Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Even een idee hoor, maar als je in foliën geen zin hebt, dan ruil je de ruiten toch gewoon om?! En dan doe je het als het weer beter weer is bij je geschorste TD!
@biancaatje wrote:
bloemen ? wat zijn dat dan kun je die eten ??? :wtf :jerry :jerry
Zegt de noord-hollander :P
8 november 2012 om 17:28 In reactie op: kiepe ook maar weer aan de opel (nu met foto’s) (updates) #17994972Doet me denken aan die van mij toen’k m verving :P
Ik heb ‘m ingevuld. Echter vond ik de vraagstelling van ‘wat weet u te vertellen’ etc. (5 stuks) een beetje gare vragen ;)
Volgensmij heb je inderdaad geen EGR meer…
http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/index.php?threads/no-egr-v-on-corsa-c-1-2.168231/” onclick=”window.open(this.href);return false;
De motorcode X16SZ moet voldoende zijn om een distributieriem te bestellen. Volgensmij zou: http://www.fsrs-opelwebshop.nl/distributieset-12-8v-14-8v-16-8v-oe-ref-1606369.html” onclick=”window.open(this.href);return false; deze al prima zijn.
6 november 2012 om 14:31 In reactie op: Motor loop stationair warm Corsa b 1,7 diesel 2000 edition #17848949Sowieso is het raadzaam om ook in de zomer af en toe even de verwarming te gebruiken. Ook al is dat in Spanje natuurlijk hartstikke overbodig. Hierdoor heb je minder kans dat je kachelradiator verstopt raakt.
Wat betreft het eruit gooien van vloeistof heb ik (helaas) geen ervaring en ook geen idee waar dit aan kan liggen. Soms is borrelen in KVS wel een aanduiding voor een kapotte koppakking…
6 november 2012 om 12:44 In reactie op: Motor loop stationair warm Corsa b 1,7 diesel 2000 edition #17848947Moest het verhaal toch twee keer lezen om je probleem duidelijk te krijgen. Als ik het goed begrijp:
Er komt overdruk in het expansievat waardoor er koelvloeistof uit komt zetten (wat jij beschrijft als water, mocht dat daadwerkelijk zo zijn zou ik als de wiedeweer KVS erin gaan gooien met het koude weer op komst). Dit gebeurt alleen na het gebruiken van de verwarming? Verder geen bekende storingen en oliepeil + druk oké.
Klopt dit?
@NL-step wrote:
ach joh ik post wel niks meer:) zonde van me tijd krijg geen antwoord op me vraag alleen maar commentaar op de forum houdoe:D
Komt nogal gepikeerd over en alsof je niet tegen een beetje kritiek kan.
Ik kan me de reacties voorstellen van sommige leden hier. Niemand reageert om z’n eigen zaken, maar om jou te helpen. Als jij dan selectief leest/reageert kun je commentaar verwachten. Als je dan gelijk al aangeeft ‘niks meer te willen posten’ omdat je ‘geen antwoord krijgt op je vraag’, moet je toch eens overlezen (en dan niet selectief) want antwoorden zijn zeker wel boven gekomen. Wil je zekerheid, dan moet je naar een garage, dat is ook al aangegeven. Helaas beschikken slechts weinig mensen over een glazen bol.
@joop1970 wrote:
@ jeroen, die gasklep zie je niet zomaar, is een x14xe ;).
Alu kleurige inlaat moet eraf dan.
Oh kak ja, sorry. Die heeft helemaal geen paddestoel -.-
@Axxess wrote:
Zo als gesuggereerd heb ik mijn brandstof filter vanochtend gewisseld.
Deze kostte mijn 15 euro.. was het poging wel waard.
Dat heeft het probleem helaas niet opgelost.Hier zijn er fotos van te vinden: http://imgur.com/a/CYFZ4#0
Zonder te klagen! :thumbup
Ik vond het maar een rotklusje destijds.
@Hierboven, in de Duitse service manual staat volgensmij dat je de druk moet afbouwen door de stekker van de brandstofpomp? bij de ECU-eruit te trekken en dan even de motor te laten draaien. Echter heb ik gewoon de boel losgetrokken; er lekt inderdaad een schaaltje benzine, maar boeiend (kost toch niks….) :P
Heb je de punten die wim-v6 heeft genoemd al bij langs gelopen? De gasklep kun je al zien door de zwarte paddestoel los te schroeven!
Bedoel je dan de Corsa A TR?
Volgensmij zijn de meeste dashboards uit de A-serie vrij eenvoudig met elkaar te verwisselen. Meende dat m’n pa in zijn TR vroeger ook wel ’s het één en ander heeft gewisseld.
Welkom!
Veel leesplezier toegewenst hier :thumb
5 november 2012 om 20:25 In reactie op: Verandert de ET waarde bij het zetten van spoorverbreders? #17983349ET waarde is in millimeters.
Stel je standaard velg heeft een ET van 30. Vervolgens leg je er velgen om met een ET van 10. Dan staan de wielen elk 2 cm verder naar buiten => Spoorverbreding 40mm. Voeg je daar dus spoorverbreders van elk 2cm aan toe heb je een totale spoorverbreding van 8cm.
