Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@combo c tour wrote:
en waarom zou je dat willen?
lijkt mij niet raadzaam.
om de dood eenvoudige rede dat men de deuren niet kan openen als je een aanrijding krijgt en bekneld zit.Anti diefstal. Komt volgensmij vooral overwaaien uit Frankrijk e.d. waar ze nogal eens een deur los willen trekken om een handtas o.i.d. weg te graaien. Echter zie ik er in Nederland nog niet direct een doel voor….
Wel mag je hopen dat er dan een watersensor in de module zit. Als je in het kanaal rijdt en de zaak is op slot dan is het toch iets minder chill….
Waarschijnlijk heb je een klok gepakt met een verkeerde w of k-waarde. Deze staat onder km/h op je kilometerklok.
@Helmer opelfan wrote:
avatar aangepast :D :D :D :D
Deze foto onder handen gehad
Ik zie het ja, twee keer zelfs :jerry
Sow! Das best zuur als ik dat zo hoor. Opstaande randje heb ik hier 0 problemen mee. Had alleen wat loslatende oude tectyl nadat ik ‘m daar had opgekrikt, maar da’s alweer behandeld. Mocht ik je een keer kunnen helpen met ’t één en ander…. Ik woon redelijk in de buurt ;)
@BlackDevil wrote:
@tamiya wrote:
Weerstandjes zitten onder je lichtschakelaar. Daar zit een klep, en daar zitten ze achter. Dit staat trouwens ook in je onderhoudsboekje ;)
Je verwisselt de weerstandjes met de zekeringen. De kachelweerstand bevindt zich onder de inlegbak van het interieurfilter onder een paar kleppen.
Oh lol, tamiya heeft de zekeringkast bedoeld. Naar mijn weten zit de aansluiting voor de kachelweerstand boven je gaspedaal en de kachelweerstand zelf onder de parafaanplaat, zoals BlackDevil zojuist bevestigde.
@cali wrote:
kijk zal zo meteen ff kijken had het dashboard kastje er al uit want bij de meesten zit de aanjager daar achter verstopt
De aanjager zit dacht ik wel achter het dashboardkastje, maar de weerstand zal zitten op de plek die tamiya heeft beschreven.
Kachelweerstand inderdaad gaar.
Volgensmij zit de stekker boven het gaspedaal ergens (daar losmaken) en kachelweerstand onder de parafaanplaat (ruitenwissers) weghalen én in omgekeerde volgorde weer een nieuwe monteren :)
14 november 2012 om 15:52 In reactie op: Corsa stottert (blijft hangen) in lage toerentallen #179576491. De multimeter op 20 kΩ instellen
2. Een contact tegen elk uiteinde van de kabel aan leggen
3. Weerstand aflezenToegestane weerstanden zijn:
bougieleiding met koperen kern: 1 tot 6,5 kΩ
blindweerstand en carbon-weerstand: de waarde wordt berekend uit de weerstand per meter vermenigvuldigd met de lengte van de kabel plus tolerantiebereik
bougieleidingen met inductieve blindweerstand: hier kan de weerstand 2,2 kΩ tot 8 kΩ bedragen
bougieleidingen met carbon-weerstand: de weerstand per 1 m kabel bedraagt 10 kΩ tot 23 kΩhttp://www.ngk.de/nl/techniek-in-detail/bougieleidingen/diagnose/testen-van-bougieleidingen/” onclick=”window.open(this.href);return false;
@astra_tom wrote:
@xladage wrote:
Je ziet niks vanwege die olie… ga je bol poetsen!
En ondertussen: een paar foto’s zijn het beste wat je kan doen ;)Kan niet, de auto is in garage!
Hmm… Waarom vraag je dan niet aan de monteurs in de garage wat het probleem is…?
Heb je hier iets aan?
http://www.astraownersclub.com/documents/technical/steering-wheel.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;Kijk nu eerst je zekeringen maar eens na….
[youtube:1wie0jsm]http://www.youtube.com/watch?v=uS0sYHAbfwo[/youtube:1wie0jsm]
@noppe889 wrote:
ja dat merk ik wel,
bij een stoplicht, soms dan valt die precies uit als ik ruistig wil vertrekken met veel toeren natuurlijk niet ;d
en merk ook dat die bij koude motor beter rijd dan met warme motor.
en een standaard huis vind ik niet mooi, kan ik niet iets anders doen?Je motorkap dichtlaten :)
Anders zul je toch lucht aan moeten zuigen op een betere plek (aan de voorkant) en ervoor moeten zorgen dat de luchtweerstand ongeveer gelijk is aan deze van een standaard huis. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
@noppe889 wrote:
mijne is een sz idd,
maar als ik dit verander kan dit iets doen in kracht of optrek?
en wat bedoel je met dat ik veel in breng met een open lucht filter?Ten eerste: Je krijgt een schraal brandstofmengsel (er wordt teveel lucht aangezogen waardoor je blok armer gaat lopen) hierdoor lever je vermogen IN!
