Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Welke motorcode heb je? Staat op je kentekenbewijs!
Waarschijnlijk:
X12SZ of X12XE (verwacht de laatste). Zou mogelijk ook C12NZ kunnen zijn.Het tikken en het olieverbruik zijn waarschijnlijk twee verschillende problemen.
In het geval van X12SZ/C12NZ
Tikkend geluid: Versleten nokkenassen/ schade aan drijfstanglagersIn het geval van X12XE
Tikkend geluid: Waarschijnlijk distributieketting, maar zou ook bovenstaande kunnen zijnHet olieverbruik zit ‘m waarschijnlijk in het rijden zonder olie. Hiermee sloop je het motorblok in no-time…
Als mijn vermoedens kloppen zijn de kosten voor het oplossen van deze problemen erg hoog. Goedkoopste oplossing is dan denk ik een 2ehands motorblok erin. Echter moet je je dan afvragen of het de auto nog wel waard is…
Edit: Zie net dat je hebt gezegd dat ’t een corsa C is. Dan is het in elk geval geen X12SZ/C12NZ
Jammer van de kapotte spiegel, ik wil ze nog wel in kleur hebben :jerry
Haha, bij Ghanz is nog dichterbi-j :jerry
We wachten eerst Gert maar ’s af
Volgensmij zijn die 3.0V6 dieselblokken van Renault….
Onderdeelnummers kun je misschien wel vinden via: http://ecat24.com/opel/catalog/models/1/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Rechtsboven even op GB zetten is (doorgaans voor een Nederlander) prettiger!De vin die tegen de radiateur van je koelwater zit hoor je wel als die aanspringt! Die heeft er flink de sokken in.
Kut man! Waarom kan niemand meer met z’n fikken van andermans bezit afblijven..
Ik houd mijn ogen open,.. voor zover het nog zin heeft…
Meld ’t in ieder geval effe bij een admin hier. Die willen er vast wel een sticky van maken!
Sterkte met de zoektocht!1. Waarschijnlijk een bak met korte overbrenging. Is dus niet abnormaal.
2. Kan van alles zijn. Je zou de EGR (pakking) eens na kunnen kijken en het gasklephuis eens schoon kunnen maken (is wel te vinden op dit forum hoe, zoekfunctie)
3. Klinkt als gare bedrading, waarschijnlijk bij het scharnierpunt van de achterkoffer? Het klikken dat je hoort is het relais.
4. Geen idee… Ik zou er zelf effe goed naar kijken en anders op de sloop een nieuw frame halen.29 april 2013 om 17:45 In reactie op: aflevering nachwacht veronica voor de liefhebbers :D #18137732Als het maar bij mij en andere normalwe weggebruikers uit de buurt is :-)
Als je de bovenstaande oplossing al uitvoert pak dan wel zwarte …
Het lijkt steeds gezelliger te worden!! Ik ga m’n best doen om erbij te zijn :-)
Jammer dat er weinig aandacht is voor al je wagens. Schitterende collectie!!
Heb vooral een zwak voor TR’s. M’n vader had er vroeger ééntje. Die is inmiddels verwerkt tot fanta-blikjes :(
Was wel ’n aparte kleur:
Als het in m’n macht ligt en ik de auto fatsoenlijk (op een droge plek) kwijt kan schaf ik er ook één aan. Probleem zit ‘m vooral in stalling en niet financieel….
Sowieso dakkoffer. Die kleine stuiterbakjes leveren misschien iets meer ruimte op. Maar als je met een dakkoffer genoeg ruimte hebt zou ik zeker niet zo’n kreng erachter hangen en vervolgens traag naar Frankrijk gaan.
Let wel op: Liefst zo min mogelijk waardevolle spullen erin en bij voorkeur ’s nachts open laten. Ze willen die dingen nog wel eens openbreken.
@Opelvince wrote:
Mooie Tigra, heerlijk om te zien dat er veel werk aan zit. Kan je wat leuks van maken! Jammer dat je er niet voor kiest om de 2.0 L motor erin te laten. Heeft het alleen te maken met het overschrijven van 1.4L naar 2.0L, of zijn er nog meer redenen? Want de 2.0L is toch nog goed (zoals ik het lees).
:kewlpics
Welk gedeelte van
MAAR, er lag een c20ne in getuned naar 150pk. Dit blok is eruit, dus de Tijger staat te wachten op een nieuwe krachtbron.
begrijp je niet? :jerry
Gaat het hier over een Tigra A of B?
