Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
30 september 2010 om 22:43 In reactie op: groter gasklephuis c20let====> custom inlaat c20let #17733651
Damn , 900 euro is best een bom duiten.
zit er wel eens over na te denken zelf een complete inlaat te maken.
moet te doen zijn lijkt me al weet ik niet precies de gegevens waaraan een inlaat moet doen en vraag me ook af of je eventueel de “flow” kan laten meten ergens zodat je zeker weet dat alle cilinders evenveel lucht krijgt.
wil erop vooruit gaan en niet achteruit….
ga binnenkort eens creatief tekenen, kan wel technische tekeningen maken op de ouderwetse manier dankzij me tijdelijke werktuigbouwkunde opleiding maar cad tekenen met een computer lukt me echt niet.
iemand tips over de maten van een inlaat?
zat zelf te denken aan zo`n schuin aflopende plenum zoals ze dat vaak noemen.
met conische halzen en trechtertjes erin.via ebay kun je ook van die vergrote gaskleppen kopen, prijs valt best mee, zo rond de 120 pond geloof ik.
( of is dat juist veel)heb zelfs gaskleppen gezien met een diameter van 110mm, leuk als je een quad turbo 8,3L v10 viper blok heb….
werk zelf ook in een garage maar als ie lekker loopt hoeft ie niet perse goed synchroon te zijn.
wil eerst alle basis afstellingen 100% correct hebben en dan pas gaan “fine” tunen.
komt op me dailey ride dus hij moet altijd goed starten en goed lopen.
wil niet steeds stil komen te staan met een zuipende dett.wil dus zeg maar de fabrieks aftel gegevens hebben van de carbs.
omdat het een 4×4 turbo is…. een 8
hmmm wederom net als bij de daders van die gestolen ascona…..
niks boete betalen etc gewoon meteen nekschot geven en eerst ff castreren met 2 bakstenen.
word zo pissed of van deze verhalen. ik zou door het lint gaan als een van me auto’s of motor word gejat.
wens je veel sterkte ermee.26 september 2010 om 20:06 In reactie op: groter gasklephuis c20let====> custom inlaat c20let #17733648dan gaan we gewoon voor een 70mm inlaat. weet iemand de link waar dat inlaatje op staat van rallyastra???
ben wel erg benieuwd.26 september 2010 om 10:36 In reactie op: groter gasklephuis c20let====> custom inlaat c20let #17733646ja kon deze gewoon krijgen.
wil gewoon dat ik wat meer ruimte krijg zeg maar.
heb een standaard gereviseerde turbo en fase 2 chip.
heb ook al offerte opgevraagd van jenvey voor een turbo plenum met single 70mm throttle body maar dat kost minimaal 1500 euro.
voordeel is dan wel dat de inlaat direct aan de voorkant zit maar voor die prijs :o
wil gewoon een stabistang voor monteren maar kom te hoog met een sfi vervanger.
zag bij jou topic dat het originele gasklephuis met dubbele gasklep gelijk is aan 1 met een gasklep van 69mm.
kan er dus beter 1 zoeken van 70mm denk ik dan.of zou t wel moeten passen????
1.000.000 vrienden vanaf nu , ben in oktober jarig en daarna laat ik niks meer horen.
en maak er een amerikaans feest van zodat iedereen lekker ze eigen vreten en drinken mee neemt. hahahaha hey geld is geld.
echte vrienden blijven wel over.collega was eens een boutje kwijt bij t monteren van een kleppendeksel van een peugeot 206 gti . ff ander boutje erin gedraaid en bij t starten kwam dus t verloren boutje tevoorschijn. kwam door de zijkant heen want de nokkenas drukte hem door de zijkant naar buiten van de kop
zou ook geen beloning hoeven , als je je autotje maar terug heb. als beloning miss de dader een paar hoeken geven :cool:
hahahaha hoe kom je daar dan aan , dit is echt een goede:thumbup
ik zou voor 1 miljoen vrienden gaan , met je verjaardag verkoop je al die cadeau`s of je vraagt gewoon geld , en aangezien mensen dan gemiddeld 20 euro p.p. geven heb je met 1 verjaardag alweer 20.000.000 verdiend!!!!!!! doe mij dus maar 1 miljoen vrienden.
ja wat is hoog , kom ze ook wel eens tegen voor rond de 100 euro de vier. weet niet of dat ook te hoog is?
is nou eenmaal zeldzaam aan t worden.wat ik ook wel maf vind is dat ze zeggen dat 315mm schijven met klauwen kwijt kan in 15 inch velgen !!!!
dacht dat je met zo`n formaat al minstens 17 inch nodig had.niemand met tips?
in theorie zou het moeten kunnen lijkt me…hey das een goede….. ik ga eens kijken of ik zo’n reduceerslang kan vinden.
je bumpers zitten trouwens op de tr, staan netjes…..ok dan bedankt, vroeg t me af maar heb ze echt nooie gezien ofzo , meestal zie ik van die normale koperen moeren erop zitten.
in elk geval bedankt voor de uitleg.
:thumbupja maar vind het juist mooi als het van alu is , wil geen stalen inlaat.
maar vroeg me gewoon af of het überhaupt bestaat zo`n slang.
die eerste type sfi vervanger heeft een mooie vorm al moet het logo er nog wel vanaf.
en alu kan ik niet lassen want de laskar is weer omgebouwd naar rvs. :mad:ja zit zeg maar een half rond clipje om de stang heen onder de pookhoed.
zit er maar 1 .in elk geval succes en ik hoor t graag van je of het gelukt is.
weet niemand dit? miss even plaatje bij t praatje………….

gaat dus om die lange boutjes van het uitlaatspruitstuk…
hey ook uit spijkenisse trouwens……
al gelukt trouwens??je ziet t snel genoeg.
gewoon ff je pookhoes eruit klikken en dan zie je een pen door de onderkant heen zitten die met een klemmetje om de stang van de pook geklemt zit.
met een grote schroevendraaier wip je die zo los.
echt vrij simpel je kan niks verzieken.
vaseline plakt weer teveel, soort molycoat o.i.d. zou beter zijn.falkens vind ik er fijne banden. type fk452
je kan zooo hard een bocht door zonder dat dat ding gaat glijden.
rij zellf met 215/35r19 en behoorlijk slijtvast ook.
heb met een setje ongv 20.000 km gedaan waarvan ook redelijk wat snelweg km`s maar ook af en toe even lekker t gas erop en knallen maar.
hebben ook veel grip bij regen maar zoals black champion al zegt , toyo`s vind ik persoonlijk echt minder in de regen. vooral met wat meer vermogen gaan ze snel doorslippen.denk dat t vet bijna weg is op het kogelgewricht van je pook.
gebeurde wel vaker bij zafira`s.
ff je pookhoes losklikken en je pook eruit halen door klemmetje opzij te wippen. ff goed alles schoonmaken en t oude vet weghalen en goed invetten met dik vet was goed blijft plakken (kan ff niet op de naam komen van dat witte vet)
en als t goed is schakeld hij dan wel weer lekker.succes in elk geval.
balen man , maar zal vast nog wel weer gerepareerd worden…..
erg mooie ascona trouwens. -
AuteurBerichten