Ten tweede: Als je motor warm is gaat je filter warme lucht aanzuigen wat naast het bovenstaande wederom slecht is voor de algehele prestatie.Beste is standaard luchtfilterhuis terugbouwen en eventueel een K&N inlegfilter o.i.d. Dit is niet zo’n probleem omdat de x12sz naar mijn weten geen LMM heeft. Echter is dat natuurlijk helemaal aan jou.
@robert_corsa wrote:
bovenste is een injectie
onderste in een singelpoint.
als ik mij niet vergis.het heeft volgens mij met je kachel te maken, zodat hij eerder warm is.
je blokje ziet er nog wel fris uit.
best al clean onder de kapSinglepoint = ook injectie. Echter is daarbij dus maar één injector die brandstof inspuit. Voor zover ik kan oordelen zijn beide foto’s blokken X1xSZ (x = 2/4).
Om terug te komen op het topic, volgensmij is het inderdaad iets in de trant van kachelwarmte.
Mocht je inderdaad een x12sz / x14sz blok hebben => Je levert wel een hoop in met zo’n open luchtfilter…
Edit: onderste kon wel eens een c12nz zijn.
@corsa14slow wrote:
jup, klopt zijn het zelfde. sommige luitjes hebben er zelfs een astra teller in geplaatst, geen idee hoe en wat maar dat ziet er ook niet verkeerd uit ;)
Er rijden ook wel B’tjes rond met digidash. Da’s dan ook wel weer tof!
12 november 2012 om 18:50 In reactie op: Opel Astra G – X16XEL – Kleppendekselpakking vervangen. #17889013@Scriptman wrote:
@jeroenk wrote:
@Scriptman wrote:
Ik hoop het, want vind wel dat hij lang nodig heeft om te starten…
Wat is lang? Vergeleken met sommige automerken duurt het misschien twee keer zo lang ja…
Denk toch wel 3 tot max 5 seconden..
Het klinkt niet alsof de accu leeg is, maar alsof die gewoon niet aan wilt gaan, ben bang dat ik zometeen ergens sta.. want de ene keer start hij vrijwel direct, vandaar :hmmzKan ook zijn dat ik wat achterdochtig wordt, “nieuwe” auto, en dan ook meteen een ander merk, mijn excuses als ik paniek zaai voor niets :)
Edit: Het gaat hier om de benzine versie he :)
Wel aan de lange kant als je ’t mij vraagt. Zou toch binnen een seconde of twee aan moeten slaan… (even 21 – 22 tellen) Maar slechts starten kan veel oorzaken hebben….
12 november 2012 om 17:23 In reactie op: Opel Astra G – X16XEL – Kleppendekselpakking vervangen. #17889010@Scriptman wrote:
Ik hoop het, want vind wel dat hij lang nodig heeft om te starten…
Wat is lang? Vergeleken met sommige automerken duurt het misschien twee keer zo lang ja…
@soepkiepe wrote:
@Sprintbom wrote:
Vanochtend maar eens gekeken of het pollenfilter aan vervanging toe is.
Vaak zijn dit de onderdelen die vergeten worden.Het demonteren is echter een makkie en binnen 10min. te doen :thumb
Dat het pollenfilter aan vervanging toe is kan je wel zien :shock:
Dus eerdaags maar even een nieuw filter halen / bestellen.
haha, mooi verschil altijd he? :P

Nice, we kunnen wel een quiz starten met wie de ‘vieste’ had :P
@jeroenk wrote:
Ik heb zojuist uitgevonden waarom de luchtaanzuiging van buiten altijd al ‘minder’ is geweest dan dat je de schuif naar interne recirculatie zette…

Nu is het nagenoeg gelijk :)
Heb je al een specifieke transmitter in gedachten? Er is op deze markt nogal wat kwaliteitsverschil. Doorgaans werkt het vrij oké, maar wil je echt een beetje kwaliteit zit je toch wel vast aan een AUX of een USB-aansluiting op je radio.
10 november 2012 om 18:44 In reactie op: wat zijn de voor en nadelen van een Open luchtfilter #17945549@Jack-omegax3.0xe wrote:
Opletten met geoliede filters deze kunnen de lmm kapot maken.
Als je deze hebt natuurlijk….
Welkom! Veel plezier op het forum :)
@astraTD wrote:
Wat nee :wtf ECHTWEL :jerry … of Tatjana van flodder Kees… heeft een leuke reclame gemaakt voor basic-fit :wub
MILFhunter :hmmz
@astraTD wrote:
Patricia pay is ook 63??? Voor haar dan een uitzondering voor een avondje :wub :jerry :jerry
Nee. Gewoon NEE.
WHUT? 7 euro administratiekosten? Ik wil die taak wel overnemen. Een brief sturen en controleren of er geld is kan ik ook wel. Reken maar dat er hier dan straks een heel wagenpark aan dikke auto’s voor de deur gaat staan o.O. WAAR LATEN ZE HET?! Kut bureaucratie :???:
Mijn broertje heeft net 2 weken z’n rijbewijs en eerste prent ligt al op de mat :jerry 30 pleuries. Beginnersgeluk ;)
Teveel brandstofdruk lijkt me een te grote hoeveelheid inspuiting, als de injector dit ueberhaupt aankan… en dan zal die wel stilvallen door een slecht mengsel (teveel benzine)…
-
AuteurBerichten