jermir

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 502)
  • Auteur
    Berichten
  • heb toch vakantie vanaf woensdag , kom gewoon langs binnenkort , maak er meteen een dagje van. neem wel een klepveertang mee, dan kan ik meteen ff checken. spreken elkaar binnenkort. groeten

    hey hey , ben ik weer, pfff rotdag vandaag……

    zijn de klepzittingen van deze kop wel in goede staat???? zou je eventueel een paar kleppen eruit kunnen halen of denk je dat ze wel goed zijn???

    heb er zeker wel interesse in maar wil wel weten of ie echt goed is anders ben ik weer terug bij af.

    dus let me know………

    in elk geval heeeeeel erg veel bedankt alvast voor de moeite die je voor me doet :wors:wors

    hey hey dagje te laat maar heb het een beetje druk gehad. hier de foto`s en de nummers die op de koppen staan.
    op de 12s kop staan de cijfers 90088353 en de letter c in de kop gestanst ( de c staat op de zijkant van de kop aan de kant van de ontsteking)

    op de 12n kop staan de cijfers 90027251 en de letter b zoals hierboven beschreven.

    foto1 is de 12s kop en foto2 is de 12n kop.

    hier foto van de koppen van bovenaf:

    12s kop

    12n kop

    hoop dat je hier wat mee kan aapje. sorry dat t wat langer duurde.

    In reactie op: bij het verdeel kap #17693589

    :hmmz bougie kabels vervangen denk ik zo……..

    hey aapje , als je zou willen graag want ik denk niet dat ik een van de koppen kan gebruiken. volgens mij heeft die ene gewoon geen eens klepzittingen meer. ik zal morgen even wat foto`s maken van de nummers en ze opschrijven , dan post ik ze hier. wel beter van dat maatje van je in den haag. morgen zet ik het hier erop. alvast bedankt :thumbup

    In reactie op: gesloten blow-off systeem "HOW TO" #17685629

    ok , nou weet ik ook meteen weer wat meer. verder mooi gedaan die ombouw , ga zo door!!!:wors

    In reactie op: Angle eyes #17693062

    aansluiten op je stadslicht

    is de tank van een tr dan anders dan van een 3drs?? dacht dat je bv de tank van een gsi er zo onder kon hangen.

    ja dat dacht ik ook maar t schijnt toch wel te gaan met electrode lassen? en ja anders maar kijken wat t kost een kop te reviseren en anders maar WEER een kop erbij kopen…..

    zo vandaag weer genoeg gedaan, heb de koppen nog eens goed bekeken en vraag me 2 dingen af: zou het te lassen zijn die scheur in de ene kop en wat zeggen jullie van die klepzittingen van de tweede kop , met name de uitlaat. lijkt wel of die gewoon helemaal weg zijn ofzo.

    dit is de kop met slechte zittingen lijkt mij:

    en dit die met een scheur:

    dit is een klep van de kop met slechte zittingen en deze heb ik al getracht schoon te maken en in te slijpen :swear:

    vandaag ook het onderblok helemaal roestvrij gemaakt, dit onderblok is nog wel goed en deze mooi mat zwart gemaakt met hittebestendige verf.

    het interieur is nu helemaal gladgeschuurd voor de onderlaag zodat de bodem er straks lekker strak en goed beschermd uitziet.

    ook het dif van de andere kadett uit elkaar gehaald omdat hier een langere overbrenging inmoet dan een 3.89 en er gaat een sper in die ik al klaar heb liggen.
    tevens wil ik alle lagers meteen vervangen dus die heb ik alvast eruit gehaald om ze bij de lagerboer eventueel te bestellen( als voorbeeld)

    weer genoeg getypt en gedaan vandaag , zo ff lekker bbq-en oid bij me zwagertje

    hahaha ja sorry maar is aan de andere kant van het land voor mij.
    kom heus nog wel eens langs daar want heb op me werk nog 2 c kadettjes staan waar ik echt een hoop spullen voor moet hebben.
    als ik een lijst met onderdelen bij elkaar heb zal ik die naar je mailen en dan kom ik wel met een bus van de zaak ff bij je oom shoppen.
    heb het zo vreselijk druk de laatste tijd.
    vandaar dat ik ook de laatste tijd niet echt veel an de kadett gewerkt heb.
    maar straks ga ik weer naar de zaak en gaan we verder met de kadett.

    denk dat ik lekker in t zonnetje ga werken , word ik miss nog een beetje bruin.

    beetje ergggg -offtopic maar goed , denk idd dat je motortje de geest heeft gegeven. zit er geen corrosie op t stekkertje??? en als iemand de sproeier bediend, tik er dan eens tegen met een schroevendraaier ofzo, als ie dan gaat draaien weet je in elk geval zeker dat het de pomp is. soms zit er ook wel eens een filtertje onderin de pomp zie dan helemaal verstopt zit en dus t pompje blokkerd. kan je ook ff doorblazen met een luchtspuitje. in elk geval succes

    In reactie op: 2.0 opboren naar 3.0 #17686722

    denk dat hij een aangepaste carterpan heeft zodat er een krukas inkan met een slag die onv 5 cm langer is :P
    of misschien ook wel variabele compressie, ( schijnt nog te bestaan ook al zijn t prototypes)
    nee het lijkt mij niet mogelijk , 2.3 is idd de max of hij moet vloeipapier gebruiken als cilinderwand
    dacht ik lul ook ff mee…..

