Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-

De helft :jerry
@arjontje wrote:
@Jerk wrote:
De stekker die nu in je koplamp zit gaat je ballast in.
En die zwarte en die zwart gele is ook gewoon plug and play
Ik heb 2 weken geleden nog een setje ingebouwd voor iemand en toen was het (weer) plug and play
Die blauwe en zwarte waren loze draadjesNop. die zwarte en blauwe gaat in de stekker die je normaal op de h7 lamp drukt. die moet je idd goed plaatsen anders doet hij niks.
is simpel dat blauwe is de plus en de zwarte de min.
Om het te weten wat plus en min is van de auto pak je een multimeter.Ok, dan heb ik zeker een andere Opel :thumb
Maar zoals ik al zei,
Haal morgen de bedrading eens los van je koplamp.
Dan zal je zien dat alles plug and play is :thumbHaal morgen maar eens je stekker van je koplamp af, dan zal je zien dat het plug and play is ;)
De stekker die nu in je koplamp zit gaat je ballast in.
En die zwarte en die zwart gele is ook gewoon plug and play
Ik heb 2 weken geleden nog een setje ingebouwd voor iemand en toen was het (weer) plug and play
Die blauwe en zwarte waren loze draadjesJe kan dit set maar op 1 manier aansluiten,
Die zwarte stekker met dat gele rubbertje moet je gebruiken.
Is dus echt plug and playContact opnemen met Courtenay, daar betaal je nu geloof ik omgerekend €640 voor een leh turbo :thumb
@demonius abraxis wrote:
Ik heb nergens belang bij jerk al helemaal niet bij dit soort rare praat. Zoals eerder zo veel mensen zoveel ervaringen.
Daarbij ik ben geholpen door atm maar ik heb alle diesels die ik heb gereden elke keer ergens anders laten chippen behalve de mondeo en astra dan die heeft atm gedaan maar de andere bij verschillende bedrijven. Dus praat niet of ik totaal geen ervaring heb.
Calberts gaf zelf aan te twijfelen hij heeft nu neem ik aan genoeg info om zijn keus te maken.
Betreft eds zijn er hier meer die een wat moeielijke comminucatie hadden met eds en niet alleen ik.
Wat jij zou doen doe jij wat de rest doet moeten ze zelf weten zo ook calberts.
Alleen moeten mensen eens wat meer shoppen is mijn mening als alleen op 1 ding blindstaren. Ik zeg al das mijn mening.
Nogmaals ik stop met de discussie want het is een wellus nietus spel aan het wordenVerstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Ik heb het toch niet tegen jou,
maar tegen BlueAstraG :thumb@Jerk wrote:
@BlueAstraG wrote:
@Jerk wrote:
Ik hoef niet terug te lezen hoor,
Ik ga uit van mijn eigen ervaring :thumbEigen ervaring is een goede motivering! :thumb
Maar dan neem ik aan dat je ook bij alle andere tuners bent geweest. Of degene die genoemd zijn? Dus de voorbeelden zoals Unlimited Tuning en ATM? :wors
Behoorlijk wat chippies op maat heb je gehad dan! :wors
En anders zul je toch met wat beters moeten komen dan bovenstaande opmerking………….. ;)
Dus mijn bevinding is niet goed?
Ik ben idd bij meerdere goede tuners geweest (ook met kennissen/vrienden)
Maar dan draaien we de vraag even om?
Ben jij weleens bij Eds, Klaassen of andere tuners geweest???Krijg ik hier nog antwoord op???
Ik snap het niet, Calberts wil graag iets weten over Eds en gelijk word er gezegd dat jullie beter zijn geholpen door Eds.
Dat is toch niet de vraag van Calberts???
Jullie zeggen dat jullie qua contact geen goede ervaringen hebben met Eds en Calberts heeft binnen een uur antwoord op zijn vraag daar.
Niet verkeerd lijkt mij
Hebben jullie belang bij ATM of zo?Het is idd zijn eigen keuze, respecteer dan aub de keuze van de heer Calberts :thumb
@BlueAstraG wrote:
@Jerk wrote:
Ik hoef niet terug te lezen hoor,
Ik ga uit van mijn eigen ervaring :thumbEigen ervaring is een goede motivering! :thumb
Maar dan neem ik aan dat je ook bij alle andere tuners bent geweest. Of degene die genoemd zijn? Dus de voorbeelden zoals Unlimited Tuning en ATM? :wors
Behoorlijk wat chippies op maat heb je gehad dan! :wors
En anders zul je toch met wat beters moeten komen dan bovenstaande opmerking………….. ;)
Dus mijn bevinding is niet goed?
Ik ben idd bij meerdere goede tuners geweest (ook met kennissen/vrienden)
Maar dan draaien we de vraag even om?
Ben jij weleens bij Eds, Klaassen of andere tuners geweest???Ik hoef niet terug te lezen hoor,
Ik ga uit van mijn eigen ervaring :thumbIk zou naar Eds gaan als ik jou was
Of naar Klaassen motorsport :thumbBij deze dan een how-to ik het gedaan hebt:
Ik ben voor de zekerheid naar de Opel dealer gegaan en heb 2 van deze lamphouders gekocht:

Die heb ik helemaal leeg gehaald aan de binnenkant dmv een dremel, boor en een ijzerzaagje
Hier is goed te zien wat je allemaal weg moet halen:

Het klepje aan de achterkant kan je eraf halen, dit zit gewoon geklemt:

Als je dit hebt leeg gehaalt kan je de bekabeling door het gaatje wat je hebt gemaakt erdoorheen halen
De xenon heb ik op zijn plaatst gehouden en vast gekit:

En in het klepje aan de achterkant heb ik een klein stukje uitgehaald waar de draden doorheen kunnen gaan:

Nu zit de xenon set dus in de originele lamphouders zodat dit setje plug and play is :thumb
Het setje zit er bij mij al 3.5 jaar in en ben nog nooit staande gehouden door de politie,
heb ook nog nooit problemen gehad met de apkDat kan wel kloppen idd
Sinds 1.5 jaar ben ik voor de 2e keer vader en dat vergt heel veel tijd (en aangezien de 3e ook op komst is :thumb )
Er kan niet heel veel achter de schermen over mij gezegd worden want ik lees vaak alleen nog maar even snel meeEn idd zo’n type als Hugo kan het forum maken of breken
Er is nog zoveel meer te vertellen maar dat doe ik liever niet hier ;)
Zoals jij weet kan je niet alles hier neer zetten ;)Ik hoop dat je nu iets meer te weten bent gekomen :thumb
Ik kan je zoveel vertellen over Hugo maar heb toch het gevoel dat dat gewoon binnenkamers moet blijven
Maar op een gegeven moment ging het niet meer met Hugo en zijn collega
Was alleen maar gezeik
Dus allebei een ban gegeven maar omdat hun met hun computerkunde toch wel verstand hadden van computers konden hun toch nog op het forum komen
Op een gegeven moment werd er zelfs gedreigd om alle gesprekken die de moderators achter de schermen houden om die openbaar te maken :thumbdownOp een gegeven moment hebben ze met hun eigen groepje vriendjes een eigen forum opgericht :thumbup
Het forum is opgericht door Danny (maar dat was al bekend ;) )
Danny had een paar “vaste” moderators waaronder Roelof, Ronaldo, 1.4xe en ik
Wij waren al moderator op het oude forum
Maar omdat wij heel de dag moesten werken (wij hadden vanaf 17.00 uur tijd ;) ) en Hugo voor zijn werk heel de dag doelloos achter zijn computer zat vond Danny het een goed idee dat Hugo ons team zou versterken
Hugo is tevens een zwager van Danny
En omdat Hugo een collega had die ook de hele dag niks te doen had dan op zijn computer te kijken kwam hij er ook bij omdat Hugo dat graag wilde
En als Hugo iets van je vond dan zei hij het niet op een nette manier ;)
Dat heeft nogal tot pittige discussies geleidVolgens mij heb ik je een paar keer gezien in Lekkerkerk ;)
Is echt een dikke wagen :thumb :wors
Ik ook :thumb
Maar ik denk dat er meerdere dit wel in het bezit zouden willen hebben ;)
@harrynijhof wrote:
Is het mogelijk dat je een foto maakt van hoe je dat gedaan hebt?
Zal morgen foto’s maken voor je
Mocht ik het de volgende keer nog een keer inbouwen voor iemand zal ik wel een how-to maken :thumb
@harrynijhof wrote:
Topic even iets de lucht in schoppen:
Buurman van me wil Xenon inbouwen in z’n Zafira, maar hoe bouwen jullie de xenonlamp in de fitting, hij liep namelijk tegen het probleem aan dat het niet zo maar plug en play is omdat je de fitting er compleet uithaalt.Toevallig heb ik 2 weken geleden (weer) een setje xenon in een Zafira gebouwt
Ik heb de gehele bruine fitting leeg gehaald dmv uitboren en een dremel
