Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Er is een verschil tussen inbouwen en inbouwen ;-) Wil je het netjes doen dan ben je wel een middagje bezig.
Lastigste klusje is het naar binnen werken van de plus kabel vanaf je accu. Hier zijn vast wel topics van te vinden :-) Vaak moet deze ergens door een gat in het schutbord. Bij mijn vorige auto (B-Corsa) kon dit achter het dashboardkastje. Hield wel in dat deze van z’n plek geschroefd moest worden.
Verder heb ik alle dorpels los gehad om de plus kabel naar de kofferbak te krijgen. Ik heb mijn audiokabel (tulp + geschakelde plus) hier bij gelegd (komt vanuit de radio). Dit kan wel – mits je plus kabel goed geshield is (en dus niet stoort op je audio). Wil je het echt goed doen moet je deze aan de andere kant door de dorpel trekken.
Eenmaal achterin gekomen is het een kwestie van aansluiten en de -Kabel even bij een bevestigingsbout van je achterbank draaien bijvoorbeeld.
Hey Joshua,
Dantji gaf al aan dat de originele speakers 20/40 zijn (resp. RMS / PMPO).
Als je veel geluid wil kan je beter gelijk een extra versterker aanschaffen. De standaard radio’s staat vaak wel op 4x50W o.i.d. maar halen dit bij lange na niet; vaak omdat de radio maar met 10A gezekerd is.
P=UxI => U=12V, I = 10A, wat resulteert in een P van 120W maximaal.
Verdeel dat over je speakers en je zou in theorie bijna niet te hoeven upgraden omdat je huidige speakers het vermogen aan kunnen. Los daarvan klinkt een goed setje vaak vele malen beter.
Ga je voor beter geluid: Koop een goed setje.
Ga je voor veel (goed) geluid: Koop een aparte versterker.Maakt het er niet makkelijker op nee. Beste wat je doet is de koppeling zo ver mogelijk laten opkomen totdat de motor bijna afslaat. Dan pas gas erbij en voet z.s.m. van de koppeling.
Kom je niet weg wegens helling/gewicht achter de auto: Gebruik de handrem; Koppeling laten opkomen; iets gas bij; handrem los en vervolgens gelijk voet van de koppeling.
12 augustus 2014 om 19:16 In reactie op: Hitteschild spruitstuk los en morgen op vakantie. #18247621Vreemd verhaal. Uitgaande van een stalen motorkap en een motortemperatuur die niet veel hoger zal worden dan 100C vind ik het bijzonder knap dat een motorkap vervormd.
– Normaliter rijdt je met een auto: Hitteschild of niet – erg warm zal de motorkap niet worden
– Stilstaand en warm optrekkende lucht van 100C zal je motorkap zeker heet van worden. Echter wordt een plek boven een missend hitteschild echt geen 100C door warmtedissipatie.100C is overigens nog steeds geen temperatuur waarbij staal zal verbuigen/verspringen. Dit is hooguit mogelijk wanneer er spanning op staat.
Staan genoeg voorbeelden op het internet wat erin past :-) Makkelijkste is voor en achter een speaker loshalen en meten wat de inbouwdiepte is van je standaard speakers. In principe kun je dan alles aanschaffen – als het maar niet (veel) dieper is dan de standaard inbouw. Ik weet niet wat je in een astra nog over hebt t.o.v. een raam dat helemaal naar beneden open is.
Als je er echt niet uit komt staan er op eBay ook allerhande setjes (soms ook gewoon incl. adapterringen) die je kunt aanschaffen!
12 augustus 2014 om 19:02 In reactie op: Hitteschild spruitstuk los en morgen op vakantie. #18247618Motorkap zal niet vervormen door de hitte. Of heb je een exemplaar van plastic? :-)
Idd lekker op vakantie gaan!
Hoi, je dient dan de code van de radio opnieuw in te vullen. Dit is een viercijferige code die vaak bij de autopapieren bewaard wordt. Deze moet je invoeren en opslaan, waarna je weer gewoon je radio kunt gebruiken. Ik heb geen enkel idee welk bouwjaar de Meriva heeft, maar mogelijk heb je iets aan de volgende video.
https://www.youtube.com/watch?v=lXZDG9RjqGA” onclick=”window.open(this.href);return false;
Oh dieselfilter ook nog. Ik weet het niet zeker maar het is
of: GM25313359 of GM25320277Misschien dat iemand anders dat kan ophelderen :-)
GM93177787 of GM93186856 zou ’t moeten wezen. Als het goed is krijg je dan een doosje met een filter (met de lamellen) en een O-ring, als afdichting.
Daar zit volgensmij een O-ring tussen die je vrij eenvoudig en goedkoop kunt veranderen :)
@marcoj wrote:
Deze week de tank weer volgegooid,kwam nu op een gemiddeld verbruik van 1:16,9 ,dus dat is nu de situatie nadat de thermostaat voor de 2e keer vervangen is en nu wel goed zijn werk doet.
