Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dan zal ik maar als tweede aansluiten!

Mooie intro, zo netjes zien we ze niet vaak king:
BMW’s blijven (in mijn ogen) ook voortreffelijke wagens al dan niet met een flink kostenplaatje qua onderhoud.
Veel succes bij je zoektocht naar een “Arden” blue wagen :thumb
@Aapje wrote:
Maatje van mij rijd met een x12sz ong. 1:18~1:19 ;)
Die gast heeft nog nooit de 2500 toeren met z’n naaldje aangeraakt dan. Laat staan 120 op de snelweg….
Lees dit topic anders eens door…
Lijkt mij inderdaad regeneratie van je roetfilter.
Een gegeven antwoord is al volgt:
Komt door een kapotte regelkep. Hierin zit een staafje dat tordeert of een ander verend element. Als je aan het stuur draait en zorgt dat de hydraulische klep die de hoeveelheid bekrachtiging regelt geleidelijk opent. Meer torsie is meer bekrachtiging. Als het staafje gebroken is dan wordt de klep volledig geopend terwijl er maar een beetje olie nodig is, de wielen sturen naar links of rechts terwijl het stuurwiel niet bij kan houden. De hydraulische klep wordt nu de andere kant op volledig geopend waardoor de vloeistofstroom wordt omgekeerd. De wielen gaan naar rechts, stuurwiel kan weer niet bijhouden enz.
Kan iemand dit bevestigen?
@trashmetal wrote:
volgens mij heeft deze corsa nooit met zulke platen gereden
Klopt. Sinds eind ’99 werd er op alle auto’s standaard een GAIK geplant.
Roest aan de motorkap hebben ze (van dit bj.) bijna allemaal, net als roest bij de spatbordranden aan de voorzijde en chassisbalken. Mits dit nog niet volledig rot is even goed aanpakken. Dan blijft het nog lang goed gaan. Feit dat er al aan gelast is betekent niet veel goeds…
Qua prijs is het lastig te beoordelen op afstand. Hoe is het met roest rondom de achterruitenwisser? Hoe is de staat van het interieur? Met/zonder radio? Wanneer is de distributie voor het laatst aangepakt? (Moet om 60k / 4 jaar). Als deze laatste punten allemaal oké zijn denk ik dat de vraagprijs van 800? redelijk is. Komt er binnenkort groot onderhoud aan zou ik dit zeker meenemen in de prijs, hieronder dus ook roest in gevorderde staat.
@cocopat wrote:
// Ook even off topic:
Vooreerst dank aan de mensen die me willen helpen.
Zelf ben ik niet zo’n computergenie, ik ben al blij dat ik mijn weg vind op fora als dit hier (ziet er overigens goed uit, proficiat). Ik heb via de “zoekfunctie” gezocht naar “voorstel”, “ik stel me voor” en dergelijke trefwoorden, maar een “voorsteltopic” heb ik hier niet gevonden (zal wel aan mij liggen). Dus aan diegene(n) die er eerst aanstoot aan namen dat ze me niet kenden, mijn excuses, en hier gaan we dan: ik ben Patrick uit Ninove, Vlaanderen (België…), ben 52, probeer mijn dagelijks brood te verdienen in Brussel, ben een doe-het-zelver, verbouw zelf mijn stulpje en heb schoenmaat 41 :-). Ik heb 3 groooooote kinderen en de Astra is van mijn dochter.
Voilà. Hopelijk stoot ik niemand meer voor ’t hoofd, want het was niet mijn bedoeling om gevoelige zieltjes te raken of op tenen te trappen. dus nogmaals: dank aan de begripvolle mensen. Zelf ben ik niet zo lichtgeraakt, anders was ik hier inderdaad niet teruggekeerd ;-)
// einde off topic, dan nu on topic maar :-)Aan wim-v6: Ik hoop dat het geen zware kosten zijn, want ik hoor niet graag praten over een defecte versnellingsbak… Na 95000 km zou dat toch niet mogen?
Aan b07: na het opschakelen hoor ik het niet meer, ik geef toe dat de omgevingsgeluiden het kunnen overstemmen, maar zelfs met de ramen open en bijvoorbeeld in tweede zonder gas geven, hoor je ’t ook al niet meer. Vandaar dat ik wat bang ben. Dank wel voor de tip om de auto eens op te krikken. De auto is van mijn dochter, als ze nog eens thuis is, probeer ik dat eens :-)
De ankerplaat is het niet, dat heb ik nagekeken, ook de stofkappen van de steekassen zijn in orde. Olie heb ik niet meteen gemerkt, maar ik heb nog niet onder de auto gekeken, dat ga ik volgende keer eens doen.Het zou inderdaad niet zo mogen zijn dat bij deze km-stand er al (slijtage)schade is ontstaan aan de bak. Het gebeurt alleen wel (eens).
