je er verder nog plannen mee? :)
Fijn dat ie weer een baasje heeft, is alleen wel wat anders als een V6 onder de kap, of niet? ;)

Staat nu op de startpostlink…
De riem is sowieso aan slijtage onderhevig. Waar deze het meeste slijt kan ik je niet vertellen. Als je zelf de riem kan vervangen maakt het qua kosten natuurlijk een hoop uit. Dan zou ik ook eerder overwegen om de boel (nu al) te vervangen. Neem wel de waterpomp, (loop & spanrollen) mee… Anders heb je best kans dat je binnenkort je waterpomp mag gaan vervangen… Deze houden het doorgaans net zo lang uit als een riem.
Omdat de gevolgen van een kapotte riem vrij behoorlijk zijn is de vervangingstermijn altijd erg “negatief” geschat. Dit wil zeggen dat de riem onder normale omstandigheden rustig het kilometrage en/of de maximum leeftijd (in jaren) gewoon haalt. Ik zou zeker nog even 10k doorrijden met deze riem…
@Ghanz wrote:
:jerry :jerry
bedankt voor de toelichting :sleeping
Stiekem was het een typfout hoor ;)
@Ghanz wrote:
maffe naam jha… JeroenK.
:D
Tjsa, laten we maar gewoon zeggen dat ik Jeroen heet, en niet iedereen mij van de achternaam hoeft te noemen ^^ Ik ben “gewoon” Jeroen. :jerry
Omdat ik zo heet -.-
@richardschaeks wrote:
ik heb wel eens een fluitende uitlaat meegemaakt…
Ik ook, maar dit vind ik meer op een piep dan een fluit lijken. Anyway; gewoon je uitlaat dicht (laten) maken en kijken of er dan een fluit overblijft. In dat geval zou ik eens kijken naar brandstofpomp etc.
@richardschaeks wrote:
uitlaat sowiezo lek! smeer of las deze eens dicht bij die beugel! misschien is het geluid dan al weg!
Komt daar werkelijk zo’n hoog geluid vandaan denk je? Moet het dan niet mee veranderen met de toerentallen?
Probeer anders even met een doek je uitlaat dicht te houden en luister of het geluid verandert…
Kun je traceren waar het geluid vandaan komt? Als het thv de benzinetank komt kan het wel eens je brandstofpomp zijn!?
Misschien wel doordat er een brandstoffilter achter hangt dat nodig eens vervangen moet worden?!Verder zit ik anders te denken aan een stuurbekrachtigingspomp/aircopomp en anders een kleine luchtlekkage bij je uitlaatspruitstuk of iets dergelijks…
@marcelnl wrote:
NOOIT met compressor pc of notebook schoonblazen!!
gebruik in dew handel verkrijgbare perslucht in spuitbussen, of een camera schoonmaak balgje.Kun je dit ook onderbouwen? Ik doe dit al jaren en heb inmiddels op deze manier wel een laptop of 50 ‘ontstoft’, verder nog nooit problemen ondervonden. Die busjes perslucht zijn als je het mij vraagt klinkklare oplichtbusjes….
Hmm, klinkt wel als een kutoperatie :(
Misschien toch maar uitbesteden dan; tenzij iemand de juiste middelen in de buurt heeft & tijd….
@RISL wrote:
Hmm, je kunt ook de motor op een krik laten zakken, maar dan moet je de auto m.b.v. een brug o.i.d. laten zakken.
Ik weet niet hoeveel ruimte je hebt, mogelijk kun je er al bij als je je motor los haalt van je bak en deze opzij schuift?
Is wel lastiger werken.Senatorman heeft trouwens een motortakel te huur. En vaak kun je bij Boels ook motortakels huren, prijs per dag valt mee. En het daadwerkelijke hijswerk is zo gedaan, je bent langer bezig met alles loskoppelen.
Hmm, da’s een beetje het punt. Ben niet a-technisch maar vind het altijd wel fijn als iemand even meekijkt… Zeker omdat ik niet heel lang zonder kan (heb (nog) geen andere auto). Verder is ruimte niet zo’n probleem; alleen is het wel buiten… :P
Hmm, ik heb geen motortakel. En om ‘m nou aan een lantaarnpaal omhoog te tillen ^^
Hoeveel haast moet ik eigenlijk hebben met het vervangen van zoiets?
Verder houd ik me ook aanbevolen als iemand in de regio een brug en kennis heeft, die tegen vergoeding de hele koppelingszut wil vervangen, waarbij ik wil meehelpen/kijken. Ik heb m’n auto namelijk nodig en als ik ’t zelf moet doen en het lukt niet/half heb ik een probleem…
Tsja, dan moet de fan ook wel echt heel langzaam draaien of vastgeslagen zijn wil mijn verhaal gaan kloppen. Weet het profiel niet van de gebruiker… Je hebt mensen die met de laptop op schoot in bed een film kijken => stof aanzuigen als de pest :P
Tjsa, verschilt waarschijnlijk per model. Maar reken maar dat de videokaart en de CPU worden gekoeld in een laptop; hoe dan ook. Het zou ook kunnen dat er vanaf de cpu en gpu heatpipes lopen naar een koelblok/vin.
Geen compressor => Openmaken en stof eruit zuigen :)
@-BlendjuH- wrote:
Videokaart is overleden … of toch niet :hmmz
Vandaag probeerde ik hem weer en warempel :shock:
Ik had weer beeld …
Mij valt wel op dat ik links iets hoor ratelen maar dat is alleen als ik beeld heb …
Rechts ook maar dat is de ventilator :D
Valt het beeld weg dan heb ik ook geen ratel meer :hmmz
wat zou dit kunnen zijn ?Stof in de fan voor de koeling? Zonder koeling schakelen die kaarten zichzelf uit tegen oververhitting… Gewoon even met de compressor de boel doorblazen…
Om tien over half 4 vanmiddag een kadett gespot met het kenteken 86-FG-80 op de rondweg in Dalfsen, kwam over de brug richting Dalfsen-Noord!
Helaas was de wagen niet in concoursstaat… :P
@81supporter wrote:
Dat gezeik altijd over de PVV.
Heeft iemand ooit de moeite genomen om zich te verdiepen waar de SP vandaan komt ?
Dat was vroeger de Communistische Partij.
De Communisten hebben meer politieke moorden op hun geweten dan elk ander bewind.
Ja Adolf was een prutser vergeleken met de voorbeelden van Roemer , Stalin en Lenin.SP is sowieso niks, per definitie. Met die Roemer kan ow misschien in de kroeg gaan zuipen, maar om te regeren mot ik ‘m nie :P
@Guido80 wrote:
Heb hem vandaag gekocht, wat een heerlijke auto!
Gefeliciteerd met je aankoop :thumb Nu nog foto’s :D :kewlpics
@Danisnel wrote:
Ik heb inderdaad nog steeds last van me nek en slik ook de max aan pijnstillers op het moment.
Morgenochtend maar eens even langs de dokter.Hopelijk geen tinteling in handen etc. gehad? Dan heb je best kans op een whiplash waar je wel een tijdje klaar mee bent… Ik hoop voor je dat het meevalt!!
Succes met alle rompslomp waar je nu in zit! ;)
@trashmetal wrote:
gewoon helemaal stoppen met dat betaalde voetbal
al dat gesodemieter altijd rond die stadions kost bakken geld al die vernielingen
en kunnen die agenten iets beters gaan doen :vertagDat ja. Geen publiekelijke wedstrijden meer => sponsorafname => lager salaris voor spelers!
Hoppa!
Alleen niet haalbaar :P
-
AuteurBerichten