Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Om 8.11 zojuist een rode manta gespot. Kwam over de brug dalfsen binnen en reed over de rondweg richting hessenweg. Kenteken heb ik gemist…



Lastige vraag, er zijn hier niet zoveel GT-bezitters. Sowieso is een afwijking van +5 of -5 eigenlijk nooit een probleem…
Ik zou geen voorbarige conclusies trekken. Gewoon een keer een oliewissel met nieuw filtertje. Netjes op de streep zetten en de km-stand noteren.
Vervolgens regelmatig peilen.Dan pas weet je zeker hoeveel die precies verbruikt.
Voornaamste reden van olieverbruik is koud trappen…
Volgensmij is altijd in (te) hoge versnellingen ook niet goed i.v.m. zuigerkanteling. Echter ben ik hier niet zeker van.Oh mijn fout, het stond een beetje vaag verwoord…
Edit: Misschien je verhaal iets verduidelijken.. Wil je de standaard ET waarde weten van de Opel GT? Daarvan ET=50
@marijnl1988 wrote:
dus als ik het nu goed begrijp
zijn de pk’s op papier de pk’s op de krukas ??????ik ga een opzoek naar goeden en scherpe nokkenassen voor mijn x20xev
daarna eens laten chippen hoop dat ik hier al wat meer mee haal
supercharger zou natuurlijk helemaal top zijn alleen zijn zulke aanpassingen nog niet haalbaar
ik kan het namelijk niet zelf een supercharger opbouwen ( kosten om het te laten doen zijn 4000 euro )Dat heb je goed. Volgensmij is dat ook al meer dan eens gezegd in dit topic. Door je bak heb je een verlies van vermogen. Aangezien UT je vermogen op de wielen meet, zou je de uitkomst met een onbekende factor kunnen verhogen. Het zou dus best kunnen dat je nu 150pk op de krukas hebt.
Edit oeps, paar pagina’s gemist
Tering hee :( Je ziet ze al zo akelig weinig :(
Het belangrijkste is wel dat jij er nog bent :thumbup Zelf in orde?
Blij dat het in Rusland is. Laat die idioot daar ook maar blijven… Hij heeft kennelijk het IQ van een lege fles wodka. Andere mensen in gevaar brengen om zelf de “coole gast” te zijn op het internet. Zieligheid van de onderste plank.
Sorry AstraTD, maar wil wel. Een kennis van mij heeft jarenlang ook een isuzu 17D gehad en dat ding tot ver in de vier ton gereden met sla-olie. Die stond steeds literflessen over te prakken naar grote jerrycans.
Als je erachter rijdt is het alleen net een frietkraam :jerry
http://wetten.overheid.nl/BWBR0009071/geldigheidsdatum_11-02-2013″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Hier staat het non-apk gedeelte. Wordt dus melding gemaakt over de ‘daartoe bestemde plaats’ voor het kenteken.
In dit geval heb je die niet, dus zouden ze niet mogen mauwen ;)
10 februari 2013 om 12:14 In reactie op: Versterker aansluiten op een radio zonder remote-kabel #18105072@manta1977 wrote:
@Juhroen wrote:
Ik heb alle kabels achterop gemeten, er is geen een bij die pas na het aanzetten van de radio +12V heeft, dus een kabel voor een elektrische antenne zit er ook niet op :cry: ;)
Bij mij is de elektrische antenne een jack-in, achterop de radio. Dus dan moet er gewoon een oordopjes/kopetelefoon-snoertje achterin om deze 12v af te tappen ;)
@eko wrote:
ik heb geen idee, ben een technische nitwit.
Kan ik er nog wel meerijden? of alleen naar de garage?
gr.EkoZeker niet mee doorrijden. Als je met temperaturen van 0 graden al tegen de 100 graden zit is er iets echt niet goed. Waarschijnlijk wordt de motor nog net genoeg gekoeld door de rijwind. Koelvloeistof zit in het ronde tankje tegen het schutbord. Als je ’t zelf niet vertrouwt of aandurft zou ik inderdaad z.s.m. een garage opzoeken.
Als je doorrijdt met een hete motor waarbij de koppakking nog niet stuk is, gaat ie dat vanzelf wel.
Loop inderdaad maar eens je koelvloeistof na. Als dit ontbreekt zou ik ik ’t weer aanvullen (let op: wel ontluchten, bij deze auto’s simpel: gewoon stationair laten draaien met de dop los en de verliezen aanvullen totdat de motor op temperatuur is en thermostaat open gaat). Dan regelmatig het peil controleren. Als het daalt heb je kans dat je kachelradiateur lek is, waardoor je kvs verliest.
Daarnaast kan het nog tal van andere oorzaken hebben, denk hierbij aan slangen van je koelsysteem of een lekke koppakking. Dat laatste kun je zelf meestal nog wel uitvinden door:
– Aansteker houden bij peilstok van de olie => Knettert het betekent het dat er vocht in zit => Lekke pakking
– Zoetige lucht uit uitlaat => Koelvloeistof lekt ergens naar binnen bij de cylinders => Lekke pakkingSucces met het uitvinden!
10 februari 2013 om 12:01 In reactie op: Versterker aansluiten op een radio zonder remote-kabel #18105070Je kan inderdaad zoals Joop zegt de aansturing voor de elektronische antenne pakken, dit is de makkelijkste oplossing. Een relais zoals jij deze omschrijft bestaat voor zover ik weet niet… Als ik gelijk hebt zie ik geen andere oplossing dan ergens een stroombron uit je radio weg te beunen (op het moment dat deze aanstaat) en hiermee een 12v circuit schakelen.
@chieltjuh wrote:
Ik vind het erg makkelijk om te roepen geen id bij je geen service!
Zo werkt het bij de gemiddelde kroeg ook nog steeds. Terwijl je prima service kunt krijgen :jerry
@KadAstra-EF wrote:
@jeroenk wrote:
@KadAstra-EF wrote:
@jeroenk wrote:
Hee Rik, die laatste brief van Babar Cars, daar staat op 24/7 bereikbaar… Snap je waar ik naar toe wil? :D
Mooizo, ga inderdaad om 03:00 uur bellen :jerry
Nee, ik heb besloten om geen contact op te nemen want anders weten ze dat de post aangekomen is.
Ik zal wel mn ergenis en reactie HIER afreageren king:Misschien wel even de RDW, alleen ZIJ weten dat ik 2 auto’s heb van 20 jaar en ouder :)
Rik ;)
Je hebt best kans dat je auto gespot is door die lui => kentekencheckje @ rdw site, en ze weten het ook…
ja oke, maar dan mn adres nog !!
Rik ;)
Ojah, goeiemorgen… Misschien op goed geluk? We hebben hier ook wel ’s wat door de deur gehad terwijl de auto’s respectievelijk 1, 11 en 18 jaar oud zijn :P
@KadAstra-EF wrote:
@jeroenk wrote:
Hee Rik, die laatste brief van Babar Cars, daar staat op 24/7 bereikbaar… Snap je waar ik naar toe wil? :D
Mooizo, ga inderdaad om 03:00 uur bellen :jerry
Nee, ik heb besloten om geen contact op te nemen want anders weten ze dat de post aangekomen is.
Ik zal wel mn ergenis en reactie HIER afreageren king:Misschien wel even de RDW, alleen ZIJ weten dat ik 2 auto’s heb van 20 jaar en ouder :)
Rik ;)
Je hebt best kans dat je auto gespot is door die lui => kentekencheckje @ rdw site, en ze weten het ook…
VLC is er volgensmij niet eens voor (recente) Android versies.
MX Player is inderdaad één van de betere….
Hee Rik, die laatste brief van Babar Cars, daar staat op 24/7 bereikbaar… Snap je waar ik naar toe wil? :D
Ooit een keer zo’n unit verkregen… Staat inmiddels te verstoffen. Toen ik ‘m wegzette liep die ruim 80km/h. Doodeng.