Nijverdal is voor mij net nog ff iets te ver weg om zo even langs te rijden tijdens mijn drukke werkdagen, anders had ik het even voor je gedaan.
Een B-Corsa waaraan de eigenaar geen aandacht heeft besteed heeft in ~ 80 / 90% van de gevallen wel roest aan de motorkap. Dat kan ik hier niet ontdekken op de foto’s. Daarnaast zie ik een kenteken met opgelegde letters, en netjes afgewerkte skirts/voorbumper. Het wekt bij mij nog niet direct de indruk van een sjonniebak.Dat bepaalde zaken die zijn uitgevoerd zijn aan de auto niet naar jouw smaak staan, staat niet direct in verband met de technische staat van dit voertuig. Het feit dat hier e.e.a. is veranderd aan de auto geeft wel aan dat (althans één) van de vorige eigenaren (waarschijnlijk de laatste) zelf graag met zijn auto ‘knutselde’ en dus ook over enige technische kennis bezat.
Motorisch gezien staan deze blokjes bekend om oliezuipen. Dat dit door koud ’trappen’ wordt veroorzaakt is over het algemeen wel bekend. Echter (voor zover ik weet) gaan deze blokken ook rustig een slokje lusten bij (te) rustig rijgedrag. Af en toe de toerenteller richting 3 à 4 uur zetten is niet zo’n punt, mits me motor maar warm is.
Verder wil ik niet teveel induiken op alle zaken waarop je moet letten bij Corsa’s in het algemeen en de GSi’s, want dat is hier op het forum genoeg te vinden, net als op de rest van het internet.
Nog één tip m.b.t. het verre rijden. Zoek bij garage’s in de buurt van Nijverdal ook wagens van jouw gading en trek er een hele dag voor uit om meerdere wagens te bekijken. Zo heb je ook direct vergelijkingsmateriaal.
Succes bij je speurtocht!
@RISL wrote:
Ben wel erg benieuwd hoe deze uitvoering heet dan, maar dat is ‘m inderdaad.
Dat zijn de Opel Corsa’s uit de ‘Color’ lijn en daarvan weer de ‘Race’ editite!
Lijkt me niet gezond. En een verband tussen een radio die weggehaald is en het ontkoppelen lijkt me niet gebruikelijk. Foutcodes kun je als het goed is ook zelf uitlezen.
Er staat een duidelijke uitleg op het vauxhallownersnetwork (http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/index.php?threads/astra-mk4-g-reading-fault-codes.164990/” onclick=”window.open(this.href);return false;) *Engels
Echter kan ik je niet met zekerheid zeggen dat dit voor elk type Astra-G opgaat.Je hebt wel een goeie relais gepakt?
Wat betreft dat datum prikken: Wordt het de 18e of 19e? ;)
De zondag zou ik o.v.b. wel kunnen. Zou anders vorig jaar ook komen maar is toen inderdaad wegens slecht weer niet doorgegaan!
Leuk dat jullie ’t nog eens proberen :thumb
Inderdaad. Ik heb je gister al een beun oplossing aangedragen mocht je je huidige CV set willen behouden. Anders gewoon een goede bestaande set kopen.
Heb je een X16SZR? Dan is het volgensmij 60k / 4 jaar
@h67racing wrote:
Maar waarom is de z18xe geschikt op gas? heeft dat iets met de kleppen of zo te maken?
Normaalgesproken wordt er benzine ingespoten dat nog een koelende werking heeft. Gas heeft dit niet, omdat het zoals de naam al zegt wordt ingespoten als gas. Hierdoor heb je een hogere thermische belasting op je motor en met name de klepzittingen.
Als je ’t eenmaal weet is het dikke prima in mijn ogen. Vind het een stuk beter bereikbaar dan op de “hemel” zitten graaien :)
Komt er volgens mij op neer dat de ts twee draden over heeft van zijn centrale deurvergrendeling.
Ik vermoed dat beide draden pulsdraden zijn (afwisselend plus en afwisselend -). Hier zou je een bruggelijkrichter tussen kunnen zetten om je lichten aan te sturen.
Echter is de puls waarschijnlijk zeer kort <0.5s en wordt de puls afgezwakt door de bruggelijkrichter. Als je het mij vraagt kun je met deze puls beter een relais schakelen dat vervolgens weer de 'normale' 12 volt lijn pakt ter verlichting.Je zou een condensator kunnen pakken en een knipperlicht-relais en hiermee aan het experimenteren gaan. Echter zou ik eerst kijken of er al iets op de markt is, voordat je overgaat op deze behoorlijke beun-oplossing! ;)
-
AuteurBerichten