Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
je kan toch ook zo`n ford t5 bak gebruiken met zo`n los koppelingshuis? die dingen kunnen je overal kopen. staan er een paar op ebay en zijn te koop bij http://www.sbdev.co.uk/SBD%20Motorsport%20Display.htm heb net zelfs een site gevonden waar ze alluminium c20xe onderblokken verkopen helemaal kaal voor 2450 pond. moet zeggen , wist dat er een hoop te koop was maar zoveel spul.:wtf
origineel gepost door kadettylet
origineel gepost door jermir
is het soms die trek schakelaar rechts van je stuur onder de tellerbak???net ook meteen ff gekeken naar t motorlampje , die bungelde onder het dashbord met een kapot lampje erin….
morgen meteen ff een nieuw lampje erin doen.verder komen er voor honda/volvo remmen op en achter ook schijven .
rolkooi is binnen en word ook gemonteerd en er komen hele strakke sparco kuipen in met rs blauwe shroth gordels. die recaro`s zitten net niet lekker genoeg. verder zit er nu een turbo druk meter , air fuel ratio meter en er komt nog een olie temp meter in.
en zat er nou ook al eeen sper onder??? ik hoor het wel
he er zat geen sper onder en hij is nooit fase twee geworden, wel aangeschaft toen maar weer los verkocht, draaiknop /hendel in het dashbord is van de balancebar van de remmen om voor/achter de remdruk te verstellen
ja dat van die remmen wist ik en was er ook achter gekomen dat die trekschakelaar voor de kachel is (alleen de fan dan)
ben blij dat die sper er niet onder zit, anders had ie voor lul een quaife atb sper besteld….ik ga zaterdag ook een olietemp aansluiten op de kadett. hier heb ik wat aan. ff gaatje boren en draad erin tappen.:wors
is het soms die trek schakelaar rechts van je stuur onder de tellerbak???
net ook meteen ff gekeken naar t motorlampje , die bungelde onder het dashbord met een kapot lampje erin….
morgen meteen ff een nieuw lampje erin doen.verder komen er voor honda/volvo remmen op en achter ook schijven .
rolkooi is binnen en word ook gemonteerd en er komen hele strakke sparco kuipen in met rs blauwe shroth gordels. die recaro`s zitten net niet lekker genoeg. verder zit er nu een turbo druk meter , air fuel ratio meter en er komt nog een olie temp meter in.
en zat er nou ook al eeen sper onder??? ik hoor het wel …
zat net ff je verbouwingstopic te bestuderen…… is dat ding phase 2??? is het soms schakelbaar ofzo? bedoel voelt nu wel vrij normaal aan , wel snel maar niet het idee dat het 250+ pk is. olie nevel is al minder trouwens , klant was iets te gortig met olie bijvullen………
origineel gepost door kadettylet
goede dagik heb de motor toen der tijd erin gebouwd voor een vriend van mij.
blok heeft effe 2 ton gelopen en is nog originele turbo, en is dus wel aan revisie toe denk ik. waar je ook om moet denken is dat als je gas los laat vanaf volgas hoor je wat klapperen bij de versnellingsbak.
dit komt omdat ik tijdens bouwen vergeten ben om het toplagertje van de priseas in de krukas te monteren, dit moet waarschijnlijk nog steeds gebeuren.
mocht je intresse hebben ik heb nog bergen foto’s leggen van de ombouw.gr jimmy
ps rode lampje in het daschbord is het motorstoringslampje
hey hallo, dat is wel leuk om te weten wie hem nou gebouwd heeft, en bedankt voor dat motorlampje, dacht al dat het zoiets was. maar hoort dat dan niet even op te lichten als t contact aangaat? verder echt een hele mooie bak , gaat goed van ze plek.
origineel gepost door sincere107
ahhhh zooooo……….ja klopt…….
door het zwarte glas weerkaatst het daglicht te veel…..
ja er zijn een soort van losse kapjes te koop…die je er omheen kan schuiven…..
sorry dude…heb van de week 3 van die kapjes..weggeknikkert…..