Het feit dat het geluid bij het opschakelen over is kan goed. We hebben hier thuis ook een wagen gehad waarvan alleen de vijfde versnelling (van de 6) zong. In de 4 of 6 merkte je niks. Is uiteindelijk een dure gereviseerde bak geworden (bij 180k km), weliswaar geen Opel. De vijfde versnelling was dan ook een handige versnelling om te hebben (veelgebruikt).Echter vermeld je wel dat het geluid alleen bij de eerste versnelling te horen is. Je zou ermee door kunnen rijden en optrekken vanuit de twee, maar ideaal is anders.
@trashmetal wrote:
Nee, meis leent af en toe pappies wagen
een daewoo met c20ne :Dhttp://www.youtube.com/watch?v=DJc4aYEyRZ0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Zoiets? x :jerry
De exacte kleuren heb ik geen weet van. Maar volgensmij is dit een kwestie van meten is weten.
Multimeter op een draad en één tegen de carosserie. Alle draden aflopen tot je de constante plus (~12V) gevonden hebt. Wil je dat de auto pas stroom heeft op contact geldt hetzelfde verhaal als hierboven, maar dan met de sleutel gedraaid!
@trashmetal wrote:
@jeroenk wrote:
Verzekering al rond?
Nope, ben afgelopen week aan het verhuizen geweest
even geen tijd gehad, rijd nu met mn meis dr corsa
hopelijk dat ik het binnen een paar weken geregeld hebEn je meis rijdt op jouw fiets? xD
Verzekering al rond?
Goed bezig!
1. soepkiepe (+ vriendin neem ik aan)
2. jeroenk
3.Gefeliciteerd met je aankoop! Veel veilige kilometers gewenst :thumb
Helaas is de foto (voor mij) niet te zien ..
Laat deze dan maar dichtgooien, dan wacht ik ’t nieuwe topic wel af ;)
Er mist nu inderdaad iemand die ff ’t voortouw neemt :(
Laten we maar opnieuw beginnen:
26 mei:
1. KadAstra-EF (Rik)
2. JeroenK@soepkiepe wrote:
@soepkiepe wrote:
oke komt ie dan..
zelf ben ik er achter dat ik die datum ook wat anders heb, dus zelf kan ik niet eens die datum.
Had ik ff gemist…
Kun je ineens niet meer dan?
Persoonlijk ben ik voorstander om het gewoon door te zetten. Zo ben je in elk geval zeker van de mensen die zich tot zover hebben opgegeven. Wordt je weggestuurd (ik acht de kans klein) kunnen we een gezamenlijk toerritje naar een andere locatie (bijv. lichtmis) maken.
Wat is het probleem? :)
Bij de lichtmis = ook een snelwegmeet hè ;) Of je moet die 100 meter ernaast meerekenen…. :sleeping
Dus het wordt nu 26 mei?
A.s. zondag komt mij wel beter uit…
@netebuk wrote:
@opel-limbo wrote:
Morgenvroeg staat er een bezoekje naar EDS op de agenda. Ze gaan de insignia voorzien van nieuwe tuningsoftware en tevens krijg ik een IPF kastje mee zodat ik ten alle tijden thuis de auto van de originele cq. andere software kan voorzien. Er zouden een stuk of 4 software programma’s in te lezen zijn. Tevens wordt de auto op de rollerbank gezet vóór en ná de programmering.
Heb lang getwijfeld of ik de auto wel zou laten tunen maar alleen al het feit dat de auto software krijgt die door kenners is ontwikkeld gaat me denk ik veel vreugde geven. Was destijds met mijn Vec-C ook het geval. Tevens heb ik nog contact gehad met Unlimited Tuning waar ik op een zeer correcte manier te woord werd gestaan. Reden dat ik niet voor hen gekozen heb is dat EDS obd doet tunen en UT via de ecu. Het feit dat dan het garantie zegel wordt verbroken kon mij geen rustgevend gevoel geven.
Jullie horen van me!!!
Greets Roel.
mss website eens vermelden?
http://lmgtfy.com/?q=EDS+fahrzeugtechnik” onclick=”window.open(this.href);return false;
:jerry
Is er al nieuws?
1 gertje
2 soepkiepe
3 Rik
4 FnF_racer
5 Trashmetal misschien??
6 corsa_c20xe
7 Ghanz
8 PeterNoFear & Broer+vrienden (2/3 auto’s totaal)
9 astraTD ( ? )
10 ronnie Opel boy
11 fct_blondi ( ? )
12 Sjoerd_Drent
13 jeroenk -
AuteurBerichten