Zou de egrklep nog van invloed kunnen zijn op het verbruik?,deze was afgesloten en heb hem weer open gemaakt en goed schoongemaakt namelijk.Ik zou ‘m weer lekker dichtmaken. Houdt puur in dat uitlaatgassen nog eens door de motor worden gelust om zo een schonere uitstoot te hebben. Toevoer van brandstof staat hier los van….
@Haasje17 wrote:
De netwerkkaart is wel gigabit, maar de driver ondersteund het niet om dit geforceerd in te stellen. Let op met routers of accespoints met veel zendvermogen, want op moment dat je laptop hem ziet, wil dat nog niet zeggen dat het werkt, hij moet namelijk ook terug kunnen zenden. En je laptop heeft geen zendvermogen van 1 watt.
Daar ligt inderdaad de limiet helaas. Alleen ook bekabeld is de MikroTik een fijne unit :-)
@VideoRipper wrote:
Las ik niet ergens laatst hier ergens dat AUX geactiveerd moest worden met Op-Com?
Staat me iets van bij. :hmmz
Mogelijk, maar als zij aux als input kan kiezen lijkt het me sterk dat dit niet het geval is :-)
Geen idee, maar volgensmij zijn B-corsa’s overal wel te vinden ;)
Gelukkig kun je op de sloop voor (bijna) niks dat soort zooi meenemen :-)
@corsa14slow wrote:
das een bruut ding :shock: :shock: ben wel verslaafd geraakt aan dd-wrt maar er staan wel een paar types van mikro-tik bij :D
maar ben aan het kijken voor een e300 (ik wou eerst de e4200 maar die heeft gaan muurmontage optie…) maar eerst mijn pc voorzien van een gigibit kaar (of de goede driver die gigabit activeert)Haha gaat als een baas. Hier de straat uit nog Wi-Fi ^^
Is alleen echt geen instap-router. Ik ben wel een paar avondjes “aan het klussen” geweest… :jerry
Mocht je echt eens willen klappen kan ik je de MikroTik RB2011UAS-2HND-IN wel aanbevelen :-) Dat is echt voor de knutselaar :-) Die loopt standaard al op 600MHz en heeft een zendvermogen haalbaar tot 1Watt!! Is slechts 10x de max in Nederland :vertag

@Mrtn1988 wrote:
Maar hoe haal ik de bekleding los? Vanaf achter? Die grijze plastic plugjes een voor 1 zeker. Misschien het weekend maar even proberen!
Klopt. Makkelijkste is met twee brede schroevendraaiers aan weerszijde voorzichtig loswippen. Het is inmiddels oud spul en breekt gemakkelijk…
Bij twijfel altijd nee, auto’s zat….
Bekende kwaal valt volgensmij wel mee. Zal of de mechaniek zijn, of gewoon de versnellingsbak gedeeltelijk aan gort. Dat zou ik wel even uitzoeken alvorens tot aankoop over te gaan.
Andere punten staan in zat andere topics, maar zijn veelal de bekende opel kwaaltjes zoals de achterschermen.Dit zal wel een X16XEL oid zijn. Deze staan er wel om bekend een slokje te lusten – maar soms is dit behoorlijk weg te rijden door een uurtje autobahn @ vol gas te nemen…
@tamiya wrote:
Is vrij normaal hoor. Tip, vervang alle veren in een keer. Anders blijf je bezig, ik spreek uit ervaring ;)
Veren moet je per as sowieso tegelijk wisselen….
Hey!
Er zijn een paar dingen die je eerst even kunt proberen:
– Koptelefoon inpluggen op de mp3-speler: werkt deze goed?
– Kabel controleren. Dit kan door deze door te meten met een multimeter of deze om te wisselen met een andere. Neem aan dat je een jack->jack kabel hebt (aan beide kanten koptelefoon/oordopjes stekker).
– AUX-versterking van de radio controleren. Hier kun je komen door op de “sound” knop te blijven drukken. Deze vervolgens op +16 of 18 ofzo zetten. Het hoogste in elk geval.Als de eerste twee punten uitgesloten zijn, en het werkt vervolgens nog niet, dan vrees ik dat er toch een slechte stekkerverbinding is of dat de radio intern niet helemaal meer oke is…
Succes!
12 mei 2014 om 20:30 In reactie op: Blikschade Corsa B *auto aangeschaft, overzet tips gevraagd* #18233256Da’s wel total-loss ja… Als de auto echter verder niks mankeert zou ik de interieurplaten er ff uithalen en van binnenuit de dikke deuk weer naar buiten trappen. Mooi is anders, maar als ’t rijdt is het zonde om ‘m weg te doen…
Open luchtfilter levert zelden performance op, wel meer geluid. Beste is gewoon een goede (of de standaard) inlegfilter. Pas in elk geval op met inlegfilters die je moet olieen. Lucht massa meters zijn er nooit zo dol op…
Kruipolie, hamer, vaste sleutel (evt met verlengstuk, maar moet je alleen op goed spul doen, anders knapt je sleutel gewoon stuk).
-
AuteurBerichten