:(
dikke corsa
8,5
het is een led , als ik het contact aanzet als hij binnen in de showroom staat zie je het perfect maar denk dat door het donkere glas het bij daglicht een stuk minder is
ok bedankt voor het snelle antwoord , al denk ik dat ik het wel gewoon met de standaard lambda doe…. ga van t weekend meteen aan de slag
ok maar heb jij verder wat aan je blok gedaan? dit blok is helemaal standaard met alleen grotere intercooler en dumpvalve. vacuumslangen zijn allemaal nieuw, van die blauwe samco`s. maar is het dus te testen door de slang van de wastegate af te trekken?
is inderdaad een mooi kadettje , stond bij mijn werk in de buurt te koop. had hem al eens zien rijden. had zelfs gebeld maar was net iets te duur voor me om als extra autotje te gebruiken. wens je heeeeel veel succes ermee.
als iemand nog een 2,4 zoekt…….. heb er een te koop staan bij advertenties
het zijn meters van raid hp de nightflight serie. zit een dimstand op maar dan is het echt helemaal te donker. kon vandaag geen foto’s maken want hij stond achterin de showroom. bedoel moet wel foto’s maken als hij in t licht staat. van t weekend ga ik ermee rijden dus komt goed. schiet ik er meteen een paar.(foto’s)
wat bedoel je met hey gadver jij ook al? hahaha heb jij t zelfde probleem?
maar bij mij is het probleem ineens ontstaan nadat ik er een paar honderd km op had zitten, zal morgen ff een paar foto`s posten van deze kadett. wie weet herkennen jullie hem…..
ok , zal t alvast opbiechten , ik wil geen dailey driver van me coupe maken maar een lichtgewicht scheurijzer voor als t lekker weer is. ben bezig een kawasaki zx12r:o blok aan te schaffen , deze te voorzien van een turbo en deze dus is me kadettje te bouwen. wil dan zo rond de 250pk bij 11,500 tpm komen. vandaar dus die lange overbrenging anders rijd dat ding max 170 ofzo. hou jullie op de hoogte
zal morgen ff een foto maken voor je , zit er echt over te denken ze terug te brengen. zal morgen posten me werk. en wat bedoel je met een sokje eroverheen????
turbotje voor mijn c20let projectje, garret gt100000rs:jerry
ok bedankt , moet wel zeggen dat ik inmiddels al een dikke 500km ermee gereden heb. gewoon netjes warm gereden ook voordat t gas erop gaat en ff netjes tijdje na laten draaien als er goed mee gereden is . eerste paar honderd geen probleem en ineens begon de ellende. ben helemaal nieuw met turbo`s. vind het reuze interesant en prachtig allemaal. hield me altijd meer bezig met motorfiets blokken ( en dat is ook een project van me, dit is de eerste keer dat ik t hier meld: ik wil een kawa zx12r blok met turbo in een coupe hangen)
hmmm dat scheeld dan weer, nu nog me oliesproeier onder de motorkap verhelpen :hmmz zag t vandaag ook al bij de pakking tussen het gasklephuis lekken…..:wtf dus ja ff aan de slag ermee
dus als ik volgas geef met doortrekken moet de meter op 0,9 komen te staan??? ik haal max 0,5 bar bij volgas. en als ik constant rij gewoon kruissnelheid dan geeft de meter een vacuum aan. klopt dit of zit de meter verkeerd aangesloten? hij zit aangesloten op t vacuumslangetje bij de ecu.
weet iemand hoeveel bar druk een c20let standaard heeft? bedoel mij is verteld dat dat blok standaard is maar de toerenbegrenzer ben ik nog niet tegen gekomen en ben nog niet verder gegaan dan 7000tpm zit tevens ook een actuator op van eds en de intercooler is redelijk flink van afmeting.
moet er ook even bijzeggen dat deze auto ongv 1,5 jaar heeft stilgestaan, miss de kering uitgehard van de turbo oid??
als je een stukje stevig gereden heb zie je gewoon alles onder een laagje olie zitten. en na verloop van tijd zie je ook een druppel olie hangen aan de dumpvalve. zal van de week de carterventilatie eens goed bekijken of er niks verstopt zit.
ik moet zeggen dat ik die nightflight meter ergggg slecht vind , heb de turbodruk meter ervan in een kadett coupe gezet en moet zeggen dat je het amper kan zien overdag. baal er echt als een stekker van. echt spijt van.
-
AuteurBerichten