Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nette auto,
is zeker wel wennen.
Eerst een Zafira OPC, daarna een Astra OPC en nu een dikke Corsa OPC3 februari 2013 om 19:53 In reactie op: Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0! #17978347Als je de zekering eruit trekt heb je ook geen stuurbekrachtiging, is bij de Zafira dus misschien ook wel bij je Vectra
3 februari 2013 om 19:15 In reactie op: Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0! #17978345@kelderbier wrote:
Bij volgende banksessie gewoon tc zekering lostrekken. Bij me coupe ook zo gedaan. Na de sessie zekering terugzetten en klaar is Kees.
Bij de opc is het inderdaad 9 sec sportknop indrukken en tc staat uit
Was zekering 23 toch?
Bij mij hebben ze toen iets bij het voorwiel los gehaald waardoor de tc ook uit gezet werd2 februari 2013 om 17:36 In reactie op: dinsdag waarschijnlijk nieuwe eigenaar van de Zafira OPC 1 #18102552Nette wagen :thumb
Verstandige keuze ;)
Die auto’s worden ook steeds goedkoper
Als je je trekhaak niet mooi vind en hem wilt verkopen mag je het altijd laten weten ;)2 februari 2013 om 12:54 In reactie op: Radio klapscherm mening/ervaring gevraagd > opgave ontvangen #18099311Ik heb in 2011 een dvd gekocht van iemand via marktplaats.
Was wel een kopietje maar kostte maar €40 ;)
En als ik nu ga zoeken op internet is zoiets vast wel ergens te downloaden :hmmz1 februari 2013 om 16:27 In reactie op: Radio klapscherm mening/ervaring gevraagd > opgave ontvangen #18099308En jij zegt: waarschijnlijk komende zomer komt hij uit.
Is dus nog niet zeker
Wat wel zeker is, als jij nu ja zegt tegen dit set heb je nu alvast de komende maanden lol en plezier van dit set ;)1 februari 2013 om 16:25 In reactie op: Radio klapscherm mening/ervaring gevraagd > opgave ontvangen #18099307@HarrieAstra wrote:
Opvolger van de 6300bt komt waarschijnlijk komende zomer. Op dit model zou dan ook de geavanceerdere navigatie module F250 werken.
De navigatie module F250 kan echter niet icm. de 6300bt.
Wat je zegt klopt helemaal. Maar toch blijf ik twijfelen omdat ik er erg weinig (diepgaande) recensies of reviews van kan vinden.
Prijs heb je ook gelijk in, vandaar dat ik het post. Kan zo een mooie deal sluiten, maar… Zou de verkoper dit niet doen met het oog op de vooruitzichten (nieuw model)?
Zouden de prijzen van deze combi set niet enorm kelderen als het nieuwe type uitkomt, want dan denk ik dat ik me erg gen***d voel..
Mvg,
HarrieAstraHoeveel mensen zullen tegenwoordig nog de moeite nemen om een review te schrijven?
Het is dat jij nu informatie vraagt over een (Pioneer) klapscherm want uit mezelf zal ik het niet neer zetten
Ik ben daarentegen wel tevreden over het merk maar zal dat nooit op zo’n vergelijksite zetten
Prijs van dit set zal waarschijnlijk in de zomer wel iets naar beneden gaan maar dat is logisch
Maar denk je echt dat dat heel veel gaat schelen?
Ik heb mijn Pioneer voor €900 2e hands gekocht toen hij net uit was.