    In reactie op: gesloten blow-off systeem "HOW TO" #17685627

    misschien een hele domme vraag maar wat is precies de extra functie hiervan? levert dit weer wat meer vermogen op of komt de turbo zo weer sneller op gang???

    In reactie op: Hoe verwijder je de wijzers? #17691252

    je kan toch ook de naald even over t pennetje tillen en kijken hoever hij terugdraait? en daar dan markeren.
    zo heb ik het ook bij me bmw gedaan toen ik deze voorzag van witte wijzerplaten

    In reactie op: Wat voor muziek tijdens het sleutelen? #17370932

    draai meestal k3 of chips……..

    neehoor gewoon lekker radio 538 en in de avonduurtjes funx

    In reactie op: Electrische turbo……WTF #17692253

    zo mijn god zeg, vandaag het 2e blok uit elkaar gehaald…..:swear
    zou volgens de vorige eigenaar helemaal perfect zijn!!!
    hij is ook geen lid hier op t forum anders mocht hij van mij meteen een ban krijgen.
    hij vertelde me dat hij altijd als een zonnetje gelopen had en nooooooit problemen ermee had gehad.
    met de naduk op nooooooit.
    t begon dus al met de koppeling een aantal weken geleden deze was dus zo ver weg dat de nagels dwars door de drukgroep waren gesleten.
    weet niet wat hij gewend is maar goed.
    vandaag ging ik dus het motorblok uit elkaar halen. het was een 12s volgens hem NOT!!!! was dus een 12n , begint dus goed….
    dus ik begon met de olie af te tappen die dus heel erg dun was en erg veel naar bezine stonk , er zat dus ook meer benzine in t carter dan olie…
    eenmaal de kop eraf na een half uur hebben zitten kloten met alle doorgedraaide weggerotte uitlaatspruitstuk boutjes eruit draaien ( goddank hebben we speciaal gereedschap voor dat soort dingen)
    bleek dat heel de cilinderwanden weggeroest waren…… alles stond dus lekker vast.
    kop helemaal gedemonteerd incl de kleppen etc en deze moet ik dus gaan opfrissen omdat de oude kop van het 12s blok gescheurd was.
    is gelukkig nog wel te redden maar toch weer meer werk dan gepland.
    toen dacht ik van wat maakt t uit ik haal heel het onderblok uit elkaar.
    1: alle krukaslagers waren helemaal weggesleten en vol met groeven
    2: alle drijfstang lagers waren helemaal blauw/verbrand en ook vol met groeven
    3: cilinderwanden vol met roest en groeven
    4: zuigers allemaal rare plekken op en vrijwel iedere zuigerveer was gebroken en de randen waar de veren inzaten waren 2 keer zo groot geworden zodat je bijna 2 zuigerveren in 1 gleuf kan proppen om het een beetje af te dichten…..

    MAW, dit blok is dus volkomen naar de KLOTE!!!:fy1:fy1:fy1

    dus ja kan weer lekker verder hobbyen …..
    komt ook wel goed uiteindelijk maar had er behoorlijk de pest over in.

    morgen alle kleppen schoonslijpen en opnieuw inslijpen en de kop ga ik GRONDIG reinigen.

    als iemand nog tips heeft betreft op t roest uit de in en uitlaatkanalen te verwijderen hoor ik het graag , tevens zitten ook alle koelkanalen in de kop zitten vol met roest.

    zo net ff een hoop vogelschijt van t toetsenbord af moeten vegen want er vloog er ff eentje laag over.

    morgen komt er een update met foto`s van de kadett, morgen weer fris en fruitig weer t bed uit na de tegenslag van vandaag.

    dus als je tips hebt , ik hoor t graaaaaaag!!!

    u2u

    neem sproeiers van een golf 4 of 5 die zitten onder de motorkap, die kan je bv in je paravaan maken. anders zit je nog met de slangentjes die ernaar lopen.

    Nou de bumper heb ik als het goed is binnen van max :D nu nog een paar leuke witte of zwarte achterlichten. weet emand toevallig waar je die kan kopen????

    hey bedankt voor de u2u en de link naar duparts al kan ik daar geen tankvlotter vinden :( iemand anders nog een tip voor een tankvlotter???

    In reactie op: raad je het plaatje ? #17423109

    infinity???

    zoek tevens ook een dikke voorbumper en achterbumper van een later model corsa tr dus als je wat heb liggen geef een gil. bumpers moeten gewoon origineel zwart kunstof zijn.

    heb al paar sloperijen in de buurt gebeld maar geen hadden er een , d8 misschien heeft iemand er een over omdat veel hem ombouwen naar c20xe en dus zo`n tank niet meer kunnen gebruiken…..

25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 502)