Of inderdaad even de remmen gangbaar laten maken. Probeer eens een rondje door de wijk o.i.d. te rijden zonder te remmen. (Bijv van 20-0 even handrem gebruiken). en voel dan eens aan je remschijven. Als ze warm zijn klopt er iets niet en zal de boel eens goed schoongemaakt moeten worden.
5 november 2012 om 18:24 In reactie op: H. de Groot oud-directeur van Castrol over olie verversen. #17985343@Mr.F wrote:
Omg phil :cry
Tsja, echt onderbouwd is het niet of wel?…. Zolang hij daarmee de half miljoen heeft gehaald, maakt het niet zoveel uit als je ’t mij vraagt… Kennelijk kan dat Isuzu blok daar prima mee overweg. Al smeet ie dr frituurvet in….
@trashmetal wrote:
vuil brandstoffilter zou ook nog kunnen
Dat is zelf inderdaad wel prima te vervangen. Als het niet recentelijk gedaan is kun je dat best ‘even’ doen. Filter kost je nog geen 10tje. Het vervelende zijn de clips die aan weerskanten moeten worden aangesloten. Kan een hels karwei zijn. Toen mijn auto ‘gewoon’ op de straat stond ben ik er toch wel 30min mee bezig geweest. Maar voor die paar euro… Wel de moeite :)
Luchtmassameter schijnt een kwaaltje te zijn. Verder zijn het betrouwbare en ook zuinige auto’s. Verbruik ligt in de praktijk tussen de 1 op 16 en de 1 op 18. Afhankelijk of je gehaast rijdt of relaxed rijdt. Echt onzuinig kun je ze niet krijgen!
5 november 2012 om 11:12 In reactie op: H. de Groot oud-directeur van Castrol over olie verversen. #17985335@trashmetal wrote:
waarom een apart topic??
Vroeg ik mij ook al af.
En @ topicstarter, wat denk je dat zo’n controle in de garage gaat kosten dan? I.p.v. een oliewissel van 5 minuten. Ik denk dat je in het eerste geval ook richting de 77 euries gaat …
5 november 2012 om 10:24 In reactie op: H. de Groot oud-directeur van Castrol over olie verversen. #17985332Olie is en blijft olie. MITS er geen ‘fijne’ metaaldeeltjes in terecht komen, roetafzetting etc.
Olie wordt niet ververst omdat de olie direct haar smerende werking kwijt is, maar omdat de olie vervuild is met afvalstoffen. De olie tast de motor niet aan, maar wel de troep die in de olie gaat zitten na verloop van tijd. Daarom blijf ik lekker mijn olie wisselen!
Hmz…
Versleten schokdempers, speling op stuurstangen/stuurhuis, onjuiste bandenspanning (lijkt me op dit moment heel onwaarschijnlijk)… ?
Persoonlijk zou ik even geen prioriteit geven aan het poetsen zoals de reacties hierboven, maar eerst eens oppassen met wat de buren je nu weer flikken. Wat een volk zeg :thumbdown Waarom kun je niet gewoon met elkaar in gesprek gaan als zaken je niet zinnen? Het getuigt in mijn ogen van verstand van een 3-jarige door te gaan vernielen.
DX heeft inderdaad leuke spulletjes. Duurt alleen even tot je ’t in huis hebt! Die link die ik je gaf: Die camera werkt op 12V DC. Laat je accu dat ook net zijn. Alhoewel motion-triggered natuurlijk wel veel fijner is. Als LEDs afschrikken lijkt mij het probleem persoonlijk ook opgelost ;)
Overigens respect dat je niet gelijk doelt op wraakacties, ondanks dat dit soort volk natuurlijk ’t bloed onder je nagels vandaan haalt.
Sterkte met het oplossen van deze nog steeds gaande issue, elke keer je auto laten opknappen lijkt me niet de beste oplossing. Het resultaat is echter wel mooi zo!!
@Klopper wrote:
Voorbandjes zijn ook geregeld :) hij kan nu vol de winter in…
8 tot 8,5mm op elke band :DToch nog een vraag erbij; de auto is wat zoekerig en reageert op elk vlaagje wind. Wat kan er aan de hand zijn en welke oplossing is daarvoor op z’n plek?
Klinkt als dat de auto moet worden uitgelijnd. Dan voelt deze soms een beetje onvoorspelbaar aan in het stuurgedrag.
1 november 2012 om 16:10 In reactie op: helmer’s vectra V-line – Iets wat mij niet lekker zit ! #17993552Je kan ook spuitbussen van de action halen, primer + zwart. Kost bij elkaar nog geen 5 euro. Spuiten en kijken hoe het staat, niet goed => Plastidip :P
1 november 2012 om 15:37 In reactie op: helmer’s vectra V-line – Iets wat mij niet lekker zit ! #17993550@Helmer opelfan wrote:
Klopt ziet er ook niet mooi meer uit. Heb al geprobeerd met spul van Meguiar’s maar wil niet best lukken. Een keer een nieuwe zou niet verkeerd zijn
Gewoon erafhalen en spuiten. Ik zou eerst eens kijken hoe dat staat. Een nieuwe kan je altijd nog aanschaffen ;)
-
AuteurBerichten