Voor dat geld heb je nu een nieuwe maar klagen doe ik zeker niet, heb de radio al wat jaartjes en doet het nog steeds goed en heeft zijn geld zeker opgebracht1 februari 2013 om 16:03 In reactie op: Radio klapscherm mening/ervaring gevraagd > opgave ontvangen #18099305Ik zou het zeker doen, had naar aanleiding van dit topic verder gekeken naar een eventuele opvolger en ik heb ze niet goedkoper gezien dan jouw prijs.
Radio heb ik niet goedkoper gevonden dan €400 en de navigatiemodule €345 dus ik vind het een mooi prijsjeKost misschien wel wat maar zoals ik eerder zei, je koopt dit set niet voor een jaartje ;)
29 januari 2013 om 19:00 In reactie op: Radio klapscherm mening/ervaring gevraagd > opgave ontvangen #18099303Ik heb zelf een Pioneer Avic x1r (idd wel een oudje ;) ) maar ben er zeer over te spreken
Ik gebruik hem heel vaak om een dvd af te spelen
Navigatie gebruik ik zelden maar doet het gewoon goed, ben al diverse keren met de navigatie naar de Nurburgring en Spanje gereden
Mocht deze stuk gaan zou ik zeker weer een Pioneer nemen, het is zijn geld zeker waard.
Je koopt ook niet zo’n radio voor een jaartje vind ik ;)Dan ben ik niet de enige die dit had ;)
Ik had het vorige week ook, toen stond hij ook op 69,5 graden
Na een uurtje stond er alleen een f en een c in
En gisteren ging hij heel snel van 6 graden naar -1
Dacht dat de sensor zijn langste tijd had gehad
Zal het de komende tijd nog even aankijken en anders een andere sensor halenIk was vorige maand iets van €100 kwijt voor een nieuwe radiateur
Ik heb de mijne besteld bij:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m635267541-radiateur-opel-astra-g-of-zafira-a-nieuw.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lrGewoon een mailtje sturen en zeggen wat je wilt en binnen een paar dagen ligt hij thuis op de mat, scheelt veel in vergelijking met de dealer
Het ziet er zeker netjes uit en bied toch wel wat mogelijkheden om een dubbel din te plaatsen
Ik zit alleen na te denken, die 2 knopjes zijn in gebruik bij mij, dit is mijn stoelverwaming (wat ik eigenlijk niet wil missen)
Hoe zou ik die het beste kunnen verplaatsen?
Onder de asbak iets maken?
Het stuk wat je eruit zaagt naar beneden verhuizen?@DeXrave wrote:
Evt carterventilatie deeltjes van uit kleppendeksel die opgezogen zijn door turbo die de schade hebben aangericht . (black sludge)
En hoe kan je dit (eventueel) voorkomen?
Zijn er nog mensen die online spelen?
Ik doe de laatste tijd (weer) veel Gran Turismo
Nu heb je een seizoensevent dat je 3 rondjes op de Nurbrurgring moet rijden :thumb
Ik rij me helemaal suf :wors@ronOPC1 wrote:
Das idd snel snel zeg, je zou toch zeggen dat het een oorzaak moet hebben. Gebeurt niet zomaar lijkt me.
Door de speling lopen de schoepen tegen het huis aan en krijg je dit. Mischien stomme vraag maar na het monteren van de turbo destijds ook even gestart met de bobinestekker eraf? Zodat de oliedruk meteen aanwezig is bij het starten van de motor.
Zelfde geld bij een oliewissel………..
Olietoevoer in order?Beide gedaan,
kan ook niet aan de montage liggen :hmmzHahaha,
goed gevonden :thumb
Die auto kwam ik van de zomer tegen in Waddinxveen :thumb
Vanmiddag zag ik deze Opel Zafira OPC bij de Intratuin in Zevenhuizen staan:

En van de zomer kwam ik deze Opel’s tegen
Waar en wanneer precies weet ik niet meer ;)


Opel Zafira OPC met heel veel reclamestickers op de achterkant


@Spacejam wrote:
En waar zijn de stukjes gebleven? Is er een kans dat die de motor in zijn gegaan of blijven ze in de intercooler hangen?
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Ik denk dat er geen stukken vanaf zijn gesprongen
Turbo hebben we open gemaakt en dan zie je dat er wat braampjes op het schoepenwieltje zitten



Dus ziet er niet helemaal fris meer uit :thumbdown
Ik vind het een beetje snel, binnen een half jaar stuk
@midnight black wrote:
Eh lijkt dat nou op de foto of is dat schoepenwieltje helemaal naar de knoppen?
Het schoepenwiel wat je nu ziet zit rechts in de omhulsing van het uitlaatspruitstuk
Schoepenwieltje in de turbo is wel tegen de zijkant aangelopen (gok ik)
Maar dat komt doordat hij ruimte op het asje heeft gekregen :thumbdownVorige week kwamen eindelijk de pakketjes binnen:

1 turbo van EDS :thumb
En een nieuwe radiateur :thumbDus afgelopen zaterdag een gezellig daagje bij de heer Botter geweest


Voorkant eraf om de radiateur eruit te halen
Nieuwe kleppendekselpakking :thumbEn dit allemaal bij een kmstand van:

Het probleem met de turbo was niet het olieprobleem maar het feit dat er speling op het asje zit :hmmz

Zo hoort het te zijn

En zoveel ruimte zit er op :thumbdown21 december 2012 om 21:53 In reactie op: Hallo nieuw hier! Kan iemand mij misschien helpen (Astra OPC #18085955@ronOPC1 wrote:
Nou zit ik toch te denken, die velgen die je onder je OPC hebt……….. :hmmz ……………..deze
OPC kon wel van iemand bij ons uit de buurt zijn geweest, genaamd Grinx op diverse forums. Weet het niet zeker, maar de velgen komen me zo bekend voor. Die van hem heeft ie toen in 2007 ingevoerd, en zag dat die van jouw dat ook is…………Daar zat ik ook al aan te denken,
die had ik idd ook van die donkere velgenVind het wel een mooie wagen :thumb
@16v kadett c wrote:
ik denk ook dat het licht wie er mee rijd er zijn zat mensen die dat ding lopen te stampen en als ze thuis komen meteen uitzeten ik laat die van mij altijd even naar draaien met de verwarming open op warm
en denk ook dat het aan de olie licht zelf ben ik ook niet van de goedkopen olie
je weet niet wat de garage er in doet kan ook goedkopen troep zijn om dat ze een vat van 1000 lieter kopen
van daar dat ik mijn auto,s altijd zelf maak weet je ook dat het goed is :thumbIk weet wel wie er mee rijd ;)
Mocht ik idd goed hebben doorgereden laat ik hem altijd extra lang nadraaien, laat hem eigenlijk altijd wel nadraaien
En het vrouwtje is niet echt (meer) van het doorrijden en die laat hem ook altijd goed nadraaien
Dus daar kan het echt niet aan liggen
Goedkope olie gebruik ik ook niet
Het vrouwtje heeft altijd bij een pompstation/garage gewerkt en daar werd niet bezuinigd op onderdelen/olie
En nu is de auto bij dokter Botter geweest en ook hij doet er geen goedkope rommel in ;)@ronOPC1 wrote:
Had niet goed gelezen, het staat ook in je topic idd. Zag wel dat je toen je hem erin gezet hebt, de auto wel al rookte. Dat is het eigenlijk al te laat, zou hem er zeker in zetten. Heb je meer motorvermogen? Dat heb je toch al eerder de kans dat de turbo stuk gaat natuurlijk, wordt ook meer belast.
Hij rookte idd toen ik die bout erin liet zetten
Maar hoor de laatste tijd meer verhalen van LEH turbo’s die 10.000 km hebben gedraaid en overleden zijn……. :(
En sommige hebben idd ook zo’n bout
Ik heb gewoon nog standaard vermogen, dus nog niet laten chippen (alleen dikkere voorkat)Ik zat er zelfs aan te denken dat deze leh turbo in de soep is gelopen omdat er geen leh software (237pk) op zit
Ik weet niet of dat dat kwaad kan maar zat er aan te denken@ronOPC1 wrote:
@Jerk wrote:
Ik moet het zeggen dat ik het op zich vind meevallen,
natuurlijk is het kut dat nu (weer) de turbo stuk is
Maar voor €518 heb ik de nieuwe straks thuis liggen
Radiateur kost €107.50 en voor dat geld word hij ook thuis bezorgd :thumb
En ashoesje kost iets van €50
Natuurlijk is dat nu even iets minder maar als nu kijk hoelang ik deze auto heb en wat er stuk is gegaan vind ik het reuze meevallen
Ik hoorde laatst een verhaal van iemand die was met zijn Mercedes naar de dealer geweest en die had voor €700 een beurtje laten doen, dus een beetje ruitenwissertjes vervangen :fy1Heb je de olierestrictiebout ook erin?
Die zit er idd ook in
Maar of dat nu helpt………….
Zit er ook stevig aan te twijfelen om hem bij de volgende turbo niet erin te laten zetten -
AuteurBerichten