Levertijd in Nederland is nu zo’n 20 weken voor deze diesels. Dus ~ 5 maanden => Juli dus.
– Sinds twee dagen krijg ik een schrapend metaal achtig geluid/tik te horen als ik de auto voor het eerst (’s ochtends) start, het is echt pas wanneer de auto gestart is. Dan hoor je het heel even (minder dan een seconden) en alleen maar wanneer de motor koud is.
– Sinds een paar weken hoor ik water heen en weer klotsen als ik op trek. Het lijkt, als ik achter het stuur zit alsof het klotsen rechtsvoor plaatsvind. Beetje vreemd geluid en ik heb met een emmer water gecheckt of het (regen) water vanaf de voorruit onder de auto (wielkast) terecht komt en dat klopt. Er is dus geen verstopping wat betreft dat. Ik las op een 307 forum (Peugot) dat het wel eens de kokers onder de deur kunnen zijn. Daar werd gesproken over een gat dat je kon opendraaien. Heeft de Corsa B die ook? En als het dan toch iets met het koelsysteem is (lucht) kan ik het koelsysteem makkelijk ontluchten?Schrapend geluid kan van alles zijn… Laat even iemand starten en probeer zelf te achterhalen waar het geluid vandaan komt! Heb zelf wel eens een gare waterpomp gehad die ook een gaar geluid maakte… Alleen dat was niet specifiek bij kou…
Water heen en weer klotsen… Hmm… Check in elk geval je koelvloeistof peil maar eens. Ontluchten is dopje van het reservoir afdraaien en je motor gewoon laten draaien tot je thermostaat openspringt…
Topic van 4 jaar terug :jerry
29 januari 2013 om 19:38 In reactie op: Insignia ingeruild, en nieuw speeltje voor terug gekocht :) #18101321EDIT plaatjes maar weer weggehaald, je had t zelf al gefixt :)
Mooie wagen! :thumb
Vanaf je accu trek je in principe één kabel naar je achterkoffer toe (+).
In je achterkoffer maak je één kabel vast aan de carosserie (-)
Vanaf achter je radio pak je de geschakelde + mee (volgensmij is dit geel, even nameten) deze trek je ook naar achteren, dit is je remote.Als het goed is schakelt je versterker nu aan op het moment dat je ‘m op contact zet.
Je subwoofer is goed aangesloten (kun je ook bijna niks fout aan doen).
Gezien ik hi/lo converters zie, wil je daar waarschijnlijk je geluid voor je sub vandaan halen (geen tulp uit op je radio wrs). Deze sluit je als volgt aan:

-
AuteurBerichten