Het dekseltje wat op de bruine fitting zit kan je eraf wippen en als je daar een sleuf inmaakt kunnen de draden daardoor gestoken worden
De lamp kan nu in de originele fitting geplaatst worden
Ik heb ze vast gekit in de bruine fitting zodat je nog steeds de bruine fitting i je koplamp vast kan draaienIk hoop dat je het een beetje snapt,
Zo niet hoor ik het graag@haai03 wrote:
Beste opel-forummers,
afgelopen zondag was ik lekker aan het blazen op mijn Honda fireblade thv bergambacht zit er opeens een kadet GSI achter me.
Dus ik denk bij mezelf ” yeah right” :agent , even flink gas open trekken paar versnellingen verder en dus ff in het spiegeltje kijken hoe ver hij achter me zit… :shock: … komt hij met een teringvaart voorbij !!! niet normaal meer wat een snel ding :wors :wors :wors ik nog ernaast gaan rijden en de bestuurder gaf een seintje om ff te gassen …. :wtf ik kwam er echt niet voorbij hoor :cry wat een sound … wat een vlammen .. wat een dikke bak!! Later nog even praatje gemaakt om de deuk in mijn ego goed te praten , maar wat een apparaat zeg !!
:thumb blok achterin, 500pk , niet normaal meer , dit is gewoon professionele shit !thuis meteen maar aan het googlen gegaan en toen kwam ik hier terecht… is toch geen schande om hiervan te verliezen? :angel
Waar zit de vindikleuk knop? :jerry
Het is idd geen schande om van deze Kadett te verliezen,
Je bent echt niet de enigste ;)14 september 2012 om 18:22 In reactie op: Zafira stinkt bij volgas, en happerd ua trekkracht #18051236@ronOPC1 wrote:
@Jerk wrote:
@stef1978 wrote:
@Mark_opc wrote:
Mijn zafira wordt nu geholpen aan nieuwe seals!! Met dank aan een forumvriend :-)
Morgen de auto weer ophalen. Kijken of ik met niet meer hoef te schamen bij stoplichten ;-)
En of de zaf nu wat meer dan 750 klm per liter olie kan gaan doen.Wordt vervolgd!!!
Ben benieuwd, als het werkt mag die forum vriend ook de mijne doen ;)
Het wilt niet zeggen als het probleem bij de 1 de seals vervangen word en het probleem is verholpen dat dat bij de ander ook is ;-)
Bij mij zijn de seals ook vervangen maar verbruikt nog steeds 1 liter per 700 km
Dus bij mij hielp het vervangen van de seals niksElke auto is anders……
Maar je kan altijd even bij André langs gaan en dan vertelt hij je wel wat het kan zijn
Das stevig zeg, ook al een nieuwe turbo? Anders is het onderblok waarschijnlijk aan een revisie toe……………komt ook veel voor bij de LET
Turbo is vorig jaar bij mij vervangen
Wat versta jij allemaal onder een revisie?14 september 2012 om 07:01 In reactie op: Zafira stinkt bij volgas, en happerd ua trekkracht #18051234@stef1978 wrote:
@Mark_opc wrote:
Mijn zafira wordt nu geholpen aan nieuwe seals!! Met dank aan een forumvriend :-)
Morgen de auto weer ophalen. Kijken of ik met niet meer hoef te schamen bij stoplichten ;-)
En of de zaf nu wat meer dan 750 klm per liter olie kan gaan doen.Wordt vervolgd!!!
Ben benieuwd, als het werkt mag die forum vriend ook de mijne doen ;)
Het wilt niet zeggen als het probleem bij de 1 de seals vervangen word en het probleem is verholpen dat dat bij de ander ook is ;-)
Bij mij zijn de seals ook vervangen maar verbruikt nog steeds 1 liter per 700 km
Dus bij mij hielp het vervangen van de seals niksElke auto is anders……
Maar je kan altijd even bij André langs gaan en dan vertelt hij je wel wat het kan zijn
-
AuteurBerichten